Atles nye kino - Prosessor til salgs - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 18 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 355
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Forsterkerne er bra de, det er DSP som støyer. Jeg fikk aldri akseptabelt støynivå med 400 i alle fall.

Men de grisebillige Behringerne ser ut til å fungere. Det er hørbart i lytteposisjon når det er helt stille, men det har jeg innsett at jeg bare må leve med. Forsterkerne virker bra, tross prisen.

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke vurdert en preamp som klarer å gi skikkelig volt ut? Det var det jeg måtte innse at jeg måtte gjøre for å få ned støynivået i høyttalerne ved bruk av itechene mine. Jeg kunne da skru ned gain på forsterker og heller pøse på med mer gain på forforsterker for å kompensere. Dette fordrer jo da selvsagt at forforsterker har evnen til å dytte noen volt ut uten at signalet begynner å klippe. Sherbournen min klarer vel oppmot 7volt eller noe slikt.
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med Hypex og MiniDSP var klipping på inngangene. Onkyo'en min pusher 11V på de balanserte utgangene, så det er ikke der problemet ligger. Både på Hypex og MiniDSP fikk jeg støy ut fra DSP, siden forsterkerne ikke hadde justerbar gain. Med Behringer er det analog gainjustering ETTER DSP, som er akkurat det som trengs. Da kan jeg pushe signalnivå så høyt DPS'en takler og bare justere ned analog gain for å minimere støy.

Gain-management funker! :-D

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det liker vi å høre! Var slik jeg måtte gjøre for å omgå støyen også. Har lyst til å gå over til hypex ncore selv, men da må jeg først få 100% pc-basert avspilling oppe å gå.
    [SIZE=2]

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter her med "oppgraderings" (sideveisgradering)-spøkelset litt over meg. Blir ikke helt kvitt støyen, og Miles er litt vanskelige å eksperimentere med plassering osv. Får det ikke helt til i det nye rommet, og vurderer å prøve noen andre høyttalere, muligens. Problemet er jo at noe såpass potent ikke eksisterer, og at det da blir komersielle, mindre saker (Klipsch RF82, Dali Lektor 8 ? ), eller noe i den duren. Tenker å sette opp bakhøyttalerne mine som fronter og se om jeg kan få de til å spille brukbart. Har potent sub som vil kunne ta en del av den tunge jobben.

Noen tanker?

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får du virkelig ikke skrudd ned gain såpass mye på effektforsterkerne at du ikke blir kvitt støyen altså? Siden onkyoen dytter såpass mye ut så bør det jo ikke være noe problem å heller ha referansevolum som +10-20 på volumkontrollen fremfor 0MV. Har forresten hørt om noen som mener det er mer støy på minidsp ved å bruke xlr og at folk har fått det tyst ved å bruke phono istedetfor. Har du testet dette?
    [SIZE=2]

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,293
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi kan bytte likt
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    thohaug, jeg kjører balansert. Har hørt flere oppsett med RCA og MiniDSP som var litt stillere, men aldri helt tyste slik man får til uten DSP. Mulig jeg er veldig vàr på dette, men jeg har prøvd tre forskjellige DSP-løsninger nå, der den jeg har i dag er den som er mest stille. Har skrudd gain såpass ned at trim er på +5. Har opplevd at inngangen på DSP har gått i metning med såpass høyt inngangssignal.

Grandis, ta med alle fire så kan vi begynne å diskutere mellomlegg... :-)

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,293
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier Vis post
    thohaug, jeg kjører balansert. Har hørt flere oppsett med RCA og MiniDSP som var litt stillere, men aldri helt tyste slik man får til uten DSP. Mulig jeg er veldig vàr på dette, men jeg har prøvd tre forskjellige DSP-løsninger nå, der den jeg har i dag er den som er mest stille. Har skrudd gain såpass ned at trim er på +5. Har opplevd at inngangen på DSP har gått i metning med såpass høyt inngangssignal.

Grandis, ta med alle fire så kan vi begynne å diskutere mellomlegg... :-)
    Skulle jeg hatt eget rom hadde jeg gjort det tvert!:-) Men er redd det blir for dyrt og for mye jobb akkurat nå. Blir vel aktiv deling med da nye forsterkere, ny senter også er vi igang!

Men det blir vel en del hakk ned fra det du har nå? Det blir det vel uansett hva du velger av kommersielt i den prisklassen. Men jeg tør påstå at det ikke er så mange som er mer dynamiske og "fyldige" høyttalere i den prisklassen hvertfall. Eneste jeg synes er morsommere av det jeg har hørt er SA, men da ser jeg for meg frekvensgapet du prøver å fylle blir større/vanskeligere
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, det blir nok til at jeg beholder Miles og jobber videre med rommet. Diverse romsimulatorer er nokså enige om at det er et drittrom, forøvrig... :-p

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier Vis post
    Diverse romsimulatorer er nokså enige om at det er et drittrom, forøvrig... :-p
    Finnes det forresten romsimulatorer som kan takle ikke-rektangulære rom? Jeg skulle gjerne visst hvilke ressonansmodier det er i mitt rom med skråtak på den ene enden. Man må kanskje inn med noe (svindyre) FEM simuleringer ala Comsol?
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke som jeg har funnet, til en fornuftig pris.

Mitt rom er heller ikke helt rektangulært, men målinger har vist at det er nært nok til å kunne brukes som retningslinjer. Hvis jeg sitter midt i rommet er det ok, men da havner jeg alt for tett på lerret. Litt derfor jeg vurderer høyttalere som ikke krever 80cm bak lerret.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg målt litt, kalibrert litt, og hørt litt. Blir jammen ikke klok på dette rommet, jeg....

Flyttet lytteposisjonen så lang fram jeg kan. 10cm lenger fram og jeg får skygge av hodet mitt på lerretet. Det føles også veldig nærme lerretet, tror det kan bli problemer med sjøsyke ved håndholdte filmer med dette oppsettet.
    I følge roomsim skal dette ikke fungere rundt 30Hz, men teorien stemmer ikke med praksis i dette området i mitt rom. Dypbassen virker å fungere bra med lytteposisjonen rett bakenfor rommets midtpunkt. Ideelt i følge roomsim er "dead center" i rommet. Jeg har en lei dip 60-80 som kommer av høyden. Den varierer med høyden på lytteposisjon. Det er faktisk mulig den hadde blitt redusert med konvensjonelle Miles, da man der har bassene asymmetrisk i høyden. Slik mine er montert er de tilnærmet midt mellom gulv og tak. Vurderer sterkt å lage individuelle kasser til alle elementene for å få litt bedre fleksibilitet med plassering. Da kan jeg også vinkle hornet uavhengig av bassene.

Så, nok teori. Jeg satte opp, kjørte Audyssey Pro og målte etterpå. Det ser bra ut på målinger. Har overstyrt Audyssey litt, det er optimalt med deling på 50Hz i følge MultEQ, jeg kjører nå fullrange og double bass, da dette jevner ut responsen litt. Det ser riktig bra ut, men dippen 60-80 gjør at svært mye av trøkket forsvinner.

Atles nye kino - Prosessor til salgs-bass-jpg

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en slik dip på 70hz jeg også som kommer fra venstre høyttaler som jeg aldri blir kvitt. Jeg løste det rett å slett ved å heve nivået i eq der på begge høyttalerne fremfor kun den ene og heller få en god mono respons opptil 160hz slik du kan se her:
    Atles nye kino - Prosessor til salgs-eq-filter-itech-jpg
    Det er såpass med kapasitet i Miles at det ikke var noe problem. Ga ingen negative hørbare endringer. Dette kan jo være en mulighet gitt at du har nok kontroll på Decay i rommet, noe du antagelig vil ha om du skal ha så mye bassfeller som du snakker om.

Eventuelt kan du du supplere med en sub på den mest gunstige plassen i rommet kun for å gjøre opp for denne dippen.
    [SIZE=2]

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada. Det er noe akustikktiltak i rommet allerede. Har ikke lekt noe med EQ ennå, utenom den "obligatoriske" low shelf på Miles, og en +3dB slope på targetkurven til Audyssey.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner du mekanismen til denne utslukningen? Vet du hva eller hvor nullen står mellom?

Man skal være ytterst varsom på å prøve å kompensere nuller, fordi man (matematisk sett) ikke er i stand til å kompensere slike nuller med prosessering av inngangssignalet. Man må endre selve systemet. Thohaugs løsning med å kompensere på den andre høyttaleren var en elegant løsning fordi det gir en samlet maskering av problemet.

Men jeg regner ikke med dette er ukjent materiale for dere.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utslukkingen er nok et resultat av gulv7tak refleksjonen, siden den påvirkes mye av høyden på mikrofonen. Jeg skal prøve "en Thohaug" å få dempet gulvrefleksen å se om det hjelper. Hvis jeg får en hjelper kan jeg og så prøve å løfte høyttalerne ned på gulvet, selv om dette nok vil kompromittere diskant-ytelsen noe.

Prøvde å legge på litt i problemområdet, og selv om det hjalp noe må det fysiske tiltak til for å gjøre en skikkelg forbedring.

Har hele helga uten kona i hus, og PC'en står i biter så det blir nok litt tid til AV-kos for en gangs skyld.

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går nok fint med diskanten sålenge du tilter høyttalerne litt bakover. Miles er litt laserstråler når det kommer til diskanten.
    [SIZE=2]

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Får se hva jeg får til, jeg klarer ikke å få dem ned fra stativet alene. :-)

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner til den.. husker marerittet av å bære dem ned trappa her hos meg også. Solid vekt på dem.
    [SIZE=2]

Side 17 av 18 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •