Lytterom/hjemmekino-prosjekt endelig igang!! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 42
    Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette ser jo virkelig bra ut! Ser du begynner å nærme deg samme fase som jeg kommer i snart, nemlig sparkling og pussing. Det blir saker det Hvordan ligger du an på innkjøp av utstyr, har du handlet det meste eller venter du til kinoen er ferdig?

Newcomer Hansa1807 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nabon
    Dette ser jo virkelig bra ut! Ser du begynner å nærme deg samme fase som jeg kommer i snart, nemlig sparkling og pussing. Det blir saker det Hvordan ligger du an på innkjøp av utstyr, har du handlet det meste eller venter du til kinoen er ferdig?
    Sparkling og pussing er vel det jeg ser minst frem til, er ikke noe flink til det heller:? Men det er bare taket som skal sparkles, da det blir MDF panelplater på veggen.
    Utstyret pr idag består av en Primare SPA22 (ligger ute for salg), Onkyo tx-nr717, XTZ 99.25, 2 stk XTZ W12.16 og en Vienna Maestro Grand senter. Har ikke landet på lerret og pj ennå.

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut til at dette kan bli kanon skulle ønske jeg også hadde et dedikert rom til lyd jeg også.

har du tenkt på hvordan det kommer til å bli med akustiske tiltak og evnt. subløsning i dette rommet?
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thohaug
    Det ser ut til at dette kan bli kanon skulle ønske jeg også hadde et dedikert rom til lyd jeg også.

har du tenkt på hvordan det kommer til å bli med akustiske tiltak og evnt. subløsning i dette rommet?
    Det blir et greit rom ja, tipper det blir mye brukt også Har tenkt litt på akustiske tiltak, men tar det litt steg for steg når rommet står klart. det blir nok bassfeller i hjørnene i front + absorbenter på sidevegger og i tak.
    Har også lyst på vegg til vegg teppe, evnt teppefliser, men er ikke lett å kombinere med gulvvarme. Vi får se hva det blir til

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hansa1807
    Neste uke er det gulv på planen. begynner da med kantavstivere, 19mm. Så legges Glava trinnlydsplater med 22mm gulvspon oppå dette.
    Ser lyset i tunnelen nå, kanskje det blir film før jul?
    Det er det samme jeg skal gjøre med gulvet i mitt rom også. Gjorde dette også i den forrige kinoen, og da brukte jeg rundt 30 tuber akryl til å tette mellom spon og vegg (selv med rundlist under), så det kan du glede deg til Jeg er veldig glad for at jeg har elektrisk fugepistol for å si det slik.

Ellers så har du veldig bra fremdrift her ser jeg. Bra jobba!

Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Det er det samme jeg skal gjøre med gulvet i mitt rom også. Gjorde dette også i den forrige kinoen, og da brukte jeg rundt 30 tuber akryl til å tette mellom spon og vegg (selv med rundlist under), så det kan du glede deg til Jeg er veldig glad for at jeg har elektrisk fugepistol for å si det slik.

Ellers så har du veldig bra fremdrift her ser jeg. Bra jobba!
    Ai, da blir det nok en elektrisk fugepistol på meg også troe jeg. Jeg må gjøre det samme rundt hele taket også, så kanskje vi snakker en 50-60 tuber :???: Hvor kjøpte du din? Bruker du da vanlige 300ml tuber, eller 600ml pølser?

Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Antenne og nettverk i samme rør?

Har funnet ut at jeg vil ha nettverk via kabel til kinorommet, og har ikke strekt rør. Men har lagt 20mm rør til antenne.
    Er det noen som vet om det er noe problem å trekke antennekabel RG59 og Cat5 i samme rør (Ca 8m)? Tenker da på forstyrrelser, fysisk trekking bør gå greit.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hansa1807
    Har funnet ut at jeg vil ha nettverk via kabel til kinorommet, og har ikke strekt rør. Men har lagt 20mm rør til antenne.
    Er det noen som vet om det er noe problem å trekke antennekabel RG59 og Cat5 i samme rør (Ca 8m)? Tenker da på forstyrrelser, fysisk trekking bør gå greit.
    jeg tror det skal gå fint å trekke begge deler, ser antitwin har laget en prefix 2xcat5+RG59 så med bare en cat5 og RG59 burde gå greit kan kansje trenge litt oppvask såpe i røret så du ikke drar for hardt i netverks kablen, da man egentlig kun skal trekke de med 10 nm :P

Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheKing
    jeg tror det skal gå fint å trekke begge deler, ser antitwin har laget en prefix 2xcat5+RG59 så med bare en cat5 og RG59 burde gå greit kan kansje trenge litt oppvask såpe i røret så du ikke drar for hardt i netverks kablen, da man egentlig kun skal trekke de med 10 nm :P
    Da er det jo ingen sak, da trekker jeg det til uka, takk

Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går litt i rykk og napp med kinorommet nå, har vært litt trykk på jobb i det siste. Men har nå fått opp dobbelt lag med gips i taket, samt fått tettet siste veggen. Har også tettet sprekken mellom tak og vegg, med 20mm rund tettningslist. Så i helgen er det fugefest, har til nå brukt ca 20 tuber, og ikke ferdig ennå :?

Fått målt opp til et 106" lerret, ser ut som dette blir ideelt for rommet. Går nok for et grått lerret med 1.0 gain, da rommet ikke blir helt svarmaskert. Da håper jeg det blir nok lys igjen til 3D. Var forøvrig på HFK og så på Optoma HD 83 igår. Likte det jeg så. Men til 18.000,- uten rf-sender og briller, så føler jeg at Sony HW30 er et bedre valg.

To be continued...

Vedlegg 98605

Vedlegg 98604

Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt forandring i oppsettet. Primaren er nå solgt til fordel for en Onkyo TX-NR717. En Emotiva XPA-5 er også på tur over dammen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende prosjekt du har på gang Hansa! Ser lovende ut
    Min byggetråd: Hjemmekino Prosjekt 2013

Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Maling neste...

Da er julematen fortært og ligger som et lodd i magen. Men må allikevel ned i "hula" for å gjøre litt
    Fikk lagt de siste sponplatene på gulvet på selveste juleaften, og idag ble jammen veggene ferdiglagt med panelplater også. Begynner å ligne noe nå. Lerretet er bestilt og mottatt, et Adeo 106" greyvision. Prosjektor er ikke kjøpt inn ennå, men det blir enten SONY HW 30 eller 50 (Kommer an på bonusen i Januar).
    Imorgen begynner grunning av veggene, bestemmer meg til uka ang farger. Går for den nye 5S (matt) malingen til Flugger.

Vedlegg 99045

Vedlegg 99042

Vedlegg 99043

Vedlegg 99044

Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, bildene kom ikke opp, prøver igjen her...

Vedlegg 99049
    Vedlegg 99048
    Vedlegg 99050
    Vedlegg 99047
    Vedlegg 99051

Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snakah
    Spennende prosjekt du har på gang Hansa! Ser lovende ut
    Takk, det går fremover. Men i et noe roligere tempo enn ditt prosjekt

Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilken farge?

Feilpost...

Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilken farge?

Har i helgen fått på et strøk med grunning. Så kommer valgets kval: Hvilken farge skal jeg ha på veggene? Er også usikker på hvor mørk farge jeg tør å ha, da det skal være koselig å sitte der uten å se på film også.

Synes egentlig begge fargeprøvene ble litt i mørkeste laget. Den grønne utgår, ble litt for militærgrønn for min smak. Men den med litt lilla toutch var ikke ille. Får prøve en litt lysere utgave av denne tror jeg
    Vedlegg 99202

Maleren kommer til uka for å sparkle og pusse taket, dette blir vel den eneste jobben jeg setter bort. Er greit å være utdannet trikker til slike prosjekter, sparer ihvertfall noen kroner...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så nice ut dette her. :-)

Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av quench
    så nice ut dette her. :-)
    Takker

Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

snart ferdig...

Lenge siden siste oppdatering her nå, men det har da skjedd litt siden sist. Nå mangler bare sofa (og lister) så er alt klart for første visning.
    Rommet har kostet mer enn planlagt, så måtte inngå litt kompromiss på utstyret. Istedenfor HW30/50, så ble det en brukt Benq W5000. Dette er min første prosjektor, men er foreløpig meget fornøyd med bilde på denne. Takk for handelen nr1Pantani
    Vedlegg 100631

Vedlegg 100632

Neste steg er å få dempet første-refleksjon på sidevegg, muligens også få opp noen plater i taket. Må prøve meg frem litt her.

Alt i alt fornøyd med lyden i surround, men noe grøtete lyd i stereo. Bassen er også litt så som så foreløpig. Har 2 stk XTZ 12.16 og recieveren er en Onkyo TX-NR717. Har i tillegg skaffet en DSPeaker anti-mode 8033. Noen som vet hvordan jeg bør kalibrere subene? Burde jeg gå for den integrerte kalibreringen (Audyssey 2EQ), eller bør jeg bruke anti-moden? Å bruke begge blir vel bare tull, eller?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •