Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter.... - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 31 av 123 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 81 91 101 111 121 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 2459
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har du solgt Mi3, eller skal du bruke dem i surround? Anbefaler sterkt det siste dersom økonomien tillater det. Eller er planen 4xCX?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Planen er 4 x CX. Skjønner poenget ditt med Mi3 bak, men økonomien er nok sprengt som den er....;-)

Så et par strøkne Mi3 i Maple er fremdels til salgs.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Planen er 4 x CX
    Det er jo en bra plan. Jeg har hørt dem hos Tiger, og der fungerer de utrolig bra, samt at de er "små og hendige".

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Det er jo en bra plan. Jeg har hørt dem hos Tiger, og der fungerer de utrolig bra, samt at de er "små og hendige".
    Er faktisk uenig med deg der Ak, jeg synes CX er rett og slett pinglete. Dem gjør jobben, men med større høytalere er lydbildet større og spiller med mer trøkk.

4xCX koster jo nesten like mye som Mi3, men de tar jo mindre plass

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For 4 x 2500 kroner, eller 1 x 9995 kroner så har g-h et godt poeng. Har man plass til gulvstående, så får man mye mer morro for det samme beløpet. Om lydbildet blir formelt riktig...ja det er noe annet. Morro vs. riktig. Tja.

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    For 4 x 2500 kroner, eller 1 x 9995 kroner så har g-h et godt poeng. Har man plass til gulvstående, så får man mye mer morro for det samme beløpet. Om lydbildet blir formelt riktig...ja det er noe annet. Morro vs. riktig. Tja.
    Jeg får snart Mi3 i hus, de kan vi jo teste hos deg Tiger... men det trenger vi ikke å ta her...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Takhøyden er 210 cm. Lerretet inkl rammen er 141 cm. Da står det igjen 69 centimeter. Mitt nye rack er 35 centimeter. Da har vi 34 centimeter igjen. Med fot er min nye senterhøyttaler 37 centimeter, da er jeg 3 centimeter i minus. Dersom det også skal se bra ut (og det skal det) så bør det også være noen få centimeter fra taklisten til ytre lerretkant. Ergo, å gå ned de centimeterne er både penere, nødvendig og fullt ut akseptabelt etter min mening....;-)

Made sense?
    Da skjønner jeg det Men hva med å felle ned senter foten i benken ? Du sparer å bytte ut lerret og beholder et deilig stort bilde ? Hvis en kun snakker om ca 3 cm eller deromkring.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For 4 x 2500 kroner, eller 1 x 9995 kroner så har g-h et godt poeng. Har man plass til gulvstående, så får man mye mer morro for det samme beløpet. Om lydbildet blir formelt riktig. ...ja det er noe annet. Morro vs. riktig. Tja.
    Plassproblemet er litt avgjørende her. Dessuten protesterer estetikeren i meg med bakhøytalere i Maple når resten av utstyret er mørkt.

Investeringen er allerede gjort på 4 x CX, de har lagt og godgjort seg i et halvt år nå. Så dette krever ingen ekstra investering....;-)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plassproblemet er litt avgjørende her. Dessuten protesterer estetikeren i meg med bakhøytalere i Maple når resten av utstyret er mørkt.
    HELT enig... Jeg er ganske "nazi" når det gjelder matching av farge på utstyr, og liker selv best mørkt tre.
    Takhøyden er 210 cm. Lerretet inkl rammen er 141 cm. Da står det igjen 69 centimeter. Mitt nye rack er 35 centimeter. Da har vi 34 centimeter igjen. Med fot er min nye senterhøyttaler 37 centimeter, da er jeg 3 centimeter i minus. Dersom det også skal se bra ut (og det skal det) så bør det også være noen få centimeter fra taklisten til ytre lerretkant. Ergo, å gå ned de centimeterne er både penere, nødvendig og fullt ut akseptabelt etter min mening....;-)
    Du bør absolutt ikke klistre lerretet helt oppunder taket heller...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og da var lerretet solgt og et nytt er i bestilling.

På vei i posten er også en D-VHS spiller for å leke seg litt med referanse bildemateriale. Kan brukes for å streame 1080i og 720p fra PC via firewire. Blir spennende å se hva TW600 kan klare med HD-materiale i min nye kino.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Anfield.

Hvor får man tak i d-vhs spiller ?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper Anfield kjøpte Ingens (kult nick) spiller på AVtorget. Løsningen ellers er vel å importere fra USA selv.

Active cocazulu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Og da var lerretet solgt og et nytt er i bestilling.

På vei i posten er også en D-VHS spiller for å leke seg litt med referanse bildemateriale. Kan brukes for å streame 1080i og 720p fra PC via firewire. Blir spennende å se hva TW600 kan klare med HD-materiale i min nye kino.
    Er det virkelig noe å hente på å streame HD fra PC via D-VHSen istedenfor å sende det direkte fra førstnevnte??

Lykke til med rommet forresten, alltid spennende å se hvordan ting blir.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aner ikke om det er noe forskjell, men er mest tenkt brukt ved avspilling av D-VHS. "Beauty of Japan", "2 fast 2 furious" og "I, robot" er bestilt fra USA ihvertfall.

Smurfen: Riktig som Tiger sier. Kjøpte den på torget. Det følger med adapter for det norske strømnettet. Alternativet er å bestille direkte fra USA.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med HD kilde Anfield. Tenkte faktisk på det selv etter den fantastiske demoen av I, robot på Sony senteret med "Ruby", men det får holde at jeg har skaffet meg platespiller igjen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Startskuddet har gått. Nå holder jeg på å pusse opp to rom samtidig, hovedsoverommet og kinoen. Regner med at sistnevnte er mest interessant..;-)

Legger du de første "før-bildene" av kinoen her. Men først en grovskisse som viser hvordan rommet skal se ut når det er ferdig møblert:

Så et par "stemningsbilder" etter at jeg har begynt å ribbe rommet for det som var....

Å rive opp et teppe som det er brukt syyyykt mye lim på å legge, krever sin mann. Eller rettere sagt, knoker. Det satt gitt....

Så da var vi i gang.....:razz: :razz: :razz:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morro. Siden du åpner for spørsmål:

- Hva skal du ha på gulvet? Parkett + lite teppe?
    - Skal du beholde brystningspanelen, eller skal den bekles med dempematter?
    - Fargevalg på "overveggen"?
    - Benytte HTPC (siden PC står i samme rom)?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har mye godt arbeid forran deg nå Rune, men det er jo morro også
    Jeg skal komme med ett godt råd: Mal listene før du setter dem fast, eventuelt kjøp ferdigmalte lister. ( når den tid kommer da).

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her er vi i gang ja Teppefjerning er noe herk for å si det sånn ja, nesten like ille som å fjerne strie fra betong.. Du må oppdatere oss med bilder hver dag nå da!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morro. Siden du åpner for spørsmål:

- Hva skal du ha på gulvet? Parkett + lite teppe?
    - Skal du beholde brystningspanelen, eller skal den bekles med dempematter?
    - Fargevalg på "overveggen"?
    - Benytte HTPC (siden PC står i samme rom)?
    1. På gulvet blir det teppe. Av en grå nyanse.
    2. Beholder brystningen. Males i samme farge som overveggen. Dempematter kommer ja.
    3. Mørke farger i en dedikert kino. Går for en brunfarge, koden kan jeg komme med senere. Taket males også grått.
    4. Ja, det også. Men til filmbruk så blir det DVD-spiller for det meste, men når PCen er oppgradert innebærer jo det flere muligheter.

AK: Har bygd to hus før, så det tipset har jeg slukt for lengst. Betraktelig enklere.

Kenti: Bilder vil nå komme kontinuerlig. Holdt på til 0230 i natt, så det er fremskritt. Men i dag må nok soverommet få litt hjelp.

Side 31 av 123 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 81 91 101 111 121 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •