Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter.... - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 40 av 123 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 90 100 110 120 ... SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 2459
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bare å ringe på dersom du er på disse kanter, det.....:smile:

Newcomer Emilste sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for tilbudet!

Skal huske på det hvis jeg er i nærheten en gang!

Hvor brutal er den subben i forhold til feks PB-10?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fy fader, den er bare helt rå den subben!

Grattis anfield

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

!

Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Takker for gode ord, Frank! Her må du henge på.....8-)

Du mener vel rogalendingene? ;-) AK og g-h kommer lørdag ettermiddag.
    Godt du retta på han der, å bli kalt østlending vil jeg har meg frabedt

Det er et sinnsykt liv her i teltet i Kr.Sand, så det skal bli deilig å kjenne en god sofa og litt musikk igjen

GLEDER MEG!

Og, ja, subben var rå

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var jeg kommet meg hjem, og jeg må bare takke deg og Ellen for en herlig avslutning på helgen. Det var en lang uke, og demoer hos deg og Frant var det kroppen trengte.

Skal få skrevet litt lydmessige erfaringer etterhvert, men nå roper sengen på meg :=)

En tur til Arendal kan anbefales

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en lang uke, og demoer hos deg og Frant var det kroppen trengte.
    Frant? :razz:

Tipper dere hadde det hyggelig, og jeg er lei meg for at jeg ikke kunne komme. Håper dog at jeg får komme ved en annen anledning

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g-h
    Da var jeg kommet meg hjem, og jeg må bare takke deg og Ellen for en herlig avslutning på helgen. Det var en lang uke, og demoer hos deg og Frant var det kroppen trengte.

Skal få skrevet litt lydmessige erfaringer etterhvert, men nå roper sengen på meg :=)

En tur til Arendal kan anbefales
    Takker for det, du var en hyggelig gjest å ha på besøk også. Godt å kunne dele sitt lyd- og bilderom sammen med likesinnede. Både sovesofa og bad ble godt innviet, og svarte vistnok til forventningene...

Sitat Opprinnelig postet av AK
    Frant? :razz:

Tipper dere hadde det hyggelig, og jeg er lei meg for at jeg ikke kunne komme. Håper dog at jeg får komme ved en annen anledning
    Frank (Arendal) skal det være. Demonstrerte bakprojeksjon og PB12Plus/2 i fri dressur.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Off course.....;-) ......
    Takk for den :-D

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du mener vel rogalendingene? ;-) AK og g-h kommer lørdag ettermiddag.
    Eh, for oss nordlendinger er det ikke lett dette med øst og vest vet du.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at SVS PB12 Plus/2 kom i hus, er det blitt forsket endel på den "beste" plasseringen. Etter mye om og men er dette resultatet:

Front venstre (hjørneplassering) gav den beste frekvensresponsen. Kurven viser resultatet med subnivå på 3806 på 0. Etter romkorreksjon ville subnivået blitt -11,5 db. Da blir kurven enda flatere, men ikke så morro på film. Så da blir fasiten, jeg skrur ned subnivå ved lytting til musikk i stereo, men høyner morofaktoren med 0 som referansepunkt ved filmbruk.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så jo morsomt ut nedi Arendal nå..

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom +/- 3dB er målet fra 80Hz og nedover, så har du fortsatt mye villdyr å temme.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Dersom +/- 3dB er målet fra 80Hz og nedover, så har du fortsatt mye villdyr å temme.
    Hvem har sagt at jeg nødvendigvis ønsker å temme den under 80 hz på film.....;-)

Som sagt, så er dette volumet ved å sette subnivået til 0 i receiver. Deler ved 80 hz. Tar jeg romkorreksjonen for "god fisk", så justeres subnivået endel nedover (-11,5 db), og kurven blir noe flatere i det området. Ergo "temmet". Dette gjør jeg til musikkbruk.

Lassesen kommer en tur innom med en Behringer en av dagene, og da skal det testes enda mer. Nok å fylle dagene med, med andre ord....:-P

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke se noen grunn til å etterstrebe +/- 3dB under 80Hz, i hvertfall ikke på film og ikke nødvendigvis på musikk heller.

At det ser bra ut er ikke det samme som å høres bra ut.

Det spilte i hverfall bra på musikk på lørdag, og med mindre han har gjort store forandringer siden da ( dette vet man jo aldri med denne karen ) så spiller det sikkert svært bra i dag også.

Jeg gleder meg til å høre den nye elektronikken som er på vei, selv om det er for dyrt for meg er det alltid moro å høre og se nye ting.

Men, nå synes jeg det er på tide at du prøver noen nye projectorer sånn at jeg kan få litt hjelp med det.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Kan ikke se noen grunn til å etterstrebe +/- 3dB under 80Hz, i hvertfall ikke på film og ikke nødvendigvis på musikk heller.

At det ser bra ut er ikke det samme som å høres bra ut.
    Enig i det, men det må jo være en grunn til all denne flyttingen, målingen og kalibreringen...bortsett fra trimmen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Men, nå synes jeg det er på tide at du prøver noen nye projectorer sånn at jeg kan få litt hjelp med det.
    Ja, med den projektoren du sitter med (eller ikke sitter med) skjønner jeg at du har litt abstinenser der i gården....;-)

På projektorfronten er det "dessverre" litt stille, da de som er aktuelle ikke enda er på markedet. De som er på markedet er desverre ikke den store oppgraderingen for min del (LCD-leiren), og på DLP-siden sliter jeg med at de aktuelle modellene ikke "passer" i rommet. Offsetten på HC3000 og HD72i bl.a. Samt at PD sine modeller mest sannsynlig ikke klarer å lage et stort nok bilde med den avstanden jeg krever. Men HD7100 og HD7300 er spennende saker, men gud vet når de kommer på markedet......:-?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Enig i det, men det må jo være en grunn til all denne flyttingen, målingen og kalibreringen...bortsett fra trimmen.
    Den aller enkleste grunnen, Tiger, er at jeg ønsker å få vite mest mulig om rommet mitt. Det, kombinert med en god porsjon nysgjerrighet og lidenskap gjør at jeg gladelig bruker musklene på dette fremfor en tur i vektrommet....:-D

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå har du sovet lenge nok!

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Nå har du sovet lenge nok!

Det er sant, har drevet å malt hjemme så jeg har sett lite til PCen egentlig.

For å begynne hos Rune (Anfield): Rommet er pent, meget pent. Skulle jeg tegnet et rom fra bunn til hjemmekino/kontor er det mer eller mindre ypperlig. Brunfargene er meget behagelige å se på og de virker avslappende.

Selve lyden veldig bra. Jeg er ikke noen svoren AV fan, og det jeg ikke liker med AV hørte jeg også hos Rune, men samtidig så har jeg vel aldri hørt AV spille så bredt og bra noengang. For det var det som slo meg mest var bredden. Lydbildet er utrolig bredt, og lukker du øynene er det klin umulig å høre hvor dem står. Integreringen av subben var også sømløs. Den jobbet i bunn, uten å gjøre noe mer vesen av seg.

Det som overrasket meg aller mest var effekten til romkorreksjonen. Hos alle andre jeg har hørt denne, har den innsnevret lydbildet nokså kraftig, og bydd på mye mindre dynamikk. Litt mindre dynamikk var det med RK, men bredden ble om mulig faktisk enda større. At bredden i det hele tatt kunne bli så stor på det "lille" rommet. For når du åpnet øynene ble jeg like overrasket hver gang over hvor "lite" det føltes. Etter å ha hørt på musikk med lukkede øyne forventa hjernen liksom et mye større rom.

På film fikk vi ikke testet på fullt ettersom både kone og barn hadde lagt seg, men et "visst" inntrykk fikk jeg jo. Det bor mye mye potensiale i centeren, men den det blir litt som å drive en SVS sub med en 15W forsterker. Denonen ga et inntrykk, men ikke på langt nær nok til å vise hva centeren naturlig nok kan. Subben er jo et kapittel for seg selv, men trenger vel egentlig ikke noe nærmere introduksjon. Selv med partykurven som Rune har nederst på film, så låt subben naturlig og integrert.

Vil rett og slett påstå at Rune har temmet den for krasse diskanten som mange AV oppsett kan ha, men likevel beholdt luften og bredden som høytalerne gir. Mellomtonen og bass er tilstede og viser seg godt frem når den blir bedt om det. Vedrørende bilde sier jeg ikke annet en at en TW600 nå står i min kino også....

Anbefaler alle å ta en tur innom Cinema Anfield (huff og huff for et navn)

Så til Frank (Arendal) sitt oppsett:

Skal fatte meg litt i korthet siden det er Rune sin tråd. Likte veldig godt måten det var satt opp på, med subben bak lerretet og In wall høytalere. Det var veldig romslig og pent. Bildet var jo veldig bra, men en litt begrensende firmware sto nok litt i veien for å sett prikken over I'en De begrensningene som du selv nevnte hørte jeg også, men det var veldig materialavhengig om det kom frem eller ei...

Takker uansett begge for en flott helg, og en tur til sommeren er BANKERS!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker først for gode ord, Glenn. Artig å ha "artsfrender" på besøk.

Selve lyden veldig bra. Jeg er ikke noen svoren AV fan, og det jeg ikke liker med AV hørte jeg også hos Rune, men samtidig så har jeg vel aldri hørt AV spille så bredt og bra noengang. For det var det som slo meg mest var bredden. Lydbildet er utrolig bredt, og lukker du øynene er det klin umulig å høre hvor dem står. Integreringen av subben var også sømløs. Den jobbet i bunn, uten å gjøre noe mer vesen av seg.
    Du oppsummerer mye av min egen følelse. Artig når andre opplever det samme. Ikke noe "must", for anlegget et jo satt opp for å matche mine preferanser. Men morro når andre opplever det likt.

Det bor mye mye potensiale i centeren, men den det blir litt som å drive en SVS sub med en 15W forsterker. Denonen ga et inntrykk, men ikke på langt nær nok til å vise hva centeren naturlig nok kan. Subben er jo et kapittel for seg selv, men trenger vel egentlig ikke noe nærmere introduksjon. Selv med partykurven som Rune har nederst på film, så låt subben naturlig og integrert.
    Ikke det at Mickey Rourke høres spesielt spinkel ut, men et separat effekttrinn til senteren er forhåpentligvis snart på plass. Denon 3806 klarer ikke alene å levere nok til den. Da blir det nok andre boller.

Føler også selv at integreringen av subben er rimelig bra nå. Selv om jeg (som tidligere beskrevet) toner den ned enda noen hakk på musikk.

Vil rett og slett påstå at Rune har temmet den for krasse diskanten som mange AV oppsett kan ha, men likevel beholdt luften og bredden som høytalerne gir. Mellomtonen og bass er tilstede og viser seg godt frem når den blir bedt om det.
    Da er mye oppnådd. AV sin oppløste signatur (les: for noen hissige diskant) kan være et problem for noen, godt at det opplevdes som luftig og ubesværet her etter din mening. Da er jeg godt fornøyd. For føler akkurat det samme selv...:razz:

Vedrørende bilde sier jeg ikke annet en at en TW600 nå står i min kino også....
    Artig! Da var ikke bildekvaliteten såå dårlig her, siden du kjøpte den.....;-)

Takker uansett begge for en flott helg, og en tur til sommeren er BANKERS!
    Du er hjertelig velkommen igjen til sommeren, alene eller med følge fra Vestlandet. Kald øl serveres fra kjøleskapet utenfor, så litt bassengplasking og kino på sommerstid høres ikke helt grusomt ut.....:razz:

Side 40 av 123 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 90 100 110 120 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •