Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter.... - Side 108

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 108 av 123 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 104 105 106 107 108 109 110 111 112 118 ... SisteSiste
Viser resultater 2,141 til 2,160 av 2459
    Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg rydder og vasker for kost og losji.
    På tide å vitje bibelbeltet igjen, når de nye ingrediensene har fått satt seg sånn at bakeren er tilfreds. Alle liker godbiter som de fra sjokkobunkeren,

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HenningHG
    Dette må jeg komme å høre på. ML og CJ
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Ja, det var en fristende tanke...! :-D Det kan vel la seg gjøre. Det er da ikke så langt heller...;-) Det har kommet mye snadder inn siden sist vi var nedom bunker'n.
    Sitat Opprinnelig postet av gwandarion
    På tide å vitje bibelbeltet igjen, når de nye ingrediensene har fått satt seg sånn at bakeren er tilfreds. Alle liker godbiter som de fra sjokkobunkeren,
    Dere er selvfølgelig hjertelig velkomne tilbake, det var jo moro når dere var her sist.

Jeg rydder og vasker for kost og losji
    Og en utmerket jobb gjorde du sist du var her...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    ...når de nye ingrediensene har fått satt seg sånn at bakeren er tilfreds. Alle liker godbiter som de fra sjokkobunkeren
    ... og akkurat dette er et viktig poeng. Det må justeres og småtweakes enda mer før jeg kan slippe dere til. Nå har det blitt noen utskiftninger siden sist dere var her, og Conrad Johnson har jo kun hatt noen få timer på seg i rommet mitt til nå. Det siste jeg venter på nå er den nye CD-spilleren, og den skal jeg hente til fredag.....

Har i dag vært og fått tak i kabler, samt fått raskt lyttet igjennom endel av de faste testsporene mine og du verden, du verden. Er selvfølgelig ikke helt objektiv når jeg uttaler meg her men det får så være: Dette er godsaker, og foreløpig veldig lovende. Kan komme med mer detaljer etterhvert, for nå er det å hive seg på telefonen til Motron-Brynjar for å bestille et par nye rør til PV14.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer..... Ikke noe dårlig bytte å gå ned i pris og opp i kvalitet
    Når alt er på plass, testet og justert, så kansje jeg kan ta besøksrunden min........
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, her strømmer det på...

Jeg bøyer meg ærbødigst, og synes det er spennende og ikke minst artig at så mange ønsker å ta en tur til "sjokobunkeren". Jeg lover å komme tilbake til dere alle når det blir en mulighet i kalenderen. September er allerede i ferd med å bli fulltegnet. Til helgen skal jeg til Son og ta RoKo sitt rede nærmere i øyensyn, og helgen etter kommer Ak, kenti, g-h og e-h aka Vestlandsfanden på besøk på en langhelg.

Takker for at dere følger med på tråden, og en innbydelse til en lyd- og bildeseanse i sjokobunkeren på Sørlandet kan komme før en aner det.....:-D

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Har du nå fått nytt utsyr i hus?
    Ble de økonomiske forventningene i sjokobunkeren i rettholdt:?: Hehe..

A.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, økonomien er flytende den, akkurat som renta... ;-)

Neida, CJ-comboen kom som tidligere nevnt på mindre enn jeg solgte C31 og Stereo 90 for. Så det er jeg fornøyd med.

Conradene står og spiller nydelig musikk de. Et utrolig stort og dypt lydbilde, litt mørkere enn jeg tidligere har hatt elektronikken min. Savner littegrann attack i skarptrommer og cymbaler, men her kan nye rør og rett matching med CD-spiller gjøre litt. Klangen er dog nyyydelig og lyttetretthet kommer ikke, selv etter flere timer i sweetspoten.

Ellers så har jeg i dag mottatt et par nye rør fra Brynjar på Motron. Et nytt sett med Mullard M8080 som Conrad Johnson bruker originalt (det ene var jo i ferd med å ta kvelden når jeg fikk forsterkeren) samt et par med 6C4WA fra GEC. Her var det ene røret allerede gåent. Sikkert ikke sjekket av Brynjar før han sendte det. Hver gang jeg muter PV14 kommer det en søt liten "ping"-lyd fra venstre kanal. Irriterende, for det røret var jeg spent på. Da blir det en ny telefon til Motron i morra, det ordner seg nok.

Ellers så driver jeg med litt eksperimentering av ny CD-spiller. Det står en absolutt dugendes engelskmann i racket og spiller as we speak, og et par andre kandidater er i komminga. Så det er godt å ha noe å holde på med..... ;-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rega!

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oh, håper det er Rega. Etter all toppkritikken den har fått lurer jeg veldig på å teste en selv.

Jeg savner forresten litt bilder av CJ..

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Hehe, økonomien er flytende den, akkurat som renta... ;-)

Neida, CJ-comboen kom som tidligere nevnt på mindre enn jeg solgte C31 og Stereo 90 for. Så det er jeg fornøyd med.

Conradene står og spiller nydelig musikk de. Et utrolig stort og dypt lydbilde, litt mørkere enn jeg tidligere har hatt elektronikken min. Savner littegrann attack i skarptrommer og cymbaler, men her kan nye rør og rett matching med CD-spiller gjøre litt. Klangen er dog nyyydelig og lyttetretthet kommer ikke, selv etter flere timer i sweetspoten.

Ellers så har jeg i dag mottatt et par nye rør fra Brynjar på Motron. Et nytt sett med Mullard M8080 som Conrad Johnson bruker originalt (det ene var jo i ferd med å ta kvelden når jeg fikk forsterkeren) samt et par med 6C4WA fra GEC. Her var det ene røret allerede gåent. Sikkert ikke sjekket av Brynjar før han sendte det. Hver gang jeg muter PV14 kommer det en søt liten "ping"-lyd fra venstre kanal. Irriterende, for det røret var jeg spent på. Da blir det en ny telefon til Motron i morra, det ordner seg nok.

Ellers så driver jeg med litt eksperimentering av ny CD-spiller. Det står en absolutt dugendes engelskmann i racket og spiller as we speak, og et par andre kandidater er i komminga. Så det er godt å ha noe å holde på med..... ;-)
    Høres heftig ut!

Noen skavanker skal det være i oppvarmings fasen, men plutselig sitter det, og det er det som er en av de største gledene.
    Kjenner jeg deg rett tar det vel ikke lange tiden før alt sitter som et smell!
    Du har vel ikke flesket til med en Ear du også:?: :?:

A.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Rega!
    Dessverre! Ihvertfall ikke enda. Spilleren som står her nå er på lån fra et visst lydhus nær Oslo og skal grundig testes før det blir snakk om noe kjøp.

Jeg har dog en Saturn på vei til test for Hjemmekino så den skal til pers. Men det er ergo ikke den som står her nå... ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Jeg savner forresten litt bilder av CJ..
    Får forsøke å stagge noen masekråker da...

Her er et par kjappe bilder fra i kveld.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et til, med hovedelektronikken på mer nært hold.

Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter....-ca-september-07-003-jpg

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh, en lekkerbisken Er det g08 jeg ser på ?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir det Avantgarde Solo neste da?
    Hadde faktisk ikke gjettet på Meridian, så dette er spennende. Hvordan synes du den står seg mot Marantz-spilleren?

Vi i gjengen (les. HC, Kolschtat og meg) har luftet tanken på en tur nedover igjen, siden vi hadde det så storveis sist. Kanskje det er mulig iløpet av mørketia? Det har jo skjedd så mye i sjokkobunkeren nå at det nesten blir som å komme til en gjenåpning etter den lille nedetiden for oss siklende forumbrukere.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Very nais med CJ! Hørte jo på dette i helga, og det spiller bra. Som du selv nevner her har du nå et lydbilde som er ganske forskjellig fra sist gang jeg var hos deg (da hadde du jo AV). Det er en god del mørkere nå, så lyttetretthet er ikke tema nei. Jeg kanskje også forstå at du ikke trenger å bruke sub sammen med dine Vista, da ditt rom gir ganske mye mer hjelp i det området enn f.eks. mitt rom.

Spennende å lese dine erfaringer etter at du får prøvd ut noen andre cd-spillere også.

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først og fremst, takk for bildene

Her detter det inn den ene godbiten etter den andre ser jeg

Blir interessant å høre hva du synes om Meridian kontra Marantz'en. Vet at Marantz (frode) testet G-06 mot SA15 og ikke fant de store forskjellene.

Jobber selv hardt med å få tak i André om dagen, han skulle låne meg en Chapter, men nå har jeg ringt ca en milliard ganger og begynner å bli lei av beskjeden: "Ringer deg opp igjen" uten at noe skjer. Men men, kan da ikke gi meg ennå.

Kommer Rega testen i oktober utgaven av Hjemmekino?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med kremforsterkeri!

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men reciveren ser ganske trist ut designe messig. Sammenlignet med resten av godsakene.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja! Nice! Grattis grattis. Regner med du kommer med noen flere inntrykk etterhvert som du har fått tunet litt mer Rune. Virket ikke utifra beskrivelsene dine som du var 100% fornøyd. Men kjenner jeg deg rett, så er du som meg, ikke så lett å tilfredstille:lol:

Side 108 av 123 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 104 105 106 107 108 109 110 111 112 118 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •