Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter.... - Side 121

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 121 av 123 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 117 118 119 120 121 122 123 SisteSiste
Viser resultater 2,401 til 2,420 av 2459
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Passion sendes fra Frankrike as we speak, og er følgelig ikke i hus.

YBA Design har derimot vært i hus en stund, og blitt spilt masse på. Så jeg kan vel kanskje driste meg til å dele et inntrykk. Håper ikke det bryter mot noen regler...

YBA Design-produktene har en lydsignatur som jeg best kan beskrive som ytterst musikalsk. Jeg vet det er en dårlig og slitt "floskel", men det er det inntrykket jeg sitter igjen med. Her er ingen enkeltelementer som stikker seg ut i lydbildet, ingen pågående og hissig diskant eller svulmende og fet bass. Det er et sammenhengende lydbilde med en vidunderlig mellomtone. Lydbildet er dessuten stort, det brer seg godt ut til sidene og i høyden.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    YBA Design har derimot vært i hus en stund, og blitt spilt masse på. Så jeg kan vel kanskje driste meg til å dele et inntrykk. Håper ikke det bryter mot noen regler...
    Så lenge det ikke er direkte reklame går det greit

YBA Design-produktene har en lydsignatur som jeg best kan beskrive som ytterst musikalsk. Jeg vet det er en dårlig og slitt "floskel", men det er det inntrykket jeg sitter igjen med. Her er ingen enkeltelementer som stikker seg ut i lydbildet, ingen pågående og hissig diskant eller svulmende og fet bass. Det er et sammenhengende lydbilde med en vidunderlig mellomtone. Lydbildet er dessuten stort, det brer seg godt ut til sidene og i høyden.
    Dette er da både CD-spiller og forsterker? Høres unektelig bra ut

Har det skjedd noe mer med "rommet" ?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje ikke helt heldig med quotingen der, Ak... ;-)

Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Dette er da både CD-spiller og forsterker? Høres unektelig bra ut
    Ja, dette gjaldt YC201 og YA201.

Det nye rommet ble det dessverre ikke noe av i denne omgang. Det jeg trodde var en lettvegg, viste seg å være en bærende konstruksjon. Å fjerne denne, og erstatte den med en jerndrager eller lignende vil innebære såpass mye arbeid og kostnader at jeg ikke var villig til å ta disse nå i starten. Da er det viktigere å investere tid og penger i produktene...

Gamle, gode Cinema Anfield får en "facelift" og rommet blir lagt ut som ny profil under minHjemmekino (kommersielle) så fort all elektronikk og høyttalere er ankommet.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om jobbing med den nye nettsiden til herr lydplanet omtrent tar all min tid for øyeblikket, er det blitt tid for noen justeringer og endringer i gamle, ærverdge Cinema Anfield også.

Ut er forforsterkeren Conrad Johnson PV14L2 gått, og den har fått et nytt hjem i Indre Østfold, hos ingen ringere enn "The Devil Himself". Gjorde godt å se den avbildet i den siste Hjemme Hos-reportasjen til Akto. Ser ut som om den har fått et godt hjem der.

Effekttrinnet MF2500 har, av en eller annen merkelig grunn, trådd dypere vann. Jeg skylder på julestresset. Uansett, i dag har ihvertfall en dedikert herre fra Asker meldt seg og plukker den opp i morra. Måtte den også bli lykkelig i et nytt hjem.

Hva som kommer inn som en ren erstatning er foreløpig en liten hemmelighet, men det har dukket opp noe nytt og meget musikalsk her. *kose seg, kose seg...* Har det tre eller fire bokstaver, tro....:evil:

SVS PB12 Plus/2 reiste til fylkeshovedstaden i vest, og er etter det jeg skjønner lykkelig der. Jeg er derimot enda mer lykkelig da en PC Ultra og 20-39 PC Plus gjør en meeeeeget god jobb her for øyeblikket. Mye bedre med to subber enn jeg trodde. Nå gjelder det bare å få tid til å fintune det hele, så tør jeg påstå at jeg er bassmessig i mål for en stund.

Ellers så reiste Sony STR-DA5200ES til Bergen, og tjenstegjør i en entusiastbolig der. Med stort hell ettersom jeg sist leste. Inn her i huset er trådd en Yamaha RXV-1800. Egentlig til min store overraskelse. Jeg har tidligere vært uttalt kritiker til bl.a. Yamaha sitt oransje displaylys, men det viser seg å være en utmerket match med glødende trioderør... ;-)

Enda bedre, det et en ufattelig dynamikk i lydbildet på film med RXV-1800 som lydsjef! Jeg storflirer og koser meg glugg i hjel på film, og har aldri hatt et mer fullendt lydbilde på film enn jeg har idag.

Romkorreksjonen YPAO har jeg hatt litt erfaring med hjemme hos Arendal som har RXV-2700. Det jeg aller først legger merke til er at YPAO er meget presis med oppmålingen i mitt rom, mens den kan "svikte" litt hos Arendal. Ellers når det gjelder RK, så stiller jo Yamahaen suben altfor lavt. Der var Sony bedre. Så etter en runde med Radio Shack og egne ører sitter nå lydbildet som "ei kula".

Som nevnt i en annen tråd, er det duket for et gjensyn med "sjokobunkeren" på minHjemmekino om ikke lenge, da under kommersielle aktører. Men ikke før alle produkter er på plass og bildene har gjennomgått den prosessen jeg sirlig har lært av min "Obi Wan Kenobi" Akto.

Endringen fra Cinema Anfield til Showroom Anfield er snart komplett, og det er på tide å ønske alle mine medentusiastern en riktig god romjul og et godt nytt AV-år i 2008. Jeg sier takk for følget så langt, og på gjensyn og gjenhør i 2008.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser frem til den nye presentasjonen. Litt morro å lese at Yamaha har fått innpass på Sørlandet. Ikke det, Yamaha er særdeles morsom på filmscener. Meget flott kanalseperasjon.

Kanskje jeg burde hatt som nyttårsforsett å lytte på Soundplanet.no sine nye produkter?

Takk for det gamle, Anfield.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha ja... Den nye serien til Yamaha har jo fått mye skryt stort sett over alt, så du har nok gjort et trygt valg.

Nå er jeg eldig nysjerrig på hvilke andre "musikalske" produkter du skal integrere i Showroom Anfield

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Ut er forforsterkeren Conrad Johnson PV14L2 gått, og den har fått et nytt hjem i Indre Østfold, hos ingen ringere enn "The Devil Himself". Gjorde godt å se den avbildet i den siste Hjemme Hos-reportasjen til Akto. Ser ut som om den har fått et godt hjem der.
    Venter spent på denne reportasjen selv

Enda bedre, det et en ufattelig dynamikk i lydbildet på film med RXV-1800 som lydsjef! Jeg storflirer og koser meg glugg i hjel på film, og har aldri hatt et mer fullendt lydbilde på film enn jeg har idag.
    Gøy å lese dine erfaringer her. Du har gått fra Arcam via Sony til Yamaha. Selv gikk jeg fra Arcam, via Denon og H/K til RX-V1800. Resultatet er akkurat det samme hos meg. Absolutt den beste receiveren jeg har hatt i hus :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry for OT: Psst: Reportasjen din, devilej, ligger allerede ute på Premium Club. Fet reportasje. Gled deg. Hæ! Har du ikke blitt medlem ennå i PC? Shame on you.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers så reiste Sony STR-DA5200ES til Bergen, og tjenstegjør i en entusiastbolig der. Med stort hell ettersom jeg sist leste. Inn her i huset er trådd en Yamaha RXV-1800. Egentlig til min store overraskelse. Jeg har tidligere vært uttalt kritiker til bl.a. Yamaha sitt oransje displaylys, men det viser seg å være en utmerket match med glødende trioderør... ;-)

Du må jo ikke si sånn, jeg som valgte Sony'en foran nettopp RXV-1800... Her må det byttes!!!

Neida, er godt fornøyd med Sony'en, utrolig bra på HD-lyd. Så får vi se om det blir Yamaha igjen senere. Hadde jo Yamaha tidligere selv også, RXV 2500, og Sonyen er mer detaljert, mens Yamahaen nok er rundere i kantene og nok litt fyldigere i de nedre regioner.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forandring fryder, vet du JD... ;-)

Jeg hadde faktisk ikke bestemt meg for hva jeg skulle velge når jeg solgte 5200. På blokka hadde jeg Onkyo TX805, Yamaha RX-V1800, Sony STR5300ES. I og med at jeg kun skulle bruke receiveren til film (jeg har tross alt endel valgmuligheter på stereo ;-) )og at jeg aldri hadde hatt Yamaha i mitt oppsett, falt valget på RX-V1800.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS PB12 Plus/2 reiste til fylkeshovedstaden i vest, og er etter det jeg skjønner lykkelig der.
    Ja, den har det fint og blir tørket støv av og holdt varm stadig vekk..:-D

PS. Hvis du hører om en til i Cherry, så gi meg et pip!

YNWA

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alltid morro å prøve nye produkter, så jeg forstår valget ditt, Anfield. Yamaha har jo heller ikke den samme lydsignaturen de hadde for et par-tre å siden. Før syntes jeg Yamaha låt fryktelig lyst og litt spisst, nå låter de absolutt ikke lyst lenger...

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Hadde jo Yamaha tidligere selv også, RXV 2500, og Sonyen er mer detaljert, mens Yamahaen nok er rundere i kantene og nok litt fyldigere i de nedre regioner.
    Jeg hadde tidligere en 2500 med det resultat at jeg ikke har hatt mye til overs for denne produsenten på noen år. Det var derfor en veldig gledelig overaskelse når 1800 kom inn for test. Lydmessig i surround finnes det ingenting som minner om den litt trauste opplevelsen de tidligere receiverene ga
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Sorry for OT: Psst: Reportasjen din, devilej, ligger allerede ute på Premium Club. Fet reportasje. Gled deg. Hæ! Har du ikke blitt medlem ennå i PC? Shame on you.
    Er sef medlem. Hadde bare ikke sett reportasjen enda :twisted:

Ønsker et riktig godt nytt år til deg og dine Rune, og alle andre som titter innom tråden din......:-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    PS. Hvis du hører om en til i Cherry, så gi meg et pip!

YNWA
    Will do...

YNWA

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Ønsker et riktig godt nytt år til deg og dine Rune, og alle andre som titter innom tråden din......:-D
    Takker for det, og i like måte Einar. Takker for mange gode handler og sender de beste ønsker for 2008 til både deg og alle andre som gidder å bruke tid i tråden min.

Måtte 2008 gi en drøss av flotte lydopplevelser, i både to og flere kanaler...

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Will do...

YNWA

...og da fikk jeg tak i en til. Også i Arendal...:-D

YNWA

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Kanskje jeg burde hatt som nyttårsforsett å lytte på Soundplanet.no sine nye produkter?
    Kanskje nyttårsforsettet også burde inkludere å bli med AK, g-h og gjengen nedover neste gang de tar seg en tur? Invitasjonen, med alle goder inklusive, står fremdeles ved lag... ;-)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje nyttårsforsettet også burde inkludere å bli med AK, g-h og gjengen nedover neste gang de tar seg en tur? Invitasjonen, med alle goder inklusive, står fremdeles ved lag...
    Fra nå av kalles vel disse turene "smøreturer" ? :twisted:

Active scanspeak sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    neste møte i sjokobunkeren må jeg prøve å få til å passe inn i timeplanen....ligger noe annspent i navnet på lytteromet da jeg skal kutte ut denslags søtsaker nå men..hehe som alle andre i norge som skal begynne ett sunnere liv dette året ...spennende ting du har på gang anfield...lykke til..venter i spenning på demo helgen...

Side 121 av 123 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 117 118 119 120 121 122 123 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •