Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter.... - Side 49

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 49 av 123 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 69 79 89 99 109 119 ... SisteSiste
Viser resultater 961 til 980 av 2459
    Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal

Jeg fikk dessverre ikke anledning til å se HC3000 i aksjon i helga da det var så mye annet som måtte gjøres, og kona måtte ut på byen å rase fra seg ( jeg gifter meg i dag ).
    GRATULERER! :grin: (men har du tid å surfe AVforum i dag da...? :wink: )

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Linkt til "Arendal gifter" seg gratulasjons tåd:

http://avforum.no/forum/showthread.p...888#post435888

(Så holder vi Anfields kinotråd til det som tross alt er relevabt)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er den lengste tråden jeg noengang har lest, men det var meget interessant og følge utviklingen. Det som jeg synes er litt artig er at du begynte med Arcam (AVR 200) og endte opp med Arcam (AVR 350) etter å ha vært innom flere forskjelliger merker og løsninger.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imponerende at du orket....:razz:

Egentlig begynte dette med en Denon AVR2802... ;-) Når det gjelder Arcam, er jeg skikkelig godt fornøyd med matchingen Arcam/Audiovector. Arcam leverer også skikkelig med kraft til en receiver å være, slik at behovet for effektforsterkere i øyeblikket ikke er skrikende stort.

En god løsning for meg...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett på minhjemmekino profilen din, og jeg er mektig imponert! Det er ikke mange dedikerte hjemmekinoer som ser så koselige ut!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for det...:razz:

Når farger skulle bestemmes var det viktig å kunne skape en lun og avslappende atmosfære, og at rommet like mye skulle oppfattes som et lytterom med litt stuefølelse. Samtidig skulle det være fargevalg som gjorde at lyskontrollen ble så god som mulig uten å ta den helt ut med sorte vegger og tak.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter den innholdsrike dagen hos Gorm i går og hans fullkallibrering av min Epson TW-600, var det med relativ stor spenning jeg koblet opp projektoren i kveld for å teste resultatet i egen hule.

Og til alle dere som vurderer å kjøpe dere en slik tjeneste; det er verdt sin vekt i gull. På min projektor var det ganske store avvik på en korrekt gråtoneskala, men med profesjonelt kallibreringsverktøy var mulig å få den tilnærmelsesvis perfekt over 35 IRE.

Hudtoner fremstår nå som utrolig ekte, det er en enda større og mer korrekt fargemetning i bildet, og spesielt grønntonene er nå riktigere i alle nyanser. Sortnivået har fått et løft, noe en ikke har så mye imot å få hjelp til på en LCD...;-) Sammenlignet med tidligere brukte moduser er det himmelvid forskjell, og en ser hvor vanskelig det er å kallibrere en projektor for disse tingene kun ved bruk av øynene.

Nok en gang takk til Gorm og hans trylleformular. Dette hjalp godt på abstinensene etter bedre bilde, og klarer å holde meg gående til projektornyheter er på gang til høsten. Så spørs det om ikke en pent brukt "Gorm-tunet " Epson må vike plassen for noe vassere allikevel gitt....;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres fristende ut med en "Gorm-tunet" projektor

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bare si meg enig i det du sier Anfield. Min TX200 fikk et utrolig løft i bildekvalitet etter at Gorm hadde tryllet litt med Optic One. Fargene ble veldig naturtro og spesielt blå ble bra på min som hadde et kraftig blåstikk fra fabrikk. Det gir veldig mye bedre filmoppplevelse å ha en skikkelig fargekalibrert pj og inntil videre er jeg veldig godt fornøyd med min LCD-pj...:wink: Forøvrig er det en stilren kino du har bygget opp Anfield! :grin:

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke på tide at du setter opp ett Arendalskontor Rune?

Med projectortuning, hjemmkinodesign osv.

Sikkert mange her på sørlandet som kunne trenge litt hjelp, meg inkludert.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, en smule ambisiøst foreløpig kanskje...

Men hvem vet, etterhvert kanskje...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble min JVC DH4000U D-VHS spiller solgt, og går med Posten østover til en CRT-fan. Hatt stor glede av den for å teste ut forskjellen mellom D-VHS DVD, men nå går tankene mot en Blue Ray eller HD-DVD-spiller i stedet. Kjekkere for oss som sitter med digitale projektorer.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Æææ, rett før helga også da!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi kan nok ordne noe annet snacks i stedet...;-)

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da har jeg også vært en tur i ”sjokoladerommet” nede i Arendal. Ikke hver dag en er i hjemmekino med dedikert toalett. Som bildene til Anfield selv viser ser oppsettet veldig innbydende ut IRL også. Sofaen egnet seg heldigvis bedre til å sitte i enn soving, men det skal sies at til sovesofa å være var den veldig bra som sofa. Jeg misunner alle som har et kjellerrom til disposisjon når man har denne hobbyen, man kan ofte spille høyere uten alt for mye klaging, samt at temperaturen er litt enklere å ha med å gjøre. Det blir riktignok varmt i sjokorommet etterhvert også, men utgangspunktet er vi enige i at er mye bedre temperaturmessig.

Systemet til Anfield låter veldig bra, og han har klart å integrere de forskjellige høyttalerene på en god måte som passer han. En ting som de fleste kanskje vil bemerke er at SVSen er litt mer anonym enn det man er vant til om man har hørt de før. Det kan for all del spille mer enn høyt nok om man vil det, men det er ikke det helt ekstreme suget i bånn slik som jeg f.eks. har hørt på kanonscenen i Master & Commander tidligere. Dette forstod jeg slik at er fordi subben er plassert midt foran i rommet for å slippe ”vandre”- og rumlebassen som visstnok en hjørneplassering ga. Anfield slapp å flytte SVSen for å demonstrere dette for meg, men jeg tviler ikke da rommet hans er ganske så basskåt. Det kommer tydlig fram med hans AV Signature også, som har mer enn nok i bunn. De har faktisk så bra respons i rommet der at det nesten kan blir for mye for min smak til tider. Som oftest gikk det helt fint, og i det hele var det behagelig å lytte til. Det eneste jeg har litt å utsette på er midbassen, men det kan være at den drukner litt som resultat av den dypere bassen.

Holografien er også bra, og slik jeg selv opplevde den på Usher-spilleren hjemme hos meg selv, noe jeg absolutt mener at godkjent selv om vi fikk en demo hos akto som slår oss begge i denne øvelsen. Vi kjørte som vanlig en del filmklipp, samt så en hel film for å få et skikkelig inntrykk av hvordan systemet oppførte seg ”til vanlig”. Demoklippene fikk oss til å putte en klut mellom døra inn til kinoen pga at den skalv som løvblad bak der. Kluten skal visstnok være oppgradert med tetningslister nå Jeg har selv hatt en frontrekke bestående av Audiovector-høyttalere, og kinoen til anfield beviste nok en gang at AV (”små” som de er, eh.. foruten centeren hans da) egener seg veldig bra i en hjemmekino parret med en god sub. Her var det skikkelig dynamikk og liv hele veien. Centeren gjorte også en veldig god jobb på bl.a. Sin City, og hadde mindre problemer med å henge med på Mickey Roukes stemme.

Vi fikk ikke tid til å ta i bruk bassenget, så det får vi ta neste gang. Men det blir da tid til noen andre sosiale aktiviteter også. Sightseeing i Arendal sentrum med soft-is og det hele. Grilling fikk vi også lurte inn på lørdagkvelden, sammen med noen halvlitere fra kjøleskapet like utenfor kinoen. Praktisk plassering forresten. Det ble også en del PGR3, et spill som er utrolig engasjerende og vanedannene i multiplayer-modus. Det er liksom ingen som har lyst til å slutte før de har vunnet siste løp, og da blir man jo aldri ferdig

Jeg må takke for et veldig hyggelig besøk hos en gjestfri liten familie i et stort hus! Jeg kommer snart tilbake igjen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jo helt glemt å takke deg for gode ord, Kent....ops:

Besøket blir jo kun så hyggelig som gjestene bidrar til, så dette må vi gjenta.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er hva jeg skal gøye meg med de neste par ukene.....

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bonsaitre ?

hehe, nei hva er dette for noe spennende da?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lykke til!

Du er nok solgt lenge før det... ;-)

ML - lenge leve!!!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt annen vinkel.....

Side 49 av 123 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 69 79 89 99 109 119 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •