Cyber's ministereo! - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 30 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 589
    Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ---

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kan du ikke kose deg med denne synes jeg synd på deg! 8)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag snurrer denne på Spotify, fantastisk stemning og ånd over denne:

Låter utrolig bra på Nuforce / Klipsch-komboen...

Egentlig trenger man ikke mer enn en DDA-100 og et par Klipsch RF-52II - det er kildematerialet som svikter om det ikke yter. Gode, dynamiske innspillinger låter så bra at man får lyst til å hoppe. Loudness-war saker faller litt mer på trynet og låter ikke dynamisk, men fungerer "helt greit". Spiller mer enn høyt nok og veldig dynamisk og tight. DDA-100 er tidenes bargain med fornuftig høyttalermatch, IMHO.

Cyber's ministereo!-dsc_8794-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det så at nuforce/klipsch komboen ble en vinner til slutt ??

Den tiden da fokuset er på musikken istedenfor anlegget er fint. Er der selv og snurrer mye musikk for tiden, herlig.

Edit : Og din irriterende begeistring for fyrstikkesken DDA-100 får meg nesten til å kjøpe en slik igjen bare for å prøve den på JBL`ene jeg har nå.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Er det så at nuforce/klipsch komboen ble en vinner til slutt ??

Den tiden da fokuset er på musikken istedenfor anlegget er fint. Er der selv og snurrer mye musikk for tiden, herlig.

Edit : Og din irriterende begeistring for fyrstikkesken DDA-100 får meg nesten til å kjøpe en slik igjen bare for å prøve den på JBL`ene jeg har nå.
    Ja, jeg kjenner en trang til å ha dyrere saker, men det er egentlig ikke noe poeng har jeg nå kommet til. God følsomhet og ikke for lystig topp så er DDA-100 kanonbra. Uten konkurranse i prisklassen, men selvsagt kun hvis du ikke skal ha imponatoregenskaper. Denne er nokså "rett gjennom". Man kan kjøpe dyr hifi, men man koser som regel ikke mer med hele musikksamlingen og det er etterhvert viktigere merker jeg.

Åja, jeg har aldri vært så god til å høre at elektronikk spilles inn, men Nuforcen er nok den komponenten som har forandret seg mest av alt jeg har hatt. Den låt rett og slett litt dårlig i starten...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par hodetelefoner jeg har hatt utrolig mye glede av en Sennheiser PMX680. Jeg var så drittlei av alle slags in-ear og andre plugger og diverse som datt ut eller låt dritt når jeg skulle løpe. PMX680ene sitter på uansett hvor mye jeg beveger meg og låter mer enn godt nok til bruket. Meget god kvalitet og fungerer topp i regn og snø. Har nå hatt mine i 2-3 år og det eneste jeg har hatt av problemer er at putene har måttet byttes, men fikk nye gratis fra Sennheiser. Ja, og de er ikke optimale med lue på vinteren..

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er så status her MR Cyber ? Hvilken kombo av det du har hatt inne i det siste av "lo-fi" har fungert best ? Er det noe som har sjangs for å bli stående ? Å er det nye produkter i kikkerten ?

Må si jeg er veldig nysgjerrig på hvordan det låter hoss deg med Klipsch RF 52 II/Nuforce DDA-100 komboen. I min hifi historie har begge disse produktene imponert meg. Har desverre ikke eid dem samtidig og fått testet dem sammen. At noe så billig, og så lite kan låte så enormt som begge disse produktene gjør er veldig imponerende.

(Det er nå nesten slik at jeg, gud forby min smått utviklede Klipschallergi, vurderer RF-52 II som et alternativ til JBL 580 som jeg egentlig ønsker meg. Dillemma er prisdifferansen, om det vil lønne seg med 580 da jeg vet hvor mye en får for pengene i 52. Ankepunktet er hornet, JBL sitt passer meg veldig bra for øyeblikket. Time vil sjow.)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det låter veldig fint. Bli stående? Lenge siden jeg ytret slike ord, men har ikke noen konkrete planer. På sikt skal jeg nok ha litt større høyttalere da rommet trenger litt displacement for å fylles med bass, men inntil videre låter det bra. Kan bli litt lyst fra Klipschene på noen innspillinger, men det låter knall på mange innspillinger. Jeg har et Rega-sett stående som er litt varmere i klangen og jeg vurderer stadig å beholde det istedet for Nuforcen, men er lite å hente på selge noe som helst av det.

En kombo som låt kjempebra, spesielt midtveis og opp var Elac BS243. De er for små nede i kjelleren, men opptil 12-14 kvm så er det kjempemessige. Og Topping TP22 låter igrunnen kjempegodt på dem. Der har du fantastisk lyd til jazz/americana/akustisk som kan tilfredsstille mange.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, det var aldri meningen at Klipsch skulle bli stående permanent og de mangler litt oppløsning og glatthet på endel innspillinger - samt litt kasselyd, derfor har jeg nå bestilt et par høyttalere fra min favorittprodusent, Tannoy. Jeg har lenge vurdert Precision 6.2, men stativmodellen 6.1 passer mye bedre til min Nuforce og spiller nok mer enn nok høyt for min bruk, samt koster under halvparten. Jeg synes de ser skamlekre ut og valget falt på glossy walnut-finish.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tannoy er kult, selv om jeg ikke har hørt så mye på dem etter at de sluttet med trekantede kasser :-) Hvor selges de?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Tannoy er kult, selv om jeg ikke har hørt så mye på dem etter at de sluttet med trekantede kasser :-) Hvor selges de?
    Stereofil, Resonans? Jeg er svak for Tannoy selv og hadde ikke DC6T Rev Sig som nå ikke selges lengre vært så utstødige så hadde de nok stått her enda, for foran dem var jeg rimelig kurert, men med barn kunne jeg ikke ha noe som falt for et godt ord.

Det er løst på alle de nyere modellene og Dual Concentric låter kanonbra etter mine ører. Dette er kandidater som skal bo her lenge. (Og de ordene har ikke jeg ytret på lenge, men nå er det gjort.) Jeg har hørt DC6T SE som er en enklere utgave og den låter jo også fantastisk til prisen.

Stereofil har jo endel prosa om modellene sine, men dette stemmer godt med det jeg har hørt av Tannoy på butikkdemoer:
    "Lydmessig har den noe unikt, som kun Tannoyer med ett dual concentric-element har. Da høyttaleren er ekstremt faseriktig blir lydgjenngivelsen imponerende holografisk, stemmer og instrumenter kan plasseres i lydbildet på en skremmende god måte samtidig som dybdeperspektiv er i referanseklasse, uansett prissegment."

"En magisk høyttaler som brillierer på den viktigste egenskapen en høyttaler kan ha; den spiller musikk uten at du tenker over høyttaleren."

Just what the doctor ordered?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det godsaker på vei ser jeg. Utrolig flott finish på de der. Spent på dine tilbakemeldinger.

Tannoy er et merke jeg ikke har hørt spess mye på, men innehaveren av resonans har brent litt for dette merket å anbefalt meg det flere ganger. Har jeg forstått det riktig at det er litt lett frempå og spilleglad lydsignatur på Tannoy ?

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Tannoy er et merke jeg ikke har hørt spess mye på, men innehaveren av resonans har brent litt for dette merket å anbefalt meg det flere ganger. Har jeg forstått det riktig at det er litt lett frempå og spilleglad lydsignatur på Tannoy ?
    Tror du har rett i beskrivelsen når det gjelder de små modellene, men jo høyere man klatrer på stigen innenfor Tannoy, jo mer fyldig og laidblack blir det? (Smak og behag selvfølgelig hvorvidt hva man foretrekker). Har nå fått hørt DC8 stativ-ht, og har funnet ut at Tannoy "is my cup of tea."

Cyber: Har du hørt Precision serien vs. Definiton? Sistnevnte koster jo en del mer for tilsvarende "størrelse", og er nesten som jeg vurderer å bruke sunn fornuft, og gå for slike du har på tur. Flytter jo inn i en liten "kåk" nå, så stativhøyttaler er jo egentlig gull. Spørsmålet er hva, og hvor mye man mister; si Precision 6.1 vs. DC8 stativer'n :wink: Noen formening, eventuelt synsing rundt den saken?
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbelpost. Beklager.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt precision så vanskelig å synse så mye. Jeg har dog enda ikke hørt en dårlig Tannoy. Har også hørt fra DIYere som ikke vil ha fabrikkhøyttalere at om de allikevel skulle hatt noe slik så er Tannoy det bedre man får. Vi får se.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Har ikke hørt precision så vanskelig å synse så mye. Jeg har dog enda ikke hørt en dårlig Tannoy. Har også hørt fra DIYere som ikke vil ha fabrikkhøyttalere at om de allikevel skulle hatt noe slik så er Tannoy det bedre man får. Vi får se.
    Da blir det jo ekstra spennende! Ser fram til dine tanker om denne høyttaleren. Har ikke hørt så mye Tannoy, men det du har skrevet, og erfaringer/tester generelt, fikk meg på lytterunde - og det angrer jeg ikke på!

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor kjøpte du NUFORCE DDA-100? Ser veldig spennede ut og fått mye skryt. Ser den selges for kr. 2919 hos Dustinhome.

NuForce DDA-100 | Lyd & Bilde
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Generelt er det noe veldig faseriktig og naturlig over presentasjonen til Tannoy. Jeg føler merket gir mye for pengene og dual concentric-elementet skal være meget godt i de nye. De gamle kunne være litt "ropete" i toppen når man drar på, mens de nye er varmere og slattere. Precision skal også ha god varme oppover og det foretrekker jeg. Nuforcen har lite avrulling i toppen og litt varme kler den nok meget bra. Jeg har trua på dette.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Hvor kjøpte du NUFORCE DDA-100? Ser veldig spennede ut og fått mye skryt. Ser den selges for kr. 2919 hos Dustinhome.

NuForce DDA-100 | Lyd & Bilde
    Stilimento, jeg gav 4500 så 2919,- er nesten litt tullete. Jeg bør vel handle en til for å ha stående andre steder i huset? Dog ville jeg har hørt med Stilimento om de kan levere nær prisen til dustin.no da sistnevnte er parallellimport og ikke gjennom offisiell importør.

Les testen i TAS f.eks.: NuForce DDA-100 Integrated Amplifier | The Absolute Sound

"But the sound of the NuForce DDA-100 is so impeccable, up to the point when it runs out of power, that even after adding a NuForce DAC-100 to augment the ergonomic flexibility of the system, the final cost is still a sonic bargain. I haven’t heard any integrated amplifier with DAC capabilities priced near this combo that offers any serious sonic competition.

If you have sensitive speakers, at least 88dB, and can work around the DDA-100’s ergonomic limitations, you may find that the DDA-100 is simply the best integrated amplifier solution that you’ve ever heard. And for those readers who still firmly believe that all-digital amplifiers are for someone else’s system, listening to the DDA-100 will be, as it was for me, a revelation."

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dustinhome holder til i Sverige og det er en annen importør av nuforce der. Mulig Dustin handler av de, så om det er parallelimport er vel usikkert.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Side 26 av 30 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •