Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter.... - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 123 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 2459
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takker så mye gutter, veldig hyggelig!:grin:

Nei, denne oppgraderingen vil ikke bli byttet ut med det første. Kanskje unødvendig å si, men det er allerede pappas gutt....;-)

I går kveld ble lille Benjamin offisielt innmeldt i Liverpools supporterklubb, så da er i hvertfall veien forsøkt staket ut....;-)

Vi får se hvordan dette påvirker forumbruken og hjemmekinobruken etterhvert, men dette er i hvertfall de største tidsslukerne i mitt liv for øyeblikket.

På dag 2 er alt fra med både mor og barn, og de har begge sovet godt i natt. Måtte dette bare fortsette....;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har sett mye film etter guttungen kom til verden (4 mnd siden). I sommer ble det faktisk nesten en film om dagen. De sover jo så mye når de er så små. Og babycall er tingen.....

Mye endrer seg nok når mor begynner å jobbe igjen og ungen krever mer oppmerksomhet...... og det er full fart fra 07:00......

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    I går kveld ble lille Benjamin offisielt innmeldt i Liverpools supporterklubb, så da er i hvertfall veien forsøkt staket ut....;-)
    Herlig! Gratulerer ham med medlemsskapet fra en fellow kopite!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! :-)

Hva med medlemsskap på AVforum?...He he ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er de faste test-platene mine som går igjen, pluss et par nye som jeg har oppdaget og har hørt mye på i det siste:

D'sound - Smooth Escapes
    Pat Metheny - The Way Up
    Knut Reiersrud - Tramp
    Pat Metheny - Speaking of Now
    Victor Bailey - Low Blow
    Fantastisk kino du har med meget høy WAF faktor
    Gøy å lese om oppgraderingene dine å hvordan du har kommet fram til det.

Men over til quote'n min
    Ser du har "tramp" fra Knut Reiersrud som test plate. Blir glad da
    Men har du prøvd "klapp" fra Reiersrud. regner med du har det. Men sjøl syns jeg det er en bedre "test" plate fra den karn Syns det er litt mere rytmer å tromming i den om man kan kalle det det.
    fantastisk å være på en intim live konsert med han å paolo Vinaccia.

Nok en gang... liker kinoen din max
    Å grattis med en sønn..
    (skjønt Man Utd e tingen.. men man kan jo ikke være enig i alt)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Latinokongen
    Fantastisk kino du har med meget høy WAF faktor
    Gøy å lese om oppgraderingene dine å hvordan du har kommet fram til det.

Men over til quote'n min
    Ser du har "tramp" fra Knut Reiersrud som test plate. Blir glad da
    Men har du prøvd "klapp" fra Reiersrud. regner med du har det. Men sjøl syns jeg det er en bedre "test" plate fra den karn Syns det er litt mere rytmer å tromming i den om man kan kalle det det.
    fantastisk å være på en intim live konsert med han å paolo Vinaccia.

Nok en gang... liker kinoen din max
    Å grattis med en sønn..
    (skjønt Man Utd e tingen.. men man kan jo ikke være enig i alt)
    Takker for gode ord!

"Klapp" har jeg faktisk ikke i samlingen, men har den i bestilling. Tydeligvis noe å glede seg til da. Var faktisk på jam med Paolo Vinaccia i fjor sommer, og han ble med på nachspiel. Underlig skrue.......

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å skryte men hadde gleden av å ha både paolo v, knut r, å iver kleive med på ett nachspiel for noen år siden... å trur nok muligens kleive er han jeg ville kalt en skrue men gud for en fantastisk musiker. eller det er di alle. men nok om det.. skal ikke missbruke denne tråden.. følte bre for å nevne det siden det kom opp

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Latinokongen: Går bra det. Tross alt handler det jo om musikkopplevelser...:wink:

Ellers så er den store dagen her i dag, og både mor og barn er kommet vel hjem fra sykehuset. Må nesten legge ut et lite bilde av den siste oppgraderingen min også....

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint at alle er vel hjemme. Og husk: Barn sover ikke. De ligger bare til lading.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *LOL* Kongekomentar :-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    *LOL* Kongekomentar :-D
    Leste faktisk denne kommentaren på veggen på fødeavdelingen også. Kongebra.....

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skikkelig bra... Og det skal seffer'n være kommentar. Dysleksien tok overhånd der

Gratulerer så mye igjen, må være herlig å komme seg hjem til kjente omgivelser.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Skikkelig bra... Og det skal seffer'n være kommentar. Dysleksien tok overhånd der

Gratulerer så mye igjen, må være herlig å komme seg hjem til kjente omgivelser.
    Ja spesielt for mor som har vært der siden mandags morgen. Men jeg jobber jo selv på sykehuset, kun en etasje unna, så det har vært veldig greit å bare kunne stikke ovenom en tur når suget ble for stort....

Nå venter to ukers omsorgspermisjon og en uke ferie etter det, så nå går jeg gode og hektiske dager (og netter) i møte.....

PS! Du havner vel i samme situasjon om ikke lenge du og....?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper jo på det, 20 jan er termin. Så da er det bare å håpe på at alt går bra. Problemet med mennene i slekten vår er at de alle var veldig store når de ble født. Fatter'n veide nesten 6 kg, jeg var nesten 5... Så Monica gleder seg ...

Håper du får en fin "ferie", og i.flg en del forskere så har barn godt av musikk. Så det er bare å gi gass :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyggelig at alt går bra Rune. Et lite tips om oppgradering av utstyrslista di. Her burde du anskaffe en trådløs babysitter med led som indikerer lyd/ungeskrik styrke . Meget bra om du ser film og ikke hører babyn.

Kanskje en ny kategori på forumet? HD babysitter med component/dvi og spdif

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Hyggelig at alt går bra Rune. Et lite tips om oppgradering av utstyrslista di. Her burde du anskaffe en trådløs babysitter med led som indikerer lyd/ungeskrik styrke . Meget bra om du ser film og ikke hører babyn.

Kanskje en ny kategori på forumet? HD babysitter med component/dvi og spdif
    Denne er i boks allerede, det står en Super Nova klar til bruk....:wink:

Akto: Det med musikk er faktisk sant. Han var littegranne i ulage tidligere i kveld, men så satte Ellen på en sang hun synger i bandet, og da ble det helt stille. Etter 5 minutter sov han "som en stein". Så kinoen/lytterommet vil nok bli flittig brukt fremover....:wink:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cinema Anfield

Selv om det nå har gått en liten stund siden siste innlegg her, betyr ikke det at det står stille av den grunn. Den oppmerksomme leser har sikkert fått med seg den nye tittelen på tråden.

Jeg og kona fikk i dag tilslaget på en ny enebolig, som er både mer innholdsrikt, bedre og ikke minst beliggende i et flott oppvekstområde for vår lille sønn og vårt nye familieliv. 258 m2 BTA/190 m2 BOA, med garasje, flott opparbeidet hage og stort badebasseng i hagen.

Men ikke minst like viktig, det er større! Og dermed er mulighetene for at både mor og far kan få sitt eget lille hobbyrom. Og gitt hva det betyr....:razz: :razz: :razz: Ganske riktig; Cinema Anfield blir en realitet!! Et eget lite lyd- og bildeparadis for Anfield.

Rommet som skal benyttes er 3,8*6,4 meter, altså gode 24 kvm. Dette har tidligere vært en integrert garasje i huset som er blitt omgjort av de tidligere eierne til et soverom. Den forrige huseieren var dårlig til bens før han døde, og i den forbindelse bygget de også et nytt fliselagt bad i tilknytning til dette rommet. Greit å ha til dotrengte kinobesøkere i fremtiden...;-)

Alle vegger er i mur, som er utforet, isolert med Glava og et lag med gipsplater. Deretter har de kledd hele rommet og taket med panel. Alt i alt, et glimrende utgangspunkt for god lyd. Takhøyden er 2,30 meter. Taket er også i gips og kledd med panel. Dette er riktignok ikke bygget med lydbøyler, men i etasjen over er kun kjøkkenet og det er enda en etasje opp til soverom. Ergo, ingen støyproblemer i huset....

Jeg legger ved en liten skisse som viser hvordan rommet er tenkt innredet:

Beklager den dårlige løsningen her, men hadde kun en utgått versjon av RoomArranger for hånden.

For å forklare litt nærmere. Jeg får nå såpass plass at jeg flytter hele arbeidsplassen min ned i kinoen, og setter opp PCen ved vinduene på høyre side. Disse ligger på bakkeplan og skal kunne lystettes helt. Ved å ha PCen i kinorommet får jeg nye muligheter med å kunne utvikle og bruke PCen til fremvisning av litt HD-materiale for kosens skyld...;-) Vi kjøper ny sofa som er en toseter med en divanløsning på venstre side. I tillegg en løs puff til å ha benene på. Det blir en hylleløsning i bakkant av sofaen til oppsetting av projektor. Bak denne er en kontorhylle.

I huset er det også lagt opp parabol som jeg beholder dersom jeg ønsker å gå for HDTV-løsning. Det er også innlagt fiberoptisk linje i huset.

Vi overtar huset et sted mellom februar og april tenker jeg. Noen som tror at ventetiden vil bli lang...;-) ;-)

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye, regner med at ventetiden brukes til god og morro planlegging ;-)

Edit: Tror jeg ville ha snudd kino'n 90 grader, for bedre tilgang til sofa område (romfølelse) og PJ - PC på samme vegg.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Gratulerer så mye, regner med at ventetiden brukes til god og morro planlegging ;-)

Edit: Tror jeg ville ha snudd kino'n 90 grader, for bedre tilgang til sofa område (romfølelse) og PJ - PC på samme vegg.
    God tanke det, Bidda, men tegningen slik den ligger her er ikke akkurat i målestokk. Blir noe trangt den veien synes jeg, samt problemer med bakhøytalere og dems plassering.

Dessuten, rent akustisk sett, er det vel en fordel å spille i lengderetning av rommet....

Active cocazulu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ser jo lovende ut dette! Om du slår ut veggen til badet, kan du jo se film fra boblebadet...

4-5-6 mnd ventetid går jo raskt...

Side 13 av 123 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •