Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter.... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 123 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 2459
    Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå har du hatt det nye utstyret i noen dager. Er du fornøyd så langt eller? Begynner å bli et ganske snacksent oppsett nå 8)

Blir moro å se bilder etterhvert.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Nå har du hatt det nye utstyret i noen dager. Er du fornøyd så langt eller? Begynner å bli et ganske snacksent oppsett nå 8)

Blir moro å se bilder etterhvert.
    Ja, tenkte at du lurte... :wink:

Erfaringene til nå er positive. Koblet dem opp på søndagen, og sånn "rett-ut-av-boksen" spilte de sånn passe. Kanskje litt vel kritisk, men allikevel. Synes mellomtonen og stemmer var litt uklare, og diskanten spiss. Synes det manglet litt bass også. :?

To dager senere, med spilleren stående på repeat, lyder alt mye bedre. Har vel nå stått og spilt 50 timer, og nå er bassen virkelig kommet på plass. Mellomtonen mener jeg det fremdeles mangler litt på i forhold til det jeg har hørt i lytterom og på messa, men dette regner jeg helt klart vil løsne etterhvert.... Diskanten har roet se noe og er ikke så spiss lenger heller....

Så min første film med dem, Troja, på søndagskvelden og på film skuffet de meg ikke!! Dette var utrolig oppløst og friskt i fohold til mine gamle Dali....

Så, alt i alt, er jeg godt fornøyd, og gleder meg til fortsettelsen. Er gost fornøyd med alle mine komponenter til nå. Når jeg tenker meg om har det jo skjedd en enorm endring på utstyrsfronten bare i løpet av et par måneder...

PS! AE-700 sviktet ikke på min demo, Kenti, denne anbefaler jeg deg sterkt å ta nærmere i øyensyn..... :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå sitter Audiovectorene!!!!

Etter ca 70 timers spilletid er det en helt annen lyd enn når jeg pakket dem opp. Har nå sittet to kvelder på rad og lyttet til musikk, Pink Floyd sine "Dark side of the moon" og "The Wall" og kost meg med en øl eller to. Fantastisk godt å sitte og nyte god musikk på godt utstyr.

Apropos utstyr: Karusellen slutter aldri å spinne. Det er nå bestemt at jeg går for en dedikert CD-spiller for musikknytelse i stereo. En brukt Arcam står øverst på ønskelisten. Så dersom noen leser dette og skal selge sin CD73 eller lignende; ta kontakt! Men valget er ikke helt tatt enda. Skal innom min lokale HFK og deponere på Cambridge Azur 640c som har fått mye skryt og som bør være kompatibel med AVR200en :wink: :wink: Så får vi se.......

Det innebærer at min bare to måneder gamle Marantz DV6400 selges gunstig på AVTorget.

Ny DVD-spiller handles sammen med prosjektor (Pana AE700) når vi bare kommer inn i det herrens år 2005.........

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjedd litt ting her nå. Har solgt huset og kjøpt nytt, og flytter inn ca 15/2-2005. Så da var vel tiden moden for litt utskifting av komponenter også.... :wink:

Dalis sub AW8 fikk reisepass, gikk til min bror som aldri før har forsøkt sub. Det samme gjorde Dali 104 (beklageligvis, gode HT, tenkt til bakhøytalere, men gikk med huset). C1000-senteren fikk også reisepass, da den ikke kunne matche lyden i Mi3 ene. Så nå blir det film-lyd i "phantom-modus", funker glimrende det.....

Så da er det på tide å handle, akkurat det er jo ikke noen lett sak. Men regner med at det vil "løsne" litt i tiden som kommer nå, ettersom jeg bruker mesteparten av fritiden til å finkjemme og sondere terrenget etter egnede produkter.....

Etterhvert som nye komponenter havner i stua, får dere bære over med at det ikke er bilder, kommer som sagt når alt staset er i det nye huset.......

Edit: Denne oppgraderings-trangen er blitt tøffere å holde i sjakk enn jeg trodde. Vanligvis en mann med viljestyrke, men....... Finnes det medisiner mot sånt.....??? :?

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppgraderingstrangen blir ikke bedre (les: mindre) av å frekventere dette forumet ihvertfall! :lol:

Dette høres spennende ut Anfield. Ser frem til bilder og eventuell utvikling fremover.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare å kjøpe noe skikkelig med en gang, slik at du blir skikkelig fornøyd. Bruk endel mer enn du hadde tenkt, så unngår du syken. En stund...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Årets første handel er gjort!

På bruktmarkedet dukket det opp en to uker gammel 2910, denne er på vei til meg på mandag for den nette sum av 4900,-. Min "reserve-DVD" går greit an å bruke til TV (på scart), men har ikke komponent eller DVI/HDMI.

Så for å være godt forberedt på at prosjektor kommer i huset ca februar ble det handling. Tester den ut som CD-spiller også, dersom den overasker meg kan det være at jeg utsetter CD-spiller kjøpet litt........ :wink: :wink:

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Du starter året bra

Blir nok en bra match til din kommende AE700 (?) det.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha nytt dedikert hjemmekinorom i det nye huset, Anfield?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Skal du ha nytt dedikert hjemmekinorom i det nye huset, Anfield?
    I wish I was!

Jeg har "solgt meg ned", kjøper et litt mindre og billigere hus med mindre vedlikehold pga helsa, så det blir nok å integrere dette i stua. Men med en kone som er musikklærer, vokalist og saksofonist så er ikke lyd&bilde særlig stor problematikk...... :wink:

Selvfølgelig dersom det gjøres med en viss WAF-faktor, da.... :wink: Synes selv at det er viktig å ha orden og designet i orden på utstyret, så....

Bilder kommer med en gang jeg er oppe og går med utstyret skikkelig på plass.....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poster denne her og, hører hjemme her:

I dag kom min nye 2910 i posten. Har postboks, så det var heldigvis ikke så langt å løpe til postkontoret.... :wink:

Det første som slo meg når jeg pakket opp var fjernkontrollen. For et 1980-retro-look :shock: Skjønner at det er behov for mange knapper, men designavdelingen til Denon burde få fem sure i ræva, og klare å komme opp med noe bedre. Ergonomisk sett ligger den godt i hånden, men det ser jo ikke bra ut....... :cry:

Siden denne tråden omhandler lyden i 2910 skal jeg holde meg til den. Koblet den opp rett ved siden av min to år gamle Samsung DVD-611 som jeg testet mot Marantz DV6400 tidligere. I og med at den motsto 6400en og det endte med retur på Marantzen, var jeg spent på hvordan 2910 ville klare konkurransen.

Ikke det at Samsungen er en enorm spiller, men mitt oppsett heller vel litt mot det lyse for øyeblikket. Da ble Marantzen for lys, mens lydsignaturen i Samsungen passet oppsettet mitt mye bedre.....

Bestemte meg for å bruke et lydklipp jeg kjente godt, og det ble spor nummer to fra D'sounds "Smooth Escapes". Spilte først av klippet på Samsungen. Koblet analogt. Låt selvfølgelig kjent. Koblet så opp 2910 analogt for å teste DA-konverterne i 2910 direkte mot hverandre.

Min første tanke var at det var veldig tett. Synes det var mer fremtredende mellomtone på 2910. Diskanten var faktisk litt tydeligere på Samsungen. Spilte trackene flere ganger, koblet frem og tilbake mot spillerne, alltid analogt og det samme lydsporet flere ganger. Etterhvert ble forskjellen tydeligere.

Konklusjonen blir at jeg "mister" litt diskant i toppen, men jeg tjener det igjen i en mer fremtredende mellomtone og bass. Spiller nå på den tredje timen, og jeg merker nå passelig stor forskjell på fylden i bunnen ( og anlegget var godt og varmt når jeg begynte.... :wink: ). De som har lest mine skriv tidligere, vet at jeg har savnet littegrann i bunnen på mine Audiovectorer. Nå nyter jeg mere og mere av musikken min, med mer fyldig lydbilde enn noen gang. Snart kommer subben og tar det siste.....

Så konklusjonen er at dersom du ikke aspirerer til dyrere anlegg enn mitt, mener jeg at du får mye for pengene, også lydmessig, med en Denon 2910. (Men må innrømme at det frister å teste en dedikert CD i passelig prisklasse for morro skyld mot denne...) Men jeg er som dere skjønner godt fornøyd!

Bildemessig så bøyer jeg meg i støvet allerede. Og jeg har bare testet på min 32" Aventos gjennom scart. Allerede her merkbar forskjell. Er ikke annet å si enn at jeg gleder meg til å kunne koble denne mot en respektabel prosjektor og lene meg tilbake for å nyte en film og en kald øl, mens regnet høljer ned på utsida........

Ha en god forum kveld!

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kort innpå: Hvilken signalkabel benytter du? cd til forst.?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flageborg@flageborg.no
    Kort innpå: Hvilken signalkabel benytter du? cd til forst.?
    Tara Labs, står ikke merke hvilken på. Men de har en slik lilla "plastknott" tvinnet rundt. Kostet vel 800,- for et par år siden.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte mest på Analog eller Digital/Optisk/Coax.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott analyse av lyd-delen i 2910 Anfield. Har som kjent også en 2910, men fikk ikke testet lyden i dybden mot min gamle H/K. Bildedelen var såpass mye bedre at det gjorde en utskiftning raskere enn jeg hadde sett for meg.

Har også tenkt på det å teste mot en dedikert CD-spiller, men inntil videre synes jeg den spiller veldig bra.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tør vel nesten å påstå at jeg skal detonere dagens "bombe" her i dag:

Ny SVS 25-31 PC Plus på vei !!

Jeg har som alle nå sikkert kjenner til vært rimelig skeptisk til hvordan SVS skal kunne integreres skikkelig med høytalere i den "rimeligere" enden av prisskalaen til musikk i stereo. Når det gjelder til filmbruk har jeg gjennom flere innlegg ment at det er noe av det råeste som finnes, spesielt etter at jeg og Kenti fikk føle dette på kroppen før jul.

Så istedet for å sitte på sidelinjen og være skeptisk, har jeg bestemt meg for å sjekke dette "basstrollet" ut nærmere. Hva er det værste som kan skje? Skulle jeg bli misfornøyd, og ikke føle at dette er noe for meg regner jeg med at det ikke akkurat skal være noe problem å få solgt denne igjen. Skulle alle mine mistanker og teorier vise seg å være ubegrunnede og jeg blir fornøyd er jo alt vel. Uansett en erfaring rikere..... :wink: :wink:

System Audio SubElectro 200 ble "slått" på målstreken, da jeg hadde tatt avgjørelsen om at det var filmlyden som måtte oppgraderes. 200en skulle jo være mer en musikksub, så resten sier seg vel selv.

Så får vi se da......... Oppdateringer følger......

Rune

PS! Utstyrsoversikten er oppdatert!

Newcomer Adyton sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Tør vel nesten å påstå at jeg skal detonere dagens "bombe" her i dag:

Ny SVS 25-31 PC Plus på vei !!

Jeg har som alle nå sikkert kjenner til vært rimelig skeptisk til hvordan SVS skal kunne integreres skikkelig med høytalere i den "rimeligere" enden av prisskalaen til musikk i stereo. Når det gjelder til filmbruk har jeg gjennom flere innlegg ment at det er noe av det råeste som finnes, spesielt etter at jeg og Kenti fikk føle dette på kroppen før jul.

Så istedet for å sitte på sidelinjen og være skeptisk, har jeg bestemt meg for å sjekke dette "basstrollet" ut nærmere. Hva er det værste som kan skje? Skulle jeg bli misfornøyd, og ikke føle at dette er noe for meg regner jeg med at det ikke akkurat skal være noe problem å få solgt denne igjen. Skulle alle mine mistanker og teorier vise seg å være ubegrunnede og jeg blir fornøyd er jo alt vel. Uansett en erfaring rikere..... :wink: :wink:

System Audio SubElectro 200 ble "slått" på målstreken, da jeg hadde tatt avgjørelsen om at det var filmlyden som måtte oppgraderes. 200en skulle jo være mer en musikksub, så resten sier seg vel selv.

Så får vi se da......... Oppdateringer følger......

Rune

PS! Utstyrsoversikten er oppdatert!
    Gratulerer. Håper du, som meg, vil opp"dag"e hvor lett den lar seg integrere, og med hvilken tyngde en stooor sub kan spille selv på lavt volum :shock: . Til film er den jo bare KONGE..

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med beslutningen om å prøve ut SVS. Hvorfor plus-utgaven?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal innom min lokale HFK og deponere på Cambridge Azur 640c som har fått mye skryt og som bør være kompatibel med AVR200en :wink: :wink: Så får vi se.......
    Fikk du noen gang testet Cambridge spilleren? Og hva syntes du i så fall om lyden?

Jeg har AVR300 og Mi3 og er på jakt etter CD-spiller.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espenf
    Skal innom min lokale HFK og deponere på Cambridge Azur 640c som har fått mye skryt og som bør være kompatibel med AVR200en :wink: :wink: Så får vi se.......
    Fikk du noen gang testet Cambridge spilleren? Og hva syntes du i så fall om lyden?

Jeg har AVR300 og Mi3 og er på jakt etter CD-spiller.
    Hei espenf!

Nei, min lokale HFK har ikke inne denne spilleren, og regnet ikke med å ta den inn heller. :? Jeg kjøpte 2910 og denne er meget god til kombispiller å være, så en dedikert CD-spiller er lagt littegrann på is..... Men vi vet aldri i dette gamet.....

Cambridge Azur 640c er ganske sikkert en god cd-spiller til ditt kremoppsett. Komponentene brukt i denne er nesten identisk til Arcam CD73, så det borger jo for kvalitet. Dessuten er spilleren referansen for bladet Fidelity i deres nye serie om anlegg i budsjettklassen. Jeg ville ikke vært bekymret for å prøve denne i ditt oppsett, ville valgt denne foran testvinneren Marantz CD5400....... :wink:

Side 2 av 123 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •