Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter.... - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 123 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 2459
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Er det lenge til du får forsterkeren? Eller har du fått den kanskje?
    Fikk melding om at den gikk med posten fra Oslo i dag. Så da er det vel mandag eller tirsdag det blir julaften med pakke her i stua......;-)

Er jo veldig spent på hva denne vil gjøre med lydopplevelsen. Specsene på denne er jo rimelig bra, så et hopp oppover på skalaen bør det jo bli......

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hva er så dette da ???

:grin: :grin:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pakk den opp for svingende og få den i drift. Er spent på om du liker lyden

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Men hva er så dette da ???
    Esken til Arcams herlige FMJ A32 integrerte forsterker, med en stor stein inni?

(Pakk den opp da, mann!)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, skjønner dere er utålmodige. Men her er hva som var inni......:grin:

Akkurat nå står alt stillt opp og varmes opp mens "far i huset" ser landskamp, etterpå skal det testes.....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aaaah. Vakker, altså. Tenk den i sort, da.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Test av Arcam FMJ A32

Akkurat nå skal jeg innrømme at det smakte godt med en øl. For siden landskampen gikk så rævva som den gjorde, så ble det "aldri så galt at det ikke er godt for noe" her i stua. Da begynte jeg bare testingen tidligere. Og for å røpe det med en gang; jeg trenger ikke akkurat å drukne noen sorger.....;-)

Hadde satt av kvelden til å teste musikkegenskapene i stereo. Jeg har jo primært kjøpt dette produktet for å få mer ut av lydopplevelsene på film, men tanken er at dersom jeg oppnår en forbedring på musikk, vil filmlyden følge etter....

Det aller første som slår meg er at dette er et utrolig vakkert produkt. I forhold til produktene i Diva-serien (som AVR200) kommer FMJ-produktene med stålfront. Detaljene er gjennomført og det oser byggekvalitet av dette. Volum-hjulet er utrolig presist, og knappene på frontpanelet gir fra seg et riktig så elegant lite klikk når en trykker. Når jeg skulle løfte den ut av emballasjen ble jeg overrasket over hvor tung den var. Dette lover jo bra! Tyngde er jo ikke akkurat negativt.

Som tidligere nevnt har både AVR200 og A32, samt CD-spilleren for den saks skyld, stått på et par timer og lunket seg før jeg begynte å spille. Så rettferdig som mulig skulle det være.

Jeg starter med å lytte til AVR200 koblet opp analogt med Jungson Moon Harbour, en CD-spiller som ikke vil gjøre skam på noen av forsterkerne. Den første platen i skuffen er vel den jeg har brukt mest den siste tiden, Victor Bailey - "Low Blow". Spor nr 8, Babytalk (kanskje passende da jeg snart skal bli far) er en instrumental låt med et ganske basstungt lydbilde. Det jeg merker på AVR200 er at bassen lett kan bli litt "boomete" i mangel på et bedre uttrykk. Dette er lett å forveksle med mye bass, og det merker jeg spesielt når jeg svitsjer over på A32. Der hvor bassen kan ta litt overhånd på AVR200 har A32 stålkontroll på basselementene. Samtidig er det akkurat som om lydbildet blir bredere, og jeg legger merke til langt flere detaljer i musikken.

Bytter plate. Sivert Høyem, vokalist i Madrugada, og har gitt ut et soloalbum som heter "Ladies and gentlemen of the opposition". Første sang, "Northwind" er en låt med svært definert lydbilde. På AVR200, på et passe høyt volum, ble både diskant og mellomtone en anelse masete, og stemmen til Sivert ble liksom litt borte i "all lyden". Når A32 stod for forsterkeriet passet alt mye bedre sammen, og for å snakke i bilder så virket det som om Sivert tok et steg frem og spilte/sang mer sammen med bandet. Diskant og mellomtone ble mer avslepent, og lydbildet ble mer sammenhengende.

Diana Krall er en gjenganger i vårt jazz-hjem. På hennes "Love Scenes" er det en enkel sang kun med henne og en kontrabass ("My love is"). Med A32 i førersetet er det faktisk nesten her jeg merker størst forskjeller på den og AVR200. Når bassisten drar igang de feteste riffene, er det akkurat som om de står rett foran meg og spiller. Utrolig. Kontrollen på bassgangene er veldig bra og en kan riktig høre fingrene løpe på strengene, og det blir litt nedtur å koble over til AVR200. Her blir bassen mindre definert, mer boomete, og nå er det akkurat som om stemmen til Diana tar et stort steg frem, og kontrabass-spillet kommer litt i bakgrunnen. Stort minus.

Hva så med Nils? Nils Lofgrens "Acoustic Live" blir jeg bare mer og mer glad i. "Keith don´t go" er en fast gjenganger på demoer, og A32 skuffer heller ikke her. Jeg kjenner de samme følelsene igjen på Hr. Lofgrens gitarspill, som på Diana Krall sin bassist sitt spill. Her er det et mye bredere lydbilde, med mer bunn og lyden er krystallklar! Deilig! Spesielt at jeg har satt sammen anlegget mitt med tanke på jazz og akustisk musikk.......;-)

Jeg nevnte vel at A32 kontrollerte bassen mer? Og hvem kan ikke bass, om ikke Kari Bremnæs. "Fyret ved Tornehavn" bare bekreftet det jeg tidligere hadde merket. A32 leverer en god del mer kontroll, spesielt merker jeg det godt i de mørkeste partiene. Jeg har ikke hatt så mye dypbass på denne sangen uten å bruke sub. Begrepet "boomete bass" er helt borte når A32 står ansvarlig, og bassen er ultrapresis, og det er bare gøy å dra på litt. Og her går tankene til filmtesting. Det blir spennende å se om jeg nå også vil få like mye attakk i mellombassen på skikkelige actionfilmer som jeg håper. For testingen i stereo tyder sålangt på det.

Etter et par gode timer med testing, på både lave og høye volumer, er AVR200 rimelig varm på overflaten, men ikke mer enn at jeg greit kan legge hånda på. Hva så med A32? Her er det såvidt det er lunk på plata. Her er det ikke mye varmeutvikling, gitt. Begge forsterkerne har stått med god lufterom rundt seg. Jeg tar det som et tegn på at A32 ikke har slitt spesielt med å holde følge med mitt bruk, og det virker for meg som om den bare koser seg i stua mi.

I alle fall koser vi oss fælt sammen akkurat nå, og vi gleder oss begge til film står på menyen. Flere inntrykk og bilder kommer når mer testing er gjort, dette er ihvertfall de første inntrykkene mine. Og Nils får lov å holde på litt til utover kvelden tror jeg......;-)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig bra review, som altid når du tester utstyr Anfield. Det er gøy å lese slike artikler hvor du får mer og mer lyst på produktet ettersom du leser. Fornøyelig:-D

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anfield, du er vel klar over hva du har gjort nå?? Med den nye forsterkeren er du nesten pliktig til å oppgradere Mi3`ene dine! :grin:

Edit: jeg glemte å gratulere

En ting til, har du rukket å teste Rega`en?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, forsterkermessig er du oppe på Mi3 Avantgarde-nivå nå, Anfield. Regner med at den oppgraderingen bare er en bassresonans unna.

Er klangen/lydsignaturen til A32-en den samme som i AVR-en?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akto: Takker ops: . Det er jo gøy å sette seg ned etterpå for å forsøke å formidle inntrykkene sine.

Zyon: Ja, tanken slo meg faktisk i går. Men slik er det jo, det ene leddet tar det andre, og vips; så har en byttet hele anlegget. Snart står det kanskje noen Si6 her.....;-) Rega Planar 2 står på "testplakaten" i dag, blir spennende å få et gjenhør med gamle klassikere fra 80-og 90-tallet.....

AndRightlySo: Klangsignaturen er veldig lik AVR200, ja. Så sånn sett har jeg fått mer av det jeg var så fornøyd med. Men mer av det gode, liksom......

Active cocazulu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny forsterker! Bra review, og venter på fortsettelsen.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snufs...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, Anfield. Vet du om det er mulig å biampe med A32 og AVR300, og samtidig bruke A32 som pre?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndRightlySo
    Hei, Anfield. Vet du om det er mulig å biampe med A32 og AVR300, og samtidig bruke A32 som pre?
    Det vet jeg ærlig talt ikke :-P Bi-amping har jeg ikke tenkt nevneverdig på, men kan godt sjekke litt i morra igjen......

Ellers så har jeg brukt dagen til mer testing. Tok litt tid, for jeg ville ikke bruke de dårlige kablene jeg hadde fra før (noe skolisse-skit), så jeg måtte en tur til HFK for å kjøpe noen Tara Labs Prism signalkabler.

Begynner først med et nytt bilde av A32 på plass i racket sitt:

Bak på forsterkeren er det en liten bryter som velger om du vil ha A32 til å jobbe som en integrert stereo-forsterker eller en ren effektforsterker. Jeg har nå valgt å prøve den som ren effektforsterker koblet til AVR200, og A32 har nå ansvaret for å fore mine Mi3 med nok krefter. Jeg benytter også den eminente muligheten med prosessorinngang på A32. Dette innebærer at du kan forhåndsdefinere et satt volum på den inngangen du bruker, slik at når du justerer volumet, justerer en bare volumet på receiveren. Akkurat som ved en dedikert effektforsterker. Smart og forbrukervennlig synes jeg...:razz:

Og som jeg nevnte i forrige test-referat, er det nå deilig å sitte å kose seg med lytting til musikk. Det har blitt gjensyn med endel av de gode, gamle favorittene igjen. Det er en god del mer kontroll med A32 i systemet, og diskanten på Mi3 (som for noen kan være noe spiss) virker mer avslepen og tilbaketrukket, og det er ikke så anstrengende på musikk når en drar til på høyt volum.

Ellers så har jeg også nå fått testet min "nye" Rega Planar 2. A32 er utstyrt med platespillerforsterker, både MM og MC. Det er tydelig at det er en MM-stift på spilleren (noe jeg også hadde forventet), men kvaliteten på den lurer jeg litt på. For ved lytting på LP er det forsåvidt god lyd, men det mangler en god del i bunnen. Der er CD-avspilling på Jungson Moon Harbour en klasse eller to bedre. Så enten er det en ny stift eller ny ekstern platespillerforsterker som må til for å få LP til å lyde like godt. For i dagens oppsett låter LP på Regaen helt greit, men CD er flere klasser bedre. (Dette er sikkert ikke Kjell B. glad for å høre, men sånn er det.....;-) )

I morgen skal jeg kose meg med testing på film, og er svært spent på forskjellene der. Og jeg vil selvfølgelig dele inntrykkene med dere....

Legger også ved et ekstra bilde på hvordan racket nå ser ut etter nykomlingen kom inn i min lille HIFI/AV-familie......

På gjenhør i morra......

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det begynner å bli mye kremutstyr her nå. Jungson spilleren er jo bare griselekker.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pent, Anfield. For si det før Gorm sier det: Flytt senterhøyttaleren lenger ut...selv om AV er vinklet oppover.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det nærbildet av A32-en i racket er så estetisk vakkert at du bør sponses av Arcam.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    Det begynner å bli mye kremutstyr her nå. Jungson spilleren er jo bare griselekker.
    Den spiller bra også...;-) Synes det er litt spennende med noe som ikke "alle" andre har....

Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Pent, Anfield. For si det før Gorm sier det: Flytt senterhøyttaleren lenger ut...selv om AV er vinklet oppover.
    Den er nå kun tre cm fra kanten, så regner det for Mission accomplished, Tiger..;-)

Det nærbildet av A32-en i racket er så estetisk vakkert at du bør sponses av Arcam.
    ops: ops: ops: ops: Takker for det! Og for å ha sagt det, biamping med A32 som forforsterker og evt. receiver som forsterker nr 2 er fullt mulig. Om enn ikke ønskelig her hos meg da det hindrer meg litt i surround-oppsettet. Så en A32 må du nok skaffe deg, AndRightlySo...;-)

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, meget pent. Hvilken type hylle er det du bruker til stashet ditt Anfield.

Side 10 av 123 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •