Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter.... - Side 104

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 104 av 123 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 100 101 102 103 104 105 106 107 108 114 ... SisteSiste
Viser resultater 2,061 til 2,080 av 2459
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Beklager at jeg tok denne lille testen med her, Rune. Ingen vits i å opprette egen tråd for denne.

Tilgitt? ;-)
    Selvfølgelig...:-D Tråden omhandler alle aspekter ved god lyd, så dette er i høyeste grad relevant.

Er i grove trekk enig med deg også. Har ikke testet mye på signalkabler, men litt har det jo blitt. De aller tynneste og billigste har sjelden blitt værende i oppsettet.

Har forresten et lite knippe signalkabler, både RCA og XLR, her hjemme. Kanskje jeg skal ta de med til deg når jeg kommer? Så kan vi ta det litt videre. Prisklasse: 1200,- til 3600,-.

Ellers så kom den beskjeden jeg fryktet fra importøren i går, nye produkter er et par måneder unna. Jeg kunne riktignok få kjøpt et demoprodukt, men det hadde et par skjønnsmessige skavanker. De som kjenner meg vet at jeg ikke kunne levd med disse, spesielt ikke når de var på lett synlige steder.

Så da tok jeg avgjørelsen med å utsette ordren av CDA 823 og CTA 405. Meget dumt, da dette er strålende produkter som virkelig kledde mitt lytterom og høyttalerne mine. Det betyr igjen at jeg nå på nytt er på utkikk etter ny stereoelektronikk til Cinema Anfield, og tre av kandidatene er allerede klare. Jeg satser på å ha minst et par av kandidatene i hus her når mitt eminente lyttepanel "Vestlandsfanden" og "mini-Dolph" kommer nedover hit på besøk igjen andre helgen i september...:-D Goin' to be fun....

Kanskje ta med et par kandidater til deg også, RoKo....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I tillegg: I og med at leveransen av Copland ble kansellert, er profilen min endret og bilder av oppsettet med disse produktene fjernet. Teksten er redigert ihht statusen p.t. Profilen blir oppdatert med nye bilder så fort avgjørelsen er endelig og de nye produktene står i mitt eget rom.

"I'll be back...."

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare å laste opp bilen det, vettu... :-)
    Kabler og utstyr er opplagt morsomme saker.

CDA-823 som jeg har her har et par (dussin) småfeil, ja.
    Skjønner ikke helt hvorfor den er befengt med så mye rart?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så da tok jeg avgjørelsen med å utsette ordren av CDA 823 og CTA 405. Meget dumt, da dette er strålende produkter som virkelig kledde mitt lytterom og høyttalerne mine. Det betyr igjen at jeg nå på nytt er på utkikk etter ny stereoelektronikk til Cinema Anfield, og tre av kandidatene er allerede klare. Jeg satser på å ha minst et par av kandidatene i hus her når mitt eminente lyttepanel "Vestlandsfanden" og "mini-Dolph" kommer nedover hit på besøk igjen andre helgen i september... Goin' to be fun....
    Mini-Dolph du!

Ser fram til en begivenhetsrik helg med mange inntrykk! Du har lagt lista høyt nå!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du slettet kinoen din Rune???
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    I tillegg: I og med at leveransen av Copland ble kansellert, er profilen min endret og bilder av oppsettet med disse produktene fjernet. Teksten er redigert ihht statusen p.t. Profilen blir oppdatert med nye bilder så fort avgjørelsen er endelig og de nye produktene står i mitt eget rom.

"I'll be back...."
    Les her Devilej

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg leste dette inlegget, men ettersom hele profilen er slettet fra minhjemmekino og ikke bare noen bilder så syntes jeg spørsmålet var naturlig
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet er i høyeste grad berettiget, devilej.... ;-)

Ja, profilen min er slettet. Jeg "tok en akto" i går kveld. Ingenting dramatisk bak det hele. Jeg ønsket rett og slett ikke å ha en profil liggende ute og "okkupere" en plassering på minHjemmekino som andre strengt tatt fortjener mer. I mine øyne.

Jeg, som akto, vil nok legge ut profilen min igjen. Men da uten mulighet til å gi meg stemmer. Mye av dette skyldes at jeg jobber som skribent for Hjemmekino, og ikke ønsker at eventuelle motiver og linken på minHjemmekino skal dras noe i tvil da det er en kjent sak at skribenter i magasiner har muligheten til å oppnå gode rabatter på utstyr til eget bruk. Høres kanskje søkt ut, men janteloven er i høyeste grad levende i dette landet.

Jeg sysler for øyeblikket med testing og vurdering av flere oppsett og koser meg glugg i hjel. Både nye produkter og bruktmarkedet tråles etter gullkorn, og for øyeblikket har jeg et par skikkelige godbiter i kikkerten.

Som før vil alt bli delt med dere som er interesserte...... ;-)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Synd at så gjennomførte kinoer som din og Atle sin forsvinner da dette handler om så mye mer enn rabatert utstyr. Om man er elektriker, kan man da legge ut profilen sin her selv om man fikk lagt all strøm gratis og derfor kan legge mer i utstyret enn naboen som kjører lastebil og måtte betale full pris for alt...... Hvordan regner man isåfall rabatt når det totale beløpet man bruker uansett kommer fra samme pott :-?

Men, nok syting og over til noe annet. Jeg var innom Mor10 i dag å hentet en Yaqin Tube Buffer som jeg kjøpte av han. Siden lyden i kinoen innimellom kan bli litt hard i toppen ville jag se om denne kunne rydde opp litt

Jeg koblet den mellom HK745 og power, og den fungerte glimrende. Toppen roet seg, bassen ble litt mer kontrollert i de dypeste tonene og holografien ble bedre :-D Skal senere teste hvordan den fungerer koblet mellom cd og pre. Gjør den samme jobben der (håper det siden jeg bruker d/a converteren i Arcamen) så vil den kunne brukes i stereo uten at den påvirker surroundbildet.
    Morro å kunne bringe litt røreffekter inn i kinoen også
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Rør er kommet for å bli..... "

Bare for å ha sagt det; profilen min kommer til å komme ut igjen på det tidspunktet jeg føler at jeg har "landet" på referanseutstyret i kinoen, og oppsettet er komplett i stua. Men jeg har ingen intensjoner om å inngå i noen karakterkonkurranse, for meg handler dette om noe helt annet. La folk få se hva du driver med og ta del i din egen glede ved denne meget interessante hobbyen vi har.

For tiden driver jeg og forhandler om noe utstyr som jeg har sultet etter å teste ut på mine elektrostater i laaaaang tid, og det ser ut som om det går vegen. Dette er meeeeget spennende, og guttungen i meg har nok en gang fått skikkelig fyr i buksebaken...

**** glede seg, glede seg ***

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mind you; da er alt klappet og klart for besøk her oppe i Son første helgen i september. Håper du ikke har fått forhinder, for nå er kjerringa kastet på dør (for den helgen i alle fall...) ;-)

Tar du med deg noe snacks (utstyr...) ?

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kunne en mulighet å legge til en egen seksjon under "min hjemmekino" for de ansatte i hjemmekino,og andre bransjefolk? gjøre det slik at disse ikke nødvendigvis vises på den normale topplisten, men som allikevel ligger som ei liste på "min hjemmekino"? Både anfield og akto har dødsnydelige kinoer, som ikke bare fungerer som sikleobjekter, men også som inspirasjon for oss andre!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes da allerede en seksjon for kommersielle presentasjoner på MinHjemmekino, følger du ikke med eller Skrotnisse?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg har ingen intensjoner om å inngå i noen karakterkonkurranse, for meg handler dette om noe helt annet.
    Synes du har greie grunner for å ta ned profilen. Men er det noen som er interesert i karakterkonkuransen????
    Det er jo ingen rettferdig konkuranse når Hans Hansen stiller med utstyr til over en mill i konkuranse med 15 år gamle gutter!!! Det burde ha vært mye mer fokus på konstruksjon av kinoen og matching av utstyr. I dag går det mest på imponatoreffekt.
    Synes din kino er et godt eksempel på en kino som er veldig godt gjenomtenkt (Hans Hansen sin også btw) sponsing/rabatt eller ikke.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Synes du har greie grunner for å ta ned profilen. Men er det noen som er interesert i karakterkonkuransen????
    Det er jo ingen rettferdig konkuranse når Hans Hansen stiller med utstyr til over en mill i konkuranse med 15 år gamle gutter!!! Det burde ha vært mye mer fokus på konstruksjon av kinoen og matching av utstyr. I dag går det mest på imponatoreffekt.
    Synes din kino er et godt eksempel på en kino som er veldig godt gjenomtenkt (Hans Hansen sin også btw) sponsing/rabatt eller ikke.
    Amen :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Mind you; da er alt klappet og klart for besøk her oppe i Son første helgen i september. Håper du ikke har fått forhinder, for nå er kjerringa kastet på dør (for den helgen i alle fall...) ;-)

Tar du med deg noe snacks (utstyr...) ?
    Helgen vår er spikret, RoKo...

Jeg tar med det jeg har fått inn, og som er av interesse. Hva det er tar vi over PM når den tid kommer...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg var innom Mor10 i dag å hentet en Yaqin Tube Buffer som jeg kjøpte av han. Siden lyden i kinoen innimellom kan bli litt hard i toppen ville jag se om denne kunne rydde opp litt

Jeg koblet den mellom HK745 og power, og den fungerte glimrende. Toppen roet seg, bassen ble litt mer kontrollert i de dypeste tonene og holografien ble bedre :-D Skal senere teste hvordan den fungerer koblet mellom cd og pre. Gjør den samme jobben der (håper det siden jeg bruker d/a converteren i Arcamen) så vil den kunne brukes i stereo uten at den påvirker surroundbildet.
    Morro å kunne bringe litt røreffekter inn i kinoen også
    Spennende sak det der, Einar. Er det frekt å spørre om hva noe slikt ligger på i pris?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må bare si at jeg synes det er trist at de mest aktive brukerne, som prøver ut mest utstyr, og som har de mest gjennomførte kinoene, fjerner profilene pga poengkonkurransen. Det er jo hos disse (bla deg Anfield) man virkelig finner inspirasjon til å gjøre noe selv. Jeg synes man burde kunne legge ut profilen sin med et valg om man ønsker å kunne motta score eller ikke. Da tror jeg mange hadde overlatt konkurransen til de ovennevnte 15-åringene.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EON
    Jeg må bare si at jeg synes det er trist at de mest aktive brukerne, som prøver ut mest utstyr, og som har de mest gjennomførte kinoene, fjerner profilene pga poengkonkurransen. Det er jo hos disse (bla deg Anfield) man virkelig finner inspirasjon til å gjøre noe selv. Jeg synes man burde kunne legge ut profilen sin med et valg om man ønsker å kunne motta score eller ikke. Da tror jeg mange hadde overlatt konkurransen til de ovennevnte 15-åringene.
    Det er valgfritt å huke av for hvorvidt man ønsker score eller ikke under oppsett i Din Profil
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende sak det der, Einar. Er det frekt å spørre om hva noe slikt ligger på i pris?
    Du har PM
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 104 av 123 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 100 101 102 103 104 105 106 107 108 114 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •