Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter.... - Side 52

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 52 av 123 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 82 92 102 112 122 ... SisteSiste
Viser resultater 1,021 til 1,040 av 2459
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg synes det så veldig bra ut. Håper det låter like morro på film også, i tillegg til stereo. Hvordan blir den senteren i forhold til ML på film?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for det, Tiger!

Foreløpig har jeg kun testet musikk i stereo. Hadde store planer om å teste litt film i helgen, men en feberkule satte en stopper for det.

Ikke sikkert det vil være så dumt med en dynamisk senterhøyttaler i samspill med Vista. Hvis det var en, liten ting skulle sette fingeren på hos akto, så var det trykket i den Cinema-senteren han har på lån. Her er jo strålende forbøyd med den jobben Si6C gjør i mitt oppsett. Men dette må selvfølgelig testes for å vite sikrere, så i løpet av uka har jeg nok fått tatt en skikkelig filmtest.

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer det noen høytalere til salgs her på avforum etterhvert nå eller???
    Tror det er mange, meg selv inkludert som håper du skifter ut det gode du har fra før.. hehe

Håper også jeg snart vinner noe i lotto, så jeg å kan ta del i alt dere føler/hører på...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    Kommer det noen høytalere til salgs her på avforum etterhvert nå eller???
    Tror det er mange, meg selv inkludert som håper du skifter ut det gode du har fra før.. hehe

Håper også jeg snart vinner noe i lotto, så jeg å kan ta del i alt dere føler/hører på...
    For å si det sånn; beholder jeg Vistaene, så beholder jeg ikke Mi3 Signaturene som et reservepar... ;-)

De som er interessert kan jo sende meg en PM. Fått et par henvendelser allerede.

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he... Ja får vell være måte på hvor mange høytalere en trenger.. :-D
    Regner med det er mange som er interreserte ja...

Har du tenkt på noe ca pris da??
    Blir det bare frontene, eller skal du bytte senteren også???

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PM sendt!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viktig å la de unge få interessen tidlig, og sikre rekrutteringen. Her om dagen var det guttas tur til å kose seg i kinoen, og favoritten er allerede klar....

Tror du gutten la merke til noe nytt i kinoen? ;-)

"Så høye......."

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åh... så lite bilde, pappa....!!! :shock:

Sånn blir det når andre store ting kommer inn i kinoen... hehe...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Åh... så lite bilde, pappa....!!! :shock:
    Ja, 100" virker nesten smått nå.... ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som de oppegående lesere sikkert har bitt seg merke søker mine Audiovector Mi3 Signature nå etter nye eiere. Beslutningen ble tatt rett etter en lang lytteseanse i går kveld, da jeg pløyde gjennom en del av musikkutvalget mitt jeg ikke hadde hørt på en stund. Nye dører åpnet seg, og jeg fant meg selv sittende med en kald øl og høre på musikk med en nyfunnet glede.

Jeg er ikke misfornøyd med Audiovector, bare for å ha sagt det. Det er bare at det er noe mer med Martin Logan. Den største forbedringen jeg merker er mellomtonen. Den er utrolig klar og definert, og den romfølelsen som Vista skaper er fantastisk. Den sømløse overgangen mellom diskant og mellomtone er også magisk og det hele blir så utrolig behagelig. Lyttetretthet er nå et fremmedord, og plate etter plate forsvinner inn i Usher CD-1....:-D

Jeg har fremdeles noe småarbeid gjen med plassering, vinkling, tilting med mere for å oppnå det "perfekte" oppsettet. Dette er det vanskelig å få til 100% alene, så jeg avventer besøk fra en annen Martin Logan-entusiast om ikke lenge. ;-)

Jeg vurderer en investering i effektforsterker etterhvert, men foreløpig testes det med Arcam AVR350, i tillegg til at jeg har Oberon 4.1 på besøk som jeg også skal teste ut. Arcamen klarer seg beundringsverdig bra foreløpig, og jeg har fått tilbakemelding fra både importør og Arcam UK at 350en er stabil på laster ned i 2 ohm i stereo. Overraskende, men desto mer gledelig.

Mi3 Signature har endel mer i bunnen enn Vista, men det visste jeg på forhånd. Mitt rom er forholdsvis "basskåt", og Vista sparker ut greit med bass på de beste innspillingene. På de litt mer average kvalitetsmessige platene kan det bli litt tynt, derfor suppleres det nå med sub i stereo. Integreringen mellom PB12 Plus/2 og Vista har gått over all forventning. Jeg merker ikke subben før den virkelig trengs, så når eksempelvis Yello spilles kommer de subsoniske lydene krypende uten å være påtrengende. Med dette oppsettet er jeg en erklært fan av bruk av sub til stereo, og kombinasjonen Martin Logan/SVS er jeg strålende fornøyd med.

Aaahhh, det er godt å ha denne hobbyen....

Active cocazulu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gratulerer med nye steg på galskapsstigen. får tro det blir skikkelig mismatch mellom ML og senter..

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    ...Dette er det vanskelig å få til 100% alene, så jeg avventer besøk fra en annen Martin Logan-entusiast om ikke lenge. ;-)
    Eller flere...

Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    ...Integreringen mellom PB12 Plus/2 og Vista har gått over all forventning. Jeg merker ikke subben før den virkelig trengs, så når eksempelvis Yello spilles kommer de subsoniske lydene krypende uten å være påtrengende. Med dette oppsettet er jeg en erklært fan av bruk av sub til stereo, og kombinasjonen Martin Logan/SVS er jeg strålende fornøyd med.

Aaahhh, det er godt å ha denne hobbyen....
    Ja, ikke sant! :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cocazulu
    gratulerer med nye steg på galskapsstigen. får tro det blir skikkelig mismatch mellom ML og senter..
    Hehe, ja du håper på det... ;-) Det fungerer faktisk veldig bra det lille jeg har testet. Hovedfokuset har vært på musikk, filmtesting har jeg planlagt en lengre test til helgen.

Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Eller flere...
    Og velkommen skal du/dere være.... ;-)

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner at det er STOR forskjell på mine og dine krav til lyden i stereo når du klarer å finne feil på ditt "gamle" oppsett.

Heldig er den som kjøper det som ikke er godt nok for deg lenger.

Hadde jeg hatt plass ville jeg kjøpt dine gamle høyttalere men inntil du begynner med In-wall er ikke det aktuelt dessverre.

Jeg får ta meg en tur for å sjekke ut de nye vidunderene.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Jeg skjønner at det er STOR forskjell på mine og dine krav til lyden i stereo når du klarer å finne feil på ditt "gamle" oppsett.

Heldig er den som kjøper det som ikke er godt nok for deg lenger.

Hadde jeg hatt plass ville jeg kjøpt dine gamle høyttalere men inntil du begynner med In-wall er ikke det aktuelt dessverre.

Jeg får ta meg en tur for å sjekke ut de nye vidunderene.
    Hehe, ja du sier noe. Du er nok enda mer kresen enn meg på bildekvalitet, jeg tar igjen på lyden... ;-) Du får sjansen til å lytte i kveld.....

Jeg hadde ingenting å klage over på mitt gamle oppsett, det var bare at jeg var så "dum" at jeg reiste på demo hos akto med påfølgende inntrykksbearbeidelse at det endte med testing i eget oppsett. Det har ofte en tendens til å koste, så også denne gang :-D

BTW: Kjøper har allerede meldt seg på mine AV Mi3 Sig og de skal om kort tid ta en kjøretur til en Audiovectorfan i Sandnes.

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lytte besøk

Det er aldri billig å dra å høre på dyrere/bedre utstyr nei, spesielt om man har rom som du Anfield, som ikke begrenses av bass og lyd nivå. Meg selv havnet i den fella med ett besøk hos Pers`1, og se hva jeg havnet med :-).

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grattis med nytt!

Blir spennende å høre hvordan du får dette til å funke på film.
    Det må jo være direkte livsfarlig for kontoen å være på demo hos en viss annen ML-fan tydeligvis:-D
    Kan du ikke legge ut noen erfaringer på hvordan de funker med Oberon-blokkene, når du har fått testet det?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt å se at det er mulig å følge andre hifi-spor. Gratulerer med kreative valg. Blir spennende å se om du fortsetter den kreative bane når det gjelder projektor.

Hvor merkbar er det smalere sweetspot på ML vs. AV?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smalere sweetspot gjelder jo kun til musikk, på film har jeg jo Si6C å støtte meg på.

I forhold til Mi3 Signature er det klart smalere, men for meg som alltid sitter i sweetspot når jeg hører musikk er dette ikke noe problem. For all del, jeg kan godt flytte meg i littegrann til siden i sofaen og fint høre på musikk, men er en ekstra kresen så blir lydbildet lett "skjevt" når en kommer litt ut på den høyre eller venstre sitteposisjonen.

Mi3 Signature var svært gode i mitt lytterom på å skape et stort og luftig lydbilde. Ved å bytte til Martin Logan har jeg beholdt dette, men har "mistet det mest aggressive" i diskantområdet som av og til (for noen) kunne gnage litt. Mellomtonen er som sagt løftet frem minst ett hakk, mens Vista er noe mildere i bunnen. Men dette har igjen resultert i at, ved å dele på 80hz, integreringen av fronter og sub glir lettere og er nå bedre.

Alt i alt, en svært god oppgradering for min del. Nå gjenstår det bare en større oppgradering på bildesiden og der vet jeg ikke om jeg kommer til å være "like kreativ" som du kallte det. Det er bestemt at det blir en Mitsubishi HC5000 i min kino når oktober kommer....;-)

Edit: Skriveleif

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HC5000 høres spennende ut. På den annen side så høres alltid nye projektorer spennende ut. Håper den svarer til forventningene. Er den komersielt tilgjengelig allerede i oktoberr?

Side 52 av 123 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 82 92 102 112 122 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •