Har hatt interesse for stereo, både i bil og i stua i mange år. Bygd opp noen anlegg i biler, men har de senere år konsentrert meg litt mer om å få grei lyd i stua og.
I går kom noen komponenter i hus, som gjør at jeg nå føler jeg har tatt steget inn mot en litt høyere klasse stereo enn jeg tidligere har hatt...

Startet min "karriere" med en Pioneer VSX-839RDS, genexxa 1000 bak og Genexxa 1600 i front for mange år siden.
De høyttalerene ble forholdsvis fort bytta ut, til fordel for Jamo Classic8 rundt hele, og Yamaha senter av uviss betegnelse.

Classic8 er fortsatt en høyttaler jeg syntes spiller veldig ålreit, utifra at man nå får pent brukte for 12-1800kr paret... Mye lyd for pengene...

Handlet i januar 2010 et Kef høyttalersett, som jeg ettersom tiden har gått, kun har blitt mer og mer fornøyd med. Oktober 2010 handlet jeg en Onkyo TX-SR608, som jeg kun ble forholdsvis fornøyd med, men ikke helt. Etter 18mnd med denne forsterkeren, handlet jeg en Pioneer VSX-AX2AV, endelig Pioneer i hus igjen, som gav meg Hi-Fi iveren tilbake

Så, nok en oppgradering ble "nødvendig" :-D :-D :-D
Handlet nå en Pioneer SC-LX81, og Pioneer Blu-ray spiller...
Pluss en Kef sub til da 8)

Så, det anlegget mitt nå består av, er:
Pioneer SC-LX81
Pioneer BDP-LX71
Kef IQ-70 i front
Kef IQ-50 bak
Kef IQ-60 senter
2xKef HTB2SE sub
PS3
Panasonic 50" tv
Panasonic PT-AE700E prosjektor
88" lerret

Sikkert mange som har myyyye grommere, men føler da at det jeg nå har, er et greit utgangspunkt

Om noen har formeninger eller tips rundt anlegget mitt, er jeg takknemlig for tips til forbedring, driver enda å forsker meg frem litt...