Cyber's ministereo! - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 30 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 589
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,981
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gleder meg også til inntrykk av Elac! Spennede merke, som i likhet med f.eks Canton får altfor lite oppmerksomhet her i landet..

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Som et rimelig og godt alternativ, kan jeg anbefale disse:
    Behringer B2031 Truth Aktiv studiomonitorer

Forsterkerne i de er nok en liten svakhet og domediskanten tåler ikke ekstreme nivåer, men uansett høyttalere som måler meget bra på viktige områder.
    Sikkert ikke dumme de, men nå skal jeg teste disse to parene som er underveis. Blir det skivebom så får Klipschene gjøre jobben en stund fremover på T-klasse-ampen. Satser på at den også kommer snart.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har Velodynen vært i hus noen dager og har gitt et godt førsteinntrykk. Meget pen sub som spiller dypt og stramt. Før jeg kjørte EQ-en så jeg litt mørkt på det hele, men etterpå integrerte den veldig bra i oppsettet. Blir spennende å se hvordan det hele blir sammen.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden jeg har vært inne her. Jeg ser du kjøper og selger en del igjen.. Veien er jo målet, og målet er Magnepan...
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Lenge siden jeg har vært inne her. Jeg ser du kjøper og selger en del igjen.. Veien er jo målet, og målet er Magnepan...
    Ja, har blitt litt nå, men det er ikke så mye som mange vil ha det til.

Jeg satser på at Amphionene skal gjøre jobben godt nok for rommet jeg nå ha. Bra du koser deg med Magnepanene enda, er vel bare 1.7 som frister der?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har man fått lyttet en aften til den nye "riggen" med Amphion og Nuforce. So far so good? Ja.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer !

Hadde også en slik forsterker, utrolig morsom.

Men over tid slet jeg med lyttetretthet og følte kanskje det låt litt kaldt og klinisk. Mulig missmatch med høyttalere også, eller bare jeg som ikke helt klarte å slå meg til ro med den.

Kos deg i stunden fremover, alltid gøy med noe nytt i hus !
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med stilig forsterker, cyber. Jeg har ikke hørt den selv, men det ser i allefall bra ut må jeg si..

Blir interessant å lese hva du synes om Elac. Jeg testet i sin tid FS127, og de låt på mange måter bra, men summa-sumarum fremstod de kanskje noe ubalansert i frekvensområdet. Det vil si at jeg opplevde de som noe ivrige i toppen i forhold til resten av frekvensområdet, men det kan godt være at de har bedret seg på dette punktet.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Gratulerer !

Hadde også en slik forsterker, utrolig morsom.

Men over tid slet jeg med lyttetretthet og følte kanskje det låt litt kaldt og klinisk. Mulig missmatch med høyttalere også, eller bare jeg som ikke helt klarte å slå meg til ro med den.

Kos deg i stunden fremover, alltid gøy med noe nytt i hus !
    Så langt så synes jeg ikke at den låter slik her, jeg synes den er svært nøytral og balansert. Detaljert og musikalsk - hverken kald eller varm. To problem er det dog. 1. Den har ikke variabel preout for sub. 2. Den har bitteliten fjernkontroll. 3. Den er altfor billig i forhold til ytelsen.

Jeg har dog bestilt min i sort, men de hadde ikke på lager så sølvvarienten er på lån, men den var jo pen denne også.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Grattis med stilig forsterker, cyber. Jeg har ikke hørt den selv, men det ser i allefall bra ut må jeg si..

Blir interessant å lese hva du synes om Elac. Jeg testet i sin tid FS127, og de låt på mange måter bra, men summa-sumarum fremstod de kanskje noe ubalansert i frekvensområdet. Det vil si at jeg opplevde de som noe ivrige i toppen i forhold til resten av frekvensområdet, men det kan godt være at de har bedret seg på dette punktet.
    Det blir spennende å prøve. Jeg kjøpte mine brukt og jeg vurderer å teste dem mot Tripath-ampen jeg kjøpte fra Kina. Jeg ser de er oppgitt til å like max 80 watt så kanskje 30 er nok til å få liv i dem, selv om jeg har en følelse av at AMT trenger litt krefter.

En ting er uansett sikkert - det er utrolig gøy når så rimelige saker som nuforce og amphion låter så bra til en, i hifiverdenen, latterlig lav sum penger.

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rimelige komponenter som spiller langt over hva prislappen skulle tilsi er en av de større gleder med denne hobbyen

Er det lov å ønske seg bilder av Amphion i sitt rette element? Finnes lite gode bilder av disse på nett

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må se hva vi får til utover dagen.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cyber's ministereo!-dsc_8720-jpg

Cyber's ministereo!-dsc_8717-jpg

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har du to kjappe. Som du ser er de ikke "kritt-hvite" der er nok mer i retning S0502Y om du er i interiørverdenen.... (Bomull) Absorbentene ved siden er rimelig hvite.

Nå snurrer denne, en flott CD med deilig lyd og vokal!

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahhh.... Små velkonstruerte høyttalere har alltid falt godt i smak hos meg

Designmessig innertier på både forsterker og høyttalere, Cyber. Regner med det låter flott også. Ser for meg at disse Amphion forsvinner godt i lydbildet..

Spennende med duell mot Elac også.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, skal jeg beskrive lyden fra Amphionene så langt så er de balanserte, åpne, men littegrann bakpå, transparente som bare det og meget musikalske. Nuforcen sammen med disse for 10 laken er helt latterlig lydkvalitet for pengene, men ampen må opp på en 65 - 70 av 100 før det virkelig slipper. Etter min smak låter disse mye bedre enn Dynaudio Focus 110A f.eks. da jeg testet dem. De har ikke bassfundamentet på langt nær, men de har det andre på plass og det er ikke mye subben skal på før det "sitter" meget bra. Litt høyere og bedre egnede stativer nå så... Jeg har rigget til endel absorbenter i rommet og det kan fort være noe av det skal bort. Har dempet førsterefleksjon på sidene og en stor plate på veggen bak lytteposisjon. 50 mm med litt luft bakpå.

Elacene ankommer i aften engang, men de er mer aktuelle i stuen for å ta over etter en Zeppelin Air, men jeg er usikker på om den lille Tripathen sparker nok liv i dem.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som du har fått deg noe lekkert i hus ja, hvis det låter like bra som det ser ut - ja da har du noe å glede deg til i lang tid fremover.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkert! Men har ikke "føtter" under?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Lekkert! Men har ikke "føtter" under?
    Nei, men skal til med noe tack-it på sikt, men skal ha andre stativer. Må komme meg en tur til lageret når helsa er litt bedre og se på utvalget, evt finne noen selv. Må ha litt smalere topplate og minst 10 cm mer høyde. Evt. ta litt "arts & crafts" på de jeg har nå på 80 cm.

HoJ: Joda, jeg skal teste dem mot Elacene, men ellers kan disse bli lenge for min del. De er littegrann laidback ift min smak nå, men de står for lavt så jeg tror det fikser seg når det kommer litt høyere opp. Diskten er nå på skulderhøyde...

Deilig å slippe den evige pianolakken også. Mattere hvit er minst like pent.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oj, god bedring!!