Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter.... - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 36 av 123 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 66 76 86 96 106 116 ... SisteSiste
Viser resultater 701 til 720 av 2459
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takker igjen, gutter! Gleder meg til å få besøk, alltid moro det.

Centeren har jaggu begynt å få et visst forventningspress på seg, gitt....;-)

Om to-tre uker er jeg nok kommet et godt stykke videre på lydkallibreringen også g-h. Kjørte noen sinussveip på subben i går, i forskjellige posisjoner. Legger ved oversikten over de tre første testposisjonene. Kan godt si at det er potensiale for bass i dette rommet...;-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tuben bak til høyre så ut som et svært godt utgangspunkt (i teorien). Har du portet 1 og satt subsonicfilter på 20hz?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er portet 1 hull, og satt til 20hz ja. Har tidligere, i samråd med godeste Flageborg, konkludert med at det nok er den beste varianten for denne tuben.

Har også valgt meg ut bak til høyre som det greieste utgangspunktet. Jeg har en veldig peak rundt 40hz, men akkurat denne ene skal jeg kunne greie å temme. En SMS-1 eller en Behringer 1124 vil nok kunne hjelpe.

Men først må det mere testing til....

Edit: Tuben bak til høyre ved sofaen skal jo også bidra til noe mer morroeffekt på film. I og med at jeg ikke bruker sub til musikk, er jo det et godt argument.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje du ikke bør temme den peaken. Det kan faktisk være morro å ha den...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Også en mulighet.....;-)

Samme peaken kommer når jeg tester frontene og senteren. Så rommet gjør helt klart noe rundt den frekvensen. Skal forske litt på plasseringen av lytteposisjon, mulig det ligger noe der....

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig flott gjennomført Anfield :grin:

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig pent nå som kinoen er ferdig... Kanskje en mulighet å stikke innom en tur samtidig med Glenn? (om det blir mulig å få til)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Veldig pent nå som kinoen er ferdig... Kanskje en mulighet å stikke innom en tur samtidig med Glenn? (om det blir mulig å få til)
    Selvfølgelig! Dere er hjertelig velkomne begge to....:razz:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Da er Arendals Pioneer-ensemble ankommet Cinema Anfield også. Skal bli spennende å teste ut litt i påska hvordan jeg synes DV-989 og AX4AV står seg mot DV-7600 og AVR-3806.

Huff og huff så mye jeg har å gjøre.....;-)
    Hvilken anbefaler du: AX4 eller 3806?

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må jeg si var litt av en forandring, og det til meget strøkent!
    Grått er rått!!!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Hvilken anbefaler du: AX4 eller 3806?
    Begge har styrker og svakheter, og det er ikke enorme forskjeller på dem. Noen få inntrykk er:

Pioneeren virker til å ha et mer grundig og avansert romkorreksjonssystem. Den er også mer detaljert i toppen på musikk i stereo. Bassfundamentet er godt på begge, men det virker litt som om Pioneeren holder noe lenger før den må slippe taket og får pusteproblemer.

Fjernkontrollen til Pioneer suger bigtime, og der er Denons flere hakk bedre. Denon kan også stille inn separate delefrekvenser for alle kanaler, noe jeg synes er veldig positivt. Det blå diodelyset på Pioneer finner jeg svært irriterende, og kan ikke dimmes.

Begge har problemer med romkorreksjonen på den måten at du ikke kan velge SMALL eller LARGE før romkallibrering, den stiller alle høyttalere til LARGE anyhow. Det synes jeg er for svakt på disse romkorreksjonssystemene.

Begge to gav meg gode filmopplevelser jeg veldig godt kan leve med. Dersom det skal være rettferdig å sammenligne, blir det med AX2AV. Denne har jo nesten de samme specsene, men koster mindre. A la 3806. (Ja, jeg vet hvilke forskjeller det er på AX2 og AX4...;-) ) Dersom jeg ikke hadde satt med noen av disse idag og måtte velge, er det nok 60/40 mellom på Pioneers vegne.

Dette var bare noen få inntrykk, men håper det gav noen få svar.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var mine Audiovector Mi3 i maple solgt, og jeg håper de får et godt hjem i Sandefjord. Håper storebror Signature kan leve opp til disse på "tilfredshetsskalaen" etterhvert....;-)

Ellers så går det mye i kallibrering av lydbilde for tiden. Har en stående bølge som skaper litt trøbbel her, spesielt i området rundt 40hz der jeg hopper opp 12 db. Kommer igjen i mindre grad på 80hz og 120hz. Så her må det mer forskning til.

Prøvde å få kontakt med min lokale "lyd-guru" i dag uten hell, men du er hjertelig velkommen til å øse ut litt av din visdom her hos meg, Flageborg. Jeg innrømmer gjerne at jeg nok ikke er ferdig utlært og er alltid klar for ny kunnskap.

PS! Jeg holder kaffe....;-)

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..........PS! Jeg holder kaffe....;-)
    Det må vel bli anledning til et lite besøk..................bare kaffen er sterk nok, og koppen er liten? ;-)

Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var mine Audiovector Mi3 i maple solgt, og jeg håper de får et godt hjem i Sandefjord. Håper storebror Signature kan leve opp til disse på "tilfredshetsskalaen" etterhvert....;-)

Sukk! Jeg som hadde et håp om at disse skulle få ligge i fred, usolgt frem til skattepengene kom

Andreas

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble veldig bra Rune , gratulerer så mye.

Jeg må bare ta av meg hatten for din effektivitet. Det er et utrolig bra resultat utført på en rimelig kort tid. Jeg vil også berømme deg for din skriveklåe, da jeg har mye glede av å lese tråden din. En demo ved en passende anledning ville ikke være å forakte.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zocral
    En demo ved en passende anledning ville ikke være å forakte.
    Takker for gode ord, Rune. Og klart en demo er aktuelt. Hva med en gang til uka? Send meg en PM med telefonnummer, så avtaler vi derfra.

I morgen kommer Roko og Flageborg på besøk med sin ekspertise, det blir nok en kveld med mange tips og nyttig lærdom. Og et bedre kallibrert system, forhåpentligvis.

PS! Flageborg; Du kan få kopp i akkurat den størrelsen du ønsker....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært rimelig hektiske dager og kvelder i min kino i det siste, med lyd i både to og flere kanaler i fokus. For det første gjaldt det å finne den beste plasseringen av subben. Etter over 70 målinger i diverse posisjoner (venstre front, høyre front og høyre bak) fikk jeg den jevneste bassresponsen på høyre frontposisjon. Litt overraskende, da mange subber får ekstra drahjelp av å stå i hjørner. Men i min situasjon skapte dette endel problemer med høye topper og dype dipper, og mer "forskning" var nødvendig.

Som sagt ble det til at jeg brukte høyre front i kinoen. Stor var derfor tilfredsstillelsen da jeg på mitt besøk av "sub-bassens fyrste med følge" her på lørdag, og de kom frem til samme plassering som den beste.:razz:

Har sagt det i en annen tråd, men tar det opp igjen her: Retter en stor takk til Flageborg og Roko som tok flere timer av sin tid til å komme på besøk og hjelpe til med å fintune min kino for enda bedre lytteopplevelser. Disse gutta er proffe, og jobber som et velsmurt maskineri. En jobber, flytter og lytter. Den andre måler. Jeg er glad jeg har funnet slike mennesker gjennom AV-forum, og som lærer meg nye ting og gir hobbyen min nye dimensjoner.

Når vi drev og justerte her, så oppdaget vi ved en tilfeldighet en artig sak, som faktisk hadde ganske stor innvirkning på det totale sub-lydbildet. Min kino er et rom på 6,20 * 3,70. Men i det ene hjørnet er det bygget et bad, og dette skaper et ekstra hjørne/vinkel. Når vi testet var døra inn til badet lukket, og mens sinustonene fløy i lufta skulle jeg bare inn på "gutterommet" og åpnet døra. Resultatet ble at bassresponsen reagerte spontant og flatet seg ut i både "lengde og bredde" når døra ble åpnet. :grin: Nå spilte nemlig bassen i "hele rommet" og ikke bare deler av det. Så når det nå er film og musikklytting i Cinema Anfield skjer det med do-døra på gløtt....;-)

Ellers, på lydsiden, så er nå systemet kallibrert og justert til at jeg nå bruker 3806 som pre, A32 som effekt på frontene og spiller musikk i stereo med sub. Dette har jeg aldri tidligere vært særlig tilhenger av, men gir det en sjanse nå. Og det virker veldig bra faktisk, og innrømmer at mye av min lille skepsis mot romkorreksjon brukt til musikk er i ferd med å slippe taket.;-) Tuben spiller godt med, og er godt "temmet".

Ellers så har jeg enda ikke fått testet min nye D-VHS, men to filmer (I'robot og T3) er på vei i posten, og er nok her i løpet av et par dager. Gleder meg storveis til å få testet ut bildepotensialet på min PJ.

Så det er gode dager i Cinema Anfield om dagen, og det er igjen deilig å bli skikkelig kjent med anlegget sitt i nye omgivelser.....:wink:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers så har jeg enda ikke fått testet min nye D-VHS, men to filmer (I'robot og T3) er på vei i posten, og er nok her i løpet av et par dager. Gleder meg storveis til å få testet ut bildepotensialet på min PJ.
    Mangler bare en VW100 da, for å utnytte potensialet maks. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Mangler bare en VW100 da, for å utnytte potensialet maks. :wink:
    Som sagt før er ikke lommeboken min like tykk som din, Gorm....:razz:

Ny PJ derimot, skal en ikke ser bort fra kommer inn i løpet av ..... (skal vi se..) året? ;-) Hehe...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville nok heller snudd på det Anfield, for lommeboken min har nok langt større vakuum enn din. Jeg er nervøs for å åpne den i frykt for å bli sugd inn, som i et sort hull. Spesielt etter kjøpet av VW100. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Side 36 av 123 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 66 76 86 96 106 116 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •