Cyber's ministereo! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 30 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 589
    Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Netonnet har jo ganske hyggelige priser på sine lerret.
    Har du sjekket der?
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Ikke dårlig, takker for tilbudet. Jeg har ikke helt funnet størrelse eller løsning, men blir det DIY skal jeg si ifra.

Rommet ditt er nok ganske mye bredere om hukommelsen ikke svikter og mitt prosjekt er jo for en dårlig TV-stue å regne i sammenlikningen.
    Rommet mitt en ganske likt på mål som ditt. Jeg har lerret på nesten hele den ene veggen og høytalerne bak lerret. For en "HiFi guru" som deg er vel ikke det helt den rette måten å gjøre det på.:|

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arntost
    Rommet mitt en ganske likt på mål som ditt. Jeg har lerret på nesten hele den ene veggen og høytalerne bak lerret. For en "HiFi guru" som deg er vel ikke det helt den rette måten å gjøre det på.:|
    Hifi-Guru? Tror ikke det...

Jeg har også lyst på stort bilde så jeg skal måle litt i aften. Holder på å rigge BP7006 nå til en liten test. Kona likte dem godt, overraskende små, jeg så for meg litt større beist enn dette mtp 3 x 8" i hver side.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som leser her som har erfaring med nettverk gjennom strømnettet? Jeg har musikkserver og router i 2 etasjer opp og sliter med å få god nok dekning på Squeezeboxen.

Så på dette her f.eks. Komplett.no - NETGEAR Powerline AV200 Ultra Mini Kit

Det kan jo være kjekt mtp mediaserverbruk også å ha en stabil linje ned i kinoen.

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det funker nok helt fint for nett, men vet ikke om det er negativt å sende "lyd" igjennom stømanlegget? du har jo uansett angrerett hvis det ikke funker bra

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd denne typen med strort hel... virker veldig bra og stabilt...MEN
    tenker du og streeme HD bilde kan du risikere noe lagg da overføringshastigheten er all verden.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mclaren
    Jeg har prøvd denne typen med strort hel... virker veldig bra og stabilt...MEN
    tenker du og streeme HD bilde kan du risikere noe lagg da overføringshastigheten er all verden.
    Ok, planen er vel å streame bilde også etterhvert. Ser i produktomtalene at noen oppnår 15 mbit, men det er kanskje for lite?

Legger ved et par hastige bilder for å gi et inntrykk av BP7006. Overraskende god lyd er førsteinntrykket. Bassmessig er det nok til at kona i etasjen over syntes var høyt der, men kjenner jeg eieren rett vil han nok ha enda litt mer pudding nederst, men det får vi ta på sikt.

Cyber's ministereo!-dsc_6720-jpg

Cyber's ministereo!-dsc_6721-jpg

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På bildet over slik som høyttalerne står kan jeg få ca 2.3 meter mellom dem. Jeg synes det er greit å ha litt slingremonn og 2.2 meter gir 100" bilde. Da vil høyde av bildet gå nøyaktig fra toppen av ovnen som henger på veggen til starten på vinduskarmen over, men bildet blir nok litt høyere på veggen.

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan føler du at lyden sitter nå HT er så pass nerme veggene?
    kommer til og få samme bredde ca som det og er litt nyskjerrig på lyd bildet ser du
    ellers er jo det kjempe med lerret på den størrelsen da

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mclaren
    hvordan føler du at lyden sitter nå HT er så pass nerme veggene?
    kommer til og få samme bredde ca som det og er litt nyskjerrig på lyd bildet ser du
    ellers er jo det kjempe med lerret på den størrelsen da
    Litt vanskelig å si, nå kjører jeg bærbar rett i effekttrinnet og har ikke justert dem nøye, men dro dem fremover et stykke nå og toet inn ca 5 cm. Det låter i grunnen godt, mye bedre enn Monopulse Model A som jeg sist hadde i rommet gjorde så det er nok et godt tegn. De låter overraskende klart og nøytralt.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at det kan bli ett hyggelig rom det derre...
    Noen blendingsgardiner og farge på veggene, så begynner det å nærme seg noe

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Ser ut til at det kan bli ett hyggelig rom det derre...
    Noen blendingsgardiner og farge på veggene, så begynner det å nærme seg noe
    Hehe, ja, men nå har jeg malt så mye siden desember at jeg ikke kan makte det akkurat nå, men det skal males på sikt. Litt usikker på fargevalg også, skal ikke ha en svart hule ihvertfall.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å henge opp noen fag med gardiner i en passende farge på sideveggene?
    Uten på noen måte å fremheve min egen løsning, (bildet høyere opp i tråden), så vil jeg si følgende:
    Gardiner demper både lys og lydrefleksjoner, og roer ned rommet på en god måte.
    Blir du lei fargen eller ønsker å endre den, er jo slikt ganske fort gjort. ;-)
    Og som en liten "rosin i pølsa" så og si:
    Om du velger et rammespent lerret, vil jeg sterkt anbefale deg å montere et par fortrekksgardiner foran lerretet i musikksammenheng.
    I den grad du vektlegger musikalske opplevelser i rommet?

Dette er en høyst personlig oppfatning, ettersom jeg ikke synes noe særlig om å sitte å glo på et tomt lerret når jeg lytter til musikk, men jeg tør uansett anbefale den videre.
    Nok et argument, er at man da samtidig demper lydrefleksjoner fra lerretet, noe som heller ikke er så dumt.
    Lyden blir garantert bedre med en slik løsning.........

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder å bruke strømnettet, er vel det beste å ha det på samme kurs. Leste akkurat at ved å ikke ha det, opplevde man 90% tap...

Husk at hvis du skal ha rammelerret, må du legge inn at rammen er noen cm bred også. Lager du det selv, kan du jo dog styre bredden selv.

Se her for tabell over Adeo sine lerret med mål:

AVshop.no / ADEO Greyvision 16:9 Plano Delux 220cm

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Når det gjelder å bruke strømnettet, er vel det beste å ha det på samme kurs. Leste akkurat at ved å ikke ha det, opplevde man 90% tap...

Husk at hvis du skal ha rammelerret, må du legge inn at rammen er noen cm bred også. Lager du det selv, kan du jo dog styre bredden selv.

Se her for tabell over Adeo sine lerret med mål:

AVshop.no / ADEO Greyvision 16:9 Plano Delux 220cm
    Ok, ble jo litt skeptisk nå - det er jo selvsagt på 2 ulike kurser når det er fra loft til kjeller.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifeinar
    Det funker nok helt fint for nett, men vet ikke om det er negativt å sende "lyd" igjennom stømanlegget?
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Når det gjelder å bruke strømnettet, er vel det beste å ha det på samme kurs. Leste akkurat at ved å ikke ha det, opplevde man 90% tap..
    Det har jeg ingen tro på men dere må gjerne komme med de tekniske bevisene på det dere skriver.

Lyd via strømnett er bare data, som alt annet. De boksene og strømnettet ser digitale data, uansett hva det er.
    Og 2 kurs, uten å ha noe skille-trafo (eller noe spesielt utstyr for å skille dem) mellom dem, er koblet direkte sammen. Som jeg vet er det bare kabel lengde som kan bli et problem.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Det har jeg ingen tro på men dere må gjerne komme med de tekniske bevisene på det dere skriver.

Lyd via strømnett er bare data, som alt annet. De boksene og strømnettet ser digitale data, uansett hva det er.
    Og 2 kurs, uten å ha noe skille-trafo (eller noe spesielt utstyr for å skille dem) mellom dem, er koblet direkte sammen. Som jeg vet er det bare kabel lengde som kan bli et problem.
    Den beskjeden fikk jeg også av stedet jeg kjøpte dem. Det skulle ikke ha noe å si så sant alt var vanlig og 2 faset. Blir spennende å teste uansett.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite spørsmål, finnes det noen retningslinjer for hvor høyt lerretet skal henge i forhold til hodehøyde og vegg?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Et lite spørsmål, finnes det noen retningslinjer for hvor høyt lerretet skal henge i forhold til hodehøyde og vegg?
    Min erfaring er at det handler litt om smak:
    - Lyden frå høyttalerne bør plasseres midt i bildet (både horisontalt og vertikalt) for at det skal gi en troverdig film opplevelse.
    - I tillegg synes jeg at blikket bør falle naturlig midt i lerret når du setter deg. Det bør ikke være at du må se ned eller opp når du ser på film. Og det er avhengig av sitteposisjonen din.

Andre kommer helt sikkert til å ha andre meninger

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For skikkelig kinofølelse bør du ha synet ca midt i lerretet, men det finnes jo ingen endelig fasit på dette. Blir lerretet hengende for høyt, kan det bli slitsomt å se oppover. Kommer også ann på om du legger deg godt tilbake i reclineren, eller sitter litt mer opp og ned også. Hva med å henge opp et laken på veggen for å teste hva du synes?

Spennende at du kjører i gang kino Cyber. Har selv eid Definitive for mange år siden, dog litt større modell, men det er moro lyd og underholdning på film (og også musikk).

Side 4 av 30 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •