Cyber's ministereo! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 30 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 589
    Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Så bra, og takk!

Og joda - jeg har mottatt mange lovord om komboen ML Vista og 2xSVS, ikke minst i musikksammenheng!
    Muligens litt ubeskjedent sagt, men det er faktisk noe i det. :wink:

Umiddelbart har jeg ikke akkurat en overflod av tips til Cyber ang høyttalerplassering, det er nok noe han må forske litt på selv.

Det jeg imidlertid allerede har nevnt, er at frontene som regel kan trekkes et stykke frem i forhold til lerretet, rett og slett for å gi plass for et bredt / bredere lerret.
    Trekker man høyttalerne litt frem mot sitteposisjon, vil de ikke i samme grad "skygge" for utsynet.
    Jeg regner med at Cyber vil plassere lerretet så nærme veggen bak som mulig?
    Høyttalerplasseringen vil jo som regel gjøre seg best et sted mellom 50 og 100cm lenger frem mot lytteposisjon, og dermed løser jo dette problemet av seg sjøl.
    Samtidig bør jo fronthøyttalerne ha en viss avstand til sidevegger, så her blir det nok å manipulere litt med slikt vil jeg tro.
    Vi får se hva det ender opp med, til slutt!

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Planen er å teste endel med BP7006 og se hvor veien går etter det.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville uten tvil gått for projektor. Skal du ha TV som gir kinofølelse, må du vel opp på 70" minst som foreløpig kun leveres av Sharp, og til den prisen får du en særdeles habil projektor. Etter min mening er 65" for lite til å gi kinofølelse, noe som vel er poenget i et dedikert rom. Som det nevnes, du bør greit klare 92" i ditt rom, og det er en fin størrelse, etter min mening. En projektor leverer billigere og bedre bilde pr tomme om man gjør det riktig...

Hvis 3D ikke er viktig, anbefales vel Epson TW 4400 eller 5500 brukt som meget gode alternativer. Sony er jo et annet godt alternativ.

Jeg bruker PS3 selv, og det er greit nok, spesielt hvis du ikke ser mye på DVD. Eneste ulempen er støy, min bråker som et uvær...

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at jeg gikk over til projektor har film blitt ENDA gøyere. TV virker nesten meningsløst å se film på nå. Jeg har 92" i mitt rom(3.6m x 4.0m) og sitter ca 2.5 meter unna. Jeg synes dette er perfekt størrelse for den sitteavstanden. Du bør også vurdere en Oppo-spiller eller lignende, slik at du kan flytteunderteksten. Har bruk for dette ofte.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett tråden din før nå.
    Anbefaler deg slik som flere her å gå for pj me 92" lerret.
    Dette vil gi en fin fin kino opplevelse.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, sitter her og kalkulerer litt og ser at dette her blir fort ganske dyrt totalt med PJ. Jeg ser nemlig ikke så vanvittig mye film så det kan være jeg skyter litt høyt med dette prosjektet, men det kan jo være interessen stiger litt med bra bilde og lyd.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De to BenQ projektorene som selges på HFK er vel ikke så aller verst?
    Og prismessig er de (sammen med et 92'' Grandview lerret fra samme butikk) konkurransedyktig på pris med en stooor plasma/LCD/LED

En LG plasma 60'' koster vel nå fra kr 7990,-
    LG 60" Plasma-TV 60PV250N Full-HD, 600hz, 2xHDMI, 24P, DivX-HD - Netshop

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har en kamerat som har en BenQ jeg fant til ham som kostet 5990 og den lager jo et helt supert bilde den så jeg er nok ikke så kresen som mange andre.

Jeg har endret litt på min ordre hos Lsound og satt forsterker og bluray på vent og kjører på med fronter og center nå i starten. Som kommunalt ansatt må man ta dette litt steg for steg. Jeg kan få veldig god pris på LX55 også og det kan fort være den er stor nok til mitt bruk. Sikkert et dumt trekk utifra pris, men jeg ønsker ikke å svi kontoen helt på dette.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konkrete PJ og lerrettips taes i mot med takk, skjønner meg ikke helt på alle specs her.

Hvordan vet man om en projektor passer til et visst lerret? Er det gode justeringsmuligheter på de rimeligste projektorene?

Er det rammelerret som teller, eller et man kan dra opp og ned manuelt?

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Konkrete PJ og lerrettips taes i mot med takk, skjønner meg ikke helt på alle specs her.

Hvordan vet man om en projektor passer til et visst lerret? Er det gode justeringsmuligheter på de rimeligste projektorene?

Du kan bruke denne:Projection Calculator Pro - Projector to Screen Distance

Har du mulighet for rammelerret bør du nok gå for det.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ville hatt litt is i magen og fulgt med på brukten. Noe du må ta stilling til, er om du skal ha 3D eller ikke. Hvis det utgår, er det større muligheter for å finne noe som funker bra på brukten.

Ville definitivt gått for rammelerret. Det kan du selv enkelt lage, og du sparer deg noen lapper. Søk litt på DIY-forumet, det er ikke noe hokus-pokus. Ser mye stiligere ut enn nedtrekk, etter min mening.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe poeng med 3D?

Må man selv montere rammelerret altså? Ser man får lerret til greie penger. Er det overkommelig å få bildet til å treffe lerretet akkurat? Jeg kommer nok til å gå for 92 eller 100 tommer.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe poeng med 3D?

Må man selv montere rammelerret altså? Ser man får lerret til greie penger. Er det overkommelig å få bildet til å treffe lerretet akkurat? Jeg kommer nok til å gå for 92 eller 100 tommer.
    Rammelerret må monteres, ja.. Men du kan også lage et selv, ved å kjøpe duk, noen lister og litt sort filt og spenne det opp på en plate. Sparer deg fort noen tusen, og det er ikke store jobben.

Ellers er det ikke noe problem å få bildet til å treffe riktig, dersom du kjøper en projektor med justerbar linse, såkalt lens-shift. Da kan du flytte bildet både horisontalt og vertikalt.

Om det er et poeng med 3D? Det må nesten du selv avgjøre. Ved å gå for en dedikert 2D-projektor, vil du få bedre bildekvalitet pr krone. Jeg tror jeg ville gått for 2D først, så kan man heller la spøkelset komme og ta en etterhvert... Og man slipper å sitte med briller.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer, briller må man jo ha. 2D holder nok ei stund her tenker jeg.

Lens-shift, jeg forstod et sted jeg leste at det degraderte bildet endel om man brukte det, men det er kanskje fra gammelt av?

Ellers ser jeg BP7006 alt var kommet på posten til avhenting så da blir det litt testing i dag i kinoen.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett meg ut denne projektoren som et rimelig alternativ, men forstår ikke helt denne kalkulatoren. Dersom jeg skal ha 100" bilde må de henge på ca 4 meter?

Hvordan vet jeg hva slags lerret jeg må ha og hvor mye gain?

Er det slik at man kan få for lyst bilde og at blir litt blendet og sliten i øynene?

Newcomer thenuts sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett meg ut denne projektoren som et rimelig alternativ, men forstår ikke helt denne kalkulatoren. Dersom jeg skal ha 100" bilde må de henge på ca 4 meter?

Er det slik at man kan få for lyst bilde og at blir litt blendet og sliten i øynene?

Hvis du går for 230X er det anbefalt en lysstyrke i rommet på 40lux (10% belysning) med et lerret på 100" og 1,0 i gain. Dette gjelder ved en sitteavstand på 4 meter.

Med mindre lerret/kortere avstand til PJ kan du oppnå samme bildekvalitet ved kraftigere lys i rommet. Ved mørkere lerret må du ha det mørkere (eller ha kraftigere PJ med mer ANSI lumen)

Øyvind

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en del lerretsduk liggende som jeg ikke bruker. Hvis du velger DIY prosjekt på lerret kan du få duken av meg.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lens-shift, jeg forstod et sted jeg leste at det degraderte bildet endel om man brukte det, men det er kanskje fra gammelt av?
    Nei, det er digital keystone som forringer bildet. Lens-shit kan gjøre det hvis det brukes maksimalt slik jeg har forstått det, men det er jo snakk om meter, så det behovet vil nok ikke være der.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Glemte jo helt linken der. Komplett.no - BenQ Projektor W1060 Full HD

Har vært borti W1000+ og den gav et meget fint bilde på 4 meters avstand på en svært stor vegg.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arntost
    Jeg har en del lerretsduk liggende som jeg ikke bruker. Hvis du velger DIY prosjekt på lerret kan du få duken av meg.
    Ikke dårlig, takker for tilbudet. Jeg har ikke helt funnet størrelse eller løsning, men blir det DIY skal jeg si ifra.

Rommet ditt er nok ganske mye bredere om hukommelsen ikke svikter og mitt prosjekt er jo for en dårlig TV-stue å regne i sammenlikningen.

Side 3 av 30 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •