Atles nye kino - Prosessor til salgs - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 18 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 355
    Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Når jeg skulle kjøpe Behringer iNuke for en tid tilbake var det akkurat samme greia som du er oppe i nå, det var høyst uvisst når de kom inn på lager og de kunne absolutt ikke garrantere noe som helst.

Den Behringer forsterkeren som flere har sagt skal låte klart best er A500, ikke så kraftig men enda billigere Og med 5 slike så burde det vell uansett holde med effekt?

Ellers så har Yamaha også bra rykte og er ikke så dyrt

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Behringer EP4000 Europower - Thomann Cyberstore Sverige

Kjøpte iNuke fra disse selv, trygg og god forhandler. Frakt er bare på 20 euro. er 25% mva på prisen som er oppgitt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for tipset! Det ble jo billigere enn å kjøpe i norge, selv med moms og frakt!

Bestilte likegodt en ekstra...

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Bestilte likegodt en ekstra...

Hehe, vet aldri når man plutselig trenger mer effekt eller en sub til.
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, har mer enn nok subber som er sultne, så det skal nok ordne seg.

Forøvrig fikk jeg sendingsbekreftelse fra Thormann i dag, så da er det gullegodt. Lyst å bestille et par til så jeg har.... :-p
    De blir sendt med svenske firmaposten så det er en sjans for å slippe moms også....

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greie priser på PA basser også

Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, har mer enn nok subber som er sultne, så det skal nok ordne seg.

Forøvrig fikk jeg sendingsbekreftelse fra Thormann i dag, så da er det gullegodt. Lyst å bestille et par til så jeg har.... :-p
    De blir sendt med svenske firmaposten så det er en sjans for å slippe moms også....
    Hvor mye ble det? Regnet kjapt over og kom frem til litt over 3000.
    4sound selger ep4k til 2699 og epx4k til 2799.
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8" koax surround | 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer det. Blir litt dyrere. Jeg regnet bare frakt på en av fire når jeg kom fram til det. Men forskjellen er jo at de faktisk har dem på lager, så da er det verd et par hundrelapper....

Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer det. Blir litt dyrere. Jeg regnet bare frakt på en av fire når jeg kom fram til det. Men forskjellen er jo at de faktisk har dem på lager, så da er det verd et par hundrelapper....
    Hvordan oppfører Behringer EP4000 seg hvis jeg kobler sammen subber slik at jeg havner på 2 ohm? Vil den da slite? Ser for meg at det blir litt problemer der. Bør kanskje ikke koble så mange subber i slenge på den da.
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8" koax surround | 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er forsterkere på vei fra Thormann, viftene er i Norge, levert i morgen.

Når det gjelder 2ohms drift vet jeg om mange som kjører dem slik.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke bedre å koble høyttalerne slik at man får høyere impedans?

Kan jo bli rimelig kjip impedanskurve for forsterkeren, avhengig av høyttaler...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man får da lavere spenning per element, men de fleste forsterkere liker det bedre, ja. Så lenge det blir høyt nok så er det greit med høy impedans.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekka ordren min litt nøyere, og ser at de har trekt fra tysk moms på prisen. Siden de blir sendt med vanlig post er det en mulighet for å slippe moms på en eller flere av dem. Med norsk moms og frakt skiller det ca NOK 20,- på Thormann og å kjøpe dem over disk lokalt. Nesten så det frister å bestille en hel stabel av dem. En til hver sub i det minste.. Men tror ikke det er nødvendig med mer effekt på frontene, de får så det klarer seg og vel så det.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg betalte mva når jeg hentet varene mine på postkontoret, men ikke noe gebyr engang . Ble veldig billig

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men mange ganger har post fra utlandet det kjekke "IKKE TOLLPLIKTIG" stempelet. I de tilfellene blir det VELDIG billig!

Satser på forsterkerne kommer før helga, har satt av deler av helga til kino-oppsett.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterkerne ligger i tollen ennå, dessverre. Fikk brukt helga på å rydde unna og få litt orden på kinorommet, og kjørt en hel del simuleringer. Ser ut som rommet kan fungere greit med høyttalerne såpass langt fra bakvegg, men sitteavstand kan bli en utfordring. Lerret og sweetspot blir litt i nærmeste laget, men vil prøve allikevel. Vil få en avrulling i bunn som blir sterkere jo lenger bak jeg flytter lytteposisjonen, men tror jeg kan tyne det til 2,5m mellom lerret og sitteplass. Det ser ut på simuleringen som det kan fungere å bare fylle på med subber i bunn uten å ødelegge for mye. Er også forberedt på at jeg ikke vil klare å få til kjellerdyp bass med dette oppsettet.

Slik det ser ut nå vil jeg prøve følgende:
    Rommet er 8.1m langt, 4m bredt og 2,4m høyt
    Baffelen på høyttalerne vil havne ca 205cm fra framveggen
    Lytteposisjonen blir ca 3,35m fra bakveggen.

Det blir lite eller ingen demping av framveggen. Denne veggen er en del av en bod som er åpnet opp og vil dermed ha lagerhyller med esker som vil dempe og diffusere i svært uforutsigbare mønstre, så her har jeg ingen illusjoner om å kunne forutsi responsen. Bakveggen blir dempet så mye som trengs, så jeg håper å kunne knekke en del av resonansen i lengderetning her. Har mulighet for en dyp bassfelle av porøst materiale på nesten hele bakveggen. Mulig jeg også vil prøve med en helmholztresonator i begge hjørnene bak. Dette blir i så fall i form av store, tunede rør.

Førstepri nå er å få forsterkerne i hus så jeg kan begynne å teste.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jobber også litt med sub-plassering. Ser at jeg har mulighet til å prøve Harman-metoden. Kommer til å teste både konfigurasjon 6 og 11. konfigurasjon 6 er en sub midt på framveggen og en sub midt på bakveggen. Jeg har fire subber, og vil derfor stacke framme og bak. På den måten får jeg drept litt av gulv/tak-problematikken, og samtidig få jevnest mulig respons over lytteområdet. Deretter er det bare å kjøre EQ ut fra sweetspot, så følger resten med.... i teorien... :roll:

Konfigurasjon 11 er samme oppsett men med subber midt på sideveggene også. Her er jeg litt hindret fra optimal posisjon på den ene sideveggen, så det kan godt hende denne går i dass. Denne konfigurasjonen vil heller ikke tillate stacking, så her får jeg potensielt et problem med gulv/tak.

Konfig 6 tillater også demping i alle hjørner siden subbene står midt på veggene.

Spennende å prøve dette!

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jobber også litt med sub-plassering. Ser at jeg har mulighet til å prøve Harman-metoden. Kommer til å teste både konfigurasjon 6 og 11. konfigurasjon 6 er en sub midt på framveggen og en sub midt på bakveggen. Jeg har fire subber, og vil derfor stacke framme og bak. På den måten får jeg drept litt av gulv/tak-problematikken, og samtidig få jevnest mulig respons over lytteområdet. Deretter er det bare å kjøre EQ ut fra sweetspot, så følger resten med.... i teorien... :roll:

Konfigurasjon 11 er samme oppsett men med subber midt på sideveggene også. Her er jeg litt hindret fra optimal posisjon på den ene sideveggen, så det kan godt hende denne går i dass. Denne konfigurasjonen vil heller ikke tillate stacking, så her får jeg potensielt et problem med gulv/tak.

Konfig 6 tillater også demping i alle hjørner siden subbene står midt på veggene.

Spennende å prøve dette!

Hmm, virker interessant. Om det ser ut til å fungere bra med denne metoden bør du også kanskje vurdere å bygge to tomme kasser å ha mellom subbene, slik at du får et element helt i bunn og et helt i toppen. Dette vil jo også muligens hjelpe en del på stående bølger. Men nå er jeg usikker på hvor høye disse subbene er da, så kan jo godt hende de havner sånn uten noe kasse i midten.
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Subbene blir nesten 210cm høye med en oppå. Kan godt hende jeg legger noe mellom så de havner symmetrisk mellom gulv/tak.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var forsterkerne på plass i kjellerstua. Begynt å sette på plass fronter og subber nå.

Har tre mulige løsninger for subbene, og alle tre skal prøves.

Løsning 1:
    To par subber stacket ved siden av senterhøyttaler. Dette stemmer ut slik at senter, subber og fronthøyttalere blir stående helt inntil hverandre og danner en slags pseudo baffelvegg.

Løsning 2:
    Harman.metoden. Et par stacket midt på framveggen, og et par midt på bakveggen. Dette skal gi veldig jevn respons i rommet, og EQ blir således enkelt og effektivt

Løsning 3:
    Geddes-metoden. En sub i fremre hjørne, en ca midt på sidevegg på motsatt side, og en nesten sentrert på bakvegg. Teorien her er at den i hjørnet lager mest lyd, de andre står plassert tilfeldig og fyller inn hullene.

Har uansett en jobb å gjøre med å viftemodifisere alle forsterkerne, og lage til XLR-kabler til MIniDSP'en.

Har to forsterkere til subbene, altså en på hver kanal. De skal egentlig ha mer effekt, men vil prøve å se om det er nødvendig.

Side 7 av 18 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •