Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter.... - Side 109

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 109 av 123 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 105 106 107 108 109 110 111 112 113 119 ... SisteSiste
Viser resultater 2,161 til 2,180 av 2459
    Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    GRATULERER

Dette gir nok vellyd i heimen!
    Jeg regner med at vi får en fyldig inføring i hvordan dette spiller?!

(Og så er jeg spent på hvor lenge dette settet blir stående i racket ditt?! )

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Er det g08 jeg ser på ?
    Det er G08 som er på hjemlån, ja...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Blir det Avantgarde Solo neste da?
    Hadde faktisk ikke gjettet på Meridian, så dette er spennende. Hvordan synes du den står seg mot Marantz-spilleren?
    Avantgarde kommer nok ikke inn i mitt rom. Som jeg sa til akto når han kjøpte de; "jeg kan følge deg på mye, men her går grensen"...

Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Vi i gjengen (les. HC, Kolschtat og meg) har luftet tanken på en tur nedover igjen, siden vi hadde det så storveis sist. Kanskje det er mulig iløpet av mørketia? Det har jo skjedd så mye i sjokkobunkeren nå at det nesten blir som å komme til en gjenåpning etter den lille nedetiden for oss siklende forumbrukere.
    Jeg er absolutt åpen for et nytt besøk. September er fylt opp, men kanskje en gang i oktober/november? Jeg skal ha en skulderoperasjon i løpet av den tiden, og har booket tur til "Fotballens Mekka" (Anfield) 9-12 november, men ut over det bør det jo la seg gjøre. Vi tar det over PM.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Blir interessant å høre hva du synes om Meridian kontra Marantz'en. Vet at Marantz (frode) testet G-06 mot SA15 og ikke fant de store forskjellene.
    I følge andre er G08 en helt annen spiller enn G06, men jeg har ikke hørt den selv og kan ikke uttale meg om den. G08 derimot, den får gjennomgå om dagen.

I forhold til Marantz SA15 så er det (litt enkelt sagt) litt mer av alt. G08 går dypere, og den oppleves som mer oppløst i toppen. Ikke pågående, bare flere detaljer. Holografien er også hakket bedre, den legger musikken i litt flere lag i dybden og det blir noe mer plass mellom begivenhetene i musikken.

Men når det er sagt er jeg så koster den jo dobbelt så mye som SA-15, og om den er verdt mellomlegget. Og SA-15 leverer et meget godt lydbilde med resten av elektronikken min. Fikk testet det da Kenti hadde med seg sin (eller min gamle) spiller til meg sist helg. Forskjellene er mest hørbare på en direkte AB-testing.

Uansett er G08 et meget safe valg når det gjelder CD-spiller. Har du lydmessige skjevheter i lydbildet ditt (for mørkt, for lyst etc) er det i hvertfall ikke spilleren sin feil.

Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Kommer Rega testen i oktober utgaven av Hjemmekino?

Dessverre. Produktene er på vei til meg nå, så det kommer nok ikke før november (tidligst).

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HenningHG
    Men reciveren ser ganske trist ut designe messig. Sammenlignet med resten av godsakene.
    Men den spiller ikke trist... ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Se der ja! Nice! Grattis grattis. Regner med du kommer med noen flere inntrykk etterhvert som du har fått tunet litt mer Rune. Virket ikke utifra beskrivelsene dine som du var 100% fornøyd. Men kjenner jeg deg rett, så er du som meg, ikke så lett å tilfredstille:lol:
    Misforstå ikke, jeg er ikke misfornøyd. Men når du bytter ut CD-spiller, pre og effekt i en og samme fei, så skal det jo litt til at det blir 100% match med en gang. Jeg er vel 90% fornøyd, og mangler bare det siste lille før "det sitter".

Her er det to ting som jeg skal forsøke å "tune det inn på". Det ene er rørene i preen. Som tidligere nevnt var det ene røret jeg fikk fra Motron mye plaget med mikrofoni, og må byttes. Dette røret får jeg ikke før Hortenmessa, da Brynjar var bortreist frem til da. Så da gikk det en bestilling til USA på tre forskjellige rør å leke seg med:

Dette kombinert med "riktig" valg av CD-spiller vil nok forhåpentligvis få det siste lille på plass. Mullard M8080 som står i PV14 nå spiller utrolig stort og mektig, men littegrann mørkt som jeg har beskrevet tidligere. Ikke helt ulikt Mullard, liksom. Jeg liker littegrann mer aktivitet i toppregisteret enn jeg har i dag. Men jeg påpeker, det er snakk om marginer her før alt er helt på plass.

Effekttrinnet MF2500 er en skikkelig muskelbunt. Den har stålkontroll på begivenhetene og bassen fra Vista er dyp, men stram og kontant.

Alt i alt, det er gode tider i Cinema Anfield...8-)

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At det er gode tider kan også jeg skrive under på :-)

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At det er gode tider kan også jeg skrive under på
    Mener ikke å hi-jacke tråden til Anfield her, men har du mottatt Naimen?

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Mener ikke å hi-jacke tråden til Anfield her, men har du mottatt Naimen?
    Det lurer jeg også på:lol:

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, var nå gode tider i sjokobunkeren jeg tenkte på :-D

Når det kommer til Naimen så er det like før. Skulle mottas forhandler i slutten av denne uken. Så det nærmer seg...

Active Sven Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

G08

Hei
    Har du mulighet att kjøre G08 ballansert bør du absolut gjøre det, enda mer av det du nevner G08 har. Som før øvrigt stemmer bra, bas og oppløsning

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Conrad Johnson sverger til RCA, så XLR er det dårlige muligheter for.

En rar ting med Meridianen er at når jeg bruker fjernkontrollen til CJ og justerer volumet, så hender det at CD-spilleren slår seg av rundt det samme nivået. Ikke hver gang, men av og til. Snodig...:???:

Fjernkontrollen til Meridian er det mange meninger om, men "I like it a lot"... At den er programmerbar er et stort pluss. En liten fugl har hvisket om at det dessverre ikke er mulig å få programmert volumjustering på denne. I så fall et stort minus igjen. Har ikke forsøkt enda, men det står på "to do-listen".

Ellers var Arendal innom en tur i går for en liten filmkveld, med Hellboy i HD (BR) på tapetet. Jeg må si at HD gir minst en ny dimensjon til filmopplevelsen. Ikke bare bildet, der enn helt glemmer å se etter svakheter og feil i bildet, men rett og slett bare legger seg tilbake og nyter et krystallklart og ytterst detaljrikt bilde. Men også lyden, ukomprimert PCM, bidrar også til en økt glede. Mange nye detaljer og et ytterst sømløst lydbilde. Høy morofaktor...

Ahhh, for en deilig hobby dette er når en har slike opplevelser...

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dumt at CJ ikke vil ha XLR. Ikke så mye mtp CJ's eget utstyr, men det er mye annet utstyr, bl.a signalkilder, som definitivt låter best med XLR og som man dermed ikke får utnyttet til det fulle på CJ utstyr.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsåvidt enig i det. Men for meg er det ikke nok til å være en dealbreaker når en velger elektronikk-komponeneter. Jeg har opplevd bedre lydkvalitet (ofte forbundet med et lavere støygulv) på XLR, men har også inntrykket av at noen fort kan la seg lure av av XLR ofte har et høyere utgangssignal enn RCA. Derfor er det særs viktig å kallibrere utgangsnivåene likt før en sammenligning.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Conrad Johnson sverger til RCA, så XLR er det dårlige muligheter for.

En rar ting med Meridianen er at når jeg bruker fjernkontrollen til CJ og justerer volumet, så hender det at CD-spilleren slår seg av rundt det samme nivået. Ikke hver gang, men av og til. Snodig...:???:

Fjernkontrollen til Meridian er det mange meninger om, men "I like it a lot"... At den er programmerbar er et stort pluss. En liten fugl har hvisket om at det dessverre ikke er mulig å få programmert volumjustering på denne. I så fall et stort minus igjen. Har ikke forsøkt enda, men det står på "to do-listen".

Ellers var Arendal innom en tur i går for en liten filmkveld, med Hellboy i HD (BR) på tapetet. Jeg må si at HD gir minst en ny dimensjon til filmopplevelsen. Ikke bare bildet, der enn helt glemmer å se etter svakheter og feil i bildet, men rett og slett bare legger seg tilbake og nyter et krystallklart og ytterst detaljrikt bilde. Men også lyden, ukomprimert PCM, bidrar også til en økt glede. Mange nye detaljer og et ytterst sømløst lydbilde. Høy morofaktor...

Ahhh, for en deilig hobby dette er når en har slike opplevelser...

Hufff.. Så kjedelig.

Du mener vel ikke at vi må ta turen ned igjen!!??
    Kan se ut som en "travel" ( Norsk og Engelsk ) høst i år, hvis en skal rekke over alle besøks turene jeg har lyst til før termin. Devilej, Akto, Anfield og kenti..

Får ta det litt som det kommer. Godt å høre at ting faller på plass mr Anfield, og håper du tar oss i mot om det skulle passe.

A.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er hjertelig velkommen igjen. Vi får bare forsøke å sette en dato...

Apropos termin: I går var vi på ultralyd igjen og fikk fastsatt dato for den neste arvingen til Cinema Anfield. 11/2-08 ble datoen. Så noen demoer i noen små måneder etter det tror jeg vi nok må se langt etter.

Men innen den tid, i oktober/november bør det jo absolutt være mulig å få til noe. Innen den tid bør jo det endelig valget på CD-spiller være tatt også...

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er hjertelig velkommen igjen. Vi får bare forsøke å sette en dato...

Apropos termin: I går var vi på ultralyd igjen og fikk fastsatt dato for den neste arvingen til Cinema Anfield. 11/2-08 ble datoen. Så noen demoer i noen små måneder etter det tror jeg vi nok må se langt etter.

Men innen den tid, i oktober/november bør det jo absolutt være mulig å få til noe. Innen den tid bør jo det endelig valget på CD-spiller være tatt også...

GRATTULERER!!

Det var store nyheter.
    Gleder vel deg stort til det tenker jeg.
    Det hørtes fint ut, mulig Scic blir med igjen også. Sender der PM om en stund.

A.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men innen den tid, i oktober/november bør det jo absolutt være mulig å få til noe.
    Så morro. Gratuerer

Noen av oss i Østfold-gjengen har også snakket om å høre med deg og Flageborg om muligheten for en sørlandstur etterhvert, men du har jo mye på tapeten fremover skjønner jeg. Byr det seg en mulighet hadde det vært gøy
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før jul bør det jo absolutt være en mulighet for det. Jeg og Flageborg har tidligere kjørt et "duo-opplegg" med en kveld hos hver av oss. Ingen har til nå klaget på "en smak av to verdener"...

Skal sette meg ned å se etter et par alternativer for besøk her i Sørlandets perle.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare ikke glem at du al en tur til vestlandet også da, Anfield

Side 109 av 123 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 105 106 107 108 109 110 111 112 113 119 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •