Cyber's ministereo! - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 30 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 589
    Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Snill selger da
    Hard pruter.

Takker, joakimpatos - de er ganske smukke.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs om ikke litt innelukket elektronikk kan være en fordel her. Det er jo nettopp det Yamaha receivere er. I tillegg at den ikke har krefter nok til å åpne høyttalerne. Låter det passe balansert nå med Yamahaen, så er ikke det nødvendigvis et veldig godt tegn i forhold til bedre og kraftigere elektronikk.

Å bruke en myk og snill rør preamp sammen med f.eks nCore hadde sånt sett kanskje ikke vært så dumt, men IMO er det en krokete vei å tilpasse elektronikk til frekvensrepons.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Orso. Du er jo veldig opptatt av frekvensresponser. PL300 måler jo temmelig flatt i forhold til MYE annet. Går visst ikke under 6,14 ohm heller, så bør være en ekstremt enkel last for forsterkere.

Hegel er et godt eksempel på hva som bør unngås. Primare forsterkeren i 3 kanals versjon låt så dårlig på senteren PLC350 + bak at eieren trodde han hadde koblet feil. Så Cyber'n går muligens på en smell der.

Monitor Audio Platinum PL300 Speaker System HT Labs Measures | Home Theater

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil du sammenlikne PL 300 og Gallo REF 3.5 som du også ganske nylig har eid Cyber?

Har hørt Gallo, men ikke disse.

Grattis, flotte å se på er de uten tvil.

Angående frekvensrespons:

Responsen man sitter igjen i sitt eget rom vil uansett variere enormt fra en ekkofri måling eller Stereophile sin måling. Jeg antar at Stereophile har målt dem on-axis fra 1m. De vil definitivt måle mer avrundet i toppen of-axis og på litt avstand.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Orso. Du er jo veldig opptatt av frekvensresponser. PL300 måler jo temmelig flatt i forhold til MYE annet. Går visst ikke under 6,14 ohm heller, så bør være en ekstremt enkel last for forsterkere.

Hegel er et godt eksempel på hva som bør unngås. Primare forsterkeren i 3 kanals versjon låt så dårlig på senteren PLC350 + bak at eieren trodde han hadde koblet feil. Så Cyber'n går muligens på en smell der.

Høyttalere skal ikke måle flatt.
    Men det spør jo hvor mye grafen faller i et rom på litt avstand som FredrikC nevner.

"Hegel brør unngås"
    Å skulle tilpasse elektronikk med forvrengning til høyttalere/rom som i utgangspunktet ikke måler korrekt vil aldri være opimalt. Matching er på sett og vis en avveie slik jeg ser det. Tror du at en forsterker vil tilpasse svakheter i responsen perfekt? Det er umulig.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,661
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Men det spør jo hvor mye grafen faller i et rom på litt avstand som FredrikC nevner
    Hvordan bør en høyttaler måle da - spør fordi jeg lurer ?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Hvordan bør en høyttaler måle da - spør fordi jeg lurer ?
    Det finnes ikke et svar for alle høyttalere og rom til det. Det avhenger nok en del av powerrespons og rom. Men studiene på området vitner om en kurve som faller gradvis fra bass til diskant for at det skal låte riktig tonalt. Som kurven til Bruele og Kjær under. Foretrukket kurve kan sikkert variere noe etter kildematerialet og lytter. Harman Int. sine undersøkelser, som handler om hva som er foretrukket og ikke korrekt, har nemlig noe mer heving i bassen og er mørkere enn kurven til B&K.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,661
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes ikke et svar for alle høyttalere og rom til det. Det avhenger nok en del av powerrespons og rom. Men studiene på området vitner om en kurve som faller gradvis fra bass til diskant for at det skal låte riktig tonalt. Som kurven til Bruele og Kjær under. Foretrukket kurve kan sikkert variere noe etter kildematerialet og lytter. Harman Int. sine undersøkelser, som handler om hva som er foretrukket og ikke korrekt, har nemlig noe mer heving i bassen og er mørkere enn kurven til B&K.
    Beklager off topic Cyber
    Men er ikke dette en foretrukket kurve i et lytterom ?
    Regner med målingene som vises i tester er gjort på en slik måte at ikke rommet påvirker i særlig grad?
    Hvis en høyttaler måler "flatt" i et fritt rom (ute),så får man vel som regel en viss stigning mot bassområdet automatisk pga roomgain eller....?
    Så da nærmer man seg kurven du viser til litt automatisk mener jeg....
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det spør jo hvor mye grafen faller i et rom på litt avstand som FredrikC nevner.

Å skulle tilpasse elektronikk med forvrengning til høyttalere/rom som i utgangspunktet ikke måler korrekt vil aldri være opimalt. Matching er på sett og vis en avveie slik jeg ser det. Tror du at en forsterker vil tilpasse svakheter i responsen perfekt? Det er umulig.
    Skjønner ikke helt hva du skriver der. Men mitt argument mot Hegel til Monitor Audio er :
    -MA har meget stram bass og Hegel har også særdeles stram bass. Et kompromiss kan inngås der uten at MA vil oppleves som lite stramme i bassen.
    -MA er litt frempå i klang og sin væremåte. Hegel er på dette området enda verre og det blir for mye av det gode.

Dessuten var Hegel ganske så bassfattig og gav en slank lydkarakter i bassen.

Med Hegel så mener jeg Hegel H200 og jeg hadde den på MA GS60.
    Tar man H200 på f.eks B&W CM9 eller Vienna som er mer mørke i klangen og voldsomt dempet i toppen så kan det bli bedre.

Det var det jeg mente med at Hegel var en forsterker jeg ville unngått som match.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager off topic Cyber
    Regner med målingene som vises i tester er gjort på en slik måte at ikke rommet påvirker i særlig grad?
    Hvis en høyttaler måler "flatt" i et fritt rom (ute),så får man vel som regel en viss stigning mot bassområdet automatisk pga roomgain eller....?
    Den berømte XTZ12" er et godt eksempel på room gain vil jeg tro. Brukere melder om full bassrespons uten effekttap til under 20 hz i lytterommene sine. Målt utendørs i friluft har den -3 db punktet ved 40 hz og 31,5 hz avhengig av hvordan man porter den.
    Det er også ganske langt i fra hva produsenten oppgir.

Rommet mitt "sluker" diskant og jeg har en svært fallende kurve i øvre diskantområde. Dypbassen får en boost.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager off topic Cyber
    Joda. Vi snakker om lytteposisjon.

Det kan nok være slik du skisserer. Eller at diskanten dempes i rommet og faller. Målingene av PL200 synes jeg dog indikerer av de ligger litt på feil side og kan fort vippe i feil retning. PL300 kan være annerledes. Målingen til hometheater forteller om en dip i deler av presensområdet og mellombass/nedre mellomtone. Ellers er den ganske jevn.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,661
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den berømte XTZ12" er et godt eksempel på room gain vil jeg tro. Brukere melder om full bassrespons uten effekttap til under 20 hz i lytterommene sine. Målt utendørs i friluft har den -3 db punktet ved 40 hz og 31,5 hz avhengig av hvordan man porter den.
    Det er også ganske langt i fra hva produsenten oppgir.

Rommet mitt "sluker" diskant og jeg har en svært fallende kurve i øvre diskantområde. Dypbassen får en boost.
    Ser det samme på GX suben min det - etter målinger ruller den av ved 30 hz mener jeg å huske,men her spiller den nesten flatt til 18hz!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Hvordan vil du sammenlikne PL 300 og Gallo REF 3.5 som du også ganske nylig har eid Cyber?

Har hørt Gallo, men ikke disse.

Grattis, flotte å se på er de uten tvil.

Angående frekvensrespons:

Responsen man sitter igjen i sitt eget rom vil uansett variere enormt fra en ekkofri måling eller Stereophile sin måling. Jeg antar at Stereophile har målt dem on-axis fra 1m. De vil definitivt måle mer avrundet i toppen of-axis og på litt avstand.
    Jeg må vente til jeg får bedre elektronikk på dem.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs om ikke litt innelukket elektronikk kan være en fordel her. Det er jo nettopp det Yamaha receivere er. I tillegg at den ikke har krefter nok til å åpne høyttalerne. Låter det passe balansert nå med Yamahaen, så er ikke det nødvendigvis et veldig godt tegn i forhold til bedre og kraftigere elektronikk.

Å bruke en myk og snill rør preamp sammen med f.eks nCore hadde sånt sett kanskje ikke vært så dumt, men IMO er det en krokete vei å tilpasse elektronikk til frekvensrepons.
    De låter i grunn noe bakpå nå så jeg vil gjerne har "skarpere" kanter, mer dynamikk og driv enn de leverer nå. Jeg har vært lenge nok i gamet til å vite det du skriver - det må selvsagt mer til enn det jeg har. Ankommer til uka.

Jeg kan ikke annet enn å vente og se (høre) hvordan det låter.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg kan ikke forstå hvorfor Primare skulle låte så dårlig på dem, jeg har fått andre signaler fra andre retninger, men vi kan ikke annet enn å vente og se.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Jeg kan ikke forstå hvorfor Primare skulle låte så dårlig på dem, jeg har fått andre signaler fra andre retninger, men vi kan ikke annet enn å vente og se.
    Jeg var veldig fornøyd med Primare (A30.5 Biamp) på PL200 i hvertfall.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå begynner ting å falle på plass her, må bestille litt akustikkplater og få tak i et tepper mellom sofa og anlegg så håper jeg å få landet det hele. Er meget godt fornøyd med sakene. Tatt håndholdt i dårlig lys så kvaliteten er så som så...

Cyber's ministereo!-dsc_8327-jpg

Cyber's ministereo!-dsc_8332-jpg

Cyber's ministereo!-dsc_8334-jpg

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt spiselig!

"Desserten" ankommer når akustikkplater og tepper kommer på plass.... ;-)

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende, Cyber!