oddster's stereoanlegg:)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

oddster's stereoanlegg:)

Har lurket en god del rundt på forumet her de siste årene, men har hatt få poster. Jeg har en tendens til å beholde tingene mine VELDIG lenge, og har dermed ikke spesielt mye på merittlisten.. Kan jo begynne fra starten av da..:

* pioneer-rack fra sikkert åttitallet, med seas-diy laget av min far på 70-tallet (var største kitet seas hadde, høyttalerne lever enda!)
    * i 94-95 fikk jeg råd til etpar Infinity SM 125, og en kamerat solgte meg en Parasound HCA 1000 + en forforsterker fra cambridge.
    * i 97 (tror jeg) kjøpte jeg SEAS Argon DIY fra dynabel (eltek). Etter litt tid kjøpte jeg enda en HCA 1000, brokoblet dette på arognene, og dette er oppsettet jeg hadde frem til 2010..! Forforsterkeren ble imidlertid byttet ut med en gammel rotel-surround-sak. Denne har pen lyd, og lever enda. Er vel fra ca 90-tallet.
    *for 2 år siden fikk jeg samboer, hun la ned veto mot argonene pga lav WAF. Disse ble byttet ut i B&W CM1. fremdeles med samme forsterkeroppsett. Etpar suber ble laget og prøvd, med "ok" resultat.

Samboer ble X, og cm1 ble byttet ut med høyttalere med kanskje tidenes laveste waf: Infinity Kappa 9.2I 2x hca 1000 ble byttet inn i HCA 2200 mkII. Forforsterkeren fra rotel er beholdt Still going strong!
    HCA 2200 driver kappaene "greit nok", men mye vil ha mer. Nå sitter jeg og venter på en Dynamic Precision PA400, modifisert for hifibruk (redusert støy osv). Kjøpt fra en på forumet her

Bilder kommer når den nye forsterkeren er i hus
    Tror ingenting av mitt utstyr er nyere enn 95. Ikke at jeg ser på det som noe problem. Eneste som faktisk er "nytt" hos meg er lydkilden. Her går det i Spotify gitt...

mvh oddi

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oddster
    Har lurket en god del rundt på forumet her de siste årene, men har hatt få poster. Jeg har en tendens til å beholde tingene mine VELDIG lenge, og har dermed ikke spesielt mye på merittlisten.. Kan jo begynne fra starten av da..:

* pioneer-rack fra sikkert åttitallet, med seas-diy laget av min far på 70-tallet (var største kitet seas hadde, høyttalerne lever enda!)
    * i 94-95 fikk jeg råd til etpar Infinity SM 125, og en kamerat solgte meg en Parasound HCA 1000 + en forforsterker fra cambridge.
    * i 97 (tror jeg) kjøpte jeg SEAS Argon DIY fra dynabel (eltek). Etter litt tid kjøpte jeg enda en HCA 1000, brokoblet dette på arognene, og dette er oppsettet jeg hadde frem til 2010..! Forforsterkeren ble imidlertid byttet ut med en gammel rotel-surround-sak. Denne har pen lyd, og lever enda. Er vel fra ca 90-tallet.
    *for 2 år siden fikk jeg samboer, hun la ned veto mot argonene pga lav WAF. Disse ble byttet ut i B&W CM1. fremdeles med samme forsterkeroppsett. Etpar suber ble laget og prøvd, med "ok" resultat.

Samboer ble X, og cm1 ble byttet ut med høyttalere med kanskje tidenes laveste waf: Infinity Kappa 9.2I 2x hca 1000 ble byttet inn i HCA 2200 mkII. Forforsterkeren fra rotel er beholdt Still going strong!
    HCA 2200 driver kappaene "greit nok", men mye vil ha mer. Nå sitter jeg og venter på en Dynamic Precision PA400, modifisert for hifibruk (redusert støy osv). Kjøpt fra en på forumet her

Bilder kommer når den nye forsterkeren er i hus
    Tror ingenting av mitt utstyr er nyere enn 95. Ikke at jeg ser på det som noe problem. Eneste som faktisk er "nytt" hos meg er lydkilden. Her går det i Spotify gitt...

mvh oddi
    Da har DP ankommet, og jeg vil bare benytte anledningen til å anbefalle alle å kjøpe ting på internett usett, og samtidig forskuddsbetale til personer de ikke kjenner

mvh oddi

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil bare benytte anledningen til å anbefalle alle å kjøpe ting på internett usett, og samtidig forskuddsbetale til personer de ikke kjenner

mvh oddi

That's how we roll

Grattis med DP, det er grymt

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har fått tatt to bilder idag. Beklager dårlig mobilbildekvalitet, men de fleste har vel strengt tatt sett slike komponenter før

mvh oddi

Newcomer Cleeves sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kanskje tidenes laveste waf
    Her må du forklare deg, har du på noe vis kjøpt deg stygge ht?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cleeves
    Her må du forklare deg, har du på noe vis kjøpt deg stygge ht?
    JEG syns ikke det, men 99% av alle representanter for det attraktive kjønn vil nok være uenig med meg, rett og slett pga størrelsen

mvh oddster

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etpar bedre bilder

Merkelig at jeg aldri får til å ta skikkelige bilder med mobilen, selv ikke i dagslys får jeg et ordentlig bilde av stua..

Ble ganske trangt om plassen ja! DP'en har jo vifter, regner med at de gjør jobben på neste naschpiel..

mvh oddi

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er da helt greie WAF høyttalere

Vurderer du å henge TV'en på veggen? da vil du jo få plass til en center oppå benken også

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Dette er da helt greie WAF høyttalere

Vurderer du å henge TV'en på veggen? da vil du jo få plass til en center oppå benken også
    Jeg har i det minste vurdert det, for og få tv'en litt lengre bak blant annet. Men syns den kom langt nok bak, og jeg skjønner ikke helt hva du mener med center-høyttaler? lyd i mer enn 2 kanaler? hva er vitsen med det?

mvh oddi

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har i det minste vurdert det, for og få tv'en litt lengre bak blant annet. Men syns den kom langt nok bak, og jeg skjønner ikke helt hva du mener med center-høyttaler? lyd i mer enn 2 kanaler? hva er vitsen med det?

mvh oddi
    hehe - det er jo dette med surrerundt-lyd som er så fint til filmer og spill (PS), vettu

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    hehe - det er jo dette med surrerundt-lyd som er så fint til filmer og spill (PS), vettu

Hørte om en som hadde det en gang.. velvel, jeg holder meg til 2 kanaler, hører stort sett bare på musikk uansett

mvh oddi

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •