Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter.... - Side 45

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 45 av 123 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 65 75 85 95 105 115 ... SisteSiste
Viser resultater 881 til 900 av 2459
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det minste problemet i min kino sålang.....;-)

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Midgard er det litt for tidlig å felle en endelig dom over. Ingenting å si på byggekvalitet og design, dette er lekkert. Har testet ut på musikk i stereo, og i kveld gikk den første testen på film av stabelen. Det er forskjeller, men ingen "wow-faktor" over det. Mere nyanser. Til det har jeg nok en "for god" receiver("misforstå meg rett"), med tanke på de kreftene Arcam AVR350 som finnes i den. Et mer begrenset kraftreservoir nyter større goder av dette.
    Har Arcam AVR300 selv, med omtrent samme effekttrinn som i AVR350, og jeg må si at forskjellene til Oberon 6.1 ikke er enorme med mine høyttalere. Blir morsomt å høre hva du mener er forskjellene mellom Arcam og Oberon etterhvert. Jeg vil ikke si hva jeg mener riktig ennå, siden jeg ikke vil påvirke deg i min retning.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jo jeg tre stk. 4.1 på besøk, men om det er 4.1 eller 6.1 på mine Audiovectorer burde ikke spille noen vesentlig rolle. Er litt impedanseforskjeller ute og går på Oberon og 350, så det brukes litt til på kallibrering og oppsett av systemet med og uten blokker. Ikke helt lett å AB-teste med andre ord.

Mer detaljerte inntrykk følger selvsagt....;-)

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jo jeg tre stk. 4.1 på besøk, men om det er 4.1 eller 6.1 på mine Audiovectorer burde ikke spille noen vesentlig rolle. Er litt impedanseforskjeller ute og går på Oberon og 350, så det brukes litt til på kallibrering og oppsett av systemet med og uten blokker. Ikke helt lett å AB-teste med andre ord.

Mer detaljerte inntrykk følger selvsagt....;-)
    Jeg mener snickers-is sa det var litt forskjell i lydensignaturen på de forskjellige Oberon X.1, ikke utelukkende kraft. Heng meg hvis jeg husker feil... :?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bør i så fall være marginale forskjeller. Når det gjelder kraft, så bør det være ett fett med 250 eller 600 ICE-watt på Mi3 Signature med følsomhet på 91db på de lydnivåene jeg vanligvis spiller på....;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har Tollpost vært her med dagens godtepakke....

Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter....-7600-004-jpg

Den siste tiden har jeg testet diverse DVD-spillere av rimeligere pris, da jeg var nysgjerrig på hva slags bildekvalitet jeg kunne få på litt billigere spillere. Om det var nødvendig med en såpass kostbar spiller, liksom. Pioneer DVR433, Oppo, Denon 1910 og 1920 bl.a. Samt at jeg testet med Arendals Pioneer DV989. Da var det gjort. Jeg "klarer" rett og slett ikke å leve med et dårligere bilde enn det DV7600 leverte i mitt oppsett. Desverre altfor kresen, og det kan kanskje virke snobbete. Så da ble saken enkel, tilbake til det jeg vet fungerer...

Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter....-7600-007-jpg

Skal se om jeg ikke kan få lagt ut nye bilder av oppsettet nå, både her og på minHjemmekino. Skjedd litt siden starten i Cinema Anfield...;-)

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Elegant sak det der. Du får si litt om forskjellene fra de nevnte spillerne og opp til denne når du får testet litt. Tenker det blir lekkert bilde med denne. :grin:

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer :razz: dette er jo en nydelig spiller som tydeligvis leverer varene.

Du minner jo ikke rent lite om Tiger som selger et pprodukt for så å kjøpe akkurat samme modell igjen ;-) Må jo være drømmekunde..

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den siste tiden har jeg testet diverse DVD-spillere av rimeligere pris, da jeg var nysgjerrig på hva slags bildekvalitet jeg kunne få på litt billigere spillere. Om det var nødvendig med en såpass kostbar spiller, liksom. Pioneer DVR433, Oppo, Denon 1910 og 1920 bl.a. Samt at jeg testet med Arendals Pioneer DV989. Da var det gjort. Jeg "klarer" rett og slett ikke å leve med et dårligere bilde enn det DV7600 leverte i mitt oppsett. Desverre altfor kresen, og det kan kanskje virke snobbete. Så da ble saken enkel, tilbake til det jeg vet fungerer...
    Nedgradering blir man aldri fornøyd med, Anfield....

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man lærer etterhvert, Anfield. Det er jo litt av poenget med denne hobbyen. Det naturlige spørsmålet; Hva var gæli med 989?

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt nytt Anfield. Da kan jeg sitte å kose meg med min DV7600 vel vitende at den er en av de beste på markedet :grin:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Man lærer etterhvert, Anfield. Det er jo litt av poenget med denne hobbyen. Det naturlige spørsmålet; Hva var gæli med 989?
    Hehe, et skritt frem og av og til et tilbake..

Ingenting galt med Pioneer 989, det var når jeg testet Frank (Arendal) sin i en direkte sammenligning med de nevnte, at jeg ble minnet om hvor bra bilde jeg fikk med DV7600. De er begge to av de desidert beste i prisklassen under 10k. 989 er hakket skarpere, men bildet til 7600 er mer støyfritt. Og det var mengden støy i bildet som irriterte meg på de andre.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Nedgradering blir man aldri fornøyd med, Anfield....
    Virker som om det er sjelden, ja. Men jeg var nødt til å forsøke. Mange gode ord ble sagt, ikke minst om Oppo. Og da er "mottoet" at en er nødt til å teste med egne øyne. Lærer masse av det.

For å klargjøre litt. Oppo er fremdeles en svært dugelig DVD-spiller, dersom en kun trenger en spiller som er god på digitalt bilde og lyd. Men det er allikevel en stor avstand i bildekvalitet opp til 7600, spesielt når det gjelder støy i bildet. Holdt på å si; heldigvis (prisen tatt i betraktning);-) ...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Du minner jo ikke rent lite om Tiger som selger et pprodukt for så å kjøpe akkurat samme modell igjen ;-) Må jo være drømmekunde..
    :razz: Men vi lærer jo litt underveis også, ikke sant Tiger....;-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp. Har p.t. ingen projektor i hjemmekinoen, og aner ikke hva jeg skal ha heller. Får se hva høsten bringer av nye modeller. Du konverterer nok til DLP før året er omme, Anfield.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter....-7600-004-jpg

Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter....-7600-007-jpg

Skal se om jeg ikke kan få lagt ut nye bilder av oppsettet nå, både her og på minHjemmekino. Skjedd litt siden starten i Cinema Anfield...;-)
    Hehehe, ja da kan alle vi andre, som også har denne, kose oss ennå en stund fremover vell vitende at det faktisk er et bra produkt vi har :wink:

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... bare fordi Anfield sier så...? :?

:wink:

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    ... bare fordi Anfield sier så...? :?

:wink:
    Tja, han er vel ikke av de lammeste her på forumet :wink:

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    7600 er en meget bra spiller og det var svært små forskjeller som gjorde at jeg valgte 989 i steden for. Det er en ikke ubetydelig prisdifferanse mellom 7600 og 989 og det er jo verdt å ta med. ( For Anfield, ikke for meg ) jeg kjøpte brukt.

Jeg kommer nok til å sende 989 på ferie til Anfield for at han skal få lov til å leke seg med den i sommer mens jeg er i Spania. Når han har brukt litt tid på alle filterene og mulighetene så kanskje han skifter mening igjen?
    576i over HDMI :wink:
    Og han kan lære meg alt jeg ikke har hatt ork til å sette meg inn i.

Nå er jeg spent på å se hva han finner på på bildesiden siden projectoren hans er rimelig gammel nå.
    Blir det DLP eller LCD mon tro?

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ikke du bestilt den nye modellen til Arcam?
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Side 45 av 123 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 65 75 85 95 105 115 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •