Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter.... - Side 54

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 54 av 123 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 84 94 104 114 ... SisteSiste
Viser resultater 1,061 til 1,080 av 2459
    Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    [B
    Vettemann:[/B] Si6 hadde muligens blitt noe overkill, ikke minst for lommeboka...;-)
    Jepps, men fyameg så de spiller:-D Har ikke vært imponert over det jeg har hørt fra Audiovector (les dårlig rom, mismatch etc.) ikke kritikk av Audiovector, men ikke fått bakoversveis for å si det sånn.
    Men så fikk jeg høre disse monstrene på Hificenteret i Tromsø. Geir måtte til slutt nærmest kaste meg ut derfra. Fy flate for en gjennomført høyttaler, men skulle vel kanskje bare mangle når man ser på prisen da

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går det med den midlertidige jakten på H79 ?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt så gjort. Trykket nettopp på ordreknappen hos Amazon.com, og en

Toshiba HD-A1 HD-DVD

ble bestilt sammen med et par filmer, "Serenity" og "The Last Samurai". For morro skyld bestilte jeg også en vanlig DVD med påstått god kvalitet; "Coral Reef Adventure (2-Disc WMVHD Edition)".

Hvorfor får jeg beskjed om at de ikke sender til Norge???

Noen som vet? Prøvde å bestille en slik, pluss en haug med filmer, men neida...!

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må bruke Jetcarrier slik at de sender det til en USA adresse og så blir det videresendt :-D jetcarrier.com

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Hvorfor får jeg beskjed om at de ikke sender til Norge???

Noen som vet? Prøvde å bestille en slik, pluss en haug med filmer, men neida...!
    Atle da....
    Dette har vi jo diskutert tidligere... ;-)
    Det er KUN CD-er, DVD-er og bøker du får kjøpt fra Amazon (uansett land). Resten er strengt regulert. Bøker er dessuten fritatt fra moms.

Neste gang du er i USA - bestill på forhånd og få det sendt til hotellet!
    Det går fin-fint, så fremt ingen ansatte på hotellet ser sitt snitt til å stikke av med forsendelsen... det har nemlig skjedd meg...

Selvsagt ble han tatt, idioten, - han hadde jo signert ved levering!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, snakker om... Ja, ja - Jeg er jo kunde av Jetcarrier fra før, jeg hadde bare glemt hvorfor

Da skal jeg prøve igjen!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt det ordnet seg da Atle.... ;-)

Første gangen jeg har brukt både Amazon og Jetcarrier, og foreløpig ser det greit ut. Fått beskjed om at filmene er sendt i egen forsendelse (uten ekstra kostnad), så kommer vel spilleren etter. Mener å huske at det stod "ready for shipping 30.8" på bestillingsbekreftelsen.

Er rimelig spent på å se hva neste generasjon DVD kan levere av bildekvalitet.....:razz:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går fikk jeg endelig tid til å se en hel film med respektabelt lydtrykk.

V for Vendetta. "Remember, remember, the 5th of November...."

Forøvrig en veldig merkelig, men bra film. Natalie Portman gjør jo en kjempejobb i denne. Koste meg med denne.

Det første "irritasjonsmomentet" med Martin Logan klarte jeg dog å finne. De svake blå lysdiodene i front tok littegrann fokus og det spørs om ikke jeg må finne en kjapp blendemåte til dem ved filmbruk. Ellers blir det et bittelite gjenskinn i panelene fra PJen, men da er jeg veldig kresen. Er jo egentlig bagateller, men jeg nevner det.

Det viktigste er allikevel lyden. Og Martin Logan Vista leverer på film også. Lydbildet er utrolig luftig, og ikke minst i høyden. Her må nok panelene, og høyden på disse, ta mesteparten av æren. Integreringen mellom elektrostatene og en dynamisk høyttaler som Si6C i senter fungerer veldig bra, så Audiovector vil fremdeles spille en rolle i min kino. Alt i alt en veldig god opplevelse, nå gjenstår bare en oppgradering på bildesiden så føler jeg at jeg nærmer meg målet (om enn for en stund....;-))

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går fikk jeg endelig tid til å se en hel film med respektabelt lydtrykk.

V for Vendetta. "Remember, remember, the 5th of November...."

Forøvrig en veldig merkelig, men bra film. Natalie Portman gjør jo en kjempejobb i denne. Koste meg med denne.

Det første "irritasjonsmomentet" med Martin Logan klarte jeg dog å finne. De svake blå lysdiodene i front tok littegrann fokus og det spørs om ikke jeg må finne en kjapp blendemåte til dem ved filmbruk. Ellers blir det et bittelite gjenskinn i panelene fra PJen, men da er jeg veldig kresen. Er jo egentlig bagateller, men jeg nevner det.

Det viktigste er allikevel lyden. Og Martin Logan Vista leverer på film også. Lydbildet er utrolig luftig, og ikke minst i høyden. Her må nok panelene, og høyden på disse, ta mesteparten av æren. Integreringen mellom elektrostatene og en dynamisk høyttaler som Si6C i senter fungerer veldig bra, så Audiovector vil fremdeles spille en rolle i min kino. Alt i alt en veldig god opplevelse, nå gjenstår bare en oppgradering på bildesiden så føler jeg at jeg nærmer meg målet (om enn for en stund....;-))
    Hva i all verden skal man gjøre hvis man kommer i mål???
    Finne en annen hobby, slik at man holder på i årevis og bruker sinnsykt mye penger før man endelig er imål! Nei det hørtes kjedelig ut! Når du blir lei av refleksjonene fra prosjektoren i elektrostatpanelene, så finner du en annen type høyttaler du finner interessant og som koster det dobbelte

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det ikke en som sa at å komme i mål er en midlertidig sinnstilstand ?

Men har et lite spm, etter en mi3+arcam demonstrasjon hos en nabo her endag ble jeg litt hekta på AV

Hvordan tror du AV KX blir som bak, mens jeg midlertidig har Dali i front? Bør vel ikke by på noen problemer.

Kjøre phantom center en stund, eventuelt peise på med en AVC3I center med tiden.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det ikke en som sa at å komme i mål er en midlertidig sinnstilstand ?
    Litt derfor jeg satte en smiley bak også.... Men det er viktig å ikke bli for opphengt i jaget, slik at en glemmer å faktisk nyte anlegget. Som jeg sa i tråden til akto, i det siste har nettopp dette fått et større fokus. Når det hele tiden er så mange ting som skal testes, kan det fort bli stress. Slå av PC, ha noe godt å drikke/eventuelt bite i og len deg tilbake og nyt.

Har selv KX bak, og det bør ikke være noe problem med ulike HT på front og effekthøyttalere. KX har ikke det største trykket, til det er de jo altfor små. Men de er dipole, og har et godt spredningsmønster. Noe jeg fant viktig når jeg skulle ha fire stykker bak.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er ingenting som slår det å bare sette på en god cd å faktisk sitte å nyte isteden for å fininspisere for å finne feil Sånt blir en klar av. Sitter selv nå å koser meg med de nye gitarkameratene.

Tenkte på KX just fordi de er dipole så jeg får en bedre spredning, i første omgang blir det vel 5.1 tenker jeg av økonomiske årsaker

Hva med AV center'n da? ser jo madman69 har jo audiovector senter og proson fronter, det er vel en verre match enn dali å av sånn sett. Blitt fryktelig betatt av AV lyden nå, om ikke annet så blir det vel k3 el k3 super.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Hva med AV center'n da? ser jo madman69 har jo audiovector senter og proson fronter, det er vel en verre match enn dali å av sånn sett. Blitt fryktelig betatt av AV lyden nå, om ikke annet så blir det vel k3 el k3 super.
    Generelt sett bør en vel kanskje ha forholdsvis lik lydsignatur på de tre høyttalerne i front. Så med en Audiovector-center kan det være at en kombinasjon med høyttalere med en litt "laidback sound" kanskje ikke er den beste matchen. Diskanten til Audiovector er jo absolutt "til stede" så litt av den samme egenskapen bør jo være tilstede også hos frontene. Når det gjelder Proson har jeg aldri hørt dem sammen med en AV-center som hos MadMan69, men jeg har jo fått inntrykket av at det fungerte rimelig greit. ;-)

Nå bryter jo jeg selv litt det "prinsippet" om like høyttalere i front, men mine Martin Logan Vista fremstår jo som svært godt oppløste og detaljerte, det samme vil jeg absolutt si om centeren. Totalt sett en svært god match, og det er littegrann mer trøkk i den Si6C-en enn i Martin Logan Cinema som jeg har hørt tidligere.

Er bare å forsøke seg frem om en kan. En blir jo bare en erfaring rikere, ingen dum ting det.... ;-)

Newcomer BJB sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Har du hørt noe om Rotel`s nye dvd spiller som kom i sommer, den som kjører oppgradering til "HD" på component sytemet. lurer på om den heter RDV 1092, ikke sikker! Kan det være HD kvalitet når du kjører det over componet?
    Du skjønner dvd spilleren gikk heden i dag!!! Jeg som hadde planer om en sub til!!!.er det mulig!!? Må vel prioritere dvd i stedet for sub..

Du har det morsomt med MLène enda??

Bjørn

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den spilleren er vel testet av jfinneru i det siste Hjemmekino?

Jeg har det veldig bra med ML Vista, og stortrives med elektrostatlyd. Er du sørover, er det bare å ringe.... ;-)

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat vg.no:
    Liverpools sagnomsuste hjemmebane Anfield er trolig en saga blott. I dag fikk klubben grønt lys av kommunen til å bygge en ny stadion.

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bli ny hjemmekino å da??.....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Sitat vg.no:
    Liverpools sagnomsuste hjemmebane Anfield er trolig en saga blott. I dag fikk klubben grønt lys av kommunen til å bygge en ny stadion.
    Hehe, nå skal vel den nye stadion kalles "New Anfield"...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, nå skal vel den nye stadion kalles "New Anfield"...
    Da blir det vel forandringer her i gården også. Cinema New Anfield

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Da blir det vel forandringer her i gården også. Cinema New Anfield
    .....ja, vi gleder oss nok en gang, Anfield! For du kan jo ikke sitte på benken nå som ny stadion skal bygges, hva er neste oppgradering i Cinema Anfield?:twisted:

Side 54 av 123 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 84 94 104 114 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •