Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter.... - Side 42

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 42 av 123 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 62 72 82 92 102 112 122 ... SisteSiste
Viser resultater 821 til 840 av 2459
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av g-h
    Anfield venter på en Pioneer VSX-915. Han ble så imponert av testen som ble gjort av denne at han kjøpte den.

Selv til 3500 så banker den 90% av receiverne på markedet. Den har i tillegg en spesiell PreOut modus som gjør at den skiller signalet etter effektforsterkeren og da blir signalet sterkere og bedre.

Eller?

Denne var gjerne vel Off-Topic når jeg tenker meg om....
    Aaaaaahhhh, artig... :-P

Skulle det vært en Pioneer, så hadde det vel kanskje blitt AX2AV. Har testet storebror AX4AV og likte lydsignaturen på denne.

Nei, det blir nok å følge mine "røtter". Jeg kommer til å gå for den nye Arcam AVR350. Endringene som er kommet på denne gjør at den tilfredsstiller mine behov, både lydmessig og ustyrsmessig. Prosessordelen i nye AVR350 er identisk med den rene prosessoren AVP700. Etter sigende skal den også være kapabel til å sloss med FMJ A32 på musikk i stereo. Dette er jeg personlig litt skeptisk til, men tar i mot med glede dersom det stemmer. AB-testing er i hvertfall på sin plass.

Mer effekt finnes det også planer om, men et steg av gangen...

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,763
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gleder meg til å høre det nye Arcam settet som er på vei.

Men i mellomtiden fikk ørene mine kost seg med System audio høyttalere og Primare / Usher elektronikk og det var en vellyket kombinasjon.

Den Usher CD spilleren får man nesten ståpels av bare ved å se på og kose med fjernkontrollen som veier nesten like mye som en billig spiller.
    Fikk også sett litt på Velodyne SMS1 og dette er et nyttig verktøy for dem med store problemer i bassen og er villig til å legge litt penger i utstyret.

Rommet til Anfield har en i mine ører svært vellykket "feil" lydkurve med boost på de rette stedene:razz: som han, som den perfeksjonisten han er forsøker å bli kvitt:wink:

Det er alltid noe spennende som foregår i kinoen til anfield

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, takker for det Frank!

Ja, da har jeg vært på Posten og levert 3806'en til en lykkelig eier i Sandnes. (Og ja, jeg skal markere for solgt i annonsen...;-) )

Alltid noe nytt i kinoen til oss som tester produkter, på både godt og "vondt". Det litt leie er jo at en aldri får "satt" sitt eget anlegg helt dønn, da det stort sett alltid er noe nytt på test. Men i sommer blir det noe bedre tid (dersom været er dårlig) til å tweake enda mer på sitt eget. Arcam FMJ A32 og Mi3 Signature er jo blitt de faste referansene mine, resten av utstyret byttes det på....;-)

Ellers så er Oppo'en på vei hit til fredag, og er vel da her på mandag vil jeg tro. Skal bli spennende å teste den ut, og se hvordan den står seg mot de siste DVD-spillerne jeg har testet ut i det siste. Arcam AVR350 bestilles i morgen, og er vel her omtrent samtidig vil jeg tro. Gode dager og kvelder i møte med andre ord.

I mellomtiden får jeg kose meg med litt testprodukter. Ikke dumt det heller når en får kose seg med System Audio Explorer, Primare CD31 og I30, samt Usher CD-1.... :razz:

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    I mellomtiden får jeg kose meg med litt testprodukter. Ikke dumt det heller når en får kose seg med System Audio Explorer, Primare CD31 og I30, samt Usher CD-1.... :razz:
    Kommer det test i Hjemmekino?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp...;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at jeg kjøpte meg nytt kamera (Canon EOS 350D) har en jo fått enda en ting å bruke tiden på; lære seg å bruke det!;-)

Ved litt "dødtid" er det kjekt å ta en runde med kameraet, og øve litt. Ikke minst alle de utrolige finessene som finnes, og muligheter. Etter litt kjapp innføring over mail (takk til Akto) er det bare å hive seg ut i det.

Et lite krampaktig kreativt forsøk....;-)

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilig bilde! Nesten så det frister å bruke det i avataren min. Men jeg tror dessverre ikke jeg klarer å bytte ut den kjekke rødtoppen som er der nå...
    Eller hva synes du, Anfield?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,763
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får bygge om garasjen til testrom Rune, sånn at du har ett oppsett du kan bruke og ett til test;-)

Kan tenke meg at det er en vanskelig balansegang, man har jo lyst til å teste mye nytt utstyr fordi det er gøy, samtidig som man ikke finner helt roen hvis det er så mye som frister.

En annen ting som jeg merker hvis jeg har testet mye er at man ser og hører de samme klippene om og om igjen og risikerer å gå lei av hele greia.

Pass på at du får sett en hel film en gang i blandt, jeg kan godt være med

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at jeg kjøpte meg nytt kamera (Canon EOS 350D) har en jo fått enda en ting å bruke tiden på; lære seg å bruke det!;-)

Ved litt "dødtid" er det kjekt å ta en runde med kameraet, og øve litt. Ikke minst alle de utrolige finessene som finnes, og muligheter. Etter litt kjapp innføring over mail (takk til Akto) er det bare å hive seg ut i det.

Et lite krampaktig kreativt forsøk....;-)
    Artig bilde :grin: Lang lukkertid og rask bevegelse med kamera? Prøv det samme med et basselement som beveger seg (nok en fotoide fra Akto). Har gjort det selv og resultatet ble ganske kult, men siden jeg har kompaktkamera er det ikke så mange manuelle innstillinger...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminator
    Stilig bilde! Nesten så det frister å bruke det i avataren min. Men jeg tror dessverre ikke jeg klarer å bytte ut den kjekke rødtoppen som er der nå...
    Eller hva synes du, Anfield?
    Hehe, fortjener vel den i og med at jeg flagger mitt fotballsyn såpass...;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal

Pass på at du får sett en hel film en gang i blandt, jeg kan godt være med
    Får skvise inn en kveld til uka kanskje? Nissen har vært her, så nå har jeg jo ny receiver og DVD-spiller også...:-P

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer (igjen). Tipper du blir langt mer fornøyd med AVR350 enn OPPO.

Active cocazulu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye leker.

Håper min nye moroboks kommer snart og.. *utålmodig*

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjansen er jo størst for det ja. Men mange har snakket varmt om den Oppoen, og siden det eneste den er god på er digitalt lyd og bilde så gir jeg den en sjanse. Er jo veldig rimelig dersom den kan fungere, og da kan det frigjøre mer penger til andre ting. Må jo av og til prioritere. Føler det litt "bortkastet" å kjøpe en DVD-spiller til 15k når det eneste en bruker er den digitale lyd og bildedelen dersom gevinsten er minimal....

Må jo teste og se selv...;-)

Og du Tiger, du valgte SPA21 til kino og ser jeg...? Var en god kandidat det og.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett i forhold til pris er det jo langt mer sansynlig at du blir fornøyd med Oppo'en, selv om AVR 350 sikkert er god som gull..

Blir uansett spennede å høre hva du synes sammenlignet med andre spillere du har hatt/lånt :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Sett i forhold til pris er det jo langt mer sansynlig at du blir fornøyd med Oppo'en, selv om AVR 350 sikkert er god som gull..

Blir uansett spennede å høre hva du synes sammenlignet med andre spillere du har hatt/lånt :-)
    Konklusjonen er vel den rake motsetning her, counterpointer...;-) Jeg er ekstremt mye mer fornøyd med AVR350 enn jeg er med Oppoen.....

For å være litt seriøs: Oppo er en utrolig bra spiller, prisen tatt i betraktning. Dersom du har et begrenset budsjett og du kun er interessert i en spiller som skal gi et bra bilde digitalt over DVI-utgangen, er dette en bankers spiller. "Problemet" mitt er at jeg har hatt såpass gode DVD-spillere tidligere, at jeg er blitt i overkant kresen. Selv om noise reduction fungerer ok på denne, er det allikevel ikke bra nok til at det er på mitt ønskede nivå. Marantz DV7600/Pioneer DV989 er både skarpere og har mye mindre bildestøy. Men så koster jo de ca 8 ganger mer da....;-) En annen ting er at fargene "blør" litt i hverandre, og det oppstår noen artifakter hist og pist jeg ikke ønsker å se.

På alt annet (analoge varianter, lyd/bilde) kan en glemme denne spilleren etter mine tester. CD-lyden koblet analogt låter utrolig smalt og innestengt, så det er tydelig at pengene her er lagt i den digitale bildedelen. Byggekvaliteten er som forventet til prisen, en flat flis av en spiller som er veldig lett og med en plateskuff så tynn at jeg er livredd hver gang jeg legger en plate i den.

I den virkelige budsjettklassen hevder allikevel Oppo seg bra, og kan anbefales til alle som:

1. Har tynn lommebok.
    2. Ønsker en slimline-spiller av designmessige grunner
    3. Kun ønsker ok bilde på DVI-utgang.
    4. Aldri kommer til å spille musikk på den, og har kvalitetskrav i så måte.

Men; Jeg savner min Marantz DV7600.....:-(

Når det gjelder Arcam AVR350 må jeg være litt tilbakeholden med informasjonen, da denne jo kommer på test i neste nummer. Tror ikke min arbeidsgiver ville vært spesielt fornøyd dersom jeg la ut alt om den nå....;-)

Det jeg kan si er at jeg overhodet ikke savner min Denon AVR3806 ....:-)

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men; Jeg savner min Marantz DV7600.....:-(
    Du får trøste deg med at den har fått et godt hjem. Det er rett og slett en fantastisk dvd spiller! Må bare smøre meg med tolmodighet til bankstreiken er over, så skal den på nytt få bryne seg på TW600 :wink:

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kikket på Argon og Denon 1920, måtte ha en rimelig løsning inntil jeg fikk litt bedre økonomi igjen. Argon skal jo være lik Oppo'n, og må si at kvalitetsmessig stilte Denon 1920 sterkest og ble derfor kjøpt, selvom mange mener det motsatte. Så langt er jeg fornøyd med 1920, har ikke fått testet den så veldig mye i mitt eget oppsett enda - men den blir i hus en 3 ukers tid, før oppgradering:wink:

Marantz; Takk for en hyggelig overraskelse på treffet:wink:

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er tydelig at det er hjertet og ørene som taler og ikke lommeboka.... Det vil si at alt er som det skal være :razz:

Sikkert lurt å ikke teste dyre dvd spillere, for da vet en ikke hva en går glipp av ? Eller kanskje ikke. Min forrige dvd spiller var Pioneer DV 717 (nypris ca 9K ) og den ble jo ikke byttet ut før etter 8 år. Tipper at min Momitsu (som jeg antar er noe i likhet med Oppo'en, kanskje litt bedre) ikke kommer til å holde seg kvalitetsmessig på langt nær så lenge. Forhåpentligvis kommer vel blu-ray eller et annet HD format som er kompatibelt med dvd til å slå igjenom snart. Kanskje min neste spiller blir PS 3 ? (selv om jeg tviler)

Hva tror du om PS 3 Anfield, kan det bli en HD kilde for et dedikert hjemmekinoanlegg ? Du får sikkert en til test til høsten eller noe slikt.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Må bare smøre meg med tolmodighet til bankstreiken er over, så skal den på nytt få bryne seg på TW600 :wink:
    Det vet jeg den løser med bravur...;-)

Side 42 av 123 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 62 72 82 92 102 112 122 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •