Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter.... - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 123 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 76 86 96 106 116 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 2459
    Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    g-h: Først og fremst: ops: for grammatikkfeilen. Huff.. Ellers så har jeg jo tidligere hatt AVR200 og var fornøyd med den, men det var kun 5.1. Nå er ønsket 7.1, men er jo lysten på å utvide horisonten noe mer.
    AVR300 er jo 7.1?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydsignaturen tipper jeg han mener med "utvide horisonten noe mer".

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Lydsignaturen tipper jeg han mener med "utvide horisonten noe mer".
    Joda, det ante meg....

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, vet at AVR300 er 7.1, men allikevel mye likt AVR200. Derfor riktig som Tiger sier....;-)

Active cocazulu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jaså, det selges mer... hmm

spent!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt på følelsen av at Hegel 200 frister litt for mye . Men ligger jo også en Krell KAV 400IX til 15000kr på hifisentralen også.. et kupp med andre ord! Bedre stereo forsterker skal man lete lenge etter, nå sier Fidelity at Hegel'en er bedre. Men om jeg er enig i det gjenstår å se .

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cocazulu
    jaså, det selges mer... hmm

spent!
    Noe penger må jo inn også, når såpass mye skal ut igjen....;-)

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en heldagsjobb bare å oppdatere signaturen din Anfield;-)

Får nesten håpe at det blir en 3806 på deg sånn at du kan teste den ut for meg, og at min 989 er like bra som 7600 på bildesiden.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    (...)..og at min 989 er like bra som 7600 på bildesiden.
    Det trenger du ikke bekymre deg for.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Det trenger du ikke bekymre deg for.
    Hehe, tenkte at den kom ja...;-)

Når det gjelder 989 har vi lest litt av hvert og de som har testet begge har ikke enstemmig konkludert med at 989 er best. Så her er det ren AB-testing som gjelder, Alex! Har du gjort det?

Når det gjelder signaturen så må den oppdateres ja. Nå er det opp til A32 å få en ny, god og vennlig eier, så er det bare å vente på at nye venner skal komme inn i mitt rack. Spennende.....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er første, nye komponent til Cinema Anfield i bestilling, og valget falt på:

Denon AVR-3806

Har vurdert mange forskjellige alternativer, fra før jeg la ut Marantz SR8500 for salg. Dyreste alternativet var Primare SPA21 og Arcam AVP700 og ned til Denon AVR-3806, Pioneer AX2AV, Arcam AVR300 og Yamaha RX-V2600.

Flere ting gjorde at valget falt på Denon for min del:

1. Romkorreksjonen Audyssey. Jeg vet enda ikke hvilke konkrete utfordringer det nye lytterommet vil by på, og jeg konkluderte således med at jeg ikke ønsket å "gamble" med ikke å ha denne korreksjonsmuligheten. Om jeg bruker den/har bruk for den vil jo tiden vise.

2. Prisen. Ikke det at den er så veldig rimelig, men det blir råd til mer elektronikk når jeg velger 3806 fremfor SPA21 og AVP700.

3. Klangkarakter. Denon har et lydfokus som bør stå bra til mine Audiovectorer. Med feil (les: for lys) elektronikk kan disse fort låte spisst. Matchet riktig med effektforsterker mener jeg da at kjeden totalt sett blir bedre balansert.

4. Innstillingsmuligheter. Denon 3806 har jo et vell av muligheter, bl.a bassmanagement-løsningene. Mulig AX2AV kan konkurrere her, men dog.

5. HDMI-switching. Ikke det helt store behovet i dag, men greit å kunne ha en kabel til PJ, og at resten (Xbox, tuner m.m.) kan rutes gjennom receiver. Mindre kabelstrekk.

6. Fjernkontrollen. Spesielt i forhold til Pioneer og Yamaha har Denon virkelig forbedret fjernkontrollen, og denne er jeg ikke flau for å ha liggende fremme.

Hva er så minusene da: Ingen Ipod-mulighet. Kommer ikke til å savne dette, da MP3 ikke har noe i min kino å gjøre. MP3 blir på PCen. Heller ingen I-link. Kanskje et savn, men har ingen spiller som kan benytte det i dag. Foretrekker analogt, og satser på at den fremtidige dedikerte CD-spiller har bedre konvertere enn receiver.

Ok, one down, more to come......;-)

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja Anfield. Du likar å skifte litt du og. Gratulera med ny receivar som eg håpar du blir fornøyd med.

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Anfield,

dersom en matchende 3910 blir for fristende, kan jeg muligens hjelpe deg av med Marantzen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zocral
    Gratulerer Anfield,

dersom en matchende 3910 blir for fristende, kan jeg muligens hjelpe deg av med Marantzen.
    Hehe, den er grei. Vet aldri hva som skjer her i huset...;-) Men en 3910 blir det ikke.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt valg med 3806. Har du hørt den live?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope, denne er valgt uhørt. Er jo først og fremst forforsterkerbiten som er tenkt benyttet i kinosammenheng, og der bør den jo henge godt med....;-)

Jakten på CD-spiller og effekt fortsetter....

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3806 er vel i likhet med de fleste recievere (med unntak av AVR300) ganske veik. Har du sett deg ut noen separate effekttrinn?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    3806 er vel i likhet med de fleste recievere (med unntak av AVR300) ganske veik. Har du sett deg ut noen separate effekttrinn?
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Jakten på CD-spiller og effekt fortsetter....
    ;-) ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå går jeg fælt og venter på min nye Denon AVR-3806 og i mellomtiden har det vært lange og tunge funderinger på neste oppgradering. På tide med en liten statusrapport:

Jungson Moon Harbour var jo, som tidligere skrevet, solgt og jeg nøt en siste kveld med musikk før den skulle pakkes da den plutselig fikk hikke. Signalet hakket og jeg var skeptisk som fy. Heldigvis har jeg en kompis som tidligere har jobbet som serviceingeniør på slike produkter og han tok en sjekk. Konklusjon: reparasjon og deler for ca. 1000,-. Jeg har såpass samvittighet at jeg kontaktet kjøper og avlyste salget, jeg selger ikke et produkt jeg har det minste tvil om. Så Jungson Moon Harbour står fremdeles i stua, og etter reparasjon funker den fint igjen. Så får vi se hva som skjer fremover...

Denne episoden gav meg litt tid til å tenke. Jeg har vært rimelig fornøyd med lyden i mitt oppsett, og kanskje det er litt dumt å ta for mange skritt av gangen. Er det ikke bedre å gjøre en oppgradering, teste den skikkelig ut og se om det er en forbedring (eller grøss og gru, en nedgradering) før en begir seg inn på neste produkt?? Jeg tror det.

Dersom jeg hadde solgt både Moon Harbour og Arcam FMJ A32, ville jeg lagt merke til hvilket av de nye produktene som hadde endret hva i mitt oppsett? Kanskje ikke. Og det er da en risk jeg ikke tør ta. Så dermed ble det bestemt at jeg trekker Arcamen tilbake fra salg, og vil benytte meg av den litt til før dens skjebne blir forseglet. Både høytalere, spiller og effekt kjenner jeg såpass godt, at jeg nå avventer og ser hva 3806 gjør med lydbildet mitt før jeg "kaster" penger ut av vinduet....;-)

Dette var en artig opplevelse, en edruelig seanse der jeg endte opp med å ikke bruke penger. Men det var en mental oppgradering, og jeg tar med meg produktene inn i den kommende Cinema Anfield og tester dem ut der før jeg oppgraderer. For en oppgradering kommer, men kanskje en ting av gangen er smart....:-P

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha hørt Marantz DV7600 sammen med Arcam FMJ A32 i natt ville jeg også tenkt meg om et par ganger før jeg kvittet meg med Arcam'en.

Det kan kanskje lønne seg å være serie monogam en stund fremover sånn at en har kontroll på hva som skjer.

Eventuelt å bytte ut alt og begynne på scratch og ta det derfra.

I og med at det blir nytt rom og greier så er jo dette en fin tid å gjøre det på.

Side 26 av 123 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 76 86 96 106 116 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •