Cyber's ministereo! - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 30 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 589
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Står de til påske? Pinse?
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    ......Dette er kandidater som skal bo her lenge. (Og de ordene har ikke jeg ytret på lenge, men nå er det gjort.) .....
    Lenge og lengre enn langt :wink:

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med nye ht. Lekre småtasser..

Står de til påske? Pinse?
    Til Dovre faller? Det er tenkt som en meget langsiktig investering faktisk, dette er en serie jeg har fulgt med på lanseringen av i 12 mnd og vurdert og jeg falt veldig for designet på 6.1. Har som nevnt ikke sagt ordene på lenge om at noe blir stående så jeg våger meg utpå nå.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå sittet en stund med tommestokk, dB-måler, sinuser og kalkulator og fant etterhvert ut at lyttepos med Tannoyene hadde en hel del utfasinger i bassen. Jeg har nå prøvd å snu anlegget pi/2 og spiller på tvers av rommet. Mye av lydbildet falt bedre på plass og med rygg mot bakvegg er bassen bedre, men lydbildet blir da skjevt nå en høyttaler blir "midt på langsiden" og den andre inn mot et hjørne.

Litt moro og frustrerende på samme tid dette med akustikk og plassering.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Dovre faller? Det er tenkt som en meget langsiktig investering faktisk, dette er en serie jeg har fulgt med på lanseringen av i 12 mnd og vurdert og jeg falt veldig for designet på 6.1. Har som nevnt ikke sagt ordene på lenge om at noe blir stående så jeg våger meg utpå nå.
    Fikk et kraftig deja vu her...

Syns Tannoy er spennende selv, har alltid hatt sansen for de, også de rimeligere.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På seg selv kjenner man andre?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt to par ht siden 2002, men begynner å få lyst på noe nytt. Har fått et godt øye til Martin Logan Electromotion, og da kjenner jeg det rocker i byttefoten...

Veien er målet innimellom, og jeg ser godt at dette ofte er en tosidig hobby. Jeg syns selv prosessen med å lese meg opp, teste nytt og tilslutt velge er givende, og jeg blir litt frustrert når jeg ikke kan rettferdiggjøre å kjøpe noe nytt.

Håper du ikke tar spøkingen ille opp!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt to par ht siden 2002, men begynner å få lyst på noe nytt. Har fått et godt øye til Martin Logan Electromotion, og da kjenner jeg det rocker i byttefoten...

Veien er målet innimellom, og jeg ser godt at dette ofte er en tosidig hobby. Jeg syns selv prosessen med å lese meg opp, teste nytt og tilslutt velge er givende, og jeg blir litt frustrert når jeg ikke kan rettferdiggjøre å kjøpe noe nytt.

Håper du ikke tar spøkingen ille opp!
    Gjør ikke det, men noen er litt voldsomme til tider og så kommer en periode de selv bytter som gale og så skal de være pripne igjen.

Tester litt frem og tilbake med Tannoy og Klipsch og Nuforcen har mer kontroll på Klipsch - naturlig nok. Brio-R er ikke lengre i hus, men Rega DAC står på lager. Jeg vurderer en integrert med mer krefter, men Klipsch/Nuforce-komboen har svært gode egenskaper sammen så det er vanskelig å vite helt. Mulig noe britisk med 100 watt må til - men jeg er som deg, jeg sliter litt mer å forsvare større investeringer nå for tiden da jeg har lært mer og mer at dyrere hifi ikke er bedre musikk nødvendigvis... Vi får se om det dukker opp noe på brukten.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt bytting er da bare sunt.

Godt å se at du føler Klipsch / Nuforce komboen funker best da min andre DDA-100 er på vei i posten og skal få styre mine nye Klipsch RB-61 II.

Tipper du oppfatter Regaen som litt mer feit, mørkere og kanskje litt mer grøtete. Det er hvertfall litt slik jeg husker den.

Hva er status på Tannoy ? Får du dem til å sitte ? Gjort deg opp noen mening om dem ? Er det så at du skal prøve med mer kraft på dem ?
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regaen er litt mer frempå i mellomtonen. Litt mer opolevd dynamisk. Nuforce er renere og smører ikke noe på. Vurderer å teste noe, men har liten hast.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hvordan går det med Tannoyene? Spiller de opp til dans? :wink: Disse er en av kandidatene mine, så spent om du får de til å sitte. Er så ekstremt nærme å trykke "kjøpe-knappen" nå. Sitter her med forsterkere, dac'r, kabler, ja alt, men ingen høyttalere etter at hele Klipsch settet føyk ut i går. Kjedelig med headsett!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De spiller bra, men rommet er vanskelig å få til bassmessig på aktuelle plasseringer. Prøver mye forskjellig, men L-form er noe dritt. Ikke rart PL300 var nokså passe.

Har løpt rundt med ører og dB-meter og ser at når jeg kommer så nær som 1.5 fra frontvegg så kommer bassen, men på ca 3 meter der jeg sitter synker nivået som et lodd. Klipschene er også lette på tå i rommet, men de brukes ofte til Kaptein Sabeltanns samlede og da er det ikke "så nøye".

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke huske å sett noe B&W høyttalere fra din side noen gang.
    Har du hørt på PM1 i en av butikkene?

Jeg var innom en butikk i dag og der kjørte de et par av disse. Du verden for en flott lyd! Og ikke tror jeg det var all verden forsterkeri på dem heller. Mener de brukte Denon DRA-F109, men er ikke helt sikker....

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp

Jeg var innom en butikk i dag og der kjørte de et par av disse. Du verden for en flott lyd! Og ikke tror jeg det var all verden forsterkeri på dem heller. Mener de brukte Denon DRA-F109, men er ikke helt sikker....
    Jeg har ikke eid B&W, men synes de låter litt kjedelig ofte. Bass-issuen med Tannoyene er dog romrelatert og har vært på alle 5 parene jeg har prøvd her, også min lille "kino-fling" i starten. Da sleit jeg med SVSen. Jeg har tatt Tannoyene opp i mitt lille 9 kvm rom, men da ble de basstunge, selv nesten midt i rommet. Det er nok av bass i dem, men utfasinger ødelegger. De andre høyttalerne har vært gulvstående og jeg er nok det motsatte av basshue og liker balansen litt bakpå.

Men men det er da et av livets virkelig små problemer.... :wink:

Kveldskjøring til denne kan virkelig anbefales:

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.

Sjekk ut denne du. Tror du vil like det du hører

Sara Melson - The Beachwood Canyon Sessions by Ole Iacob Norman on Spotify

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De spiller bra, men rommet er vanskelig å få til bassmessig på aktuelle plasseringer. Prøver mye forskjellig, men L-form er noe dritt. Ikke rart PL300 var nokså passe.

Har løpt rundt med ører og dB-meter og ser at når jeg kommer så nær som 1.5 fra frontvegg så kommer bassen, men på ca 3 meter der jeg sitter synker nivået som et lodd. Klipschene er også lette på tå i rommet, men de brukes ofte til Kaptein Sabeltanns samlede og da er det ikke "så nøye".
    Du får kjøpe dem tilbake da :wink:
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Arrow

Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Du får kjøpe dem tilbake da :wink:
    Hehe, de er utrolig gode, men min bruk kan ikke forsvare de utleggene. Kan ikke forstå at ikke noen bemidlede oljefolk i vest har slått til på dem. De er uten konkurranse til de pengene.

Vi får se hvor veien går.

En ting er bombesikkert: Jeg er utrolig glad jeg kjøpte Audioengine 2 på ny.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte onsdag kl 13. På postkontoret i torsdag kl 16. Stereofil + Posten AS = Terningkast 6.
    Posten går stort sett veldig kjapt (selvsagt litt avhengig hvor du bor). Bruker også å få pakkene ettermiddagen dagen etter de er sendt. Kan ikke si det samme om Tollpost. Returpakke innlvert av meg på fredag. Hentet på mandag og først i dag er den registrert ankommet nærmeste terminal tre mil unna. Fem dager på tre mil. Bra jobba Tollpost!

Ant.kolli Status Avdeling Tidspunkt
    1 av 1 kolli Retur fra servicepartner MJØSTERMINALEN 2013-02-15 11:55
    1 av 1 kolli Hentet hos avsender. MJØSTERMINALEN 2013-02-18 08:44
    1 av 1 kolli Inn på terminal. MJØSTERMINALEN 2013-02-20 14:30
    1 av 1 kolli Inn på utgående enhet. MJØSTERMINALEN 2013-02-20 17:01
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp

Viktig korreksjon: PM1 ble ikke kjørt på DRA-F109 men CX-3 systemet. En ganske så stor forskjell

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagens anbefaling...låter veldig bra her på små 2.75" elementer..

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel ta med denne annbefalingen og gå ned da:-D