Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter.... - Side 46

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 46 av 123 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 76 86 96 106 116 ... SisteSiste
Viser resultater 901 til 920 av 2459
    Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Næmmen... Du syntes ikke livet var verdt å leve uten 7600? Flaks for meg at du var i tvil et lite øyeblikk da :wink:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Hadde ikke du bestilt den nye modellen til Arcam?
    Det var meningen, men spørsmålet ble om det var verdt å legge såpass med penger i en DVD-spiller sålenge jeg har dedikert CD-spiller ved siden. Bildebiten på DV137 er enda ikke utforsket (jfinneru håpte å få testet denne til neste nummer) og om den forsvarer nesten 10k mer i pris på bildesiden er usikkert. Men jeg skal nok teste den.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Du konverterer nok til DLP før året er omme, Anfield.
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Jeg kommer nok til å sende 989 på ferie til Anfield for at han skal få lov til å leke seg med den i sommer mens jeg er i Spania. Når han har brukt litt tid på alle filterene og mulighetene så kanskje han skifter mening igjen?
    576i over HDMI :wink:
    Og han kan lære meg alt jeg ikke har hatt ork til å sette meg inn i.

Nå er jeg spent på å se hva han finner på på bildesiden siden projectoren hans er rimelig gammel nå.
    Blir det DLP eller LCD mon tro?
    Det er helt klart spennende tider på bildesiden fremover. Det som er klart er at de neste oppgraderingene nok vil ligge på bildesiden. BD og HD-DVD er i "komminga" og en slik spiller må jo i hus. Men da må en jo også ha en projektor som kan fremvise bildepotensiale bedre enn TW-600 kan.

Men hvilken projektor? IFA vil nok vise endel av hva som er på trappene. Mitsubishi HC5000 virker veldig spennende, spesielt for meg som er såpass regnbuesensitiv. Den har premiere på IFA, og det er å håpe av robertaas, jfinneru og Gorm får et glimt av dens potensiale når de skal nedover. Sony "Pearl" (Ruby "light") verserer det også endel rykter om, men rundt den er detaljene såpass uklare enda. Antar at den ikke er aktuell før i 2007.

Når det gjelder 989, så tar jeg jo helt klart i mot tilbudet om å låne den Frank ;-) . 576i over HDMI er selvfølgelig et argument, men spørsmålet blir om hvor mye dårligere resultatet blir å kjøre 576i ut på komponent til en ekstern scaler som så står for behandlingen. For jeg antar det var det du hadde i tankene...;-)

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Det var meningen, men spørsmålet ble om det var verdt å legge såpass med penger i en DVD-spiller sålenge jeg har dedikert CD-spiller ved siden. Bildebiten på DV137 er enda ikke utforsket (jfinneru håpte å få testet denne til neste nummer) og om den forsvarer nesten 10k mer i pris på bildesiden er usikkert. Men jeg skal nok teste den.
    Hvordan syntes du den dedikerte CD-spilleren din gjør seg mot DV-7600? Stor forskjell?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt. Usher CD-1 leverer et fyldigere og luftigere lydbilde. "Fjerner et lite slør" er vel en grei beskrivelse. Den har også mer pondus i bunnoktavene enn det 7600 har. Men for all del, lyddelen i 7600 er en av de beste jeg har hørt når det kommer til lydkvalitet i stereo fra en DVD-spiller.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan godt få låne en pent brukt gullfiskbolle samtidig sånn at du kan langtidsteste regnbuemedisin.

Sin city 10 ganger på rad vil nok kurere deg, for du vet at det bare er innbildning likevel:-)

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med oppgraderinger. Moro å følge med hva som skjer i kinoen din.

Har 7600 alt en trenger av inn og utganger for å være up to date i dag?
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Har 7600 alt en trenger av inn og utganger for å være up to date i dag?
    Har jo flest utganger ja...;-) Har HDMI, komponent, S-video, Scart, kompositt, digitale coax og optisk for lyd, analoge lydutganger "i fleng", det er vel det en trenger i dag?

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Har jo flest utganger ja...;-) Har HDMI, komponent, S-video, Scart, kompositt, digitale coax og optisk for lyd, analoge lydutganger "i fleng", det er vel det en trenger i dag?
    Har den ikke DVI?? Hva med balansert, og minijack? Hahahahaha, drittspiller

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke AES/EBU heller?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morroklumper....:razz: ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går kveld ryddet jeg opp i kinoen, og fikk endelig tatt noen oppdaterte bilder av kinoen. Har lagt dem ut, og oppdatert profilen min;

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Anfield

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flotte bilder.
    Det ser meget bra ut i kinoen din.
    Veldig behagelig farge og lys forhold ser det ut som.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har du fått til bra. Virkelig gjennomført. Selv sliter jeg med å finne inspirasjon til siste hånd på verket i min egen kino. Solen frister mer enn kjelleren om dagen dessverre. Ser du har oppgradert forsterkeren. Er du fornøyd med den som power-kilde eller foretrekker du en monoblokk løsning ved siden av??
    Selv har jeg gått for AVP700/P1000, men synes nok at P1000 er i svakeste laget. Har vurdert endel amper, men er usikker på hva som matcher Arcamen best. Blir vel endel testing utover høsten. Hadde førs bestemt meg for Oberon 6.1, men har blitt litt skeptisk etter at så mange selger dem videre.....
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du har skaffet deg Arcam avr 350. Siden du har så mye utstyr til testing regner jeg med at denne skiller seg ut av mengden. Hva fikk deg til å velge den?

Ellers har du en kjempekino og liker særlig at det er et kombinert rom med kino og kontor. Tror et slik rom blir mer brukt enn dedikert kino.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Devilej: Viktigere å være ute i friluft på denne tiden av året, enn å "bure" seg inne i kinoen. For å se positivt på det, så får du nok tid til å tenke over endringene du kan gjøre....;-)

Når det gjelder effekten i AVR350, så er jeg positivt overrasket. Mine Mi3 Signature er nok endel lettere å drive enn dine Electra 946. Ergo er ikke mitt kraftbehov så stort som ditt. Nesten litt rart at P1000 skal være i svakeste laget. Det er ikke lydsignaturen sammen med høyttalerne dine du ikke synes matcher helt da? Ellers så skal jeg legge ut mere om mine erfaringer med AVR350 etter at bladet har publisert testen av den i starten av august....;-)

Midgard-blokkene yter bra de, men det er ingen store forskjeller på dem og den kraften som allerede finnes i 350'en. Strammer opp litt mer i mellombassen, men blir samtidig litt mer pågående i toppen.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er du så tidlig opp da Anfield

Jeg la meg halv 4 i natt, etter å ha delt en flaske Otard XO med en kompis. Det blåser vesla i

Kjempefine bilder og artikkel i kinopresentasjonen din, utrolig godt gjennomført :-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS
    Ser du har skaffet deg Arcam avr 350. Siden du har så mye utstyr til testing regner jeg med at denne skiller seg ut av mengden. Hva fikk deg til å velge den?

Ellers har du en kjempekino og liker særlig at det er et kombinert rom med kino og kontor. Tror et slik rom blir mer brukt enn dedikert kino.
    Jeg har testet endel receivere i mitt rom med og uten romkorreksjon, og funnet at behovet i dette rommet ikke er nevneverdig stort. Lyden i eksempelvis AX4AV og 3806 var bra for all del, men mye vil ha mer. Jeg har tidligere hatt gode erfaringer med Arcam, og synes ikke minst at det er en god match med Audiovector. Når så den nye 350 kom, med prosessorkortet til AVP700, var det et godt kompromiss for å få god lyd til både stereo og film.

Rommet blir mye brukt, og spesielt da fordi det også er kontor. Jobber jeg på PCen, er det alltid musikk på. Når jeg tester er dette også en stor fordel. "Lytte, reflektere, skrive". Da er det kjekt at PCen står rett ved....;-) En annen fordel er at rommet ligger i kjelleren. Når sola steker på terrassen ute og termometeret viser 28 grader, er det kun 20 i kinoen. Kjekt med "svalrom" også....;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Hvorfor er du så tidlig opp da Anfield

Jeg la meg halv 4 i natt, etter å ha delt en flaske Otard XO med en kompis. Det blåser vesla i

Kjempefine bilder og artikkel i kinopresentasjonen din, utrolig godt gjennomført :-D
    Hehe, på seg selv kjenner man andre...:razz: ;-)

Var min tur til å stå opp tidlig i dag, og la mor sove litt. I kveld er det stor innflyttingsfest med 40 stykker, så da er det kjekt at Benjamin skal sove hos onkel.....;-)

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flotte stemningsbilder. Godt fotografert.

Arcam er flotte greier, og det er sikkert lyden også. Har sett litt på en Arcam prosessor selv, etter mye skryt på andre forum.

Side 46 av 123 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 76 86 96 106 116 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •