Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter.... - Side 103

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 103 av 123 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 99 100 101 102 103 104 105 106 107 113 ... SisteSiste
Viser resultater 2,041 til 2,060 av 2459
    Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, det gjelder å bestemme seg raskt. Det gjorde jeg også og har til nå blitt belønnet med en uhorvelig lang ventetid

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har fått med meg det. Hadde vært spennende om du hadde fått den i tide til å være med når dere kommer hit i september. Uansett så har jeg forhåpentligvis fått linet opp noe skikkelig snacks til oss når den tid kommer...

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte faktisk å ta den med, men 15 juli ble til 15 august som nå har blitt til du får den så snart som den er ferdig... Vi får nok bare ta det som en eventuell bonus. Naim har jo ikke sendt dem ut enda og før dem er fornøyd så hjelper det ikke å forvente noe. Litt snodig at dem fikk ut en review så tidlig før release, men den som venter på noe godt venter forhåpentligvis ikke forgjeves

For å være ærlig har nok ventetiden gjort meg godt. Har sammen med dama og et vennepar vært på 6 dagers tur på Hardangervidda (Haukeliseter-Finse) og ellers også fått mye mer vind i håret (desverre ikke i bil) enn om jeg fikk noe nytt i stua midt i sommerstiden

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Hehe, if you snooze, you lose.... ;-)

Neida, dersom den ikke får innvilget permanent oppholdstillatelse så skal jeg la dere få rede på det først...
    Vel, jeg får i hvertfall hørt på den da om ikke annet. Håper det er dårlig match med Vista

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjør du.....

Ellers så manglet jeg jo en forforsterker. I og med leverandøren måtte ha tilbake sine demoeksemplarer før jeg fikk mine nye og det drøyer ut så veldig med levering på Copland-settet, slo jeg i dag til igjen på bruktbørsen og om et par dager får CTA-505 selskap av denne:

Electrocompaniet 4.7

Morro å leke litt med nye/gamle dubeditter. Har lenge ønsket å teste litt EC, og når denne ble tilgjengelig, så slo jeg til. Kjekt å slå ihjel tiden med...:twisted:

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan du samtidig endre nicket til Skorob2 (alternativt Spurv2 eller noe sånt - samma er det uansett)...

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Da kan du samtidig endre nicket til Skorob2 (alternativt Spurv2 eller noe sånt - samma er det uansett)...
    Dagens! Man skyter ikke spurv med kanoner - men, noen ganger tar man de med det man har.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Moooohahahahaaaaaaa.....:twisted: :twisted:

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjør du.....

Ellers så manglet jeg jo en forforsterker. I og med leverandøren måtte ha tilbake sine demoeksemplarer før jeg fikk mine nye og det drøyer ut så veldig med levering på Copland-settet, slo jeg i dag til igjen på bruktbørsen og om et par dager får CTA-505 selskap av denne:

Er ofte laaaaaaang leveringstid hos Copland. Jeg ventet ca. 6 mnd. på CVA 535. Hadde riktignok en demo-modell hele tiden.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjør du.....

Electrocompaniet 4.7

Morro å leke litt med nye/gamle dubeditter. Har lenge ønsket å teste litt EC, og når denne ble tilgjengelig, så slo jeg til. Kjekt å slå ihjel tiden med...:twisted:
    Har du plass til denne da? EC er ganske mye breiere enn "standard" hi-fi utstyr.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Har du plass til denne da? EC er ganske mye breiere enn "standard" hi-fi utstyr.
    I de to midterste hyllene på min Omega-benk er det faktisk 53 cm bredde, så det går nok greit... ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Er ofte laaaaaaang leveringstid hos Copland. Jeg ventet ca. 6 mnd. på CVA 535. Hadde riktignok en demo-modell hele tiden.
    Akkurat det er det dumt at jeg ikke har mulighet til nå. CD-spilleren CDA-823 er det lengst ventetid på.

Skal ta en ny telefon i morra, og dersom det ikke er litt lys i tunnellen så kan det være at jeg ønsker å se meg litt mer rundt etter noen spennende ting.

Akkurat nå er det en lettelse å ha tatt valgene på stueoppsettet, og jeg kan sånn sett frigjøre tanker og energi på kinoen igjen. En annen ting er at jeg i dag fikk en meget hyggelig økonomisk overraskelse, så jeg har sånn sett også friere tøyler med tanke på stereoproduktenes kostnadsramme i kinoen.

(Virker jo strengt tatt som om det skiftes hele tiden her, men det er kun tokanals-elektronikken som har endret seg på en stund nå.... ;-) )

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (Virker jo strengt tatt som om det skiftes hele tiden her, men det er kun tokanals-elektronikken som har endret seg på en stund nå.... ;-) )
    Jeg som følger tråden din kan bekrefte at det skiftes hele tiden hjemme hos deg disse dagene ! Men du er så heldig å kunne teste så mye forskjellig og bruker så mye tid med hobbyen din at jeg/vi tilgir deg

Men skifter du fortere enn det du gjør nå så går du forbi devilej når det gjelder oppgradering tempo ...

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er 10 ganger værre enn meg rune når det gjelder oppgraderinger. Og ikke prøv deg med å skylde på kona fordi det er 2-kanalsanlegget i stua du oppgraderer, vi vet bedre

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he, det er selvfølgelig kjekt med et godt tokanalsoppsett i stua. Men det er sant som jeg har sagt, det er først og fremst for å ha en fast referanseramme til fremtidig testing av utstyr. Dernest kommer den økte gleden i det daglige. Tenk å bare kunne bruke alle pengene i "sjokobunkeren"...

Men litt av morroa er jo det å få teste ut endel forskjellige produkter, og få mer førstehåndskunnskap og erfaring. Det er viktig for å kunne uttale seg om produkters egenskaper. Det finnes nok av synsere.

Det jeg kan garantere er at Martin Logan Vista, Sony VW50, Audiovector Si6C, receiveren Sony STR-5200ES, Toshiba HD-DVD og XBOX 360 står trygt og blir å finne i oppsettet fremover en stund.... ;-)

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da står en lånt CDA-823 og snurrer her i kinoen... :-D

Ikke opplevd noen problemer så langt, men jeg har bare hørt litt underveis.
    Skal ta den store lyttetesten i morgen når spilleren er varm og god.

Dog må jeg si at jeg umiddelbart mente å høre en holografi ganske få spillere har levert her tidligere. I tillegg en kanskje "noe" dominerende bass samt et litt mørkere lydbilde.

Ta likevel dette med en klype salt eller to, da jeg på det tidspunkt ikke hadde opprettet en "normal" lytteomgivelse eller sammenliknet med de andre spillerne.

Kommer tilbake med noen tanker i morgen!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres velkjent ut, RoKo. Ble også overrasket over luftigheten og tredimensjonaliteten i mitt oppsett sammenlignet med SA-15. Ingen tvil om at det er en megagod spiller. Arrrgghhh, den leveringstiden....

Venter spent på videre inntrykk. Du har jo ører jeg stoler på... ;-)

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått lyttet en drøy time og sammenliknet med min egen Sony DVP-NS9100ES.

Det er ingen tvil om at Copland har laget en suveren CD-spiller. For en gangs skyld var sammenlikningen med min egen spiller også langt enklere å foreta enn normalt. Årsaken er at Sonyen har omlag 1½ dB lavere utgangssignal på de analoge utgangene fra spilleren. Det viste seg at Copland har det samme... :-)

Følgende kan sies:
    - Sony går noe dypere og setter sofaen mer i bevegelse, men Copland har på sin side litt bedre separasjon/tydelighet i bassområdet.
    - Copland har omlag samme bredde og dybde på lydbildet som Sony, men noe bedre holografi/åpenhet og luftighet. Også separasjonen av detaljer i lydbildet er forbilledlig. Stemmer står frem med en "analog" kvalitet samtidig som det ikke blir mørkt og utydelig. Overtoner, markant skarphet er som den skal og kanskje enda bedre enn på Sony. Inneholder stemmen litt mer midbass derimot, koker det litt på Copland.

Det er først og fremst rommet/holografien Copland er en mester på - ingen tvil om det.

IMIDLERTID, og dette er dessverre den største forskjellen - og noe jeg ikke liker: Jo mer avansert/innholdsrikt lydbildet blir, jo mer klapper Copland sammen. Lydbildet blir mer og mer rotete jo mer informasjon som skal frem. Det blir bare så altfor tydelig når man switcher... :-|

Altså er Coplands spiller et funn dersom man lytter på klassisk/stille/rolig musikk uten altfor mye informasjon. Hardrock og liknende musikk med masse informasjon vil den nok ikke takle like godt, dessverre.

Gi den stille musikk med få instrumenter og der opptaket inneholder refleksjoner og rom - og du får rent tårer i øynene. Det kan knapt bli mer delikat.

Men pokker, dette skal selvsagt lyttes mer på - for selv lytter jeg jeg nemlig mest på den roligere typen musikk!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gullørene fungerer fremdeles i beste velgående, skjønner jeg...:-D

Utrolig bra beskrevet, og det som er spesielt morsomt er at jeg har stort sett de samme notatene på testblokka. CD-spillertesting er morro, ikke sant? Har forøvrig satt av helgen 1-2 sept til deg, satser på at vi får testet noe enda mer spennende da...

BTW: Vi har jo ikke helt ulik musikalsk smak heller.... ;-)

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok i dag like godt en liten kabeltest. Seks analoge signalkabler av ymse slag ble raskt testet, kun som en liten intro for meg selv - før den stoooore testen utføres litt senere i høst.

Etter mine ører å dømme hersker det liten tvil om at lakrissnører er noe dritt. Riktig nok krever sikkert den konklusjonen at anlegget er i stand til å sjelne mellom kablene, men etter det jeg ganske raskt (eller umiddelbart) opplevde, er det etter mitt syn ingen forunt å holde seg til disse.

Rask oppsummering av lakrissnørenes dårlige egenskaper (for det finnes ingen gode):
    • Mangler/dempet evne til å gjengi de høyeste transientene. Resultat: ullent.
    • Mangler/dempet evne til å gjengi deler av mellomtoneområdet. Resultat: merkelig balanse og dynamikk. Det blir som om man har tweaket med en equalizer.
    • Mikrodetaljer er fraværende. Skyldes nok mye mangelen på de høyeste frekvensene. Dog oppleves faktisk bredde og holografi som rimelig godt ivaretatt (om man nå kan kalle det det...).
    • Mangler en god del luftighet.
    • Relativt mye redusert dynamikkområde og manglende stillhet i bakgrunnen.
    • I bassområdet fant jeg ikke noen store forskjeller.

Testet også en kabel fra sent 80-tall, kjøpt på HiFi-Klubben. Ukjent merke, tykke grønne coax med ganske store gullplugger. De hang til tørk... ;-)
    • Mangler/dempet noe evne til å gjengi de høyeste transientene. Resultat: litt ullent.
    • En del bedre enn lakrissnørene, men ikke all verden.

De kablene som kom best ut i hurtigtesten var (i ingen spesiell rekkefølge):
    • Hitachi SAX-102 (LC-OFC)
    • Isoda Electric Hybrid Interconnect Cable HC-05-PSR
    • Monster M1000 MKII

Disse tre kablene hadde nær samme karakter. I alle fall fikk jeg ikke noe inntykk av at den éne på noe vis var noe bedre eller dårligere enn de andre.

Jeg hadde ikke liggende noen kortere kabler fra Better Cables, så disse får komme med i neste test.

Jeg er fortsatt skeptisk til at det er verdt de flere tusen kroner det koster å oppgradere til dyrere kabler, meni bunnen av prisskalaen er det nok å hente.

Beklager at jeg tok denne lille testen med her, Rune. Ingen vits i å opprette egen tråd for denne.

Tilgitt? ;-)

Side 103 av 123 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 99 100 101 102 103 104 105 106 107 113 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •