Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter.... - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 30 av 123 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 60 70 80 90 100 110 120 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 2459
    Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    du burde kanskje vurdere å IKKE ha racket under lerretet? Husk at dette er en dedikert kino. Da er det viktigere å beholde det store bildet en å gå ned på størrelsen kun for å få plass til utstyret under.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med din første DVD & Hjemmekino-artikkel. Det er moro å konstantere at du har nok en gang tatt steget opp i AV-verden, nå som journalist. Jeg regner med at ditt embete nå vil gi deg tilgang på enda grommere utstyr og behovet for oppgraderinger blir vanskeligere å motstå. Således vil det bli spennende å følge utviklingen i tråden din.

For de medlemmene som aspirerer som journalister, er den beste reklamen publiserte tester i forum som dette. Det har Anfield bevist, så la skrivekløen få utløp i nye publiserte tester for dem som føler seg truffet.

Det hadde også vært spennende med en tråd vedr (om)bygging av dedikert kino- /lytterom med de betrakninger som inngår i en slik prosess.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye Anfield, fin SVS artikkel i nyeste D&H! :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin artikkel ! Gratulerer ! :grin:

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Under planleggingen/oppføring av min nye hjemmekino så viser det seg at takhøyden kun er 210cm. Dette innebærer et problem med mitt Adeo Greyvision Plano 100", blir rett og slett ikke plass til rack og senterkanal under. Velger å gå for Adeo igjen, men litt mindre.
    Har du prøvd ? Jeg har lavere takhøyde og større lerret og det går akkurat med en stor senter (Klipsch KV4) og Ikea benk uten hjul.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Elektrisk?
    Nei, vanlig rammelerret.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    du burde kanskje vurdere å IKKE ha racket under lerretet? Husk at dette er en dedikert kino. Da er det viktigere å beholde det store bildet en å gå ned på størrelsen kun for å få plass til utstyret under.
    Uansett må senteren stå under lerretet, og den kan ikke ligge på gulvet. Den bygger jo også endel. Ergo må det et stativ til, og det bygger neppe mindre enn racket mitt som er 35 centimeter høyt. Så det hjelper liksom ikke å flytte resten av utstyret når senteren må stå der....;-)

Jeg må kun gå ned fra 100" til 91" for å få det perfekt. Så et stort bilde blir det nok allikevel skal du se. :-P

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Gratulerer så mye Anfield, fin SVS artikkel i nyeste D&H! :-D
    Takker for det, Atle. Og likeså! Grundig testet!

Eneste aberet er at "korrekturleser" har påført meg en skrivefeil under redigering. Budskapet ble derfor litt utydelig, og det irriterte meg litt. Men pytt pytt, håper at folk skjønte hovedbudskapet.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zocral
    Gratulerer med din første DVD & Hjemmekino-artikkel. Det er moro å konstantere at du har nok en gang tatt steget opp i AV-verden, nå som journalist. Jeg regner med at ditt embete nå vil gi deg tilgang på enda grommere utstyr og behovet for oppgraderinger blir vanskeligere å motstå. Således vil det bli spennende å følge utviklingen i tråden din.

For de medlemmene som aspirerer som journalister, er den beste reklamen publiserte tester i forum som dette. Det har Anfield bevist, så la skrivekløen få utløp i nye publiserte tester for dem som føler seg truffet.

Det hadde også vært spennende med en tråd vedr (om)bygging av dedikert kino- /lytterom med de betrakninger som inngår i en slik prosess.
    Takker for det, Rune!

Det var nok de publiserte testene her på forumet som var døråpneren ja, så det er jo et bevis for at alle som ønsker å bidra med noe har muligheten. Finnes jo flere her på forumet som bruker mye tid på å klage over blader, artikler og skribenter. Istedet for å klage kan de jo heller forsøke å gjøre det bedre selv, og kanskje selv få muligheten en dag. En må tore å legge hodet "på blokka" men det er verdt det i etterkant.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pug-Nose
    Gleder meg til å se hvordan det dedikerte rommet blir anfield

Blir det en byggeprosess, eller står det meste klart der?
    Det meste av vegger m.m. er ferdige, og skal kun oppusses. Så jeg slipper billig i forhold til eks akto. Kommer til å legge ut "før-bilder" og holde dere litt oppdatert med "teasere" underveis. Begynner neste fredag, så nå er det ikke lenge til. Skal bare pusse opp et soverom først.....;-)

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du gjort deg opp flere tanker angående projektorbytte Rune?
    Jeg må kun gå ned fra 100" til 91" for å få det perfekt. Så et stort bilde blir det nok allikevel skal du se. :razz:
    Hørt slik?? Jeg tror jeg hadde gjort alt for å beholde 100" så sant du har en fornuftig sitteavstand. Ingenting er som et stort bilde

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Har du gjort deg opp flere tanker angående projektorbytte Rune?
    Tja, ikke det jeg har mest fokus på i øyeblikket, men det rusler noen tanker rundt "oppi der" ja. Vi får se.

91" med sitteavstand på 320 cm blir nok stort nok tror jeg....;-)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... takhøyden kun er 210cm. Dette innebærer et problem med mitt Adeo Greyvision Plano 100", blir rett og slett ikke plass til rack og senterkanal under. ......
    Tror du må forklare meg hva det er som ikke går. Jeg har 120" lerret, 2 meter takhøyde, samme rack som deg med en senter som er 28 cm høy oppå racket. Dette går akkurat. Hvordan du da får problemer når du har 2,1 meter (dvs 10 cm mer enn meg) 100" lerret (dvs 20 cm mindre) selv om en legger til 15 cm for ramme har du fremdeles plass til senter på 35 cm høyde. Er virkelig Si6 så høy, mener å huske den ikke er over 30 cm høy. Men det er mulig jeg ta feil.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, ikke det jeg har mest fokus på i øyeblikket, men det rusler noen tanker rundt "oppi der" ja. Vi får se.

91" med sitteavstand på 320 cm blir nok stort nok tror jeg....;-)

med en LCD er nok det lurt å gå litt ned ja
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Tror du må forklare meg hva det er som ikke går. Jeg har 120" lerret, 2 meter takhøyde, samme rack som deg med en senter som er 28 cm høy oppå racket. Dette går akkurat. Hvordan du da får problemer når du har 2,1 meter (dvs 10 cm mer enn meg) 100" lerret (dvs 20 cm mindre) selv om en legger til 15 cm for ramme har du fremdeles plass til senter på 35 cm høyde. Er virkelig Si6 så høy, mener å huske den ikke er over 30 cm høy. Men det er mulig jeg ta feil.
    Takhøyden er 210 cm. Lerretet inkl rammen er 141 cm. Da står det igjen 69 centimeter. Mitt nye rack er 35 centimeter. Da har vi 34 centimeter igjen. Med fot er min nye senterhøyttaler 37 centimeter, da er jeg 3 centimeter i minus. Dersom det også skal se bra ut (og det skal det) så bør det også være noen få centimeter fra taklisten til ytre lerretkant. Ergo, å gå ned de centimeterne er både penere, nødvendig og fullt ut akseptabelt etter min mening....;-)

Made sense?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    med en LCD er nok det lurt å gå litt ned ja
    Et godt argument for å ha et litt mindre lerret det ja....;-) Bytter jeg til en DLP noengang er det også en fordel, vil nok se noe mindre pikselstruktur der og.....

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heve taket? Bruke et annet rom? Kjøpe annet hus? Tja, tror jeg er enig i at et mindre lerret er det enkleste.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny statusrapport:

Var og hentet Mi3 Signature og Si6C Avantgarde Arreté-senteren på fredag. Guuud for et deilig beist den senteren er. Her snakker vi byggekvalitet. Etter litt stille betraktning ble den pent pakket ned i esken sin frem til kinoen er ferdig.

Tjuvstartet litt i går kveld, og fjernet gammelt listverk og det gamle lurvete teppet. Skikkelig slit når de har brukt ca 50 liter lim for å få skiten til å sitte.

Bilder kommer så fort nettilgangen er i orden i huset....

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan tenke meg den centeren er noe for seg selv ja

Gleder meg til bilder nå!

Newcomer bsk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempebra tråd, dette! :-) Venter i spenning på mer...

Side 30 av 123 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 60 70 80 90 100 110 120 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •