Atles nye kino - Prosessor til salgs - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 18 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 355
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tja... 1,2m2 og 2,4 under taket er nesten 3m3.

Nå er ikke jeg noen ekspert på termodynamikk og slikt, men om luften i rommet byttes ut en gang i minuttet vil jeg tro du klarer å holde temperaturen litt lavere enn med helt passiv løsning i alle fall. Et par computervifter som blåser inn og et par som trekker ut bør det vel bli bra? Skal høre med HVAC-folkene her på jobben om de vet hva som må til av luft for å holde tempen nede.

En relativt effektiv computervifte (80x80mm) kan dra ca en halv kubikk i minuttet uten å bråke for mye.
    F.eks denne som gir 18dB og drar 0,481 kubikk i minuttet. Den er 230V, tenker det er mest praktisk.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Googlet litt....

600W per 100kubikkfot/min (CFM) /20F ser ut til å være en slags tommelfingerregel. Altså hvis temperaturøkningen i rommet skal være på 20 grader Fahrenheit og man har 600W varmeovn i rommet må man ha 100 kubikkfot i minuttet ut av rommet.

Viften over er på 17CFM, altså må du ha seks slike vifter for å dra 600W ut av rommet. Vil anbefale å blåse luft inn i rommet. På den måten får du et svakt overtrykk som holder støv ute. Dette forutsetter at den varme luften har et sted å gjøre av seg, f.eks en lufteventil eller annen utgang. Et alternativ er å både blåse inn og dra ut, men da bør du tenke på at all den varmen ofte blir liggende rundt utblåset. Hvis inntak og utblås er for nærme vil du bare sirkulere varmen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom 4Sound for å purre på forsterkerne mine i dag... April, hvis de kom i det hele tatt....

Så nå må jeg tenke nytt.

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Crown XTI4002?

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Var innom 4Sound for å purre på forsterkerne mine i dag... April, hvis de kom i det hele tatt....

Så nå må jeg tenke nytt.
    Oppga de en grunn?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Googlet litt....

600W per 100kubikkfot/min (CFM) /20F ser ut til å være en slags tommelfingerregel. Altså hvis temperaturøkningen i rommet skal være på 20 grader Fahrenheit og man har 600W varmeovn i rommet må man ha 100 kubikkfot i minuttet ut av rommet.

Viften over er på 17CFM, altså må du ha seks slike vifter for å dra 600W ut av rommet. Vil anbefale å blåse luft inn i rommet. På den måten får du et svakt overtrykk som holder støv ute. Dette forutsetter at den varme luften har et sted å gjøre av seg, f.eks en lufteventil eller annen utgang. Et alternativ er å både blåse inn og dra ut, men da bør du tenke på at all den varmen ofte blir liggende rundt utblåset. Hvis inntak og utblås er for nærme vil du bare sirkulere varmen.
    Hmm. Hva med 7 stk Itech 4k og et par 8k pluss receiver og kanskje et par andre effektforsterkere? Må ta høyde for fremtidig utskeielser, hehe.
    Tror nesten du kan smelte stål der inne da.. urk. Kanskje gå for et par flexit badevifter eller noe.

Hvis ikke kan jeg jo teste med 6 stk utlufting og f.eks 4 stk innluft med Digi Keys. Blir ikke no pent da..

Et alternativ er å kjøre hull i veggen og peise lufta ut der med en temperaturstyrt vifte. Da kan jeg kanskje bare ha luftespalte for innluft med filter på.

Takk for tipset anyway.
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8" koax surround | 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    7stk itech 4k blir fort over 100k bare på dem selvom du kjøper de brukt, så det kommer vel helt an på budsjett. Du kan jo evnt prøve å gå for xti serien som nevnt over her, da den er litt billigere. den nye xti 2 serien støyer veldig lite, men med teknisk rom så er jo det problemet ikke eksisterende. Koker jo i bunn og grunn ned til hvor mye power du faktisk trenger. Jeg vil også si at Itech er det optimale, men det blir fort veldig mye penger som stikker av.
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var jo derfor jeg har gått for EP4000, de er utrolig bang for the buck. Må i tenkeboksen.... IGJEN!

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkeboksen begynner muligens å føles litt slik..?

Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thohaug
    7stk itech 4k blir fort over 100k bare på dem selvom du kjøper de brukt, så det kommer vel helt an på budsjett. Du kan jo evnt prøve å gå for xti serien som nevnt over her, da den er litt billigere. den nye xti 2 serien støyer veldig lite, men med teknisk rom så er jo det problemet ikke eksisterende. Koker jo i bunn og grunn ned til hvor mye power du faktisk trenger. Jeg vil også si at Itech er det optimale, men det blir fort veldig mye penger som stikker av.
    Joda, jeg ser den. Det er ganske mange som legger 100-200k i fronthøyttalere og det samme i et par monoblokker. Jeg føler jeg får utrolig mye for pengene med DIY og Miles. Ulempen er at det koster litt med forsterkere, men det er tross alt 15 høyttalere inkl. subber som skal drives. Dette gir en sum på ca. 8k per høyttaler for min del. Jeg skal også bygge meg oppover fra det jeg har av forsterkere i dag og kose meg med oppgraderinger i mange år fremover.

Som Atle også nevner så er det smart å starte med EP4000 f.eks.

XTI-serien har jeg fått anbefalt å holde meg unna med det oppsettet jeg har valgt og stoler såpass på dette rådet at jeg velger å følge det.
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8" koax surround | 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Delthral
    Joda, jeg ser den. Det er ganske mange som legger 100-200k i fronthøyttalere og det samme i et par monoblokker. Jeg føler jeg får utrolig mye for pengene med DIY og Miles. Ulempen er at det koster litt med forsterkere, men det er tross alt 15 høyttalere inkl. subber som skal drives. Dette gir en sum på ca. 8k per høyttaler for min del. Jeg skal også bygge meg oppover fra det jeg har av forsterkere i dag og kose meg med oppgraderinger i mange år fremover.

Som Atle også nevner så er det smart å starte med EP4000 f.eks.

XTI-serien har jeg fått anbefalt å holde meg unna med det oppsettet jeg har valgt og stoler såpass på dette rådet at jeg velger å følge det.

Jeg har selv brukt Xti på miles og det fungerer helt fint. Det er litt støy i dsp'en men ikke nok til at man vil merke noe spesielt. Eneste forskjellen jeg merker på Itech som jeg har nå er at jeg har mer kontroll over elementene ved høyere volum, samt at toppen er roet litt mere ned. Itech har også en del bedre dsp. Men som sagt så er EP4000 helt utrolig bang4buck Det er selvsagt masse forsterkere man kan bruke, men av egen erfaring fungerer Xti fint om man vurderer pris vs ytelse. Nå skal det ses at det var xti 2 serien jeg har testet.

Atle sa jo forrige gang han vurderte forsterkere at itech rundt hele fjøla var helt uaktuelt. Men, er jo lov å ombestemme seg, blir uansett mye forsterkere når man kjører aktivt.

Men uansett synd det med EP4000. Har testet denne litt selv og den er helt utrolig forhold til prs
    [SIZE=2]

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke så mye krefter man trenger, men headroom er alltid fint å ha.

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke så mye krefter man trenger, men headroom er alltid fint å ha.
    Hehe, er sant det Og jeg vil si at itech tundt hele fjøla så har du "uendelig" headroom omtrent.
    Har du planer om å kjøre miles fullrange til film btw?
    [SIZE=2]

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Planen er å kjøre dem fullrange ja.

I-Tech er uaktuelt pga pris. EP4000 koster jo latterlige 2700,- per stykk pluss vifte til en femtilapp.

Men Crown har jo en XLi-serie som skal være nokså billig. Trenger ikke DSP, bare billig og bra effekt.

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Planen er å kjøre dem fullrange ja.

I-Tech er uaktuelt pga pris. EP4000 koster jo latterlige 2700,- per stykk pluss vifte til en femtilapp.

Men Crown har jo en XLi-serie som skal være nokså billig. Trenger ikke DSP, bare billig og bra effekt.
    Trenger man ikke DSP så er vel Macro tech tingen. Det er samme forsterker som I-tech minus DSP.

BTW: Kan du linke til viften du bruker på EP4000? Skal shoppe noen av de selv snart.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3110SB-05W-B20-E00 NMB Technologies Corporation | P14751-ND | DigiKey

Hvor kan jeg få tak i Macro Tech for en rimelig penge?

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

prøv her

3110SB-05W-B20-E00 NMB Technologies Corporation | P14751-ND | DigiKey

Hvor kan jeg få tak i Macro Tech for en rimelig penge?

Musikkweb.no | Annonsemarked for musikere og lydbransje

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JAMES HOWLET

6k for en macrotech er jo ikke så ille...
    Musikkweb.no |

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er "bittelitt" forskjell på en gamel MacroTech forsterker og en ny iTech så jeg vet ikke helt hvorfor de blir sammenlignet Skal en sammenligne må en sammenligne det som er reelt og da må en over på nyere MacroTech og da er plutselig prisforskjellen ikke så stor lenger opp til iTech. Det ligger f.eks. en MT12000 til salgs, men prisen der er 20.000 + mva

Men for all del, de gamle Crown MT forsterkerne er gode de, men som oftest svært godt/hardt brukt til PA og de bråker noe inni ***** og såvidt jeg vet går det ikke å modifisere viftene, det er ihvertfall på langt nær så enkelt som med andre PA forsterkere.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekker litt rundt om det finnes EP4000 noe sted. De har jeg såpass god erfaring med, og de er såpass billige at det er verd et forsøk. De som finnes på eBay blir en del dyrere enn butikk her til lands, men de er allikevel langt billigere enn Crown....

Side 6 av 18 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •