Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter.... - Side 102

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 102 av 123 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 98 99 100 101 102 103 104 105 106 112 122 ... SisteSiste
Viser resultater 2,021 til 2,040 av 2459
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Har du vurdert Totem?
    Jada. Totem Arro var en kandidat. Men jeg fikk aldri surret meg til å kontakte Best HIFI for å få et par på test. Spennende merke, absolutt. Er forresten veldig nysgjerrig på hva Rainmaker kan klare...

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nytt stash igjen!

Regner med du hiver den Copland'en i ryggsekken og tar den med den 13, slik at vi får testet den på skikkelige høyttalere

Har forresten "sydd" ferdig et opplegg for hele uka. Du og akto får hver deres mail på dette. Er ikke lenge igjen nå:-D

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare få gratulere deg Anfield! Copland låter jo utrolig bra, og ser ennå bedre ut!!

Har hørt denne en del ganger, og får like hakeslepp hver hang..
    Får håpe jeg kan ta en tur å høre en gang.. Hadde vært kjekt med en gjeng fra rogaland en gang kanskje..

YNWA!!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Stemmer godt med mine erfaringer.

Dersom du trenger tips til en butikk på nett, kan jeg anbefale www.dubedepot.com . Har handlet endel der og det går knirkefritt hver gang. Prisene er ikke så verst heller.
    Regner med det skulle være Welcome to TubeDepot.com!.
    Handlet med Vacuum tubes @ thetubestore. New and NOS electron tubes for any amplifier. da jeg hadde Copland CVA306. Fikk røren sendt som express med UPS. Tok kun to dager før jeg hadde de på døra!
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Har forresten "sydd" ferdig et opplegg for hele uka. Du og akto får hver deres mail på dette. Er ikke lenge igjen nå:-D
    *** glede seg, glede seg ***

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Må bare få gratulere deg Anfield! Copland låter jo utrolig bra, og ser ennå bedre ut!!

Har hørt denne en del ganger, og får like hakeslepp hver hang..
    Får håpe jeg kan ta en tur å høre en gang.. Hadde vært kjekt med en gjeng fra rogaland en gang kanskje..

YNWA!!
    Takker for det. Du er hjertelig velkommen, og det går stadig en tur fra Stavanger til sørlandet for et lite AV-treff. Ta kontakt med g-h eller Ak...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Regner med det skulle være Welcome to TubeDepot.com!.
    Handlet med Vacuum tubes @ thetubestore. New and NOS electron tubes for any amplifier. da jeg hadde Copland CVA306. Fikk røren sendt som express med UPS. Tok kun to dager før jeg hadde de på døra!
    Takker for korreksjonen...ops: Du har selvfølgelig rett link.

Har enda ikke handlet med thetubestore, men det virker til at det går like smertefritt derfra som min erfaring med TubeDepot.

Uansett kjekt å teste ut litt forskjellige typer rør i oppsettet sitt. Litt av sjarmen med rør og jeg gleder meg minst like mye når jeg venter på en pakke med rør til under tusenlappen som er på vei over dammen som når det står dyrere komponenter på tur inn...

Edit: Forøvrig et kremoppsett du har der, TrondB. Måtte inn å se på profilen din. Hadde vært moro å oppleve dette en gang i fremtiden...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada. Totem Arro var en kandidat. Men jeg fikk aldri surret meg til å kontakte Best HIFI for å få et par på test. Spennende merke, absolutt. Er forresten veldig nysgjerrig på hva Rainmaker kan klare...
    Akto har mine Arro stående hjemme hos seg. Hvis det hadde passet kunne han for min del gjerne tatt dem med på en sørlandstur. Da hadde du fått testet dem.

Lurer veldig på hva de større Totem høytalerene kan klare jeg også.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for omtanken, Counterpointer. Men kanskje en annen gang.

Beslutningen er tatt og stueoppsettet blir fra og med medio september følgende:

Arcam DiVA A70.

Forsterkeren har jeg tidligere testet og til prisen er dette et av de definitivt beste kjøpene i stereoklassen under 10k. Derfor passer den jo bra som fremtidig referanse.

Kanskje spesielt når den får følge av CD-spilleren:

Arcam DiVA CD73

Synergieffekten disse i mellom er strålende, og utfyller hverandre godt. Spilleren har jeg også hatt endel omgang med tidligere, og jeg kjenner den godt. Fremdeles en av de desidert beste CD-spillerne i prisklassen.

Når det gjelder høyttalere har det faktisk vært det aller vanskeligste valget. Ikke minst når jeg hele tiden har forsøkt å ha et visst økonomisk tak på det hele. Taket denne gangen var rundt 20k veil. for hele pakken. Det sprakk litt, men jeg håper og mener at det er verdt det.

Valget fallt tilslutt på et par høyttalere fra den velrenommerte produsenten Bowers & Wilkins:

Bowers & Wilkins 684.

Egentlig hadde jeg aller mest lyst på CM7, kanskje den B&W-modellen jeg har vært aller mest fornøyd med ytelse vs pris. Men den blir for kostbar for meg i denne omgang, og 684 får gjøre nytten så lenge. Meningen er jo at dette oppsettet skal få stå en stund som en fast referanse, men bytter kan jo komme der en gang i fremtiden også. (Om enn ikke i et like raskt tempo som i kinoen, da.....ops: )

Kona er i hvertfall strålende fornøyd. Er tross alt hun som skal leve mest med disse i det daglige. Viktig å holde wifen blid, jeg har jo tross alt hulen min å trekke meg tilbake i.....

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med stueoppsettet. Antar du ikke skal benytte dette anlegget sammen med TV´n, ellers så vil savnet av senterhøyttaler bli for stort.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder kinoen...

Etter å ha tatt beslutningen, og levert tilbake testproduktene til importør, viser det seg at det er endel ventetid på å få produktene både produsert, og levert Norge. Kan faktisk gå så mye som et par måneder. Hmmm, litt inn i tenkeboksen igjen...

Utålmodig som jeg er har jeg derfor i mellomtiden vært og snuset på bruktmarkedet og et effekttrinn fra samme leverandør havnet i dag i kjelleren:

En Copland CTA 505. Et 6550-rørbestykket effekttrinn på 2 x 70 watt i pentodedrift, og 2 x 35 i triodedrift. Har enda ikke fått testet det ut lydmessig, men er absolutt spennende. Helt strøkent, men totalt nedstøvet. Etter et par timers jobb med rengjøring fremstår det som helt strøkent og jeg kan ikke vente etter å teste det ut. Må bare få fatt på en dugendes forforsterker først....:-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Gratulerer med stueoppsettet. Antar du ikke skal benytte dette anlegget sammen med TV´n, ellers så vil savnet av senterhøyttaler bli for stort.
    Joda! Det skal brukes på samme sted som min Loewe Aventos 32" CRT. Til det bruket vil jeg nok ikke savne senter (de få gangene det brukes under TV-titting da). Dessuten er det sjelden jeg ser annet enn fotballkamper og nyheter der oppe uansett. Kona får en oppgradering fra Audio Pro Stereo One, så der går gliset nesten helt rundt om dagen....:-D

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig i at det forsåvidt heller ikke er noe behov for å benytte ditt nye anlegg til lyd fra nyheter og fotballkamper. Tenkte mer på film / serier jeg da.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Tenkte mer på film / serier jeg da.
    De tar vi i kjelleren... ;-)

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... trodde du så alle Liverpool sine kamper i god kjellern jeg... :???:
    Må jo det nå i år, når dere virkelig har fått inn noen virkelig spennende spillere..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    Hmm... trodde du så alle Liverpool sine kamper i god kjellern jeg... :???:
    Alle Premier League-kamper sees i kjelleren. På grunn av at jeg har IPTV oppe (og der er TV3) så hender det jeg ser en Champions League kamp eller to i stua. Er det veldig viktig, så tar jeg dekoderen ned og kobler om..... ;-)

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beslutningen er tatt og stueoppsettet blir fra og med medio september følgende...
    Se her ja. Du endte jo opp med et meget bra stueoppsett. Gratulerer

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med stueoppsettet og nye amp i kjelleren. Den som gikk på Hifisentralen? I så fall var jeg nære på å kjøpe den selv

Ikke rart madammen er fornøyd, en formidabel oppgradering i stuen

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser her ja, ikke overraskende valgt til stuen Det ser bra ut, og det kommer nok til å spille ganske så bra. Fornuftig valg kan man vel godt si, også mtp at det skal være et referanseanlegg i prisklassen. Skjønner godt at Ellen er fornøyd.

Coplanden der lurte jeg faktisk litt på også, men fikk aldri ut fingeren :|

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Coplanden der lurte jeg faktisk litt på også, men fikk aldri ut fingeren :|
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    I så fall var jeg nære på å kjøpe den selv :razz:
    Hehe, if you snooze, you lose.... ;-)

Neida, dersom den ikke får innvilget permanent oppholdstillatelse så skal jeg la dere få rede på det først...

Side 102 av 123 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 98 99 100 101 102 103 104 105 106 112 122 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •