Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter.... - Side 48

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 48 av 123 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 78 88 98 108 118 ... SisteSiste
Viser resultater 941 til 960 av 2459
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Blir nok ingen sengedeling, kid. Her er det egen madrass som teller...;-)

Blir morro å komme til Stavanger i september på messe, gutter. Så får vi se om AK er ferdig med sin kino innen den tid. Hmmmm, skeptisk.....;-)

Ellers er jeg enig i at Xbox 360 og PGR3 er utrolig morsomt. Jeg har desverre ikke fått brukt den maskinen så mye som jeg skulle ønske, men du verden å morro det er når en har noen å kjøre mot. Stort bilde, høy lyd i alle kanaler, øl og kompiser. Sweeet...

Når det gjelder inntrykket av Oberon vs Arcam, så driver jeg fremdeles med noe testing rundt det. Bl.a. sjekker jeg at høyttalerplassering og lytteposisjon ikke skal være en negativ årsak. Men inntrykkene deres stemmer overens med mine, og Arcam AVR350 klarer seg uforskammet godt mot Oberon 4.1.

Det er også en god ide på demoer å se en hel film for å se hvordan oppsettet klarer seg når det er kallibrert opp. Oftest blir jo demoklipp av det voluminøse slaget, med fokus på lydtrykk og effekter. Det er også viktig at anlegget klarer å levere klare dialoger, stillhet når det skal væres stillhet o.l. Når en ser en hel film opplever en disse svingningene. Brødrene Grimm ble en engasjerende film, selv om det strengt tatt bare var en dame å se på i den filmen, g-h...;-)

HC3000 var, som jeg har sagt tidligere, er positivt gjensyn med. En stund siden jeg så den sist. Siden den gang har det vært flere gode projektorer innom min kino. Deriblant projectiondesign AMO MKIII og Model Two. Sistnevnte er den klart mest fleksible av disse tre, men heller ikke den kan brukes med mitt nåværende oppsett. Ene og alene grunnet kasteavstand. 100" på 3,4 meter blir for drøyt. Når det gjelder sortnivå er det vanskelig å spot the difference på AMT og HC3000, og kontrastmessig mener jeg det oppleves veldig likt (tatt på "husken"). Men det som er helt klart er at Mitsubishi HC3000 klarer å levere et av de mest støyfrie bildene jeg har sett av DLP i denne prisklassen. Dithering og ikke minst graderingsproblematikken var mye mindre her enn på eksempelvis PD sine modeller. Synd at den har en såpass sær optikk, hvis ikke hadde det kanskje stått en slik en i min kino. Skjønner godt akto som gikk for denne i sitt oppsett.

Nok en gang, takk for en kjempehelg! Godt at vi klarte å leve litt livet også, og ikke bare var i kinoen. Bortsett fra AK som skippet bassenget...;-)

Neste gang får vi se om ikke vi kan stikke innom flere AVforum-fantaster når dere er innom "Nordens Venedig"...:-P

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Javel..
    Er det så noen av dere som har besøkt Flageborg... i det siste..?

Du har supert utstyr, fremfor vellykket integrasjon.
    Og så har du vellykket integrasjon, fremfor supert utstyr.
    Eller du har begge deler... who knows...
    Eg berre spyr? ;-)
    Flageborg? Hvem er det?

Anfield har supert utstyr i hele rekken, selv om det finnes oppgraderingsmuligheter der også. Sier du at han har dårlig integrasjon så lurer jeg på om du mener lydmessig eller designmessig. Uansett hva du mener bommer du så det synger etter.

Jeg hørte forresten på Anfield sitt anlegg med Flageborg tweaking, og nå sist med Anfield tweaking og siden du altså da har forstått at vi ikke var hos Flageborg så forstår du vel samtidig hvorfor vi valgte å bli hos Anfield....

Ingen vits å slenge sånne kommentarer ut i luften, det gagner ingen!

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Beklager at det er litt sent, men.....................Grow Up !

Ha en fortsatt hyggelig kveld med lyd og bilde ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må innrømme at jeg fremdeles ikke skjønner RoKos mening, men kanskje bare meg som er tett.:???:

Uansett, vi bør vel alle "Grow Up" og fryde oss med hverandre og at vi har muligheten til å treffe likesinnede og å skape disse gode opplevelsene. Vi har heldigvis alle forskjellige preferanser på hva som er god lyd, og ikke minst er det forskjell på lommebøkene som skal realisere det.

PS! Siden dere tar det opp i min tråd, så setter jeg pris på en invitasjon på å teste loftskinoen din igjen jeg, Flageborg. Nå har det jo blitt skrevet mye om hvor bra den er blitt, så jeg stiller opp ved første ledige anledning fra uke 29 for å "felle min dom"...;-)

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g-h
    Flageborg? Hvem er det?

Anfield har supert utstyr i hele rekken, selv om det finnes oppgraderingsmuligheter der også. Sier du at han har dårlig integrasjon så lurer jeg på om du mener lydmessig eller designmessig. Uansett hva du mener bommer du så det synger etter.

Jeg hørte forresten på Anfield sitt anlegg med Flageborg tweaking, og nå sist med Anfield tweaking og siden du altså da har forstått at vi ikke var hos Flageborg så forstår du vel samtidig hvorfor vi valgte å bli hos Anfield....

Ingen vits å slenge sånne kommentarer ut i luften, det gagner ingen!
    Jaja, nå drepte du dine egne argumenter "så det synger etter"...
    Dette var jo virkelig dumt - som om dette skulle være relle årsaken til at dere ikke var hos Flageborg.... :neutral:

Og; hvorfor i all verden skulle DU føle deg tråkket på tærne? Det er jo i så fall ikke DEG jeg kritiserer her, hvis det nå virkelig er dette jeg gjør da.

Jeg har lest (og opplevd) nok til å trekke mine egne konklusjoner, men disse er det nok erfaringsmessig lurest å ikke dele med dere....?

Ellers god sluttkommentar, Anfield, men husk at god lydpreferanse helst bør gå i én retning, og at forskjellene i overveiende grad kun skal gå på at enkelte ennå ikke har opplevd skalaen langt nok ute.... men selv tror det.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest (og opplevd) nok til å trekke mine egne konklusjoner, men disse er det nok erfaringsmessig lurest å ikke dele med dere....? [img]images/smilies/confused.gif[/img]
    men husk at god lydpreferanse helst bør gå i én retning, og at forskjellene i overveiende grad kun skal gå på at enkelte ennå ikke har opplevd skalaen langt nok ute.... men selv tror det.
    Du fortsetter å skrive på en litt nedlatende måte, noe jeg syns du skal slutte med. Samtidig kan denne disputen gjerne avsluttes nå slik at vi kan gå tilbake til å diskutere den flotte kinoen til Anfield

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var jo virkelig dumt - som om dette skulle være relle årsaken til at dere ikke var hos Flageborg.... :neutral:

Og; hvorfor i all verden skulle DU føle deg tråkket på tærne? Det er jo i så fall ikke DEG jeg kritiserer her, hvis det nå virkelig er dette jeg gjør da.

Jeg har lest (og opplevd) nok til å trekke mine egne konklusjoner, men disse er det nok erfaringsmessig lurest å ikke dele med dere....?

Ellers god sluttkommentar, Anfield, men husk at god lydpreferanse helst bør gå i én retning, og at forskjellene i overveiende grad kun skal gå på at enkelte ennå ikke har opplevd skalaen langt nok ute.... men selv tror det.
    Hvorfor snakker du så "dypt" at ingen forstår deg Roko? Nå har ikke jeg lest igjennom alle 40-50 sidene, men jeg skjønner ikke et kvekk av de "mystiske visdomsord" du kommer med, og det er tydlig andre som ikke gjør heller. (du får beklage min dumhet)....

Dersom poenget ditt er å være hoven/nedlatende (det er slik det virker nå), så skjønner jeg ikke helt vitsen...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har aldri, og kommer heller aldri til, å sammenligne min kino med Flageborgs. Min kino står på egne ben, med egne preferanser på hva jeg mener er god lyd for meg.

Jeg har opplevd en god del anlegg og kinoer jeg og, RoKo. Ikke bare dere som har det. Og etter min smak (og flere andre som har vært innom) spiller dette systemet veldig bra. Men kanskje ikke "best". Jeg har utstyr til å spille "i begge ender av skalaen" som du kaller det, men foretrekker å lytte til musikk uten å jakte på 20hz-toner. Og her er vi forskjellige, ingen tvil om det.

At du skriver litt nedlatende om mitt anlegg og da tydeligvis min kompetanse innenfor området får stå for din regning. Jeg er mer openminded og velger å være glad for at vi alle har forskjellig fokus på lyd og bilde. Jeg tror (kanskje i motsetning til mange andre) ikke at jeg har fasiten.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Jeg har aldri, og kommer heller aldri til, å sammenligne min kino med Flageborgs. Min kino står på egne ben, med egne preferanser på hva jeg mener er god lyd for meg.

Jeg har opplevd en god del anlegg og kinoer jeg og, RoKo. Ikke bare dere som har det. Og etter min smak (og flere andre som har vært innom) spiller dette systemet veldig bra. Men kanskje ikke "best". Jeg har utstyr til å spille "i begge ender av skalaen" som du kaller det, men foretrekker å lytte til musikk uten å jakte på 20hz-toner. Og her er vi forskjellige, ingen tvil om det.

At du skriver litt nedlatende om mitt anlegg og da tydeligvis min kompetanse innenfor området får stå for din regning. Jeg er mer openminded og velger å være glad for at vi alle har forskjellig fokus på lyd og bilde. Jeg tror (kanskje i motsetning til mange andre) ikke at jeg har fasiten.
    Amen!!!
    Helt enig der Anfield; at noen betviler at oppsettet ditt spiller bra må enten være på grunn av et helt eksepsjonelt preferansepunkt eller at man ikke har peiling...:? før jeg har hørt det selv kan jeg ikke si noe bastant, men at potensialet i anlegget er stort er det vel ingen tvil om! :grin: Skulle jeg være på de kanter kommer jeg gjerne innom og ser/hører på anlegget.:wink:

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å komme med synspunkter og iakttagelser faller åpenbart - av forskjellige årsaker - enkelte tungt. Mange dessverre på feil grunnlag.

La gå at jeg kan være vag i mine hintinger, men det er for å på en diskret måte gjøre oppmerksom på at en del av det som blir gjengitt her bør leses både én og to ganger før man fortærer det "for god fisk". Jeg er selv av en noe over gjennomsnittet analyserende natur - derfor iaktagelsene.

Jeg har vel intet spesielt negativt å si om Anfields anlegg og ikke minst Anfield selv, som jo er en kjernekar! Det som kanskje mangler er litt mer sidesyn på det som blir erfart. Dette gjelder selvsagt ikke bare denne tråden.

Beklager dersom jeg blir oppfattet som hoven. Det er selvsagt ikke første gang... ;-)

Så stå på gutter - diskusjonen er særs interessant!

Håper selvsagt at Anfield oppfatter at jeg ikke forsøker å rakke ned på ham, men at vi i fellesskap kanskje klarer å styrke hverandre! Så, Anfield, jeg besøker deg gjerne igjen - snarest mulig, selvsagt! :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er en hånd strukket ut, og jeg tar i mot. Neste gang du, Atle og Flageborg skal arrangere et av deres "lydnirvana-treff" (positivt ment ;-) ), så kan dere jo inkludere meg. Er alltid åpen for andre og nye erfaringer jeg. Så kan vi jo kanskje sammen ha noen gode opplevelser å snakke om, og kanskje opparbeide forståelse for hverandres preferanser, i stedet for kjegling og misforståelser.

Peace out.....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Skulle jeg være på de kanter kommer jeg gjerne innom og ser/hører på anlegget.:wink:
    Kanskje overflødig å si det, men du (og andre) er hjertelig velkommen.....:razz:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Neste gang du, Atle og Flageborg skal arrangere et av deres "lydnirvana-treff" (positivt ment ;-) ), så kan dere jo inkludere meg.
    Dette høres ut som en meget god idè :-D
    Slik beriker vi vår hverdag og utvider vår horisont! Hyggelige guttær som Anfield er selvfølgelig hjertelig velkomne, og jeg er sikker på at jeg snakker for oss alle tre!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner poenget ditt Roko, å ha en kritisk sans er fornuftig nok. Og kan være vel så lærerikt, men når det fremføres på en slik måte midt i tråden så virker det for utenforstående nesten som litt oppgulp allà jante. Er man uenig i noe som blir sagt, så er det bedre å være med på diskusjonen enn å komme med slike kommentarer. Det er slik vi lærer, og det er vel målet med et forum...?

Jeg syntes forøvrig at Anfield sin kino er blant de mer delikate og ryddige på forumet, og vitner om noen med genuin interesse for denne flotte hobbyen.
    Lyden kan jeg selvsagt ikke svare for, men jeg ser ingen grunn til at den ikke også bør være i høy klasse med det utstyret.

Fortsatt god sommer.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd at dette tilsynelatende måtte ende i fornærmelser av enkeltes anlegg og smak, selv om jeg egentlig ikke tror noen mente noe vondt her... Men, dere skværer vel opp på neste lydtreff :wink: Mangfold er jo noe av det mest spennende med denne hobbyen, det hadde kanskje ikke vært fult så fascinerende med demokveld hos noen som har akkurat samme høyttalere og elektronikk som en selv :wink:

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vel intet spesielt negativt å si om Anfields anlegg og ikke minst Anfield selv, som jo er en kjernekar! Det som kanskje mangler er litt mer sidesyn på det som blir erfart. Dette gjelder selvsagt ikke bare denne tråden.

Beklager dersom jeg blir oppfattet som hoven. Det er selvsagt ikke første gang... ;-)

Så stå på gutter - diskusjonen er særs interessant!
    Var vel det som gjerne var problemet, at du ble misforstått. Fint at du retter opp i inntrykket. Du tråkket gjerne ikke meg på tærne, men ved å hinte til at våre erfaringer ikke bør tas for god fisk, så tråkker du meg litt på lilletåen ihvertfall . Har sett vesentlig dyrere kinoer enn Anfield sin, men totalinntrykket som jeg får der nede, er det ingen som har slått til nå. Men at mitt inntrykk blir feil bare fordi du betviler mitt grunnlag er jeg ikke enig i. Jeg har også skrevet hva jeg sammenlignet med....

Men nok off-topic, du ryddet fint opp i misforståelsen!

Flageborg: Regner ikke du tok deg særlig nær at hva jeg sa denne gangen heller? Tar gjerne en visitt, men denne gangen ble det ikke tid!

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=RoKo]
    Sitat Opprinnelig postet av g-h
    Jeg hørte forresten på Anfield sitt anlegg med Flageborg tweaking, og nå sist med Anfield tweaking og siden du altså da har forstått at vi ikke var hos Flageborg så forstår du vel samtidig hvorfor vi valgte å bli hos Anfield....[/QUOTE=g-h]

How so?

Det jeg mener, som jeg også skrev var at på bakgrunn av lytteopplevelsen at Anfield sin måte å sette det opp bedre, dermed valgte jeg et helhetlig inntrykk hos Anfield, kontra 2 kjappe inntrykk hos Anfield og Flageborg.

Min mening, og mitt valg!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler vi kan legge dette bak oss nå. Slik jeg kjenner både Flageborg og RoKo, så kan de av og til "skyte fra hofta" på godt og vondt. Denne gangen ble det misforstått, men rettet opp i. Er voksen nok til å la dette ligge for denne gang. Så bør vi heller passe på at kommunikasjonen oss i mellom er bedre neste gang.

Neste gang dere kommer nedover, g-h og AK, så kan vi avtale med Flageborg også (dersom han vil ha besøk). Så får vi alle samme referansegrad, og ikke minst oppleve enda en forumkino som har opparbeidet seg et visst rykte her på forumet.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes lyden i Anfields kino er helt konge.

Men, jeg synes også at diskanten er helt i øvre grense og ville nok ha lagt en liten demper på den selv, med Arkam CD spilleren fremfor Usher. Jeg likte også lyden i Primare settet bra. Men vi snakker om mikro detaljer her og Anfield liker lyden noe bredere og lysere enn det jeg gjør.
    ( Rune, du som jobber på sykehus burde kanskje ta deg en tur opp i 3. og få sjekket om du har en dip i diskanten:wink: )

Jeg liker når artisten står spikret fremfor meg med mye fokus på stemmen fremfor ett bredere og mer oppløst lydbilde, men dette gjør ikke lyden til Anfield dårlig av den grunn.

Jeg er grønn av misunnelse på rommet og anlegget hans og skulle gjerne ha byttet anytime.

Selv om anlegget er svært "Hi-Fi" så trøkker det noe vanvittig på film. Vi satt og så en HEL film en dag:wink: Underworld evolution, altså effekthardporno av beste merke og det er en enorm oppløsning OG trøkk.

350 receiveren hans har stålkontroll på alle elementene og effektblokker er helt bortkastet i mine ører.

Når nettende blir lange og kulda setter inn håper jeg at han hiver seg over bildedelen sånn at jeg får sett noen gode projectorer også. For det er det som trenger en oppgradering nå. Ikke det at bildet er dårlig, men det er ikke i klasse med lyden.
    Jeg fikk dessverre ikke anledning til å se HC3000 i aksjon i helga da det var så mye annet som måtte gjøres, og kona måtte ut på byen å rase fra seg ( jeg gifter meg i dag ).

Jeg satser på at HC5000 kommer i hus så snart den er tilgjengelig i Norge og da er jeg der:wink:

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    ..................... ( jeg gifter meg i dag ).
    Gratulerer !!! :grin:

Side 48 av 123 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 78 88 98 108 118 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •