Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter.... - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 123 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 2459
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    blir det en avr200 til salgs snart da eller?
    Det er til vurdering for øyeblikket. Send en PM dersom du er interessert.....:wink:

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skulle gjerne kjøpt men har ikke råd! hvis ikke den ryker for 2-3 lapper da hehe :-P

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er morsomt å lese igjennom en både lærerik og underholdende tråd. Det er utrolig hvordan "snøballen" kan ruller, når den først er satt i bevegelse. Lysten til stadig å bryte nye grenser og utforske nye produkter gir meg helt klart assosiasjoner om hvordan det var å pakke opp hovedpakken på julaften som barn og for deretter å sitte oppe hele natta...

Det er to ting som jeg slår meg etter å ha lest igjennom tråden. Og jeg tror du muligens du kan ha en formening om dette siden dine valg er dokumentert gjennomtenkte:

1) Jeg leser at du har gått til anskaffelse av 16:9 lerret til det nye kjeller-rommet ditt (gratulerer, forresten med nytt hus). Det jeg lurer på er om du på noe tidspunkt vurderte 2,35:1 lerret? Jeg ser at mer eller mindre alle mine DVD-filmer i 16:9 format er i letterbox format. Og jeg ville tro at en gjengivelse med en anamorphic linse ville gi en enda bedre filmopplevelse i 2,35:1 enn vanlig 16:9 oppsett?

Selv vurderer jeg å rigge meg til med et 2,35:1 konstant høyde oppsett, med en høyde på ca 120 cm. Jeg prøver å finne argumenter for ikke å gjøre dette, men finner egentlig ingen andre enn at det krever mer arbeid (i tillegg til kostnaden med kjøp av anamorphic linse).

2) Hvorfor henger du ikke opp pj i taket?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dette blir on topik er jeg veldig interresert i å høre om 2.35:1 planene. Spesielt om hvordan dere tenker å oppredtholde konstant format ( vet jo at 1.78:1 vil føre til sidemaskering men hva med andre)

Zoral , du må gjerne fortsette i min tråd også (signaturen). !20 x 282 er et godt format synes jeg.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zocral
    1) Jeg leser at du har gått til anskaffelse av 16:9 lerret til det nye kjeller-rommet ditt (gratulerer, forresten med nytt hus). Det jeg lurer på er om du på noe tidspunkt vurderte 2,35:1 lerret? Jeg ser at mer eller mindre alle mine DVD-filmer i 16:9 format er i letterbox format. Og jeg ville tro at en gjengivelse med en anamorphic linse ville gi en enda bedre filmopplevelse i 2,35:1 enn vanlig 16:9 oppsett?
    Først takk for gode ord, Zocral. Godt å høre at det en skriver blir satt pris på.....;-)

Så til spørsmålene: Jeg valgte et rent 16:9-lerret av flere grunner. Først og fremst det rent praktiske. Jeg er tilhenger av en grå duk som Adeo sin, da denne hjelper sortnivået akkurat det lille ekstra. Dessuten har lyst til å kjøpe et "ferdig" lerret og ikke lage selv. Har ikke sett så mange 2,35:1-lerret til salgs. Dessuten så har jeg såpass mange filmer av forskjellig format at jeg ikke gidder rett og slett å styre med maskering o.l. til hver enkelt film. Alle animasjonsfilmer og de fleste konsert-DVDer jeg har fyller i dag mitt 16:9-lerret, så savnet har rett og slett ikke vært der.......

2) Hvorfor henger du ikke opp pj i taket?
    Så lenge jeg har muligheten til å hyllemontere den, vil jeg foretrekke det. Projektorer har en tendens til å støye mer ved takmontering (ikke rart, varmere oppe ved taket). Bildemessig vil det jo ikke være noen forskjell. Derfor synes jeg det er mer naturlig at den står på en hylle når den kan.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I kveld kom i hvertfall en av de nye oppgraderingene på plass:

Et stykk 100" Adeo Plano Greyvision rammelerret.

Dette lerretet er jo en god del større enn det forrige, og egentlig altfor stort for her jeg bor nå. Men jeg må jo ha noe å se på frem til vi flytter, så opp pakkes det....

Først av alt må jeg si at Adeo har tatt et stort steg fremover på bruksanvisningsfronten. Husker når jeg skulle montere det forrige; fulgte ikke med så mye som en papirbit, og det meste måtte en gjette seg til. Nå derimot, fulgte det med en ok bruksanvisning, på flere forståelige språk faktisk. Bra!

Ellers er hele rammeoppbyggingen og festeanordningene i en annen klasse. På "gamle" Adeo fikk jeg høre at de hjørnejernene egentlig var overflødig, da lerretet ville holde seg sammen med kun duken. Litt skeptisk festet jeg dem allikevel, men det ble en litt "halvjalla" løsning med hjørnejern og selvborende skruer. På nye Plano er det hele mere stødig og stabilt:

Som en ser er hjørnejernene en god del stødigere enn de gamle var. De trees i tillegg inn i et spor på rammen, og sitter som et skudd. Skruene som stikker opp gjennom jernene er firkantete under, slik at når de sklies inn i sporet, så sitter de fast. Etter at alle hjørnene er tredd på slik, kan de skrues fast med muttere. Smart!

PS! En viktig ting: Husk å tre inn de festene til å hekte strikkene over først, lettere tungvint å få dem på etter at vinkeljernene er festet.....;-)

Hovedgrunnen for byttet av lerret var størrelsen. Men omtrent like viktig var konstruksjonen av selve rammen. Rammen er ca 8 cm bred, der de innerste 2 cm er vinklet innover med 45 grader inn mot duken. Dette hindrer lysrefleksjoner å treffe rammen når en kjører opp bildet maksimalt (noe de fleste jo gjør). Genialt også det!:razz:

Alt i alt virker dette rammelerretet meget stabilt og godt. Duken er jo lik den gamle, og anbefales på det varmeste til alle med digitale projektorer som kunne trenge litt hjelp på sortnivået.

Mer informasjon finner du hos importøren: www.avconcept.no og på www.avshop.no

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nytt lerret og fin ramme! Synd jeg ikke fikk vært der i dag, så sabla typisk at jeg skulle klare å dra på meg noe dagen før det hele...

Ser smart ut den løsningen med vinkeljernene. Fulge Gorms råd og lot være å feste de med selvborende på mitt lerret, og det henger sammen enda Virker ganske stabilt også.

Misunner deg ramma ja, ble fort litt penere med litt mykere kanter også. Mangler vel bare projjen nå 8)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Ser smart ut den løsningen med vinkeljernene. Fulge Gorms råd og lot være å feste de med selvborende på mitt lerret, og det henger sammen enda Virker ganske stabilt også.
    Har også hørt flere som har gjort det sånn, og har ingen grunn til å tro at det ikke blir stabilt. Men jeg er jo av den mening at de delene sikkert er med for en grunn......;-)

Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Synd jeg ikke fikk vært der i dag, så sabla typisk at jeg skulle klare å dra på meg noe dagen før det hele...
    Det kommer flere muligheter. Som jeg sa tidligere, kom en tur til sommeren. Da er nykinoen ferdig, og når varmen har nådd topp-punktet går vi ut og tar en kald øl i bassenget.....8)

Ellers så bringer kvelden testing av musikk i stereo på de forskjellige forsterkerne. Projektoren ser ut til å komme i morra, så da blir det vel filmlyd på programmet tenker jeg.......

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leser at du har gått til anskaffelse av 16:9 lerret til det nye kjeller-rommet ditt (gratulerer, forresten med nytt hus). Det jeg lurer på er om du på noe tidspunkt vurderte 2,35:1 lerret? Jeg ser at mer eller mindre alle mine DVD-filmer i 16:9 format er i letterbox format. Og jeg ville tro at en gjengivelse med en anamorphic linse ville gi en enda bedre filmopplevelse i 2,35:1 enn vanlig 16:9 oppsett?
    Det er klart at 2.35:1 lerret er å foretrekke i en ren hjemmekino. Det er likevel et par problemer som dukker opp. Anfield har vel nevnt noe om PC og MCE i fremtidig hjemmekino. Det vil si at det også blir snakk om mulighet for å se TV-sendinger via projektoren. Dersom det sitter en anamorf linse montert, vil jo vanlige TV-sendinger bli fullstendig fordreid. En annen ting er tegnefilmer i 16:9 format (Anfield har jo barn), disse vil også bli strukket sideveis, slik at alle proposjoner blir helt feil. Sist men ikke minst; en anamorf linse med "OK" kvalitet koster det dobbelte av hans nye projektor. :shock:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jula kommer definitivt tidllig i år.......

Godt pakket inn. Men hva kan være inni......?:roll:

Riktig! Epson Dreamio TW600 er i hus.......

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer, Anfield. Kjekt med harde pakker.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svarte, går jammen unna hos deg for tiden. Skjønner du kommer til å kose deg i romjula ja

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny PJ. Når du får montert den, kan du sammenlikne støynivået med AE700. Er den bedre?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye duppeditter.
    Det lerretet så stilig ut, nesten så jeg fikk lyst på ett selv.

Ser ut til at min tw600 kommer på tirsdag.
    Er spent på hvordan den er i forhold til 4805.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BTW, Anfield. Hva skjedde med sofabordet? Solgt det for å kjøpe flere gadgets.:-P

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    BTW, Anfield. Hva skjedde med sofabordet? Solgt det for å kjøpe flere gadgets.:-P
    Tiger: Hmmm, sofabordet er det samme som alltid det. Eller var det noe annet du tenkte på.....:?

JD: Støynivået på TW600, selv i Theater Black 1 er nok høyere enn AE700.

Kenti: Hastet jo med å få den til du kom en tur, men det gikk jo i do.....;-)

KEA: Jeg har all mulig grunn til å tro at du blir fornøyd med TW600, og gleder meg også til å høre hva du mener.

Ellers så drev jeg å kallibrerte og testet en god del i går, og vil holde på litt i kveld og. Har som mål å legge en liten "test" av TW600 om ikke lenge......

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å høre hva du mener om TW 600 spesielt siden du nettopp har hatt AE 700.
    For min del vil det også bli en viktig del av vurderingen i forhold til å vurdere den opp mot PD Two (som garrantert er bedre) og se om det er forsvarlig med prisforskjellen.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var sikker på at du hadde et i bjørkefinish før, men ser nå at jeg tok feil.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det er klart at 2.35:1 lerret er å foretrekke i en ren hjemmekino. Det er likevel et par problemer som dukker opp. Anfield har vel nevnt noe om PC og MCE i fremtidig hjemmekino. Det vil si at det også blir snakk om mulighet for å se TV-sendinger via projektoren. Dersom det sitter en anamorf linse montert, vil jo vanlige TV-sendinger bli fullstendig fordreid. En annen ting er tegnefilmer i 16:9 format (Anfield har jo barn), disse vil også bli strukket sideveis, slik at alle proposjoner blir helt feil. Sist men ikke minst; en anamorf linse med "OK" kvalitet koster det dobbelte av hans nye projektor. :shock:
    Panamorf leverer anamorf linse med motor(U120M) som trekker den til siden for de sendingen som trenger det (evt manuelle løsninger)
    Prisen er akkurat nå 995 dollar for P75J.

Anfield du får si fra hvis diskusjonen skal flyttes, men regner med at det går greit siden du er en kjernekar

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den vil antakelig ikke passe på TW600 da denne har for stor linseåpning. P75J passet så vidt på min gamle X1, og den har mye mindre "bilde" helt inne ved linsen. Man mister også fleksibiliteten lens-shift gir, ved å plassere en anamorfisk linse foran projektorens optikk og således låse denne.

Hvis du ikke forstår hva jeg mener med dette, så kan vi kanskje ta det i en ny tråd? Det finnes nok av gamle tråder om anamorfe linser vi kan blåse liv i.

PS: Linsene heter Anamorph, ikke anamorf. Det finnes mer info på www.anamorph.com
    Forøvrig foretrekker jeg selv Prismasonic. www.prismasonic.com

Tror vel egentlig ikke Anfield føler stort behov for å bytte lerret, i og med at TW600 fikser rimelig godt sortnivå. Altså er ikke fordelen av 2.35:1 maskering all verdens stor, siden de sorte feltene ikke akkurat er sjenerende. Eller hva sier du Anfield?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Side 19 av 123 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •