Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter.... - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 123 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 82 92 102 112 122 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 2459
    Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Heldiggris!

Jeg misunner deg det rommet, skulle gitt mye for å slippe det hersens skråtaket jeg sliter med.

Sitter og venter på Telefon, SMS, MMS, mail eller PM "any time now" med ferdig innpakket og gennomtestet utstyr til kinoen din.

Hadde ikke forventet at du skulle gå til innkjøp av D-VHS spiller gitt, skal bli intressant å se hvordan den klarer seg mot Snazio'en.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er ikke måte på hvor mye utstyr som står klar til å testes i min kino nå....;-) Ikke minst spennende å se hvordan mye av dette utstyret måler i min kino kontra Arendals, som har fått gjennomgå mye den siste tiden med 2805, 2910, AX4AV, 3806, FMJ A32, DV7600, DV989, Snazioen m.m.

Veggene er nå ferdige, malt i en sjokoladebrun farge. Holder nå på med taket, som får en omgang med skikkelig mørk farge for å få enda bedre sortnivå i kinoen. Alt malt med den matteste variant av Lady.

Satser på å få selve rommet ferdig til helgen. Da blir det nok teppelegging. Så blir de første dagene neste uke brukt til å montere møbler og oppsett av utstyr. Deretter får du invitasjon for testing, Arendal.....;-)

Bilder kommer etterhvert, må bare male litt til.....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På tide med ny statusrapport:

Veggene er nå ferdig malt som sagt, og jeg valgte et helhetlig inntrykk. Malte eksiterende brystningspanel i samme farge som "overveggen". Fargen er en egen oppskrift, og ble til etter ca 6 " prøve og feilinger".

Taket har fått en enda mørkere farge. Dette for virkelig å få drahjelp på ekstra sortnivå og å hindre lysrefleksjoner. Som nevnt tidligere er all malingen fra Lady, og da den matteste varianten "Silkematt 10". Eneste "ulempen" med såpass mørke farger er at taket kommer lengre ned. Med det mener jeg at det føles sånn. Men for det meste skal det jo sittes her nede, så det er mer enn nok plass allikevel....;-)

Dører, tak- og gulvlister har fått den samme, mørke behandlingen. Brekker fint av og skaper en god kontrast.

Apropos gulvlister, dette er kjappeste måte å male dem på uten å grise, Ak...;-) ;-)

Montering av blendingsrullgardiner. Fra Kirsch. Helt lystette, og sammen med sorte fløyelsgardiner så kommer det til å bli full lyskontroll her nede.

I dag kommer teppet. Så skal listverket på igjen og gardiner skal henges opp. Det har blitt rimelig drøye kvelder og netter her nede nå, men godt når en ser fremskritt og en kan begynne å glede seg til å holde på med lyd og bilde for fullt her nede i Cinema Anfield.....:-P :-P

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går blendingsgardinene på skinner ? Jeg har problemer med at lys siver inn over gardinen (da rullen blir mindre når gardinen dras ned), samt at det siver inn på siden.

Brunfargen var kul, men litt 70-talls. Det er vel det som er in for tiden. Og så bra sortnivå du får, da mann ! Misunnnnnnelig ! :grin:

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apropos gulvlister, dette er kjappeste måte å male dem på uten å grise, Ak...;-) ;-)
    Hva var det du sa? Fikke det ikke helt med meg :-P

Rommet ser forøvrig ut til å bli veldig pent Rune, lukter fugl av dette.
    Jeg er også interessert i de blendingsgardinene. Jeg har noen fra IKEA nå, men de går ikke på skinner, slik at de bare er 99% lystette.

Active cocazulu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anfield og sjokoladefabrikken.

Dette ser jo bra ut! Du må jo ha satt en avforum-rekord i ferdigstilling av rom med denne hastigheten her??

Venter på fortsettelsen utover påskeuka.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uttrykket "der sola aldri skinner" kommer heretter til å få en helt ny betydning når Rune sier at han skal inn i det brune rommet. :lol: :lol: :lol:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig fint Anfield. :grin:

Husk bare på at brunfargen vil reflekteres tilbake på lerretet sammen med strølystet, og det må du ta høyde for ved fargekalibrering. Ellers er helmatt 03 matteste maling, noe både Jørn og jeg selv har brukt i taket.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her går det jammen fort framover. Tror du kommer til å få et bra sortnivå i sjokoladerommet Blir kult å se det ferdigstilt med tepper og lister på veggene!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her går det unna. Noen er ivrig etter å snurre film. Ser veldig bra ut, Anfield. Spent på de neste bildene der du installerer alt kremutstyret.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Veldig fint Anfield. :grin:

Husk bare på at brunfargen vil reflekteres tilbake på lerretet sammen med strølystet, og det må du ta høyde for ved fargekalibrering. Ellers er helmatt 03 matteste maling, noe både Jørn og jeg selv har brukt i taket.
    Du har selvfølgelig rett i at Helmatt 03 er mattest. Men var litt "redd" for at det skulle bli for trått/matt. Uansett, dette vil nok ikke reflektere noe mer enn et hvitmalt paneltak eller hvite takessplater.....;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cocazulu
    Anfield og sjokoladefabrikken.

Dette ser jo bra ut! Du må jo ha satt en avforum-rekord i ferdigstilling av rom med denne hastigheten her??

Venter på fortsettelsen utover påskeuka.
    God planlegging er en vesentlig del av hele jobben. I og med at vi kjøpte huset i oktober, har jeg hatt god tid til å planlegge dette rommet.

Akkurat nå sitter jeg i kinoen med PCen. Rommet er ferdig, med listverk, gardiner. På tide å trekke kabler, og opp med skinner....:-P

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Går blendingsgardinene på skinner ? Jeg har problemer med at lys siver inn over gardinen (da rullen blir mindre når gardinen dras ned), samt at det siver inn på siden.
    Rullegardinen er montert med to holdere så tight på overutforingen som det er fysisk mulig. I tillegg så tett på vinduet som mulig. Jeg har også vært veldig nøye med tilkappingen på sidene, slik at det lyset som eventuelt kommer inn der er marginalt. Det tar de tykke velourgardinene seg greit av...;-)

Kirsch-gardinen selger de bl.a. på Skeidar.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Her går det unna. Noen er ivrig etter å snurre film. Ser veldig bra ut, Anfield. Spent på de neste bildene der du installerer alt kremutstyret.
    Har forsåvidt begynt å bære inn litt av utstyret i kinoen nå, noe kona er glad for. Gangen var rimelig overfyllt en periode. Skal en kjapp tur/retur IKEA i morgen og hente pult, hyller og rack. Så det kommer nok noen bilder i løpet av helgen vil jeg tro.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imponerende hastighet Anfield :razz:

Ser ut som en meget god løsning med rullgardiner ol. Forøvrig er jo landets råeste spesialgardin firma rett i nærheten av deg. Husker ikke nå hva de heter men mener å huske at de ligger på Færvik ( i hvert fall på Tromøya). Hvis du ikke blir 100% fornøyd med lyskontroll har de sikkert noen spesialdeler som hjelper. Antageligvis til høy pris :???: vil jeg tro. De har også alt av motorer ol hvis du etterhvert ikke orker den manuelle jobben

Dette ser veldig bra ut. Sjokolade var et spennende valg og milevis bedre enn slik det så ut med rødt og naturpanel.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    ...Skal en kjapp tur/retur IKEA ....
    Går det ann ???

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Går det ann ???
    Alt går! Har mye bra på IKEA. Eneste "ulempen" er at jeg må handle med noe for kona også. Men nå har jeg jo kinoen fått fortrinnsrett fremfor andre rom som trenger "en sjein", så det får vel gå.....;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers, på utstyrsfronten er det også litt å melde:

Ut er Audiovector AVC3i Super gått. Den har fått et nytt og godt hjem i Oslo. Det samme gode hjem har Jungson Moon Harbour Lux havnet i.

Fremdeles er det et par med Audiovector Mi3 Maple til salgs.

Ny CD-spiller er på vei. Ikke noe revolusjonerende, men en ny Arcam CD73T i sølv som sikkert vil trives godt sammen med Arcam FMJ A32.

JVC D-VHS-spilleren ligger på Posten og venter spent på sin nye eier, men har enda ikke hatt tid til å hente den. Men den henter kona i morra, og står spent og venter på meg når jeg kommer hjem i morra kveld....:-P

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Forøvrig er jo landets råeste spesialgardin firma rett i nærheten av deg. Husker ikke nå hva de heter men mener å huske at de ligger på Færvik ( i hvert fall på Tromøya). Hvis du ikke blir 100% fornøyd med lyskontroll har de sikkert noen spesialdeler som hjelper. Antageligvis til høy pris :???: vil jeg tro. De har også alt av motorer ol hvis du etterhvert ikke orker den manuelle jobben.
    Norsk Gardinservice hette de. Sier hette, for de er konkurs i dag etter at kona til eieren fant en annen og krevde halvparten av selskapet de startet sammen.... (liten digresjon). Hadde mye fint de, men som du sier; dyrt!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde vel regnet med at du hadde oversikt :wink:

Side 32 av 123 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 82 92 102 112 122 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •