Kondis lille stue kino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kondis lille stue kino

Heisann, etter to år med forum lusking. Fant jeg ut at tiden endelig var inne for å bli med på moroa. Har vel alltid hatt interessen av god lyd, bygde mine første høyttalere i 1994 som jeg hadde intill 2 år siden. Kona likte de ikke i det heletatt, ord som lik-kister og mastodonter ble brukt. Var vel på str med et kjøleskap, haha..Vi Pusset opp fin stua for noen år siden og fant det vel på tide å om prioritere litt på høyttaler fronten..
    Men å finne noe som var både lite og gav stor lyd, skulle bli ett lite prosjekt. Dessuten når man har tre barn og gjeld til banken, var det heller ikke så sprekt med penger i kassa til dette formålet..

Snublet over denne høyttaler pakken i fra Komplett: Harman Kardon Hkts11 Den var billig og jeg tenkte at Harman Kardon er jo kjent for engasjerende og bra lyd. Dessuten likte kona designet på høyttalerene, selv om de er svarte :P Suben som fulgte med var jo en ganske diger sak på 18kg og med 10" bass..

Siden jeg hadde en Cayin D1205.1A fra før så valgte jeg å kjøpe den rimligste reciveren med pre out den gang, AVR 260 og en Panasonic DMP 45 Blu Ray spiller.. De store høyttalerene gav jeg til en kompis som bor alene og liker store høyttalere, kunne ikke ta noen penger for de, siden de var over 15 år gamle og snekret av meg på sløyden 'lol'
    Når sant skal sies så har jeg ikke savnet de store kassene ett sekund, synes lyden fra Hkts 11 settet er såpass friskt og vellydende at jeg kommer nok til å beholde de en stund til fremover..

Siden de er rimelig tungdrevne 86db så kommer Cayin forsterkeren godt med og den sørger alltid for at høyttalerene får nok guffe. Det blir aldri hardt eller ubehaglig, lyden er behaglig og dynamisk på samme tid.
    Suben leverer varene synes jeg og den har ikke problemer med å få hele stuen på ca 30kvm til å skjelve under dens voldsomme utladninger..
    Vel dette var litt om mitt lille anlegg, som sagt er jeg meget fornøyd med hele oppsettet og hvordan det både spiller fantastisk på film lyd og bra på stereo lyd. I hvertfall når man tenker på str og pris
    Neste oppgradering blir nok lerret og prosjektør..

BluRay spiller , Cd Spiller og 5.1 effekt trinn

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utstyr

Finlux 40" Full HD LCD Tv
    Jungson Moon harbour HDCD Spiller
    Cayin D12005.1A 5 kanals forsterker
    Harman Kardon AVR 260 Reciver
    Panasonic DMP BD45 Bluray spiller
    Harman Kardon Hkts 11 høyttaler pakke
    Audio Quest og Tara Labs signal kabler
    Xbox 360 Slim

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Ser bra ut dette. Hadde vært litt artigere om du hadde lagt deg ut på minHjemmekino. Du får nok mer kommentarer og score der. H/K er utrolig bra. Godt at kona likte Harman-systemet. For det hadde ikke kjæresten min likt... Hun hater jo JBL'ene mine så hun er sjeldent på besøk, hehe! Hvordan synes du at Harman gjør jobben? Bra valg i allefall. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk, Synes JBL'ene dine er kuule jeg Det er vel noe med damer og store høyttalere hehe.. Til å være så små høyttalere, så er det skikkelig fart i de. De gjør en super duper jobb på hjemmekino lyd, ikke fullt så bra på musikk, da de faller litt igjenom på mellomtonen. Dog er dette bare småtteri og jeg super fornøyd med de, spesielt til den prisen jeg fikk de for Hvis jeg skal oppgradere så blir det nok nye Harman Kardon / JBL Høyttalere. Liker godt lyden

Huff det tenkte jeg ikke engang på, jaja. Takker for tipset

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at den orginale Harman Kardon suben tok kvelden, den tok en ufrivillig burnout. Var nok en kortsluttning i subforsterkeren som sendte ett signal som sub elementet ikke likte. Det luktet skikkelig "møkk" så kan skrive under på at "svidd" høttaler element ikke lukter digg
    Brukte vel ett år på å finne en bra sub, valget falt på en Klipsch R-110SW, er virkelig fornøyd med denne og føler at den var en super oppgradering fra den jeg hadde fra før, den spiller ikke dypest eller høyest. Men den spiller med en kraft og autoritet som er nesten skremmende, selv på halvt voulm så rister hele rommet og man blir bare sittende og glise for seg selv.. Virkelig kraftig og mye renere bass enn den orginale suben... Blir det høyttaler bytte, ja da blir det jaggu klipsch.
    Føler at den spiller veldig godt sammen med Harman høyttalerene, kan virkelig anbefalles

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •