Joakim 17 år sin halvdedikertekino! - bygge rom 90% ferdig!!! - - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 24 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 469
    Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gratulerer! Konge! Da er du plutselig bare tre kvarter unna Kvinesdal!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Newcomer Captain Kirk sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med lappen og pent nytt rom:-D

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Gratulerer! Konge! Da er du plutselig bare tre kvarter unna Kvinesdal!
    ja det og! 8)

takker alle!

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan få byttet rom nå. til et mindre et, med et lite skap i rommet, der henger det allerede hyller som kan belaste 20kg hver, de er og dype nok til alle forsterkerene mine! sirka 8kvm med 2kvm rom ved siden. ulempen er skråtak. men kan dempe førsterefleksjonen her på ALLE måter 8) det er også allerede lagt teppe her. kan dette være det perfekte rom? virker fryktelig som et planlagt hifirom hvertfall

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg nølte ikke mer, så jeg bytta! ble så mye bedre med all elektronikken for seg selv :razz: sett en film og spilt musikk, med vinduet litt åpent som jeg pleier så ble det ikke varmt i det hele! vil si det var ganske behjelpelig, skulle bare hatt LED-tven med inn så ikke det hadde blitt varme fra den og men så lenge jeg har begynt og jobbe å har godt betalt i timen så skal jeg ikke se vekk fra at noe liknende havner inn her i løpet av 2 mnd!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    jeg nølte ikke mer, så jeg bytta! ble så mye bedre med all elektronikken for seg selv :razz: sett en film og spilt musikk, med vinduet litt åpent som jeg pleier så ble det ikke varmt i det hele! vil si det var ganske behjelpelig, skulle bare hatt LED-tven med inn så ikke det hadde blitt varme fra den og men så lenge jeg har begynt og jobbe å har godt betalt i timen så skal jeg ikke se vekk fra at noe liknende havner inn her i løpet av 2 mnd!
    Det er forsatt obligatorisk med bilder :razz:!

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sandsmark
    Det er forsatt obligatorisk med bilder :razz:!
    jobber med saken når jeg har tid 8-) mye å gjøre og fint vær

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil nok antageligvis skje fryktelig lite her framover.. sommeren trenger inn, og andre ting prioriteres mer :P så fram til det kanskje kommer inn ny tv så skal jeg bare jobbe med kabelskjuling og plassering på det nye rommet. ser ut som et kaos...
    eneste nytt er vell at Samsung Galaxy SIII-mini ankom idag, så da har jeg noe å putle med

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da jeg ser veldig lite på film så vurderer jeg sterkt og gå over til STEREO! har sett på yamaha sine stereoforsterkere, men ser de ikke har preout så jeg kan sette på effekt? vil ha en grei preamp og en kraftig effekt om jeg bytter. noen som har noe ide? eller burde jeg bare holde hjemmekinoen? :-?

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket budsjett ser du for deg, og kva skal du fortsette å bruke i ditt (kanskje) nye oppsett?

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen-hj
    Hvilket budsjett ser du for deg, og kva skal du fortsette å bruke i ditt (kanskje) nye oppsett?
    Hadde brukt dynnavoicene inntil videre. Solgt klipsch rekka og kjøpt forsterker for de pengene rundt 5k kanskje men tviler litt på om det blir noe.. er for glad i klipschene :-D

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig ville jeg heller ha kjøpt en Pre med HTbypas.

Da beholder du surround, å kan bruke opsettet i ren stereo når du skal høre musikk.

Parasound har en modell med denne fungsjonen, det har emotiva også. Disse er billige på brukten
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,981
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde brukt dynnavoicene inntil videre. Solgt klipsch rekka og kjøpt forsterker for de pengene rundt 5k kanskje men tviler litt på om det blir noe.. er for glad i klipschene :-D
    Da hadde jeg mye heller solgt dynavoice`ene og kjøpt en stereo amp til disse. Mye lettere og få god lyd med disse.

Personlig hadde jeg aldri solgt surround biten. Heller jobbe litt ekstra så man har cash, selge hifi er stort sett bare taps prosjekt

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, sant nok har kommet fram til at jeg ikke selger noe, skal inn på det første rommet igjen, beholder surround og kjøper DAC når jeg finner ut jeg gidder men dette får bli ETTER muntlig eksamen som jeg skal opp i om 2 dager

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da er jeg endelig tilbake på rommet igjen! som var en sinnsyk lettelse eksamen er og ferdig, og da håper jeg på elektro-linja next! men først kommer sommerferien! god sommer alle mann!

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da er jeg endelig tilbake på rommet igjen! som var en sinnsyk lettelse eksamen er og ferdig, og da håper jeg på elektro-linja next! men først kommer sommerferien! god sommer alle mann!
    Gratulerer med vel overstått eksamen, og god sommer til deg også unge mann :-)
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kom første sommerlønna inn snart, har ikke helt råd enda, men er greit med 1 mnd tenketid! først skal jeg enten ha plasmatv, eller så skal jeg ha projektor! må ha 3D som en god ting. alt det trenger å overgå er min 3 år gamle samsung 40" LCD tv hadde vært greit med litt bedre sortnivå..

skal fungere greit å spille på denne. har hatt noen matcher på en w1070 og syns dette fungerte utmerket! har også prøvd meg på en panasonic 50" plasma v50(?) mener jeg på den heter! vil helst ha 55" fordi jeg vil ha det stort! har ikke plass til mer enn 85" om det skulle blitt PJ!

veggene er jo hvite, frontveggen er sort matt! kan dempe førsterefleksjonen på pj/tv om det skulle hjelpe! har rullegardin, men dette demper all lys, enda det ikke blir så mye film på dagtid!!

vil ikke ha så mye over 10.000.. skal og ha squeezbox om jeg får tak i etter tv/pj

har sett på 55" v60 plasma fra panasonic, og har sett på Sonyprojektorer HW serien. så hw50 hos hunsbedt og ble MEEEGET imponert! men blir ikke så dyre saker! men har de billigere? hw30 er jo og dyr!

trenger virkelig innspill her!

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min personlige mening, og om du f.eks har ok lyskontrol og kasteavstanden du trenger (tjukke gardiner er 'bra nok') så hadde jeg valgt w1070, med tanke på prisen og hva du får ut av bilde på disse rimelige projektorene synes jeg man får mye for penga.

Personlig har jeg jo som sagt en 51" plasma på veggen og et 90" nedtreks lerret, dette er ikke dyre sakene siden projektorn kosta 5500 (bilig optoma) og et nedtrekks lerret fra komplett til en tusen lapp, er jo ikke like bra som hw50 men vil si jeg har fått mye for prisen.

Lerretet kan bli litt stort for en del normale tv serier og vanlig tv bruk synes jeg, så da er tven passende, men for film og spill så blir den rett og slett alt for liten og disse ellers 80" tvene på elkjøp koster jo omtrent det samme som hw50 og har dårligere bilde enn benq w1070 har.
    (jeg sitter omtrent 2m unna begge)

Det er vel ikke så mange år til du skal ut av gutte rommet og inn på eget kryp inn, så kanskje du heller kan kjøpe deg en 70" 4k tv da hehe.

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, ja det var det

nei, men det jeg tenker på angående pj er det at jeg får ikke Pj-en i senter i taket mot veggen(pga skråtaket..), har det noe å si? vil det bli smalere?

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eller har det ikke innvirkning på bildet?

Side 15 av 24 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •