Cyber's ministereo! - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 30 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 589
    Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Les innlegg 368 og 369..
    Ah- t t t t t og'an nå

Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skjer, skal PL300 ut??

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk vakre høyttalere!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av St3ffaN
    Hva skjer, skal PL300 ut??
    Dette er som følge av flere årsaker, men jeg ser at bruken blir liten nå om dagen og det blir enda mindre tid fremover med familieforøkelse og flere ting på programmet. Andre hobbyer krever en også en hel del midler om dagen så jeg lufter og ser om det er interesse. Jeg har innsett at jeg må kjøpe inn endel relativt dyre verktøy til prosjekter jeg har på gang.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Fantastisk vakre høyttalere!
    Det er de. En helt utrolig nøyaktig utførelse og kvalitet på hver minste detalj.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Dette er som følge av flere årsaker, men jeg ser at bruken blir liten nå om dagen og det blir enda mindre tid fremover med familieforøkelse og flere ting på programmet. Andre hobbyer krever en også en hel del midler om dagen så jeg lufter og ser om det er interesse. Jeg har innsett at jeg må kjøpe inn endel relativt dyre verktøy til prosjekter jeg har på gang.
    Hehe. Føler jeg har lest den før en del ganger.
    Vær ærlig nå cyber. Når disse er solgt, så går det ikke lang tid før du er på kjøret igjen.
    Spennende å se hva som kommer da.

Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å nyte det du har istedenfor å bytte? Selv om de ikke blir brukt hele tiden så betyr det ikke at du trenger å nedgradere. Forsøk heller å spare opp midler fra nå av og glem tusenlappene som står i kjelleren og tenk heller på at du har god lyd.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av St3ffaN
    Hva med å nyte det du har istedenfor å bytte? Selv om de ikke blir brukt hele tiden så betyr det ikke at du trenger å nedgradere. Forsøk heller å spare opp midler fra nå av og glem tusenlappene som står i kjelleren og tenk heller på at du har god lyd.
    Jeg har selvsagt en tanke for veien fremover og har et par mindre gulvstående som kommer inn hvis disse blir solgt. Jeg taper nok en hel del lydmessig, men tidsbruken og enda mindre tid fremover samt det at rommet nok er en god del for smalt for disse store høyttalerne gjør at jeg lufter interessen. Ingen stor sak i mitt hode ihvertfall. Akkurat utstyret tar jeg ikke så veldig tungt.

Nå drar det seg til mot jul og siste forberedelser skal på plass nå som dommedag er overstått - ønsker dere alle en god jul med venner og familie.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,660
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selvsagt en tanke for veien fremover og har et par mindre gulvstående som kommer inn hvis disse blir solgt. Jeg taper nok en hel del lydmessig, men tidsbruken og enda mindre tid fremover samt det at rommet nok er en god del for smalt for disse store høyttalerne gjør at jeg lufter interessen. Ingen stor sak i mitt hode ihvertfall. Akkurat utstyret tar jeg ikke så veldig tungt.

Nå drar det seg til mot jul og siste forberedelser skal på plass nå som dommedag er overstått - ønsker dere alle en god jul med venner og familie.
    Tror jeg skjønner tegninga - du følte du bare MÅTTE oppleve/eie PL300 en gang livet,og siden dommedag var nær , så brukte du opp alle sparepengene dine på disse lekre høyttalerne !
    Men nå når dommedag ble avlyst , har det plutselig dukket opp masse andre ting som skal skje:-D :-D

Neida - bare tuller , hadde du bodd litt nærmere,så hadde jeg vurdert sterkt å legge in et bud - skjønt de er kanskje i drøyeste laget for mitt rom også !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To 8" i bassrefleks flytter mye luft. Det krever stort rom eller mye basstiltak for at bassen skal sitte. Pluss mye jobbing med plassering for å unngå de verste peakene, helst basert på målinger. Lytting er overdrevet. Hehe.
    Måleutstyr er den beste investeringen jeg noen gang har gjort.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    To 8" i bassrefleks flytter mye luft. Det krever stort rom eller mye basstiltak for at bassen skal sitte. Pluss mye jobbing med plassering for å unngå de verste peakene, helst basert på målinger. Lytting er overdrevet. Hehe.
    Måleutstyr er den beste investeringen jeg noen gang har gjort.
    Som nevnt, det er ikke lyden som gjør at de blir byttet ut. Bassen sitter veldig fint. Jeg har som nevnt endel proff-verktøy jeg ønsker å kjøpe som koster flere tusen og jeg har endel andre ting som vil gi meg minimalt med lyttetid fremover. Når det først blir lyttet for tiden blir det ofte til at jeg setter på Zeppelineren i stua i stedet.

Torolan: Nei, det var ikke tenkt slik. Har ikke brukt noen sparepenger - jeg har min egen "Hifi & annet tull"-konto og jeg har en sum der som disponeres som har ligget relativt fast lenge. Jeg prøver å holde meg til den. Jeg føler ikke hifi er det man bruker de siste sparekronene på hvis man har litt økonomisk tankegang.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,660
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Torolan: Nei, det var ikke tenkt slik. Har ikke brukt noen sparepenger - jeg har min egen "Hifi & annet tull"-konto og jeg har en sum der som disponeres som har ligget relativt fast lenge. Jeg prøver å holde meg til den. Jeg føler ikke hifi er det man bruker de siste sparekronene på hvis man har litt økonomisk tankegang.
    Neida,jeg skjønner det

Det var bare et magert forsøk på en "dommedags spøk" - får ikke håpe du tok det ille opp ?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Neida,jeg skjønner det

Det var bare et magert forsøk på en "dommedags spøk" - får ikke håpe du tok det ille opp ?
    Overhodet ikke.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,660
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overhodet ikke.
    Godt å høre

Hvor stort er rommet ditt forresten?
    Du skrev jo at du syns bassen satt ganske bra,så da hadde det vert litt kjekt å vite "hvor små" rom disse kan greie seg med !

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre

Hvor stort er rommet ditt forresten?
    Du skrev jo at du syns bassen satt ganske bra,så da hadde det vert litt kjekt å vite "hvor små" rom disse kan greie seg med !
    23-24 kvm.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,660
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    23-24 kvm.
    Ok , er mye det samme som hos meg da,hvis man ikke tar med den delvis åpne løsningen !

Må innrømme jeg ble meget sugen på disse PL'ene dine,men som sagt så er det altfor langt unna:cry:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok , er mye det samme som hos meg da,hvis man ikke tar med den delvis åpne løsningen !

Må innrømme jeg ble meget sugen på disse PL'ene dine,men som sagt så er det altfor langt unna:cry:
    Koster ik0ke allverden med frakt med tollpost etc.. Men er jo uansett ikke verre enn å kunne møtes på halveien!

God jul!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Satt i går og testet litt elektronikk frem og tilbake og PL300 responderer utrolig på forskjeller på elektronikk. Har faktisk ikke vært borti liknende. Med Primaren sine strømleveranser blir bassen så utrolig mye rappere og med et langt med definert anslag enn et par andre saker jeg testet og det er deilig hvordan de stikker nedover, nedover, nedover uten å vingle et sekund.

Jeg innså der jeg satt at lydkvaliteten fra PL300 overhodet ikke er å oppnå i prisområdet de ligger i, men langt over. Det å nedgradere til ca. halve prisen som planen har vært vil nok gi en voldsomt fall i opplevd musikkglede.
    Det som jeg liker best med dem er at de makter å ha en vanvittig oppløsning og detaljering uten å ta livet av mindre godt innspilt musikk. Lyden de gir er så god at jeg tror jeg må gjøre som Steffan sier i sitt innlegg lengre oppe. Nemlig beholde dem til tross for lite bruk.

Jeg får takke for at dere fikk meg til å ta en ekstra runde på denne og ønske dere en god jul.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,660
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt i går og testet litt elektronikk frem og tilbake og PL300 responderer utrolig på forskjeller på elektronikk. Har faktisk ikke vært borti liknende. Med Primaren sine strømleveranser blir bassen så utrolig mye rappere og med et langt med definert anslag enn et par andre saker jeg testet og det er deilig hvordan de stikker nedover, nedover, nedover uten å vingle et sekund.

Jeg innså der jeg satt at lydkvaliteten fra PL300 overhodet ikke er å oppnå i prisområdet de ligger i, men langt over. Det å nedgradere til ca. halve prisen som planen har vært vil nok gi en voldsomt fall i opplevd musikkglede.
    Det som jeg liker best med dem er at de makter å ha en vanvittig oppløsning og detaljering uten å ta livet av mindre godt innspilt musikk. Lyden de gir er så god at jeg tror jeg må gjøre som Steffan sier i sitt innlegg lengre oppe. Nemlig beholde dem til tross for lite bruk.

Jeg får takke for at dere fikk meg til å ta en ekstra runde på denne og ønske dere en god jul.
    Artig med sånne opplevelser ja - godt du fikk deg en "vekker"

God jul,og kos deg med masse god julemusikk

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tilbyr 5.000 i mellom for dine PL300. Da får du mine PL200. Samme finish som du har.
    Pengene kan du få på forskudd når du selv ønsker, så tar vi byttet ca 5. Februar når jeg kommer hjem fra jobb og ferie.

Side 20 av 30 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •