Cyber's ministereo! - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 30 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 589
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Counterpointer: Jeg er nok fokusert på bilde også, men vil lande lydbiten først da jeg som nevnt har et begrenset budsjett på dette, men tanken er: Skal jeg først ha kino så skal det være mulighet for dynamikk, godt lydnivå og god "kinobass" med autoritet.
    Poenget er at i en kino så henger lyd og bildeløsninger sammen, tenker du ikke på begge deler vil du legge føringer som påvirker deg senere, og da koster det.

Du kommer høyst sannsynlig til å kjøre en lang byttekavalkade, da trenger du å ha et fleksibelt oppsett

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel talt.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Poenget er at i en kino så henger lyd og bildeløsninger sammen, tenker du ikke på begge deler vil du legge føringer som påvirker deg senere, og da koster det.

Du kommer høyst sannsynlig til å kjøre en lang byttekavalkade, da trenger du å ha et fleksibelt oppsett
    Selvsagt.

Byttekavalkade? Er vel en stund siden jeg bedrev slikt? Planen var å beholde Deftech og selger opplyste da jeg spurte om at høyttalerne kunne stå ganske nær vegg, men jeg ser at det fungerer ikke for min del da lyden er lett hørbart langt fra optimal slik. Ellers har jeg ikke hatt en høyttaler i hus her på nesten et halvt år.

Det jeg prøver å finne ut av nu er hva som er lurest i lengda for min del. Jeg ser på et par gulvstående av middels kaliber og vurderer også en løsning med 3 like THX-høyttalere i front. Heller litt mot førstnevnte pga musikkbruk.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg har hatt en liten tur i kjelleren med litt sort el-tape og merket opp 100" på veggen med 60 cm høyde fra gulv. Det føltes som en nokså naturlig høyde å se på. Er det for stort til veggen, dere som har litt erfaring og peil?

Får lyst til å gjøre noe med alt treverk og gulvteppe, men det får bli om et par år til når jeg har litt mer tid til slikt.

Cyber's ministereo!-dsc_6726-jpg

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    100" tommer er ikke for stort i fohold til bredden på veggen. Jeg har 92" lerret (203cm lerretsbredde + 2x8cm ramme rundt) på en vegg som er 257cm bred. Trodde det gikk akkurat i forhold til høytalere, men har god klaring sideveis når jeg sitter 3.5m ifra.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, kunne nesten kjørt på enda litt større altså

Fikk i dag nettverk over strømnettet i posten, lett å sette opp, men følte ikke det gikk lynkjap å overføre fra server, men hvor mange MB per sekund bør jeg kunne regne med? Tok en internettest og fikk ihvertfall overført 11 mb per sek uten problemer. (Som er linja inn her)

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fikk i dag nettverk over strømnettet i posten, lett å sette opp, men følte ikke det gikk lynkjap å overføre fra server, men hvor mange MB per sekund bør jeg kunne regne med? Tok en internettest og fikk ihvertfall overført 11 mb per sek uten problemer. (Som er linja inn her)
    Hmm - har Posten begynt å levere både strøm og nettverk i strøm? Haha

Spennende løsning med nettverk i strømnettet. Når det gjelder hastighet på nettet så skal vel det være beskrevet i avtalen du har med internettleverandøren?

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En ting er hva slags nett fart du har fra Web en annen ting er hvor høy hastighet du klarer fra nas/server(ja eller pc i ett annet rom) vanlig "gammelt" nettverkskort er jo10/100 mbit og nye er på 1000mbit noe som har mye og si når du skal flytte så store filer som HD matriale er...
    til bake til spørsmålet ditt der jeg tror hvis du måler fra mappen du har film & musikk til resciver vil jeg tror du oppnår høyere hastighet, er ganske sikker på at du ville få lagg i filmen med 11mbit hastighet... men på musikk der i mot vill den hastigheten være god nok.

Newcomer Hades sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mclaren
    En ting er hva slags nett fart du har fra Web en annen ting er hvor høy hastighet du klarer fra nas/server(ja eller pc i ett annet rom) vanlig "gammelt" nettverkskort er jo10/100 mbit og nye er på 1000mbit noe som har mye og si når du skal flytte så store filer som HD matriale er...
    til bake til spørsmålet ditt der jeg tror hvis du måler fra mappen du har film & musikk til resciver vil jeg tror du oppnår høyere hastighet, er ganske sikker på at du ville få lagg i filmen med 11mbit hastighet... men på musikk der i mot vill den hastigheten være god nok.
    Enig i dette.

Jeg har også ethernet over strømnettet (homeplug?) og hos meg oppnår jeg 3-5MB/s altså ca 30-50mbit. Dette holder fint til streaming av musikk og 720p, men i 1080p så blir det hakking.

Har inntrykk av at denne teknologien er veldig ustabil og også veldig avhengig av lokale forhold (om linken går over mer enn 1 kurs osv).

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Hmm - har Posten begynt å levere både strøm og nettverk i strøm? Haha

Spennende løsning med nettverk i strømnettet. Når det gjelder hastighet på nettet så skal vel det være beskrevet i avtalen du har med internettleverandøren?
    Selvsagt, jeg tenkte meg på hva slags fart jeg fikk fra server. Prøvde å overføre fra readynasen, men fikk ikke mer enn 3-4 mb/s, men stoler ikke på målerne i windows. 30 mb gikk ihvertfall kjapt.

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er jo ikke værre en og prøve og spille av HD matriale og se om du opplever lagg... er ikke alle som får disse problemene.ellers går det kansje og legge kabel utvendig og inn i kino?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mclaren
    er jo ikke værre en og prøve og spille av HD matriale og se om du opplever lagg... er ikke alle som får disse problemene.ellers går det kansje og legge kabel utvendig og inn i kino?
    Skal se om jeg har noe liggende.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,981
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cyber: kom bare til å tenke på: Har du ikke 45 dagers retur på L sound?

Tenkte så du slapp å selge billig unna DT!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Cyber: kom bare til å tenke på: Har du ikke 45 dagers retur på L sound?

Tenkte så du slapp å selge billig unna DT!
    Jeg har testet litt videre i dag med settet og har slengt på effekttrinnet jeg har liggende, kabler til LFE, trukket frontene lengre ut i rommet og gjort endel innstillinger på receiver og nå låter det i grunnen mye bedre. Jeg har et alternativ som skal sjekkes ut prismessig, men passer ikke det inn i budsjettet så blir Deftech stående.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,981
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet litt videre i dag med settet og har slengt på effekttrinnet jeg har liggende, kabler til LFE, trukket frontene lengre ut i rommet og gjort endel innstillinger på receiver og nå låter det i grunnen mye bedre. Jeg har et alternativ som skal sjekkes ut prismessig, men passer ikke det inn i budsjettet så blir Deftech stående.
    Nothing better Centeren er den kapabel eller?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Nothing better Centeren er den kapabel eller?
    Det vil jeg absolutt si, men den blir nok enda bedre med et skikkelig rack å stå på. Spiller veldig fint med klar dialog og veldig kjekt å kunne justere inn bassen slik at den passer ens smak.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projektormessig har jeg sett endel på BenQ sin W1060. Noen som syntes det er et dårlig valg? Prisen er god og jeg tror den holder ganske lenge til å dekke mine krav.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på plassering av HT og avstand til sideveggene ville jeg valgt et lerret på 92 " om jeg hadde disponert dette rommet. Lykke til videre med rommet og valg av utstyr!

Mvh Riceman

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av riceman
    Med tanke på plassering av HT og avstand til sideveggene ville jeg valgt et lerret på 92 " om jeg hadde disponert dette rommet. Lykke til videre med rommet og valg av utstyr!

Mvh Riceman
    Takker for innspillet! Kan godt være det er et bedre valg.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brikkene faller på plass, et stk. Pioneer LX75 er bestilt inn.

Side 6 av 30 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •