Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter.... - Side 44

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 44 av 123 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 64 74 84 94 104 114 ... SisteSiste
Viser resultater 861 til 880 av 2459
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vakkert! Her blir det vel noen timer å tilbringe utover høsten...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cocazulu
    Dette ser jo bra ut, men hvor kan man sette fra seg ølen?
    Sette fra seg ølen? Jeg skjønner ikke hva du mener. Når flasken er tom henter vi en ny, da kan vi jo sette igjen den tomme på kjøkkenet. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Sette fra seg ølen? Jeg skjønner ikke hva du mener. Når flasken er tom henter vi en ny, da kan vi jo sette igjen den tomme på kjøkkenet. :wink:
    LOL

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Her må jeg si flere ting:

Holder du en øl i handa uten å sette den ned vil varmen i handa varme opp ølet langt mer enn når det står på et bord ?

Evt. så bælmer en ølet rett ned = huleboer og da er det det samme hvilken temp drikken har

Det finnes foresten fine "plater" til å legge på puffer som gjør dem til et glimrende bord :wink: (se vedlagt bilde)

Fin sofa og puff foresten !
    Gode poenger, counterpionter! Tipset om "puffeplater" taes ad notam....;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når et produkt får mye omtale kan en enten kalle det en "hype" og si "hmmmmm, skeptisk..." eller så kan en ta litt tak i det og undersøke hva all praten er om. I dette tilfellet er jeg blitt "overtalt" til å se nærmere på noen norrøne forsterkervarianter fra Sørøst-Norge.....;-)

Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter....-oberon-4-1-003-jpg

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du også fått penger for å late som du har midgard i referanseanlegget :grin: jaja, fine esker da
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fader, busted.....;-)

Nei, her er det egentesting som må til gitt. Spent på å høre hvordan disse gjør seg utslag i systemet mitt, spesielt på centeren. Flere som har advart meg mot at Oberon på Arcam og Audiovector ikke er en god match. Ikke så sikker selv, derfor må det testes i eget rom.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Fader, busted.....;-)

Nei, her er det egentesting som må til gitt. Spent på å høre hvordan disse gjør seg utslag i systemet mitt, spesielt på centeren. Flere som har advart meg mot at Oberon på Arcam og Audiovector ikke er en god match. Ikke så sikker selv, derfor må det testes i eget rom.
    Tja. Vi hadde et par M3 Avantgarde på snarvisitt her oppe i nord og jeg synes ikke Oberon funka bra sammen med Audivector, men rommet vi testa i var digert og må nok ta mye av skylden. Gitarstrenger kommer veldig godt fram, men vokalen ble ikke sentrert og de dype tonene ble borte(mye rommet sin skyld da) Har også testa ut en Arcam A85 som SunZeeker har kjøpt. Første gang jeg har hørt på ett produkt fra Arcam og det imponerte faktisk. Nå er ikke A85 akkurat noen kraftbombe, men makan til evne å plassere vokal og intstrumenter i lydbildet. Deilig :grin:
    Blir gøy å høre dine erfaringer med de små norrønne kraftblokkene :wink:

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal bli moro å høre tilbakemeldinger...:wink:

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her må jeg si flere ting:

Holder du en øl i handa uten å sette den ned vil varmen i handa varme opp ølet langt mer enn når det står på et bord ?

Evt. så bælmer en ølet rett ned = huleboer og da er det det samme hvilken temp drikken har
    For oss som abonnerer på det høylitterære tidsskriftet "Pondus", så fulgte det i siste nummer med en hendig "ølkjøler" i neopren (eller lignende) som gjør at man isolerer den kalde ølen fra den varme håndflaten. Da kan hodet holdes stødig i sweet spot, og ølen ligge klar i hånden for å kontinuerlig tilføre kjøling til opplevelsessenteret mellom ørene uten at man må famle seg fram etter den i kinomørket.

Mulig man får kjøpt slikt i løsvekt også, men da får man ikke den lekre logoen som viser at man tilhører den intellektuelle humoreliten.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Evt. så bælmer en ølet rett ned = huleboer
    Eller = en tørst nordlenning :wink:

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som en ser er det alltid flere mulige tilnærmingsmåter til en problemstilling :wink: :-P

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    For oss som abonnerer på det høylitterære tidsskriftet "Pondus", så fulgte det i siste nummer med en hendig "ølkjøler" i neopren (eller lignende) som gjør at man isolerer den kalde ølen fra den varme håndflaten. Da kan hodet holdes stødig i sweet spot, og ølen ligge klar i hånden for å kontinuerlig tilføre kjøling til opplevelsessenteret mellom ørene uten at man må famle seg fram etter den i kinomørket.

Mulig man får kjøpt slikt i løsvekt også, men da får man ikke den lekre logoen som viser at man tilhører den intellektuelle humoreliten.
    Hehe :razz: . Pondus er jo knall, og den varianten er jo et godt alternativ for oss som såvidt setter fra oss ølen når vi først har begynt å nyte...;-)

I kveld er det i hvertfall testing med musikk, men først og fremst film med nye Oberon 4.1 som ansvarlige for de tre "muskedundrene" foran. Spennende.

Eneste jeg "irriterer" meg over nå er at bildekvaliteten på Oppoen ikke holder den standarden jeg krever. Har nå testet 8 forskjellige varianter siden jeg solgte min DV7600, og det er kun Pioneer DV989 som kommer nærme i prisklassen under 10k. Så da ble Oppo solgt, og jeg får klare meg med den til uka, da den "nye" spilleren dukker opp....

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Eneste jeg "irriterer" meg over nå er at bildekvaliteten på Oppoen ikke holder den standarden jeg krever. Har nå testet 8 forskjellige varianter siden jeg solgte min DV7600, og det er kun Pioneer DV989 som kommer nærme i prisklassen under 10k. ....
    Trodde du virkelig att oppon villle gi deg den billedkvaliteten du var ute etter ? ;-)

Det blir spennende å høre om den nye dvd spilleren ! Satser på att du legger ut en test lik den du gjorde med 7600...eller da i hjemmekino bladet

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har det skjedd saker og ting. Noe nytt fra Midgard?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du hadde oppdatert signaturen med Oppo, men det står fremdeles 100" lerret. Er det en forglemmelse ? Mener bestemt at du byttet til 90" pga takhøyde.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Trodde du virkelig att oppon villle gi deg den billedkvaliteten du var ute etter ? ;-)
    Egentlig ikke. Men det var det med å spare noen kroner da. Og for å ha testet. En stor fordel å ha testet produkter i eget oppsett, skaper seg et bedre erfaringsgrunnlag på den måten.

Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Det blir spennende å høre om den nye dvd spilleren ! Satser på att du legger ut en test lik den du gjorde med 7600...eller da i hjemmekino bladet
    Kan være at testen allerede ligger på avforum.....;-) ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du hadde oppdatert signaturen med Oppo, men det står fremdeles 100" lerret. Er det en forglemmelse ? Mener bestemt at du byttet til 90" pga takhøyde.
    Ingen forglemmelse. Stativet til senterhøyttaleren som jeg fikk fra Audiovector i Danmark bygget mindre enn jeg trodde, sånn at det gikk akkurat med 100" allikevel. Er maks av hva jeg kan ha i min kino med tanke på sitteavstanden. Er jo over den størrelsen de fleste DLPer kan klare faktisk, sånn at det er LCD (og noen få DLP, eks. H79) som kan klare dette.

Når det gjelder Oppoen, så er den fremdeles i drift i kinoen, da den "nye" spilleren ikke kommer før til neste uke. Så jeg er ajour skjønner du ....;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Her har det skjedd saker og ting. Noe nytt fra Midgard?
    Midgard er det litt for tidlig å felle en endelig dom over. Ingenting å si på byggekvalitet og design, dette er lekkert. Har testet ut på musikk i stereo, og i kveld gikk den første testen på film av stabelen. Det er forskjeller, men ingen "wow-faktor" over det. Mere nyanser. Til det har jeg nok en "for god" receiver("misforstå meg rett"), med tanke på de kreftene Arcam AVR350 som finnes i den. Et mer begrenset kraftreservoir nyter større goder av dette.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .. Stativet til senterhøyttaleren som jeg fikk fra Audiovector i Danmark bygget mindre enn jeg trodde, sånn at det gikk akkurat med 100" allikevel. ...
    Så utrolig bra :grin: :grin: Jeg er jo selv tilhenger av stoooort bilde (med kort sitteavstand :shock: ) Synes det er en viktig del av hjemmekinoopplevelsen.
    Pluss det er jo bra å spare penger også, har enda ikke hørt om noen på forumet som har problemer med å finne noe å bruke penger på :wink:

Side 44 av 123 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 64 74 84 94 104 114 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •