Cyber's ministereo! - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 30 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 589
    Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da kom postbudet innom med neste leveranse, ikke akkurat fæle disse Elacene heller. Valget kvaler?

Cyber's ministereo!-dsc_8727-jpg

EDIT: Skrivefeil..

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt de Elac'ene i Horten. Gled deg!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har hentet frem godsakene for å kose meg i kveld. En av de store skivene, etter min mening da. Har sterke preferanser på hvordan denne skal spilles av.

Jeg koplet kjapt. Prøver dem nå på T-ampen fra det fjerne Asien. Helt tullete god lyd for de skarve 600 den kostet. Utrolig gøy med billige saker som spiller musikk som bare det. Elacene er ihvertfall langt mer lettdrevne enn Amphion.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, jammen ikke lett å velge helt. Noen forskjeller er det. Elacene har et helt annet fundament og spiller greit i rommet uten sub. Amphionene har tightere bass, men mye mindre av den. Elacene spiller høyere og "fyldigere". Amphionene må piskes litt mer liv i og er topptrente og stramme damer i lyden. Jeg tror Amphionene på mange måter er nærmere sannheten.

Det som er litt artig er at Topping TP22 på 2 x 30 W (fra det fjerne Asien) spiller helt latterlig bra. Litt feitere i klangen enn Nuforce, men det kan også være Squeezebox Touch sitt analogsignal som den får inn. Det artige var at jeg foretrekker faktisk Nuforce på Amphion og Toppingen på Elacene. Toppingen mister 5,3% bassautoritet i forhold til Nuforce, men låter litt rundere som sagtog det kler Elacene bra.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med bilde av Topping, har vel bare sett et produktbilde enn så lenge?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cyber's ministereo!-img_5020-jpg

We aim to please.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I am pleased :-P

Ligner vel egentlig litt på Trends som var poppis en periode.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert. Vet ikke hvor poppis det er, men den spiller ihvertfall veldig overbevisende.

Trends var TA2024-chipen, i denne sitter TK2050 som er en bedre versjon har jeg forstått.

Det er nesten litt sjokkerende hvor god den er. Jeg tror det er mange forsterkere til 10 x prisen som hadde gjemt seg hvis de ble bedt å konkurrere mot denne. Men nå skal jeg ikke bære helt i vei her på en vanlig torsdag.

Ikke samme produsent, men samme teknologi: Digital Audio Review by John Darko » Trends TA-10.2 SE ‘Class-T’ integrated amplifier review

6moons har og testet Trends TA-10.2:
    "I must say that this amplifier in my opinion is a universal must-have. It will never bring to your system the perfect illusion that the artists play completely in your living room but then, what kind of expensive stuff really does? More importantly, the Trends TA-10.2 will make you conscious of sane present reality each time you fire it up and for quite a pittance. This small gear embodies true audiophile consciousness that can be put in your suitcase. It reminds you of certain virtuous principles like, pricing is not necessarily proportional with quality; you do not need a huge amount of watts to get satisfying results but rather, quality first watts; and finally, never trust an audio device solely on appearance."

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trends er bra, ja.
    Men nå sitter jeg i glasshus

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, nei, jeg vet jo du har en liten sak stående. Dette er jo så rimelig hifi at man nesten bare må handle flere. Ser på en større Topping T60 til rett over tusenlappen. Hmmmm...

Sitter i aften og skyter Amphion + Nuforce vs Topping + Elac. Nokså fascinerende hvor mye likt det er.

Amphion er har mindre bass nedover og låter "lettere på fot" og korrekte. tam-tam-er og highhater er 0.02% bedre adskilte på dem og litt mer definerte. Elacene på kinaampen har mye mer driv nedover og makrodynamikk og har flott driv, men låter ellers fullt på høyden. Amphionene har dog flott bass til å være 4.5".

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trodde du ville lovprise bånddiskanten til Elac'ene opp i skyene......
    Hmmmmmm

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Jeg trodde du ville lovprise bånddiskanten til Elac'ene opp i skyene......
    Hmmmmmm
    Begge har fantastiske diskanter. Elacen har et ørlite snev av hifi-løft, mens Amphionene låter veldig nøytralt. Ikke noe ekstra på topp der.

Elacene har ikke bånd, men AMT og jeg er helt enig i dine betraktninger rundt lyden. Jeg vil si Elacene er meget gode til veiledende pris, men til under halvparten som jeg betalte er de helt fantastiske. Det er jo det som er litt artig, å treffe blink på rimelig saker. Billig stereo av høy kvalitet? Elac + Topping DAC/Amp + Squeezebox + kabler for under 7 laken.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, AMT heter det jo.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde den igjen på Klispchene, og joda, når fungerte det som "bare det". Skikkelig bassdrag og kontroll. Gøy å sammenligne horn/waveguide og AMT. Beklager mye posting...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Målet er nådd? Jeg har testet avsindig mye de siste dagene for å finne ut av det her.

Amphion + Nuforcen er kanonbra og låter lettbent og detaljert, men jeg savner litt hjerte og smerte. Det blir veldig teknisk etter en stund i mine ører.
    Elac med T-ampen låter faktisk bedre der. Satt opp ved siden av hverandre med raske skift etter volumutjevning så låter begge deler godt, men Elacene har som nevnt ekstra bass, fylde og det svinger mer av det hele. (Ihvertfall til min smak.)

Det er ser ut til at Elacene blir stående i stua her. RF-52MKII blir lagret til bruk på loft eller andre steder og jeg har kjøpt inn enn Topping TP60 (2 x 80 W)) til bruk, sannsynligvis mot Elacene som nok er de som trenger mest guffe. TP22 spiller fint på Klipschene og kan eventuelt taes med dit. Klipschene spiller jo også veldig fint, men Elacene har mer raffinement og har bra med bass til mitt lille rom.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var helga snart over og en siste rundt med Nuforce/Amphion mot Elac/Topping er gjennomført med utprøving av forsterkerne i begge komboer viser at Topping + Elac er best til mine ører. Amphion er littegrann renere i lyden, men kan ikke matche Elacene som har et godt fundament og mye glattere topp. Der Amphion rasper litt på sibilantene er Elac mykere og behagelig, uten å være noe kompromiss. Det blir littegrann basstung i rommet på noen innspillinger, men ellers låter det skremmende godt til å koste mindre enn en billig stereoforsterker for hele røkla.

Til og med lydsauen min smiler...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På toppen av dette har jeg revet i en liten "drøm" i helga. Jeg oppdaget at Olympus sitt E-PM1 ble solgt for latterlige 1490 ink frakt nå. De lå for ett år siden litt under 3500,-. Her får man en meget god sensor i SLR format og 14-42 objektiv i en bærevennlig pakke. Nytt turkamera til far, har hatt lyst på et litt mer hendig SLR lenge, selv om dette er "speilløst".

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med kamera og med at du fant din kombinasjon.
    Så t-amp + Elac er altså match come true.
    Bra tips, takk!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Grattis med kamera og med at du fant din kombinasjon.
    Så t-amp + Elac er altså match come true.
    Bra tips, takk!
    Ikke vet jeg om det er match come true,, men for meg har målet nå vært å lande rimelig og jeg koser meg med dette, men har en siste "kandidat" som skal inn på benken.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mye testing i går med "dynamiske" innspillinger innså jeg at T-ampen har sin svakhet der og makter ikke å trøkke nok til. Jeg kommer til å benytte T-ampen på Klipschene i et annet rom i stedet og lufte Elacene nå til fordel for en aktiv høyttalerløsning med litt flere parametre å skreddersy lyden gjennom.

Side 24 av 30 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •