Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter.... - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 123 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 2459
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, jeg har registrert at den har gjort det bra i diverse tester. Den ble jo bl.a. utropt til gruppetestvinner av "What Hi-Fi" i sept. 04 mot Arcam CD73, NAD C542 og Rotel RCD-02. Men da var selvsagt pris et viktig argument for utnevnelsen.

På HFC sa selgeren at Marantz CD5400 var en bedre spiller. Den var testet mot Azur 640c og hadde vunnet denne testen. Jeg har ikke sett denne testen og glemte å spørre hvor jeg kunne finne den. Han fortalte videre at mange kunder kjøpte en eller annen Cambridge Audio forsterker (hsuker ikke modellen) på HFK og kjøpte CD5400 hos han.

Jeg kan jo evt. bestille begge på nettet og returnere den dårligste på angrefristen.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espenf
    På HFC sa selgeren at Marantz CD5400 var en bedre spiller. Den var testet mot Azur 640c og hadde vunnet denne testen. Jeg har ikke sett denne testen og glemte å spørre hvor jeg kunne finne den. Han fortalte videre at mange kunder kjøpte en eller annen Cambridge Audio forsterker (hsuker ikke modellen) på HFK og kjøpte CD5400 hos han.

Jeg kan jo evt. bestille begge på nettet og returnere den dårligste på angrefristen.
    Ikke så rart at selgeren på HFCK mente dette, for de selger jo ikke Cambridgen....... :wink:

Er enig med deg, kjøp på nettet, test ut og returner dersom du ikke er fornøyd.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Gratulerer med beslutningen om å prøve ut SVS. Hvorfor plus-utgaven?
    Enkelt og greit, det var den som Dag allerede hadde i landet... :wink: Og når han tenkte på å selge, kunne jeg like gjerne slå til der for å slippe å vente på/alt "styret" med å importere.......

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går kveld kom min "nye" og godt innspilte SVS 25-31 PC Plus fra Dag på østlandet og inn i min stue. Selv om jeg hadde forberedt kona både på utseende og størrelsen, brast det ut av henne; "Herregud Rune, så stor den er....."

Prøvde meg på et fårete glis, som om hun tenkte på noe helt annet, men hun stusset fælt på hva jeg hadde brukt penger på nå....

For det er jo ikke til å komme unna, disse tubene er store, og dette er den minste av dem. Designet er det jo heller ikke spesielt mye WAF-faktor på.

Så i dag har det vært første skikkelige test-runde, da kona skulle jobbe lenge. Hunden ble klokelig satt i band utenfor huset, så jeg skulle være så "trygg" som mulig.

Tar en kortversjon her, kommer tilbake med mer utdypende info senere. Men akkurat som jeg trodde er det på musikk at jeg sliter mest med å få integrert denne tuben. På film er jo SVS en godt kjent vinner allerede, og med de etterhvert kjente test-scenene fra Master and Commander, Finding Nemo og diverse scener fra Ringenes Herre er det hevet over enhver tvil at til film har jeg, som forventet, skutt en liten gullfugl med å bli kjent med SVS.

Kjørte en liten demo med kona i går kveld, og det som slo meg da var at det var ikke høyt opp jeg skulle gå på volumet før hun følte det godt på kroppen og ikke ønsket at jeg skulle vri høyere. Så på film ser det ut som om denne tuben må leve et lite schizofrent liv. Et liv med film sammen med kona, og et sammen med mine kamerater som har en langt høyere toleransegrense for volum og morrofaktor på film........ :wink:

Som jeg var inne på tidligere er den store utfordringen på musikk i stereo. Her er det så mye krefter "under panseret" at det nesten er mishandling å stille gain såpass lavt for å tøyle den. Den har litt lett for å prøve å ta over styringen, og det er fremdeles mye prøving og feiling som må til for å se om det faktisk går an å integrere denne på en ryddig og skikkelig måte med mine Audiovector Mi3.

Men jeg har ikke gitt meg enda........... :wink:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innringingen av Anfields nye AV-år fortsetter........

Etter en vellykket demo-søndag hos jfinneru og Hi-Fil ble hjemmekino-suget så stort at det tilslutt ble helt umulig å stå i mot. Lysten på stort bilde (nå som lyden er blitt stor :wink: ) ble jo ikke akkurat mindre av å se de hjemmekinoene........

Etter litt leting på nettet viser det seg at det er littegrann leveringstid på prosjektoren. Så da passer det jo bra å bestille nå, da jeg overtar mitt nye hus 15/2. Så blir ventetiden minimal....

Som noen sikkert har fått med seg, er jeg rimelig ømfintlig for regnbuer. Så da var foreløpig en LCD eneste løsning. Og når budsjettet i utgangspunktet er strekt maksimalt på 15k, så var jo Panasonic PT-AE 700 egentlig eneste løsning for meg.

Valget falt også ganske naturlig på AVshop, da de kun er noen få hundrelapper fra å være billigst på denne i landet. Og når en kan bruke kr 299,- på å øke garantitiden opp til 1 år/1000 timer (just in case), synes jeg også dette talte til AVShops favør. DVE følger med på lasset for 149,- for å gjøre det hele mer fullkomment, så når februar kommer blir det nok en gang jul i stoga......

Oppgraderingstempoet er jo blitt dramatisk mer hektisk, og året 2005 har begynt ganske bra:

Denon DVD2910, SVS 25-31PCPlus og Panasonic PT-AE700.... :shock:

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres meget bra ut Anfield! Sysler med planer om å gjøre om ting her hjemme også for å få meg egen kino. Blir nok ikke projektor før til høsten for min del, men skulle jeg kjøpt en i dag hadde det nok blitt en PT-AE 700.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer igjen 8)

Går radig dette her ja. Snart har du jo en skikkelig hjemmekino og greier. Men trodde nesten du skulle gå for en DLP jeg, sånn med tanke på SVSen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jøss...her tar det jo helt av! Gratulerer med oppgraderingene og velkommen i 700 klubben!

Active Holy Diver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med mye nytt og godt utstyr! Ser for meg det hårete gliset ditt når kona kommenterte størrelsen på utstyret. Veldig bra!

Lurte på åssen det går med SVS'en din i forhold til musikk. Får du det til? Det virker som du tar denne delen av integreringen svært seriøst, derfor veldig artig å følge erfaringene dine rundt dette viktige spørsmålet.

Har selv kjørt meg fast i SVS-tåka, så her håpes det på avklarende, knallharde dommer!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Gratulerer igjen 8)

Går radig dette her ja. Snart har du jo en skikkelig hjemmekino og greier. Men trodde nesten du skulle gå for en DLP jeg, sånn med tanke på SVSen
    Ja, du tenker på å "bryte tvert av" (som med subben) og gå for det nesten motsatte av det jeg tenkte på? Nei du, til det er risikoen for stor, og føler at AE-700 er en godt og nøye vurdert vinner for mitt vedkommende, og har vært det noen måneder allerede......

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Holy Diver
    Gratulerer med mye nytt og godt utstyr! Ser for meg det hårete gliset ditt når kona kommenterte størrelsen på utstyret. Veldig bra!

Lurte på åssen det går med SVS'en din i forhold til musikk. Får du det til? Det virker som du tar denne delen av integreringen svært seriøst, derfor veldig artig å følge erfaringene dine rundt dette viktige spørsmålet.

Har selv kjørt meg fast i SVS-tåka, så her håpes det på avklarende, knallharde dommer!
    "Lekker" vel stadig ut noen opplysninger på diverse sub-tråder etterhvert, ja. Er jo en sikker vinner i alle hjemmekinoer som ønsker trykk!

Men til min musikksmak er den nok litt overkill, tøyler den etter beste evne. Begynner å få det noe bedre til nå. Les mere i SVS-tråden...... :wink:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gaultier
    jøss...her tar det jo helt av! Gratulerer med oppgraderingene og velkommen i 700 klubben!
    Takker!!! ops:

Skal bli deilig med nytt hus og ny hjemmekino med STOOOORT bilde og god lyd......... :wink: :wink:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og da var Panasonic PT-AE700 kommet på lager hos AVshop og det er påtide å svinge VISAen........ Detta blir utrolig spennende, men må jo vente helt til den 20/2 med å få hengt den opp, klar til å nytes..... :?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og så var PT-AE700 i hus! Nå skal det bare sterke masochistiske tendenser til for å holde ut her. Er en god uke til jeg kan få koblet den opp..... :shock: :?

Så da får en vel bare fortsette å oppgradere, det er vel bare den beste medisin. :wink: :wink:

På tide med noe å vise film på. Har tenkt vel og lenge på lerret. Skal jeg begynne med et billiglerret, IKEA Tupplur eller lignende. Men når en begynner å samle en såpass grei samling med AV/HIFI-produkter, ble det feil. Så derfor gikk bestillingen avgårde til AVshop for få sekunder siden og valget falt tilslutt da på (ikke overraskende):

Adeo Greyvision 16:9 185 cm.

I det nye huset blir sitteavstand ca 3,4 meter, så da har jeg skjønt at dette vil bli en grei størrelse.

Så handletempoet i 2005 holder koken, det....... :wink: :wink:

PS! Om et par uker eller noe sånt kommer bildene også........

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere begynner nok snart å bli lei mine skriverier her, men here we go again....... Bilder kommer snart...... :wink:

Etter mye undring, tenking og posting her på forumet er nå valget tatt, og det blir en ny senterhøytaler på meg også i det nye huset.... 8)

Har skjønt det dithen at det viktigste med senterhøytaleren er at den må kunne klare det ekstra trykket den vil bli utsatt for, i forhold til frontene. Ble litt diskusjon rundt dette om senteren nødvendigvis trenger å være lik (lydsignature-messig) på frontene. Jeg tror bestemt det, og synes også at design er viktig/at det ser helhetlig ut. Siden jeg da er strålende fornøyd med mine Mi3, både til musikk og film, så stod da valget enten en Super eller Signature.

Endte på Audiovector AVC3i Super, så da er det bare å vente til den kommer fra lager og inn i heimen min over helgen.......

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får bare fortsette å gratulere deg jeg da

Kinoen begynner å ta ganske bra form nå. Blir veldig spennende å se bilder av dette til slutt, slik at vi får bevist at du ikke bare skryter på deg, hehe 8)

Tror du kommer til å bli ganske fornøyd med centeren selv om ikke alle mener den klarer SVS-trykk.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var senteren hentet og koblet opp, så i kveld blir det visning for noen kompiser i den nye "kinoen". Bilder kommer snart, skal bare få det skikkelig her i kåken først, slik at bildene blir så bra som mulig........ 8) 8) 8)

Newcomer tmas- sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny senter!
    Du har sikkert ikke fått testet den noe særlig enda, men du må komme med din mening om den er spiss i diskanten som mange sier.
    Og selvsagt: bilder er altids kjekt :wink:

Side 3 av 123 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •