Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter.... - Side 55

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 55 av 123 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 75 85 95 105 115 ... SisteSiste
Viser resultater 1,081 til 1,100 av 2459
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    .....ja, vi gleder oss nok en gang, Anfield! For du kan jo ikke sitte på benken nå som ny stadion skal bygges, hva er neste oppgradering i Cinema Anfield?:twisted:
    Kommer vel en endring på bildesiden om ikke altfor lenge vil jeg tippe....

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Kommer vel en endring på bildesiden om ikke altfor lenge vil jeg tippe....
    You'll never walk alone with a DLP:-D

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis Rune skulle døpe om hejemmekinoen hver gang han oppgraderer ville han måtte kalle den, new,new,new osv cinema Anfield.

Hvis det ikke blir noe av HC5000 så kan TW700 anbefales.
    Så den på Arken og den imponerte meg, og flere av de andre som var innom.

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med det med tanke på at Liverpool skal flytte fra Anfield at det er snakk om nytt navn eller?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Regner med det med tanke på at Liverpool skal flytte fra Anfield at det er snakk om nytt navn eller?
    Jepp.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Hvis det ikke blir noe av HC5000 så kan TW700 anbefales.
    Så den på Arken og den imponerte meg, og flere av de andre som var innom.
    Var ikke HC5000 også på Arken ? Fortell fortell.... :-D

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, hverken Sony eller Mitsubishi var der.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, Mitsubishi hadde både HC1100 og HC5000 stående på sin stand, men de var ikke koblet opp. HC5000 var samme enhet som ble vist på IFA. De hadde også HC3100 utstilt, men det var egentlig bare en HC3000 ”in disguise”.

Sorry OT Anfield.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D Jeg er 120% sikker på at Anfield gjerne vil høre litt om inntrykket av HC5000

Edit;
    Upps Var litt for rask der. Klarte å overse at de ikke var koblet opp. Er ikke det litt rart foresten ?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen fare for OT, gutter! Dette er høyst relevant for min tråd :-D .

Enig i at det var litt dumt at ikke HC5000 var koblet opp. Selv om irisen ikke funket som ønskelig, har jeg jo fått inntrykket av at den absolutt leverte gode bilder på IFA.

Om ikke lenge er det Electroworld 2006 på Norsk Varemesse, får håpe at AVConcept får muligheten til å vise frem en fungerende versjon på den messen. Av kandidater til den, selv om det "bare" er en 720-projektor er Sharp-saken som AK tester. Det som er begrensninger for noen er muligheter for meg. En rimeligere kostnad på projektorsiden vil jo også kunne frigjøre midler til en dedikert scaler, kanskje ikke det dummeste det heller. Huff, flere valgmuligheter gir større tankevirksomhet...:-D

Mangler bare at den norske importøren får ordnet noen forhandler, kanskje AVshop kan hjelpe oss forbrukere der?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har sikkert fått med deg at det ligger en strøken "RUBY" på torget nå til BARE 60 ! :twisted: :twisted:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er litt å sikle på enn så lenge.

Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter....-hc-family-jpg

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det første som slår meg ! Det var sikkelig størrelse på HC5000.......

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Counterpointer: Har selvfølgelig fått med meg Rubyen på Torget, men det er dessverre for mye penger. Med HC5000 strekker jeg strikken akkurat så langt jeg tør, noe mer enn det er ikke aktuelt.

Akto: You big tease..... ;-)

HC5000 er endel større enn HC3000 ja, men nå er jo ikke den av de største PJene heller. Har jo lest specen, og visste om det på forhånd. Passer uansett utmerket på hylla i kinoen min....:-D

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Størrelsen er det vel ikke noe å si på, den står jo plassert ved siden av en av markedets minste hjemmekinoprojektorer. Sammenliknet med andre LCD'er er den ikke stor i det hele tatt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, stemmer det at de sto utstilt, jeg durte bare forbi siden de ikke hadde noe "telt" sånn som Epson og Samsung osv.

Jeg fant heller ingen Mitsubishi representant å grille, men det gjorde kanskje noen andre?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter den relativt mislykkede opplevelsen med å bestille en Toshiba HD-DVD fra Amazon for noen uker siden, så har jeg i kveld bestemt meg for å gjøre et nytt forsøk. Jeg rett og slett bare "må" teste ut HD-materiale i eget oppsett. At det gikk galt sist skyldtes det merkelige faktum at selgende firma hadde oppgitt at de hadde varen på lager, når de i virkeligheten var utsolgt og ikke kunne skaffe ny vare. Amazon var helproffe hele veien, refunderte penger i løpet av kort tid og det var ikke måte på beklagelser på mail i ettertiden.

Så da gjør vi et nytt forsøk. 1 stk Toshiba HD-DVD HD-A1 er da på vei soooon.

PS! Dagens pris er omtrent $70 lavere enn sist gang jeg bestilte, så aldri så galt at det ikke er godt for noe.... ;-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle gode ting er 2. Har du sett Sharp XV-Z3000?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Alle gode ting er 2. Har du sett Sharp XV-Z3000?
    Sharpen har jeg enda ikke fått sett nei. Egentlig ikke så mange som har det, dere gutta på Vestlandet er vel nesten de eneste. ;-)

Sharp har jo egenlig ikke vært spesielt hissige på det norske projektormarkedet siste tiden, men etter det jeg vet er de i ferd med å bygge opp en liten avdeling for dette as we speak.

Det positive med XV-Z3000 er at den egentlig er som "skapt" for rommet mitt. Jeg har 3.70 m fra bakvegg til lerret, og kun 210 centimeter under taket. Jeg har lenge sagt at dersom jeg kunne hatt HC3000 så hadde jeg kjøpt denne, og kanskje heller lagt noen penger i en ekstern scaler. Men med rommets begrensninger så har den ballen blitt lagt død.

Men så dukker altså denne krabaten opp med det som ofte kan være ulemper for de fleste, men som kan bli muligheter for meg. Har lest endel på utenlandske fora, og spesielt testen av denne på Projectorcentral var jo strålende. Signalene fra AK er heller ikke dumme.

Så, jeg har altså tenkt tanken om å "krabbe før en kan gå" her. Hva med å kjøpe en god 720p (eller 768 i dette tilfellet) og nyte denne noen tid, for så å se prisutviklingen litt an når det gjelder de nye 1080-projektorene som er på vei? Denne har jo tross alt en veilledende pris på 18k, HC5000 koster tross alt 36 og "Pearl" 43k. Ikke en helt ubetydelig prisdifferanse der.

Gorm får denne på plass til uka, imens venter jeg spent på AKs rewiev. Men jeg er mer og mer lysten på denne, og når du (Tiger) i tillegg gir signaler om at regnbueeffekten ikke var plagsom så frister det jo. (Kanskje ikke du som er mest plager her på forumet, men dog...)

BTW: Med et Vogel stativ så bygger vel det 11 cm, projektoren kaster bildet ca 18cm med, og det er gode 5 cm fra bunn av projektor til linse. Det skal vel da bli 34 cm ned fra taket. Så kan en forskyve bildet opp 24 piksler, noen som vet hvor mange cm det blir?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er "litt gøy" er at jeg og noen få andre faktisk har sett XV-Z3000 før de proffe gutta har fått sett den. Og jeg sier det en gang til: Har aldri før sett bedre sortnivå og kontrastrike bilder på noen DLP før i prisklassen under 20K. Har man dedikert hjemmekinorom med 100% lyskontroll, eller en lys stue, så er Sharpen uovertruffen når det gjelder bildekvalitet. Så gjenstår det å se hva de proffe gutta mener i en standalone test. Bladet Hjemmekino har nå heldigvis separate skalaer for ulike kvaliteter. Skal bli morro å se dommen i Hjemmekino nr. "November".

Side 55 av 123 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 75 85 95 105 115 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •