Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter.... - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 123 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 2459
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Dobermann
    Enig, meget pent. Hvilken type hylle er det du bruker til stashet ditt Anfield.
    benken er vel en "oppli" fra ikea.. http://www.ikea.com/webapp/wcs/store...ts=10104*10174

forøvrig lekkert oppsett Anfield!! Grattis

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig pent dette, Anfield!

Må nesten få hørt dette snart også da! A32en skled jo rett inn i miljøet ditt den

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobermann/gaultier: Riktig! Det er en IKEA sak, og det er vel Oppli den heter ja....

Kenti: Ja, nå har jeg vært hos deg to ganger, så da er det vel på tide...;-) Apropos å passe inn; passet ikke SVS PB12 ISD inn hos deg? Lurer jo siden du allerede skal selge den. Ellers så vurderer jeg jo enda de boane dine.....

Takker for alle gode kommentarer forøvrig.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har en kjøper på den. SVSen passer perfekt inn den, men du kjenner vel til oppgradering/bytte/prøve andre ting-spøkelset vel?

Vet at du vurderte de, men la de ut da jeg ikke var sikker på om du skulle ha de eller ikke. Har deg i bakhodet

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Ja, har en kjøper på den. SVSen passer perfekt inn den, men du kjenner vel til oppgradering/bytte/prøve andre ting-spøkelset vel?
    Kjenner så altfor godt til akkurat det spøkelset, ja.....;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Og for å ha sagt det, biamping med A32 som forforsterker og evt. receiver som forsterker nr 2 er fullt mulig.
    <rookie_modus>

Er det? Hvordan kobler man dem sammen da?

</rookie_modus>

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndRightlySo
    <rookie_modus>

Er det? Hvordan kobler man dem sammen da?

</rookie_modus>
    Ettersom jeg skjønte på det første spørsmålet ditt, så lurte du på å biampe med å bruke A32 som pre og AVR300 som effekt.

Det er fullt mulig, da det er pre-out også på A32. Da kan en eksempelvis koble fra pre-out på A32 til line-in på AVR300. Men dette vil jo bli noget "knotete" da du ikke har muligheten for å sette et fast volum på AVR300 som på A32.

Føler helt klart at det blir bedre å gjøre det motsatt....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom jeg skjønte på det første spørsmålet ditt, så lurte du på å biampe med å bruke A32 som pre og AVR300 som effekt.

Det er fullt mulig, da det er pre-out også på A32. Da kan en eksempelvis koble fra pre-out på A32 til line-in på AVR300. Men dette vil jo bli noget "knotete" da du ikke har muligheten for å sette et fast volum på AVR300 som på A32.

Føler helt klart at det blir bedre å gjøre det motsatt....
    Hmmm. Men i et biampet oppsett vil man jo da kun få utbytte av effektforsterkerdelen av A32-en. Da kan man vel like gjerne kjøpe en effektforsterker.

Forresten, sorry at jeg tilsmusser utstyrstråden din med en haug med spørsmål. Egentlig ikke meningen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndRightlySo
    Hmmm. Men i et biampet oppsett vil man jo da kun få utbytte av effektforsterkerdelen av A32-en. Da kan man vel like gjerne kjøpe en effektforsterker.
    Det er helt riktig. Nå var det egentlig en effektforsterker jeg var på jakt etter opprinnelig, men når denne dukket opp til omtrent samme prisen valgte jeg å gå for den. Når jeg bruker den som nå har den eksakt samme specs/effekten som det rene effekttrinnet P35.

Ved å gå for A32 i stedet, har jeg flere muligheter i tillegg. Platespillerforsterker f.eks. Slår over bryteren bak, og den fungerer som integrert stereo-forsterker igjen. Uproblematisk.....;-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Veldig stilig, Anfield! :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Filmtesting på plakaten

Så, i går kveld gikk jeg igang med testing av oppsettet mitt på film. Etter at jeg har testet effekten av oppkobling av A32 i stereo, og ble såpass fornøyd, skulle det vel litt til at jeg ikke ble fornøyd med film. Eller...?

Joda, det er ikke noe i veien med lydtrykket og lydkvaliteten i stua her under filmvisning. Spesielt på musikk-DVD hadde jeg en kanonkveld i går. På plakaten stod to DVDer jeg sterkt vil anbefale dere alle: Phil Collins - "Finally - The First Farewell Tour" og Peter Gabriel - "Growing Up". Spesielt sistnevnte har både glimrende bilde og god lyd, med både Dolby Digital og DTS 5.1

Her er det akkurat som å være på konserten. Jeg glemte meg bort en god halvtime, jeg ble rett og slett bare sittende og nye Gabriels litt spesielle, men dog geniale komposisjoner. Og scenekunst. Og når en rett og slett bare glemmer tid og rom, og bare blir sittende og nyte, det tar jeg for å være det beste kompliment jeg kan gi til min egen hjemmekino....;-)

Selvfølgelig gikk runden med testing videre, og den første slagscenen i "Master & Commander" er jo obligatorisk. Tresplinter fyker veggimellom, kanonkulene treffer midt i brystet og selv om jeg har sett denne scenen "ørti" ganger har jeg ingen problemer med å leve meg inn i filmen. Senere fulgte utvalgte scener fra bl.a. "U-571", "De Utrolige", "xXx", "Gladiator" og "I, robot". Og det er det samme over hele fjøla, A32 har mye mer kontroll på Mi3 enn når AVR200 skal holde styr på alle. Ikke det at AVR200 ikke gjør en godkjent jobb, men forskjellene er merkbare (og takk for det...;-) ).... Jeg skammes over ikke å ha en Radio Shack tilgjengelig, og det må jeg få orden på så fort som mulig. For det er mulig å få justert og integrert subben med frontene mine bedre enn akkurat i øyeblikket. Men aldri så galt at det ikke er godt for noe; nå har jeg enda et lite prosjekt å gå på til uka....;-)

Ikke det mest spennende reviewet jeg kan gi, men dere skjønner sikkert at den musikalske gevinsten jeg fikk med A32 tar jeg med meg videre inn i kinoverdenen. Og slik sett har jeg lykkes det oppdraget jeg satte meg fore. Å få mer futt i kinoen, og samtidig beholde, og helst få en bedre musikkopplevelse.

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke vurdert å oppgradere A32 til 7.1 og erstatte AVR200 med en eller flere effektforsterkere da?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wodger
    Du har ikke vurdert å oppgradere A32 til 7.1 og erstatte AVR200 med en eller flere effektforsterkere da?
    Herlig forslag. Snart på tide med en oppgradering igjen nå, Anfield.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, er ikke ende på hva en kan bruke penger på.....;-)

Men seriøst sett så er ikke dette aktuelt. For å bygge A32 ut til 7.1 er litt perler for svin, da jeg ikke har mulighet for mer enn 5.1 slik jeg bor i øyeblikket.

AVR200 klarer greit å dra center og bakhøytalere, nå som A32 ordner sakene i front. Så i stedet for at strømforsyningen i A32 skal få enda mer å gjøre, lar jeg det bli som nå en stund fremover. Ellers er jeg usikker på hva jeg egentlig har å tjene på å oppgradere A32....:-?

Er jo ikke gratis alle disse oppgraderingene heller.......;-)

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget med evt. å oppgradere A32'en måtte vel være å utnytte forforsterker-delen i denne som jeg vil tro er betydelig bedre enn den i AVR200. Om dette har noe for seg burde jo være enkelt å finne ut ved å sammenligne dem med analog inn i stereo.

Ulempen er jo selvfølgelig at du må ha en DVD-spiller med en DAC som minst er like god som den i AVR200 (i og med at A32 sin 7.1-modul er analog). Har du flere surroundkilder så får du jo også et problem...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget med evt. å oppgradere A32'en måtte vel være å utnytte forforsterker-delen i denne som jeg vil tro er betydelig bedre enn den i AVR200. Om dette har noe for seg burde jo være enkelt å finne ut ved å sammenligne dem med analog inn i stereo.
    .... og dersom du hadde fulgt med på testingen min tidligere, så hadde du sett at akkurat dette har jeg gjort;-). Når jeg har koblet opp både A32 og AVR200 analogt er lydsignaturen relativt likt, det er kreftene som finnes i A32 som er den største fortrinnet.

Ulempen er jo selvfølgelig at du må ha en DVD-spiller med en DAC som minst er like god som den i AVR200 (i og med at A32 sin 7.1-modul er analog). Har du flere surroundkilder så får du jo også et problem...
    Ser flere ulemper enn fordeler med forslaget ditt, Wodger, men takker for engasjementet...;-) ;-)

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .... og dersom du hadde fulgt med på testingen min tidligere, så hadde du sett at akkurat dette har jeg gjort;-).
    Oops! ops:

Når jeg har koblet opp både A32 og AVR200 analogt er lydsignaturen relativt likt, det er kreftene som finnes i A32 som er den største fortrinnet.
    Jeg ville i utgangspunktet trodd at A32 ville kunne varte opp med en del flere detaljer enn AVR200. (ut fra den gjengse oppfatning/"regel" at stereoforsterkere alltid vil være bedre enn surroundreceivere til samme pris.) Det er derfor interessant å høre at forskjellen er så liten (evt. ikke-eksisterende).

Jeg har selv hatt en A85 i anlegget som i sin tid ble kjøpt bl.a. pga mulighetene for oppgradering til multikanal (noe som ikke ble noe av), og det var litt derfor jeg var interessert i å høre om du hadde planer i den retning

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville i utgangspunktet trodd at A32 ville kunne varte opp med en del flere detaljer enn AVR200. (ut fra den gjengse oppfatning/"regel" at stereoforsterkere alltid vil være bedre enn surroundreceivere til samme pris.) Det er derfor interessant å høre at forskjellen er så liten (evt. ikke-eksisterende).
    A32 er bedre enn AVR200, bare så det er sagt. Erfaringene min er også ganske klare der gjennom testingen min. Men det er kanskje ikke detaljene som er største forskjell, det er mer kontroll i bunnen og et mer komplett lydbilde som er hovedforskjellene.

Men nå bruker jeg A32 som ren effektforsterker, og da har den eskakt samme specs som P35. Og siden det var en effektforsterker jeg opprinnelig ville ha, fikk jeg allt annet "på kjøpet".....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tippe du allerede tar ut så mye av potensialet i Mi3-ene med AVR-en, og at det er derfor forskjellen i detaljene ikke oppleves som så veldig forskjellige.

Isåfall har du funnet en meget bra match mellom høyttalerne og forsterkeriet, og det er jo gull i seg selv.

Det er også mulig at de opplevde forskjellene vil bli større hvis du lytter til A32-en over en lengre periode, for så å gå tilbake til AVR-en.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdatert minHjemmekino

Nye bilder lagt ut og oppdatert utstyrsoversikten på minHjemmekino.no

Side 11 av 123 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •