Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter.... - Side 47

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 47 av 123 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 67 77 87 97 107 117 ... SisteSiste
Viser resultater 921 til 940 av 2459
    Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skikkelig bra bilder Anfield :grin:
    Helt klart en av de fineste kinoene her på forumet.
    Lykke til med inflyttingsfest ikveld da :wink:
    P.S. Før du går til sengs inatt må du huske på denne: Myyyye vann og litt mat i magen, så blir alt så mye bedre på søndagen :grin:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal vite hvor mange ganger jeg har forsøkt den...;-) Men lærer aldri....

Takker forresten for gode ord.

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei..
    Har nå sittet halve lørdagen og lest alle 47 sidene dine Anfield..
    Skal snart gå over til å lese sidene om hjemmekinoen, og sikle på bildene :wink:
    Må bare si meg mektig imponert over det dere har og ikke minst kan om hjemmekino her inne..

Grunnen til att jeg har sittet klistret foran pc skjermen er att jeg skal pusse opp stua i sommer, og begynne utskiftningen av "hjemmekinoen" min, selv om det blir feil å kalle det hjemmekino når jeg ser alt dere andre har her på avforum... :shock: hehe

Skulle egentlig bare kjøpe meg plasma tv når skattepengene kom, men fikk beskjed om att de ikke kom før 6. oktober.
    Så da får jeg bare vente, og mens jeg venter så har jeg blitt bitt av bassillen som mange andre her inne, og nå har jeg også nesten bestemt meg for å skifte ut forsterkeren, til Pioneer ax2 eller 1016..
    (blir vell mer etterhvert er jeg redd)

Også møblene jeg har idag, vedevåg stereorack er på vei ut.. Så du skjønner att jeg har blitt bitt av den skumle av basillen...

Men uansett, får bare legge meg flat og hylle det du har fått til...
    Er mektig imponert og misunnelig.. ;-)

Selv om jeg ville kalt hjemmekinoen min Old Trafford da... hehe

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flotte bilder du har tatt nå, Rune. Ser skikkelig lækkert ut. Blitt noe klokere på det nye kameraet? Den sofaen så egentlig ganske innbydende ut må jeg si. Er vel liten fare for at du blir støl i stumpen av den.

Gir de kaktusene i venstre hjørne noen akustisk effekt?

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    Selv om jeg ville kalt hjemmekinoen min Old Trafford da... hehe
    Hehehe, helt enig her! Cinema Trafford, det hadde vært noe det
    Oops, dette blir vel som å banne i kjerka ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    partyboynr1: Imponerende at du har lest hele tråden. Dersom du kan få noen råd eller tips ut av det, er jo ingenting bedre. Takker for gode ord

Kenti: Kameraet er bra det, og sikkert altfor avansert for meg. Men har begynt å teste mer og mer, og da passet det bra med å oppdatere bildene. Fikk noen gode begynnertips av Atle (akto) som har samme, og det hjalp. Fremdeles mye å lære, og det er jo mye lettere å ta gode bilder med et skikkelig apparat.

Sofaen er skikkelig god, og jeg tenker aldri over at det er en sovesofa. De fleste (nesten alle) sovesofaer har jo skikkelig dårlig komfort. Men ikke denne. Vi får satse på at du får teste den ut om ikke lenge. Hadde overnattingsgjester igjen i natt etter at noen ikke fikk taxi på en stund etter innflyttingsfesten i går.

Plantene (for øvrig ikke kaktuser) har nok ingen akustisk effekt, her er det mest for pynt gitt...;-)

Vettemann: Såpass får en tåle....;-)

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Vettemann: Såpass får en tåle....;-)
    Jammen bra det da siden United klanen kommer for å herje i helgen.

Dobbelsjekk kjøleaggregatet på kjøleskapet for sikkerhetsskyld sånn at vi har gode kalde hele helgen! Etter å malt hele huset i helgen ser jeg frem til en helg med alkohol, av-inntrykk og avslappende stemning i stampen!!

Gleder meg godt allerede!

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joa..
    Etter 47 sider så må jeg jo ha fått noe inn i hodet, hvis ikke så er det vell ikke håp for meg??.. 8)
    Eneste minuset med å ha lest alt det du har testet og prøvd, er jo att det stort sett er i en klasse over det jeg kan, både audielt og i pris.. :smile:

Men en ting er sikkert, skal bli mye nytt og forhåpentligvis bedre utstyr en det jeg har idag.. 8)
    Tiden får vise hva det blir, men regner med jeg kommer til å bruke AVforum og alle brukernes erfaringer til å veilede meg..
    Så det blir nok mer lesing og dumme spørsmål fra min side fremover... :wink:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g-h
    Jammen bra det da siden United klanen kommer for å herje i helgen.
    Har god trening i å håndtere slike situasjoner, har desverre flere kompiser som er ManU-fans...;-)

Sitat Opprinnelig postet av g-h
    Dobbelsjekk kjøleaggregatet på kjøleskapet for sikkerhetsskyld sånn at vi har gode kalde hele helgen! Etter å malt hele huset i helgen ser jeg frem til en helg med alkohol, av-inntrykk og avslappende stemning i stampen!!
    Aggregatet går så det suser, skapet er allerede fyllt opp med iskald Tuborg, kona reiser bort og tar med sønnen. Bassenget holder 26 grader, solstolene er oppslått på terrassen og nye filmer er innkjøpt.

Med andre ord: Hjertelig velkommen!:razz:

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til og med jeg som ikke har tid til å tenke annet enn jobb har begynt å glede meg

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da nærmer vel avreise seg for AK og g-h. Du får huske å ta med HC3000 nedover AK, så vi kan få tatt en nærmere titt på hva den kan levere. Mitsu-teknologi er jo absolutt aktuelt i min kino, selv om det er en annen HC-variant som lokker en god del mer....;-)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da var helgen i Arendal overstått, og både jeg og g-h har kommet vel tilbake til Stavanger etter et helgebesøk hos Anfield.
    Gjestfriheten er det ihvertfall ingenting galt med med, og vi ble møtt med pils og jenteøl (til g-h) med en gang vi kom frem. Kunne det vært bedre på en varm sommerdag etter 5timer i bilen ? :smile:

Etter litt mat og drikke bar det ned til det aller helligste i kjelleren. Her var det mye snadder, blandt annet en litt ukjent (for meg) Usher cd-spiller og Arcam AVR350 reciever. (Som jeg gjerne skulle hatt selv også) Sammen med Audiovector høyttalerne til Anfield spillte dette i mine ører veldig bra, men jeg syntes toppen var en smule skarp. Tross dette låt "De nye" gitarkammeratene svært bra med god kanalseparasjon og dybde i lydbildet.

På bildesiden var det ikke uventet TW600 som stod oppå hyllen. Det som overasket meg mest her var hvor lite støy man egentlig hørte fra projektoren i sitteposisjon. Fordelene med hylle er mao. ganske tydelige.
    Bildet var som ventet bra, men med litt mindre dynamikk enn det jeg selv er vant med fra HC3000. LCD og DLP har begge fordeler og ulemper.

På lørdagen var vi på besøk hos Arendal, som villig viste frem kinoen sin Dette er en fantastisk kino som yter bra på alle punkter og samtidig ser veldig bra ut med integrerte høyttalere og bakprojeksjon. Takk for titten

Totaltsett en svært vellykket helg, og jeg reiser mer enn gjerne til Arendal igjen ved en senere anledning.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Ja da var helgen i Arendal overstått, og både jeg og g-h har kommet vel tilbake til Stavanger etter et helgebesøk hos Anfield.
    Gjestfriheten er det ihvertfall ingenting galt med med, og vi ble møtt med pils og jenteøl (til g-h) med en gang vi kom frem. Kunne det vært bedre på en varm sommerdag etter 5timer i bilen ? :smile:

Etter litt mat og drikke bar det ned til det aller helligste i kjelleren. Her var det mye snadder, blandt annet en litt ukjent (for meg) Usher cd-spiller og Arcam AVR350 reciever. (Som jeg gjerne skulle hatt selv også) Sammen med Audiovector høyttalerne til Anfield spillte dette i mine ører veldig bra, men jeg syntes toppen var en smule skarp. Tross dette låt "De nye" gitarkammeratene svært bra med god kanalseparasjon og dybde i lydbildet.

På bildesiden var det ikke uventet TW600 som stod oppå hyllen. Det som overasket meg mest her var hvor lite støy man egentlig hørte fra projektoren i sitteposisjon. Fordelene med hylle er mao. ganske tydelige.
    Bildet var som ventet bra, men med litt mindre dynamikk enn det jeg selv er vant med fra HC3000. LCD og DLP gar begge fordeler og ulemper.

På lørdagen var vi på besøk hos Arendal, som villig viste frem kinoen sin Dette er en fantastisk kino som yter bra på alle punkter og samtidig ser veldig bra ut med integrerte høyttalere og bakprojeksjon. Takk for titten

Totaltsett en svært vellykket helg, og jeg reiser mer enn gjerne til Arendal igjen ved en senere anledning.
    Javel..
    Er det så noen av dere som har besøkt Flageborg... i det siste..?

Du har supert utstyr, fremfor vellykket integrasjon.
    Og så har du vellykket integrasjon, fremfor supert utstyr.
    Eller du har begge deler... who knows...
    Eg berre spyr? ;-)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javel..
    Nei, vi besøkte ikke Flageborg.

Eg berre spyr? ;-)
    Regner med det spørsmålet er rettet til Anfield?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1) OK. Ta det neste gang da...

2) Muligens...?

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Da nærmer vel avreise seg for AK og g-h. Du får huske å ta med HC3000 nedover AK, så vi kan få tatt en nærmere titt på hva den kan levere. Mitsu-teknologi er jo absolutt aktuelt i min kino, selv om det er en annen HC-variant som lokker en god del mer....;-)
    Fikk du gjort deg noen inntrykk av HC3000, Anfield?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for gode ord, AK. Morro med besøk av likesinnede.

Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Javel..
    Desverre, men jeg kommer gjerne på besøk når jeg blir invitert jeg. Nå er det snart ferietid, og mulighetene blir flere.

Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Eg berre spyr? ;-)
    Her må jeg innrømme at jeg ikke helt skjønner spørsmålet, Roger. Hadde det ikke vært for "blunkefjeset" så hadde jeg stusset på hva galt jeg har sagt. Mener du at jeg har godt utstyr men ikke integrasjon godt nok? I så fall er jeg uenig, og mener at komponentene i min kino spiller veldig bra på lag med hverandre. Om andre velger andre "modeller" med ustyr som er noe eldre, billigere eller hva enn det antydes om og får bedre integrasjon så er jo det et annet valg. Hverken jeg eller deg sitter med spesielt billig utstyr, men vi er vel fornøyde vi og?

Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Fikk du gjort deg noen inntrykk av HC3000, Anfield?
    En veldig bra projektor, og selvfølgelig klart bedre bildekvalitet enn min TW-600 kan gi. Litt sær plasseringsmessig, og den kan på grunn av kasteavstanden ikke brukes i min kino med mitt 100" lerret. Det positive i denne sammenheng var at jeg ikke var spesielt plaget med regnbuer på denne. Mulig det har noe med mengden regnbuemedisin å gjøre også.;-)

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

United-klanen besøker Arendal!

Er vel min tur da til å fortelle om helgen. Ikke at mine inntrykk er så veldig forskjellige fra Ak sine, men likevel, jeg rabler litt avgårde.

Fredagen besto jo av å komme oss ned og i hus, samt litt lytteinntrykk. Og ja, alkohol da selvfølgelig Det er altså meg som drikker jenteølen så de kalte den. Når det er sagt så klarte jeg fint 2 flasker innen de var ferdig med sin ene øl, så hvem som drikker som kvinnfolk kan nok debatteres.

Ak fikk sweetspot på fredagen, siden jeg hadde hørt deler av anlegget før. Vi fikk høre Usher CD-1 og AVR350, med og uten MA blokker. Det lille som jeg har å utsette på anlegget er det samme som sist, en litt hissig diskant, men det er jo dette Anfield har valgt å ha, og han liker det Men da er også det "negative" sagt. For glemmer en diskanten så whipper CD-1 og AVR350 (uten MA først) opp et enormt lydbilde. Bredden og dybden regelrett banker hva jeg er vandt til (skal ikke så mye til, men men), og det spiller dynamisk, og til og med meg som er vandt til Klipsch synes det låt ganske livlig og engasjerende.

Vi hørte så litt videre, men denne gangen med MA blokkene. Inntrykket mitt var litt snevrere lydbilde, og litt kaldere lyd. Rett og slett ikke fullt så engansjerende. Jeg var på forhånd litt skeptisk til lydsignaturen med MA på AV og fikk dessverre rett i mine ører. AVR350 til 20000 var faktisk hakket bedre alene. Nå skal det sies at mine ører er ikke Ak og Anfield sine, så de får komme med sine egne konklusjoner, men for min del tror jeg rett og slett MA er litt for HiFi

Bildet er ikke så veldig mye å si om, jeg har jo samme projektoren selv. Overgangen til HC3000 var nok større for de to A'ene, mulig jeg var såpass sløret i blikker innen da, eller litt trøtt, men all dynamikken de andre så og den dybden som nå var i bildet fikk jeg ikke helt med meg... til å begynne med ihvertfall På søndagen så jeg jo at HC3000 er en mye bedre prosjektor, og forskjellen på SD og HD oppløsning på materiale var mye større på HC3000. Den evnet å bruke den ekstra oppløsningen bedre rett og slett.

Vi fikk sett en film også, The Brothers Grimm, en eventyrfilm som maktet å engansjere, mest pga mangfoldige referanser til kjære eventyr, men også grunnet bra damer Vi fikk kjørt en god del demoklipp også, og lydtrykk er det nok av. Sist måtte vi gi oss på litt lavere volum da kone og barn var hjemme, men med huset for oss selv var det bare å brenne løs. En veldig gøy opplevelse, og selv om Plus/2 leverer et hinsides trykk (Ak satt å holdt døren på det verste, den var på vei av hengslene) så synes jeg Anfield har temmet den bra. Den tar ikke overhånd og overskygger resten av anlegget, men kommer naturlig inn i lydbildet når den blir bedt om det.

Frank (ikke Frant som jeg trodde ) ga oss som sist en bra demo, og jeg blir stadig imponert over lysstyrken han kan ha i rommet uten at bildet lider nevneverdig. Et klart forbilde for min del som ikke er så glad i full lyskontroll. Og lykke til til torsdagen!

Før jeg kom var jeg litt usikker på om Anfield skulle gi meg en skyllebøtte for å ha anbefalt Oppo-spilleren til han. Han var jo nokså skuffet etter å ha solgt 7600 og gikk til Oppo. Det resulterte jo i en ny 7600 nokså kjapt. Som den Oppo-eksperten jeg er (kremt) fant jeg fort en stor feil. Firmwaren var over et år gammel. Etter 3 brente cd'er og like mange forsøk fant jeg en som funket med fjernkontrollen han hadde. Med ny firmwaren så en ny Oppo dagens lys. Bildekvaliteten ble mye bedre, og selv om den ikke hamlet helt opp mot 7600 (som er veldig bra, og rundbanker Oppo på design og byggekvalitet) kom den nærme synes jeg. Return of the Oppo får jeg kalle det

Helgens høydepunkt nr 1 for meg var det sosiale, med (jente)øl, grilling, bading (Ak pingla ut) og friske diskusjoner. Hadde et kvinnfolk vært tilstede hadde vi nok blitt kalt litt nerdete, selv om diskusjonene varierte mellom AV og litt mer mandige ting Det var rett og slett meget vellykket.

Høydepunkt nummer 2 var uten tvil PGR3 til Xbox 360. Selv om det ble nevnt noen banneord og frustrasjon innimellom kan det absolutt anbefales. Det er rett og slett himla gøy å spille mot fulle kompiser Selv om Ak viste seg å være best over tid fikk både jeg og Anfield vist han og rævva av og til. Duellene mellom meg og Anfield var nok litt jevnere enn mot Ak, men både Anfield og meg hadde ganske bra lærekurve vil jeg påstå. På søndagen derimot totalkollapset Anfield på banen. Jeg valgte å skylde på manglende styrepils.

Helgens festligste øyeblikk var i 3-tiden natt til søndag da meg og Anfield hadde en av våre mange PGR dueller. Begge nokså fulle. Etter 20 sekunder drar jeg fra Anfield og han blir stående fast i en vegg, Anfield ler rått uten at jeg forstår hvorfor. 3 runder seinere står han fremdeles stille, med bilen fast i veggen. Hverken meg eller Ak forstår helt hva han holder på med, men skylder det på alkoholen. Så, i et opplyst øyeblikk sier Anfield, "Hvorfor kjører du ikke Glenn, hva er greia med å stå fast i veggen", hvorpå jeg svarer at det er han som er i det øverst vinduet og det er han som da står bom fast i veggen. "Så det er derfor bilen svinger så jæv*** treigt" sier Anfield før alle ler rimelig godt av situasjonen

Takker igjen for du og jeg og vi to! Det var knall! Gleder meg til Stavanger messa, vi har begge seng til deg om du trenger!

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott tekst g-h, moro med litt lesestoff. Hyggelig at "vennskap" møtes på denne måten. Det med sengedeling hørtes noe tvilsomt ut ved neste messe, men ellers høres det jo ut som alt har vært knall

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra alle 3! :-D Det er sånn det skal være, og en gutte/nerdekveld er kult det! Høres ut som alle hadde en hyggelig kveld/natt. Spørs om kroppen var like glad og i god form dagen etter...

Side 47 av 123 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 67 77 87 97 107 117 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •