Hei.. Er ny bruker her på forumet..

Har vel egentlig alltid vært interessert i lyd og film, men aldri vært den som har kostet på seg det absolutt grommeste, kravene er vel også deretter.. :wink:

Men etter et lite tv-havari nå nylig så så jeg meg et lite snitt til å oppgradere litt av det jeg har da i alle fall, og desverre som så mange andre sikkert også kjenner seg igjen i så blir det litt sånn "mye vil ha mer".. hehe..

Oppsettet er som følger:

Utstyr:
Sony HX855 55" tv (den som startet alle de nye "problemene" ;-P )

Marantz SR6005 reciever (måtte jo ha ny med 1,4HDMI når tvn "krevde" det, så den stakkars gamle SR4001 ble satt på hylla)

En gammel feit 60Gb PS3 :wink:

Rotel RB990BX effekttrinn (fikk tak i denne brukt for en slikk og ingenting for noen år siden)

Get HD PVR boks

Argon 5101H HDMI kabler

Høyttalere:

front: Proson Reality 69 SA MK3 (er vel et av mange av netthandelens "ofre" for denne, men var for billig til å hoppe over der og da..)

center: Infinity beta C360 (har vært med meg noen år)

bak: Kef coda 7SE (mine første nyinnkjøpte høyttalere som 13/14-åring, har hatt et litt sentimentalt forhold til de siden, den gamle coda sub'en la in årene for mange år siden allerede.. :-P )

kabling: Supra Ply 3.4

Sånn.. slik er ståa for nå.. har vel en liten ide om hva som kan være de største "flaskehalsene" her (høyttalerene), men vet liksom ikke helt hvor jeg skal begynne. Liker jo å spille høyt (nesten en nødvendighet etter godt over et tiår i utelivsbransjen.. ;-P ), men vet ikke helt hva som kan erstatte det jeg har på høyttalersiden selv, uten å "ofre" db, og såklart så må det være innenfor "rimelighetens grenser" økonomisk, i alle fall sånn innenfor "rimelighetens grenser".. ;-P

Som tråden sier, er takknemlig for alle forslag på forbedringer her.. Takker for all hjelp på forhånd..

mvh.

Roy