Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter.... - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 123 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 2459
    Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du vet hvor du kan sende de om du vil holde de varme

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg er litt trøtt nå, men hva ville du varme....?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CX-ene...?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, for all del Cx-ene. Alt annet du måtte føle for å varme, får din bedre halvdel evt. ta seg av.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Ja, for all del Cx-ene. Alt annet du måtte føle for å varme, får din bedre halvdel evt. ta seg av.
    :lol: :lol: :lol: :lol:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var ihvertfall bestillingen på nytt lerret gjort:

100" Adeo 16:9 Plano DeLuxe rammelerret.

Valget fallt nok en gang på Adeo. Vurderte andre alternativer også, men var såpass godt fornøyd med den strukturfrie duken, samt det at Adeo-duken er hakket mørkere enn eksempelvis Dreamscreen-duken.

Det største argumentet for å bytte ut lerretet er størrelsen. I nykinoen er det snakk om større avstander enn i dag, og med 185 på 3,2 meter i dag som akkurat passe var det på tide å strekke størrelsen "litt". Da ble det et 100" (220 cm). Et annet viktig argument for å bytte var den nye rammen. Jeg har flere ganger småirritert meg over det gjenskinnet som bildet gav i den 90 graders rammen. Nå som rammen er vinklet 45 grader er dette problemet borte. Velour ville nok gjort dette enda bedre, men et sted gikk investeringsgrensen.....;-)

Så gjelder det å finne en projektor til å vise levende bilder på den nye duken da.....:-?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis

Blir vel en Action projektor på deg nå da Eller så er jo HC3000 ganske god har jeg hørt...Gleder meg til og se hva du velger!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Så gjelder det å finne en projektor til å vise levende bilder på den nye duken da.....:-?
    Gratulerer med AMT.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med bestillingen. Det kom utrolig ikke som noe sjokk her

Hva er mulighetene for at det blir DLP på deg denne gangen?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valget er tatt:

Epson EMP-TW600

For de som følger min kino, kommer vel kanskje ikke dette valget som en bombe. Eller gjør det det? Jeg har flere ganger snakket varmt om flere DLPer jeg har testet, bl.a. H79 og HC3000. Jeg har også vært lysten på å se nærmere på Projectiondesing's Action Model Two.

Da jeg solgte AE700 og lerretet for litt over en uke siden, var planen å vente så lenge som mulig før jeg kjøpte ny PJ. Dette for å spare litt mer penger, samt å være helt sikker på at det var en investering som kunne brukes i nykinoen på nyåret. Men etter en god uke uten noenting ble desverre savnet for stort, og jeg simpelthen bare måtte handle nå......

Hva var det så som gjorde at jeg valgte TW600 fremfor de projektorene?

1. Først og fremst de evinnelige regnbuene. Jeg har flere ganger som sagt testet flere DLPer, både med og uten tekst. Uten tekst er det sånn tålelig levelig, men når en har en kone som alltid må ha tekst på når det er filmtid, er det rimelig håpløst. DLPer med relativt rask hjul-hastighet er en ting, men den nærmeste DLP-utrofreren i pris er HC3000. Dens hjul spinner med kun 4x, og selv om den nye driveren gjør en bra jobb har opplevd at det ikke er nok til å unngå anfall av regnbuesyken. Slitsomt i lengden og nyte "regnbuemedisin" hver gang en skal se film...

2. Fleksibilitet/plassering. Her har fremdeles LCDene et god tak på konkurrenten. Den nærmeste PJen i DLP-leiren med lens-shift vil bli AMT til doble prisen. Og da regner jeg ikke med at bildet er dobbelt så bra. Når jeg nå først skal bruke PJen i min nåværende kino, og enda ikke har helt bestemt meg for hvordan det blir i nykinoen, er det et trygt valg med TW600. Både med tanke på zoom-området og den fleksible lens-shiften.

Legger ved et par bilder som viser de to alternativene jeg har for "Cinema Anfield" som viser behovet for fleksibilitet. TW600 er tenkt "bordmontert" begge steder.

3. Prisen teller selvfølgelig. I dag kan en skaffe en TW600 til 12.590,- over nettet. Måler en da bildekvalitet pr kroner er det nok få som overgår denne. En må faktisk opp i nesten 9k ekstra for en HC3000 og fordoble prisen for å komme på AMT-nivå. AMO MKII var et alternativ, men viftestøy og et for dårlig zoomområde gjorde den uaktuell. Da valgte jeg å gå for denne, og heller "spare" resten av kronene til andre forbedringsområder.

Jeg så denne første gang på DVD&Hjemmekino-messen i Oslo i november. Den gangen reagerte jeg svært positivt på den gode bildekvaliteten, og ikke minst på "mangel" på screendoor og et bedret sortnivå. De ca to timene jeg brukte med denne da, overbeviste ihvertfall meg om at dette var mye bra bilde for pengene. Selv om det var HD-materiale som ble vist den gang, er det helt klart et potensiale for bildefest, noe Gorm også har bekreftet med sin test av TW600.

Noen lurer sikkert på hvorfor jeg ikke valgte AE900, siden jeg var godt fornøyd med 700? Vel, aller mest på grunn av smoothscreen. Jeg tok meg selv flere ganger i å sitte å justere på fokusen, jaktende på et skarpere bilde. Siden smoothscreen-varianten er lik på AE900 valgte jeg da heller TW600. Forrige gang valgte jeg motsatt. D4-baserte Sanyo Z3 var det etter min smak da for mye SDE på.

Jeg har fremdeles tilgang på en Panasonic AE700, så når tiden kommer vil jeg montere begge to opp og da en direkte sammenligningstest. Kanskje dette er av interesse for andre.

Så nå er det en lang ventetid på ny projektor. Trøsten får være at julen kommer tidlig i år, og jeg får harde pakker......

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med projektor !!

Billig og fleksibel lcd er sikkert bra. Jeg vil i hvert fall høre om sammenligning med panasonic.
    Tenker i de samme baner selv i forhold til AMO. Siden jeg har andre forutsetninger kan det føre til annen konklusjon. Jeg ser ikke regnbuer som jo er en fordel og projektoren kan nesten bråke så mye den vil siden den står i et annet rom. Håper på gode bruktpriser på One mk III på nyåret eller så..

Spennende å høre hvordan det fungerer når du får testet litt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny projektor (din AE700-sviker Vet ikke helt om jeg vil høre hvordan AE700 er i forhold til TW600 fordi da kan lysten på ny PJ bli altfor stor. Kjenner meg igjen i fokus-problemstillingen. Jeg er oppe og stiller på denne nesten hver gang, i tillegg til at jeg konstant sitter og myser i håp om at bildet skal bli skarpere. Det hjalp dog litt med HDMI kabel og ny DVD spiller.

Superbit filmer og LOTR kvalitet er helt OK, men ikke alle filmer har like skarpe og fine bilder som disse. Blir det hvite vegger på deg eller har du kranglet igjennom mørke vegger og tak ?

Håper ventetiden ikke blir for lang ? Du kan jo alltids se en film på 32" Aventosen din (he-he) :lol:

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny projektor! Det er en kjempeprojektor, ble selv imponert over denne på hjemmekinomessen.

Bordplassering hørtes veldig ok ut. Da er ikke støy noe emne uansett, og det virker veldig befriende.

Ang planløsningene synes jeg løsning 1 virket mest interessant, med 7.1 oppsett. Ser for meg at det er det mest optimale.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Valget er tatt:

Epson EMP-TW600

For de som følger min kino, kommer vel kanskje ikke dette valget som en bombe. Eller gjør det det? Jeg har flere ganger snakket varmt om flere DLPer jeg har testet, bl.a. H79 og HC3000. Jeg har også vært lysten på å se nærmere på Projectiondesing's Action Model Two.

Da jeg solgte AE700 og lerretet for litt over en uke siden, var planen å vente så lenge som mulig før jeg kjøpte ny PJ. Dette for å spare litt mer penger, samt å være helt sikker på at det var en investering som kunne brukes i nykinoen på nyåret. Men etter en god uke uten noenting ble desverre savnet for stort, og jeg simpelthen bare måtte handle nå......

Hva var det så som gjorde at jeg valgte TW600 fremfor de projektorene?

1. Først og fremst de evinnelige regnbuene. Jeg har flere ganger som sagt testet flere DLPer, både med og uten tekst. Uten tekst er det sånn tålelig levelig, men når en har en kone som alltid må ha tekst på når det er filmtid, er det rimelig håpløst. DLPer med relativt rask hjul-hastighet er en ting, men den nærmeste DLP-utrofreren i pris er HC3000. Dens hjul spinner med kun 4x, og selv om den nye driveren gjør en bra jobb har opplevd at det ikke er nok til å unngå anfall av regnbuesyken. Slitsomt i lengden og nyte "regnbuemedisin" hver gang en skal se film...

2. Fleksibilitet/plassering. Her har fremdeles LCDene et god tak på konkurrenten. Den nærmeste PJen i DLP-leiren med lens-shift vil bli AMT til doble prisen. Og da regner jeg ikke med at bildet er dobbelt så bra. Når jeg nå først skal bruke PJen i min nåværende kino, og enda ikke har helt bestemt meg for hvordan det blir i nykinoen, er det et trygt valg med TW600. Både med tanke på zoom-området og den fleksible lens-shiften.

Legger ved et par bilder som viser de to alternativene jeg har for "Cinema Anfield" som viser behovet for fleksibilitet. TW600 er tenkt "bordmontert" begge steder.

3. Prisen teller selvfølgelig. I dag kan en skaffe en TW600 til 12.590,- over nettet. Måler en da bildekvalitet pr kroner er det nok få som overgår denne. En må faktisk opp i nesten 9k ekstra for en HC3000 og fordoble prisen for å komme på AMT-nivå. AMO MKII var et alternativ, men viftestøy og et for dårlig zoomområde gjorde den uaktuell. Da valgte jeg å gå for denne, og heller "spare" resten av kronene til andre forbedringsområder.

Jeg så denne første gang på DVD&Hjemmekino-messen i Oslo i november. Den gangen reagerte jeg svært positivt på den gode bildekvaliteten, og ikke minst på "mangel" på screendoor og et bedret sortnivå. De ca to timene jeg brukte med denne da, overbeviste ihvertfall meg om at dette var mye bra bilde for pengene. Selv om det var HD-materiale som ble vist den gang, er det helt klart et potensiale for bildefest, noe Gorm også har bekreftet med sin test av TW600.

Noen lurer sikkert på hvorfor jeg ikke valgte AE900, siden jeg var godt fornøyd med 700? Vel, aller mest på grunn av smoothscreen. Jeg tok meg selv flere ganger i å sitte å justere på fokusen, jaktende på et skarpere bilde. Siden smoothscreen-varianten er lik på AE900 valgte jeg da heller TW600. Forrige gang valgte jeg motsatt. D4-baserte Sanyo Z3 var det etter min smak da for mye SDE på.

Jeg har fremdeles tilgang på en Panasonic AE700, så når tiden kommer vil jeg montere begge to opp og da en direkte sammenligningstest. Kanskje dette er av interesse for andre.

Så nå er det en lang ventetid på ny projektor. Trøsten får være at julen kommer tidlig i år, og jeg får harde pakker......
    Vet sannelig ikke jeg. Jeg sitter med begge her nå, og har sittet i snart 2timer og fiklet med thw600. Får liksom ikke satt opp bildet optimalt. Enten så blir det for tamt, eller så blir det for lyssterkt. Finner ingen steder hvor man ka justere ned lampestyrke annet en å slå av irisen. Sånn ette hva jeg har sett til nå syntes jeg ikk e det er verdt å oppgradere til denne. Sitter og forer begge pj med samme film fra htpc. Kjører vga på 700 og hdmi på thw600. Syntes det er bedre dynamikk i bildet på 700. Men det kan jo hende at jeg er vant til 700. Ikke vet jeg.
    Du burde ta deg en tur bort Rune så du får fiklet og samenlignet litt. Har denne PJ i et par tre dager til.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Vet sannelig ikke jeg. Jeg sitter med begge her nå, og har sittet i snart 2timer og fiklet med thw600. Får liksom ikke satt opp bildet optimalt. Enten så blir det for tamt, eller så blir det for lyssterkt. Finner ingen steder hvor man ka justere ned lampestyrke annet en å slå av irisen. Sånn ette hva jeg har sett til nå syntes jeg ikk e det er verdt å oppgradere til denne. Sitter og forer begge pj med samme film fra htpc. Kjører vga på 700 og hdmi på thw600. Syntes det er bedre dynamikk i bildet på 700. Men det kan jo hende at jeg er vant til 700. Ikke vet jeg.
    Du burde ta deg en tur bort Rune så du får fiklet og samenlignet litt. Har denne PJ i et par tre dager til.
    Modusene Theater Black 1 og 2 demper jo lysstyrken betraktelig, helt ned i ca 400 AL.:???: Det er ihvertfall en av de to modusene en garantert bør bruke ved filmvisning ved mørklagt rom. Irisen bør for all del stå på ON. Mulig det er her du har gjort "tabben"?

Har sett såpass av TW600 og AE700 at det ikke skal være tvil om hvilken som gir det beste bildet. Håper at det er du og ikke TW600 som er "feilen" her Erling...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men for all del, Erling, jeg kommer gjerne en tur i løpet av de nærmeste dagene for å sjekke ut litt nærmere. Kanskje nyttig for begge

Ringer deg i morra.....

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med valget, Anfield. Virker som det er et klokt valg nå som projektorene bare strømmer på, og ut fra hva man har hørt om denne bør det være vass til prisen.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Begynner å nærme seg SVS-popularitet, denne projektoren.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enten er det en feil på enheten, eller så er det snakk om seriøs fingertrøbbel. :wink:
    Mudusene Anfield beskriver trekker en blendingsgardin mellom lampen og LCD-panelene, noe som reduserer lysstyrken betraktelig.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    enten er det en feil på enheten, eller så er det snakk om seriøs fingertrøbbel. :wink:
    Mudusene Anfield beskriver trekker en blendingsgardin mellom lampen og LCD-panelene, noe som reduserer lysstyrken betraktelig.
    Vil det si at dette skal være utgangspunktet før en kalibrerer med DVE ? Eller er projektoren så bra innstilt fra fabrikk at det ikke er vits med DVE kalibrering ?

Side 16 av 123 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •