Atles nye kino - Prosessor til salgs - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 18 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 355
    Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    bare for å irritere.. er den i hus eller i garagen?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er i huset sitt, som er garagen...

Veldig morro på glatta, men den er veldig tail-happy! Uten tractionkontoll kunne det blitt slitsomt. Det er is med løs nysn oppå her nå, og det fortsetter å lave ned. Litt kjipt, kunne tenkt meg å få prøvd bilen litt.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Jada. Supersprekt er det jo ikke, med 200hk og 205Nm. Men det er sprekt nok. Nå på glatta er det VELDIG morro med bakhjulstrekk og diffbrems, det er sikkert!
    Så hvordan er den å kjøre (sidelengs), virker veldig balansert og fin på de videoreviews jeg har sett. Noen biler du kan sammenligne med? Savner du effekt? Har lyst på denne selv, men litt redd det skal bli for lite futtbert.

Burde vært turbo, men det kommer vel kanskje, om ikke annet som ettermarket-kit.
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg savner ikke effekt, spesielt ikke på den manuelle som har litt kortere gir. Når det er sagt er jeg en av dem som syns en Golf TDi med 140 har nok effekt. Du blir ikke slengt bak i setet, men den har nok til at den ikke føles treg. Den ELSKER rødstreken og drar bare bedre og bedre helt opp.
    Balansen er kjempefin. du får ALDRI understyring i denne, turn-in er bedre enn på min MR2 som sier sitt. Når det blir friske svinger kjenner man at bakenden begynner å 'leve' litt og gir beskjed om at det er nå morroa begynner. Pusher man hardere så slipper det jevnt og forutsigbart.
    Nå har jeg ikke kjørt min bil hardt, det har vært isete føre og motoren skal få gå noen mil til før jeg tar den hardt. Har bare 25 mil på telleren ennå, de fleste av dem i rolig tempo på nysnø.

Totalt sett ELSKER jeg bilen min, og når føret tillater det så blir det kosetur!

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny bil, personlig syntest jeg den bilen der ser veldig bra ut og hadde den i tankene når jeg selv kjøpte ny bil bil for ca en uke siden, Det ble Mazda 6 2.2sport stv på meg pga størelsen og behov for litt plass.

Hvor mye veiger den toyotaen? 200hk på bakhjulene er nokk skøy, savner selv e30'en på vinterføre
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JDen ELSKER rødstreken og drar bare bedre og bedre helt opp. Balansen er kjempefin. du får ALDRI understyring i denne, turn-in er bedre enn på min MR2 som sier sitt. Når det blir friske svinger kjenner man at bakenden begynner å 'leve' litt og gir beskjed om at det er nå morroa begynner. Pusher man hardere så slipper det jevnt og forutsigbart.
    Nå har jeg ikke kjørt min bil hardt, det har vært isete føre og motoren skal få gå noen mil til før jeg tar den hardt. Har bare 25 mil på telleren ennå, de fleste av dem i rolig tempo på nysnø.

Totalt sett ELSKER jeg bilen min, og når føret tillater det så blir det kosetur!
    Høres interessant ut. Hadde MR2 MK3 en gang i tiden, og den var jo veldig villig og enkel å leke med, men den kunne godt hatt litt mer futt. Krevde glatt vær for at det skulle bli det helt store. Har også hatt Boxster 2.7 og en 200sx S14a med 300hk. Regner med at GT86 vil ligne mest på 200sxen, som jeg trivdes veldig godt med, men den hadde jo da langt mer effekt.

Egentlig lyst på 911, men da blir det 10 år gammel bil i stedenfor en helt ny, så vakler litt.. Blir vel nødt til å få surret meg til en forhandler og prøvekjørt en GT86. Mon tro om de slipper folk ut på dette føret.
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilen veier 1230kg.

Som sagt har jeg ikke fått prøvd den skikkelig ennå, men har ikke savnet drag i den til nå. Den er adskillig sprekere enn min MR2 mkII i alle fall. Den har også et bra bunndrag, 200Nm på 2000 o/min. og helt opp til 7000 (med en liten dip på midten).

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var anlegget i hus, endelig.

Nå er det den lange prosessen med oppsett..

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte bli mange turer har du kjørt det i plastikk-rakketten hehe

Lenge til anlegget er oppe å går da ?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter på elektriker og varmepumpe, men kommer til å sette opp stereo og finne beste kompromisset for plassering.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var anlegget i hus, endelig.

Nå er det den lange prosessen med oppsett..
    Godt å se det er i hus. Skal bli gøy å følge den videre prosessen og se hvordan oppsette blir til slutt, husk å ta mye bilder til oss.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk stereolyd i dag. Kjapt oppsett med minidsp og to forsterkere. Veldig provisorisk, men i alle fall lyd. Deilig å være i gang!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått testet bittelitt, og lagt på svært provisorisk EQ.
    En svak heving av nivå i bunn av hornet, og en demping av en peak rundt 4k som ga litt hardhet. Bassene er foreløpig uten EQ, og de trenger svært lite. Med over to meter fra bakkant av høyttaler til bakvegg spiller det svært jevnt over hele fjøla. Det er veldig tight og fint selv helt uten akustikktiltak. Det ruller av veldig tidlig (omtrent akkurat slik simuleringer viser), så her er det liten hjelp fra rommet. Det er bra, for det betyr lite negativ påvirkning fra rommet også. Har kun prøvd en vilkårlig lytteposisjon nå, det var en flekk med litt mindre rot enn de andre....

Forøvrig står høyttalerne rett på gulvet og diskantene dermed alt for lavt. Kommer nok til å løse dette med å bygge dem opp litt og vinkle dem litt oppover.

Har purret på forsterkerne i dag, syns det begynner å drøye litt vel mye nå. Har også sett på nye vifter, det er VELDIG mye lyd i originalviftene.

Og har konstatert MYE mindre DSP-støy i MiniDSP enn i de andre DSP-løsningene jeg har hatt i hus, samtidig som den er fin å sette opp. Savner mulighet til å kopiere EQ fra en kanal til en annen, men liker grensesnittet generelt sett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan kopiere eq fra en kanal til en annen ved å huke av "Link" og hvilken kanal og vips !!!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har linket kanalene, men EQ ble ikke kopiert. Delefilteroppsettet ble kopiert, forøvrig.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir det ikke og gå for diy subber og?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får se hva det blir til engående subber. nå har jeg fem JBL'er, får se hvordan de oppfører seg i det nye rommet først. Mye mulig jeg går for DIY der også på sikt.

Må få litt føling med rommet og hvordan det kan fungere før jeg legger alt for store planer. Foreløpig ser det bra ut, men har ikke prøvd skikkelig bass og hvordan det oppfører seg i såpass stort rom.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt EQ i bunn av hornet, og en liten notch på 4200Hz. Bassene er urørt.

Dette er i et svært rotete rom i et svært provisorisk oppsett helt uten akustikktiltak. 1/6okt smoothing. Avrullingen i toppen er nok på grunn av at mikrofon ikke er i diskanthøyde. Blå kurve er frekvensrespons, grå kurve er fase. Man kan tydelig se høypassfilteret på 10Hz. Dippen på 200Hz skal jeg nok klare å få gjort noe med, det er muligens kamfilter mellom bassene.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilt vifter fra digi-key i dag. 19dB vifter med kulelager som jeg håper blir stillegående nok og fremdeles gi nok luft når det røyner på. Forsterkerne til fronthøyttalerne er jeg ikke redd for, det er ikke mye over tomgang de skal, men til subbene blir det nok verre. De forsterkerne får kjørt seg en del mer.

Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilt vifter fra digi-key i dag. 19dB vifter med kulelager som jeg håper blir stillegående nok og fremdeles gi nok luft når det røyner på. Forsterkerne til fronthøyttalerne er jeg ikke redd for, det er ikke mye over tomgang de skal, men til subbene blir det nok verre. De forsterkerne får kjørt seg en del mer.
    Virker som du har litt peiling på vifter. Jeg skal ha en teknisk bod utenfor kinoen min med alt av elektronikk. Regner med det blir kokvarmt der inne (1,2m2). Har du noe tips til vifter som jeg kan sette i veggen der for å holde temperaturen f.eks under 30 grader? De skal bare blåse luften ut i kjellerstuen min og evt hente fristluft også fra kjellerstuen.
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8" koax surround | 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Side 5 av 18 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •