Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter.... - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 123 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 2459
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    På tide med noe å vise film på. Har tenkt vel og lenge på lerret. Skal jeg begynne med et billiglerret, IKEA Tupplur eller lignende. Men når en begynner å samle en såpass grei samling med AV/HIFI-produkter, ble det feil. Så derfor gikk bestillingen avgårde til AVshop for få sekunder siden og valget falt tilslutt da på (ikke overraskende):

Adeo Greyvision 16:9 185 cm.
    Bra valg. Adeo Greyvision spiller i en annen liga enn Tupplur, selv om none vil karakterisere forskjellene som ganske små. Men vil man hente det beste ut av bildet, ja da koster det litt mere

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og da "kjære menighet", var tiden kommet for å laste opp bilder av min stue-integrerte hjemmekino (minHjemmekino, se link nederst). Har jo nettopp flyttet inn i nytt hus, og mange rom er fremdeles kaos, men det er jo viktig å prioritere, ikke sant :wink: :wink: :wink:

Så får vi se hva dommen blir.......

Newcomer tmas- sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulere med meget fin hjemmekino, det ser meget bra ut ditte. M
    en synes kansje høytalerene sto litt nært veggen? eller kansje det bare virka sånn på bildet.
    Mine må iallefall stå godt utpå golvet for å få skikkelig lyd.

Du har iallefall fått en god karakter fra meg på minhjemmekino.no

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tmas-
    Gratulere med meget fin hjemmekino, det ser meget bra ut ditte. M
    en synes kansje høytalerene sto litt nært veggen? eller kansje det bare virka sånn på bildet.
    Mine må iallefall stå godt utpå golvet for å få skikkelig lyd.

Du har iallefall fått en god karakter fra meg på minhjemmekino.no
    Takker for det... ops: Høytalerne står ca 30 cm fra veggen, lengre ut blir litt mye. Funker greit både på lyd og musikk foreløpig........

Newcomer tmas- sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes det så ut som den høytaleren til høyre på det første bilde sto trykt helt inn i vegge nesten e, men 30 cm er vel ok avstand det.

Tviler ikke på om at det låter bra. (har tross alt AV selv så...)

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble bra! Fine bilder og fint hus! Grattis

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med fin hjemmekino!

Jeg er spesielt interessert i å høre om du er fornøyd med senteren, da jeg vurderer å kjøpe denne.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espenf
    Gratulerer med fin hjemmekino!

Jeg er spesielt interessert i å høre om du er fornøyd med senteren, da jeg vurderer å kjøpe denne.
    Foreløpig er jeg mer enn godt fornøyd med den centeren, og merker ingenting til noe "utpreget spisshet". Spilte musikk på den i går, og jeg merket stor forskjell på denne og Mi3 når de var nye. Her var lyden klar og fin med en gang, så det lover jo bra for fremtiden.....

Takker forresten alle for både kommentarer og stemmer..... ops:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig lekkert og ryddig Anfield.

Pent hjem du har.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strøkent oppsett dette. Gratulerer. Bakhøyttalere kommer vel snart...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget flott.. Ryddig og pent.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker igjen, gutter! ops: 8)

La opp noen såkalte screenshots, vet ikke hvor bra det ble men. Mye morro med justering, tweaking, prøving og feiling nå. Neste prosjekt blir jo da å få digital-koblingen til å funke skikkelig mellom 2910 og AE700 nå. Men kobling/adapter er bestilt, så får vi se....

Newcomer Typhoon7 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget pent, Anfield!!

Grattis

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter tre ukers leveringstid :cry: kom i går endelig den etterlengtede HDMI/DVI-overgangen fra AVshop. Og den investeringen var jo vært hver krone, les erfaringene her; http://avforum.no/forum/viewtopic.php?p=6890497#6890497

Etter alle disse oppgraderingene på hjemmekinofronten, var det på tide å oppgradere på andre fronter også..... Så nå har jeg da fått beskjeden om at jeg skal bli pappa i oktober. :shock: 8) 8) 8) Så nå er jeg ikke bare stolt hjemmekino-eier, men også en vordene far....

Av andre oppgraderinger kan jeg vel da også nevne at Prosjekt Bakhøytalere er iverksatt/påbegynt. Mer info kommer, men det drøyer nok litt tid over påske.........

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    ..... Så nå har jeg da fått beskjeden om at jeg skal bli pappa i oktober. :shock: 8) 8) 8) ......
    Hvis det kom så overraskende på deg så ville jeg nok ha lurt litt..... :wink: ....går utifra at du som oss andre ikke har hatt tid til mye annet enn hjemmekino-tenking, særlig i fasen hvor alt skal ommøbleres :lol:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har det jaggu vært lenge siden det har skjedd ting her i "stuggu", så dermed har oppgraderings-spøkelset begynt å streife rundt i huset igjen...... :lol:

Har vært snakk om bakhøytalere i kinoen, men foreløpig har dette blitt bittegranne nedprioritert. Når så skattepengene kommer, regner jeg med at det blir et par slike bak:

http://www.hificenter.no/shop_item.c...,71&id=714

Tror de vil gi greit nok med lyd "for now".

Ellers, så bruker jeg anlegget mitt fremdeles mest til musikklytting. Kjøper fremdeles flere CDer enn DVDer, og på denne tiden (uten full lyskontroll) er jo ikke det så rart :wink:

Så jeg har tatt opp en tanke jeg har hatt tidligere om kjøpe en dedikert CD-spiller. Gjerne en med rørutgang for en mer balansert sammensetning av anlegget mitt. Så nå for tiden går det meste av tiden med til å sjekke opp i specs og priser, så om ikke så lenge håper jeg det står en ny liten HOT sak i racket her.

Mer info kommer............

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :lol: ekstra med penger mellom henda så begynner kreativiteten :wink:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som dere muligens har lest i noen andre tråder her på forumet, har jeg jaktet på kandidater til ny CD-spiller i min musikkglade hjemmekino. Og da jeg mener jeg får mer for pengene med å importere enn å kjøpe i "norske priser", var det naturlig å se på "Kina-spillere".

Kandidatene har vært:

Shanling CD-A10T
    Original 2008
    Jungson Moon Harbour

Alle disse spillerne ville havnet på ca 4k ferdig "regga" hjem i min stue. Så når det gjaldt pris, stilte samtlige spillere likt.

Shanlings CD-A10T

Shanlingen var den eneste spilleren i samlingen med rørutgang. Og rør har jeg vært lysten på å teste. Men etter å ha lest endel, både på forumet her og ellers på nettet, så var vistnok oppfatningen av rør i linjeutgangen ikke stor. Så kanskje ikke rør allikevel da? Ellers var specsene forholdsvis lik de andre kandidatene. Utseendet på Shanlingen er klassisk, og ikke spesielt revolusjonerende. Men en pen spiller. Men totalt sett datt Shanlingen først ut av konkurransen.

Original 2008

Dette er en av de mest populære, importerte spillerne i Sverige. 2008 har et ganske dramatisk utseende, i tillegg en massiv vekt på 15 kg. Specsene er som på andre spillere i 10-15k-klassen her hjemme. Lydkvaliteten på denne spilleren har høstet gode kritikker i både Sverige og Danmark, og Original-spilleren var med nesten helt frem til målstreken. Og når specsene er såpass like, teller jo utseendet en del. Kult design, men muligens litt voldsom for meg denne gang. Kanskje jeg er modigere neste gang?

Vinneren er: Jungson Moon Harbour Katana

Jungson er også et forholdsvis nytt merke i Norge, og har frem til nå (duet.no importør) kun vært å få tak i på egenimport. Moon Harbour-spilleren kan vise til utmerkede reviews, ikke bare i Norge, men spesielt i England, der HiFi-magasiner i 2004 gav den karakter "Best buy". Ikke det at det er det viktigste, men dog...

Spilleren jeg fikk ta i er Jungsons Lux-utgave. Kommer i sort med krom frontplate, og det karakteristiske "kantete" formen, med tykke aluminiumsplater som sørger for et kraftig kabinett. Og for en latterlig lav pris på rett over 4k, får jeg en spiller som i de norske prislistene står i over 10K.

Noen specs:

• Burr Brown PCM 1732 upsampling DAC
    • Philips VAM 1202 transport
    • Signal to noise: > 100dB (A)
    • Balanced and unbalanced outputs
    • Low jitter S/PDIF coaxial digital output
    • TOSLink optical digital output
    • Voltage: 220 - 240 VAC
    • Weight:11 Kg
    • Dimensions (mm): 376(W)x370(D)x105(H)
    * Klasse A strømforsyning

Spilleren er på vei, og har jeg flaks er den i stua før helgen.

Bilder av "åpningsseremonien" kommer, og lytteintrykkene skal selvfølgelig deles med dere andre her på forumet.......

Aaahhhh, godfølelsen brer seg.... :wink:

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med kjøp!! Jeg er uenig med deg i at du var feig mhp design. Etter det jeg kan se av bildene er den du har kjøpt den mest spesielle...

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med dedikert CD. Interessante vurderinger du har gjort.......særlig med tanke på at en selv må vurdere nytt nå som den gamle er passert 15 år. Men det er kanskje mulig å ta "gamlingen" min under armen å "teste" den mot kina-babyen din?

Kikka på den Original 2008'n du nevnte, og det virket som innmaten var "blod-trimmede" Philips-deler. Slik ser det ut her også........?

Side 4 av 123 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •