Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter.... - Side 111

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 111 av 123 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 107 108 109 110 111 112 113 114 115 121 ... SisteSiste
Viser resultater 2,201 til 2,220 av 2459
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    .

Så, i sommer når jeg pusset opp badet så målte elektrikeren min nettspenningen i huset, og det viste seg at den lå på 248 volt. Altså altfor høyt. Fremdeles innenfor kravene e-verkene har på +/- 10%, men her lå jo muligens endel av forklarlingen på vårt høye lyspærebudsjett og nettbrummet.
    Dette er et kjent fenomen hos meg også. Bor kun 30 meter fra trafo og er vel hus nr 2 i rekka. Monster5100 viser stadig 244-246 volt og lyspærer ryker stadig. Selv sparepærer ute kutter etter et par mnd....... Litt bekymringsfullt å lese m pj-pærene til RoKo :?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Hvis det fortsatt er brumming i elektrostatene må du bare kjøre på med ett enormt strømfilter som transformerer spenning ned til 230 Volt uansett hvilken inn-spenning du har til huset; Disse komponentene er dyre, men hvis det fortsatt er ett lite problem burde du vurdere det Anfield.

Bra du fikk fiksa det Anfield Når kommer hjemmekino profilen din opp igjen? Driver du å oppgraderer eller?
    Du svarer jo egentlig på spørsmålet ditt selv her, Ruxxy. Nå ligger spenningen jevnt på 232 her, og det er absolutt akseptabelt. Noe brumming er det fremdeles på panelene, men det vil det alltid være...

Profilen kommer nok opp igjen, om enn i en annen setting...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Dette er et kjent fenomen hos meg også. Bor kun 30 meter fra trafo og er vel hus nr 2 i rekka. Monster5100 viser stadig 244-246 volt og lyspærer ryker stadig. Selv sparepærer ute kutter etter et par mnd....... Litt bekymringsfullt å lese m pj-pærene til RoKo :?
    Heldigvis (for meg) hadde jeg en mer vennliginnstilt strømleverandør enn Hafslund, som justerte ned til rett nivå.

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Du svarer jo egentlig på spørsmålet ditt selv her, Ruxxy. Nå ligger spenningen jevnt på 232 her, og det er absolutt akseptabelt. Noe brumming er det fremdeles på panelene, men det vil det alltid være...

Profilen kommer nok opp igjen, om enn i en annen setting...
    Joo, jaaa, men du nevnte brumming i elektrostatene etter fiksing av nettspenning! Hvis det fortsatt var ett problem kunne ett strømfilter hjelpe ikke sant...

Er det ett selvfølge med brumming i høyttalerene når du har elektrostater da? Har aldri hørt på elektrostater, så svarer mest til strømproblemet.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe problem med brumming fra panelene fra lytteposisjon, men når du kommer nærme selve panelet så er det brum, ja. Og det er det selv ved innkobling av det dyreste nettfilteret, også det som legger seg på 230V flatt. Det har jeg forsøkt. Men problemet er blitt mindre etter justeringen fra 246-248V, og det er det viktigste.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med spenningen i nettet er faktisk noe det kan lønne seg å få målt. Hjemme hos oss ble den i forbindelse med en inspeksjon målt til 216Volt, og jeg fikk anbefalt å kontakte nettleverandør. Jeg gjorde det og ble møtt med imøtekommenhet og fikk en boks jeg skulle plassere i et stikk og la stå gjennom en uke, slik at den kunne logge spenningsvariasjonene. Etter gjennomføring ble så strømmen justert opp slik at den nå holder rundt 237Volt hos meg. Selv om elverkene tillater seg å spesifisere variasjon på +/- 10%, så er det meste av apparatur spesifisert til mellom 220 og 240Volt. Tror uansett at nettleverandørens transformatorer kun kan justeres i steg. Ingen finjustering til 230V der i gården...

Så... det var jo OT. Tilbake til Anfields eminente utstyr...

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Det med spenningen i nettet er faktisk noe det kan lønne seg å få målt. Hjemme hos oss ble den i forbindelse med en inspeksjon målt til 216Volt, og jeg fikk anbefalt å kontakte nettleverandør. Jeg gjorde det og ble møtt med imøtekommenhet og fikk en boks jeg skulle plassere i et stikk og la stå gjennom en uke, slik at den kunne logge spenningsvariasjonene. Etter gjennomføring ble så strømmen justert opp slik at den nå holder rundt 237Volt hos meg. Selv om elverkene tillater seg å spesifisere variasjon på +/- 10%, så er det meste av apparatur spesifisert til mellom 220 og 240Volt. Tror uansett at nettleverandørens transformatorer kun kan justeres i steg. Ingen finjustering til 230V der i gården...

Så... det var jo OT. Tilbake til Anfields eminente utstyr...
    Vikling; Ikke lett Før i tiden....

Blinker avataren din til meg Roffe? Eller hallusinerer jeg?

Bra du har fått løst det da Anfield, så det du sier er at du må regne med litt "brumming" /Signalstøy på elektrostater? Men det er så lavt at det ikke merkes? Godt å vite til senere anledning..

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Blinker avataren din til meg Roffe? Eller hallusinerer jeg?
    Igjen OT, men hmmm... gjør den det? Seeing is believing. :twisted:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overskriften er kanskje en smule dramatisk, men det er slettes ikke omstendighetene. Til forumets opplysning ønsker jeg simpelthen å fortelle at jeg snart slutter som skribent for magasinet Hjemmekino. Desembernummeret blir det siste nummeret med skriftlige stereobidrag fra undertegnede.

Jeg vil samtidig også takke for alle hyggelige tilbakemeldinger jeg har fått for bidragene som er publisert i Hjemmekino i løpet av de gode to årene jeg har skrevet for dem. De har varmet og det har vært en morsom og givende jobb å ha på si. Men nå er det altså på tide for meg å gå videre.

Årsaken til avgangen er ikke dramatisk i det hele tatt. Jeg har fått en mulighet til å fortsette med en meeeget spennende jobb innen HIFI-bransjen, men det nye prosjektet er ikke forenelig med uhildet og objektiv skribentjobbing i Hjemmekino. Noe som er en forutsetning, og et krav fra alle involverte parter. Hva det er må jeg dessverre holde hemmelig en liten stund til, men jeg kan love at dere på AVforum vil være de aller første til å få rede på det.

Det første som skjer er at jeg kommer til å bygge meg et nytt lytterom i huset, for det jeg skal drive med forutsetter et større rom. Da jeg selv i skrivende stund er lettere handikappet med en ødelagt skulder, setter jeg bort jobben til Norsk Custom Installasjon ( Norcin | Norsk Custom Installasjon ). Rommets utforming og akustiske kvalifikasjoner burde således være i trygge hender.

Den som følger med får se (og kanskje også høre…..) ;-)

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trist å høre \ spennende forsettelse. Gleder oss til å høre hva du har pønsket ut dene gangen. Ett nytt lytterom skader aldri.. :-D
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til og begynne med ble jeg litt skeptisk, men når jeg fikk lest alt så ser det jo meget lyst ut

Gleder meg til å se hva som skal oppta din tid fremover.
    Blir det lyd og bilde på fulltid nå fremover?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi kommer til å savne deg kjære Rune. Dog, vi har all mulig forståelse for dine valg.

Men, som CCC synger;

" ... vet hva som kommer ..."

Lykke til!

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm...spennende...:-D

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg regner vel med at Cinema Anfield fortsetter i beste velgående, med en like entusiastisk eier som før

Blir spennende høre hva du skal gjøre videre, Rune !

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ønsker deg lykke til med ditt nye prosjekt,venter i spenning på å høre mere om det!

Et godt lydrom skal vi ordne til deg

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, høyst interessant Skal bli spennende å høre hva slags planer du har videre. Trist at du slutter i Hjemmekino, uansett.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trist/spennende! En uvanlig setning, men allikevel høyst representativ.
    Trist at du slutter i hjemmekino, men kanskje desto mere spennede hva slags interessant jobb du har landet på. Gratulerer!:-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjære kollega, dette kan du ikke gjøre mot meg!
    Hvems skulder skal jeg gråte på nå, når deadline spøkelset hopper ut av skapet og tar tak i meg?

Gratulerer med nye gjøremål Rune, unner deg virkelig det du nå kaster deg ut i, og håper det blir stor suksess. Det hørtes i alle fall svært spennende ut.

Vi må ikke miste kontakten av den grunn, selv om jeg stort sett bare tester projektorer mener jeg. Opps, der forsnakket jeg meg litt. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd at Hjemmekino mister en flink skribent, artig å høre om nye planer innenfor lyd og bilde. Blir spennende å høre hva dette går ut på!

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå som jeg endelig har fått ut fingeren og fått tegnet et abonnement på bladet, så slutter en av de dyktigste skribentene? ikke bra! Men det høres jo ut som om det ligger en god årsak bak og dette er vel noe vi får høre mer om her på forummet fremmover, så dette blir spennende!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Side 111 av 123 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 107 108 109 110 111 112 113 114 115 121 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •